Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No mä en tee työtä lasten parissa, enkä anna neuvoja. Niin olishan tuo ihan kiva ja mun mielestä vaikka tiedän synnytyksestä niin tietää enemmän ja näin

Kiva, että meidän joukko vaan kasvaa :happy: Paljon tervetuloa uusille :)

Meille lätkästiin käteen neuvolassa heti joku valmennusaikataulu, mutta ei tainnut olla vielä perhevalmennusta. Jotain fysio... juttua. Mun amerikkalainen mies ei puhu suomea ja kotikieli on ollut kymmenen vuotta jo englanti, eli jos valmennusta ei saa englanniksi niin turha meidän on sinne mennä. Yksin en kuitenkaan halua mennä :shy:

Öhöm, oon vähän miettinyt hypnosynnytystä. Siihen olisi aika hintava, mutta englanninkielinen valmennuskurssi meidän lähellä Lauttasaaressa. Kuulostais mulle sopivalta jutulta. Opetellaan rentoutumaan ja kokemaan kipu positiivisesti, mutta lääkkeellistä kivunlievitystä saa käyttää, jos siltä tuntuu. En oo ihan niin sissi, että uskaltaisin lähteä kylmiltään luomuna yrittämään ekalla kertaa, mutta jos kestän kipua hyvin hengitystekniikoiden avulla niin mikä ettei :wink

Onko teillä kotona lemmikkejä? Meillä on koira, vähän jännittää miten se tulee suhtautumaan vauvaan, kun ei ole ollut paljoa lasten kanssa tekemisissä. Samoin mietityttää kaikki koiran ulkoilutukset yms. miten onnistuu vauvan kanssa kun on yksin kotona.:)

Meillä on myös koira. Kummipoikaa on nähnyt ja ainoa huono tapa on kun "lyö" tassulla,eli hakee huomiota. Se täytyy saada kitkettyä pois! Mutta kyllä silti jännittä,että miten suhtautuu ihan vastasyntyneeseen vauvaan ja vielä kun se ei ole vain kylässä,vaan tarvitsee mun ja miehen huomioo koko ajan. Mutta luotan koiraani,uskon että se tottuu ja niistä tulee kavereita :) Ja ulkoilut ei ressaa yhtään,päin vastoin odotan innolla vaunulenkkejä,tulee tehtyä varmaan vähän pidempiä lenkkejä kun ei viitsi vauvaa pukea 10min pissatuksen vuoksi vaan joka kerta :grin Ja no ainoa kerta varmaan on kun joudun vauvan mukaan ottaan on aamulenkki,mies kuitenkin sit iltapäivästä kotona.

Hah, meillä koira tekee kans tuota tassuilla huomion hakemista, ja leikkiessä huitoo paljon tassuilla. Mut luotan kyllä kans että oppii tulemaan toimeen. Jospa aikaa riittää silti huomioimaan myös koiraa tarpeeksi, se on kuitenkin tähän asti ollut meidän "vauva", ja saanut jakamattoman huomion:D

Juu niin meilläkin,äitin ja isi vauva :wink Uskon kyllä että ihan yhtälailla saa huomioo sittenkin,ei me kuitenkaan 24/7 sitä silitellä yms. :grin

Meillä kans koira ja uskon että ulkoilut menee hyvin varsinkin kun vauva syntyy kesällä! Aattelin hankkia kantoliinan niin voi siihen kiepauttaa vaavin lenkin ajaksi niin ei joka kerta tarvi vaunuja ottaa mukaan :)

No joo, helpottaa kummasti kun on kesä. Ja hyvä idea tuo kantoliina, vois itsekin sitä harkita:)

Meillä on koiria kaksin kappalein, molemmat onneksi olleet paljon tekemisissä vauvojen kanssa. Toisella on hyvin neutraali suhtautuminen ja häntää heiluttaen väistää mielummin kuin on lähikontaktissa. Vanhempi tapaus sen sijaan on varsinainen lapsenvahti ja hoivaaja... Kohtelee pieniä vauvoja silkkihansikkain ja jos vauva yhtään inahtelee hakee huolissaan ihmistä paikalle. Ainoa yhtään huolettava asia on kova tarve pussailla pieniä, ehkä hiukan pitää hygienia asioita miettiä, mutta pikku pusujen uskoisin kuitenkin olevan huolista pienimmästä päästä :)

Tuo hypnosynnytys minuakin kiinnostaa ja uskon kallistuvani siihen. Luin, etta vahempi paikat repeilee kun ( ja jos) pystyy antamaan kehon toimia niin kuin sen kuuluisikin.

Joo täält löytyy kans tommonen karvanen vatipää, jonka ajatuksen juoksusta ei ota mitää selvää mut kovasti elättelen toiveita et vauvan kans menee sit hyvin :) kyl se ainaki mun kummitytön joka koht 3v. tulee hyvin toimeen ja näkevät aina vaan jouluisin :)

Ja kehittyypähän hyvä vastustuskyky ku vähä käy välil nuolasee :D

Heipähei :)! Jospa sitä rohkenee itekkin tänne jo vähän kirjotella. Taustalta jonkunaikaa oon seuraillu. Oulussa asustellaan ja nuoripari ollaan. Ikää itellä 21 ja miehellä 22. Lapsi ei käytännössä ollut vielä ihan suunniteltu, mutta asiasta oltiin jo paljon puhuttu. Ei odotettu nuin vain nappaavan :D..

Laskettuaika menee elokuun lopulle ja nyt menossa rv 8+5. Oireita ei sinäänsä oo juuri ollut. Yhtenä aamuna joutunu pönttöä halaamaan ja vähän oli etovaa oloa tuossa viime ja toissaviikolla. Kauhea turvotus varsinki iltasin! Välillä jo käyny mielessä olisiko voinu jo edellisellä kierrolla saaha alkunsa.

Miten onko täällä muita hevosihmisiä? :) Itseä vähän mietityttää kauanko uskallan hevosia ajaa. Ravuri ja raviponi löytyy tallista :).

Takaisin