Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me asutaan Turun keskustassa kaksiossa (54neliöö), ja aiotaan pysyä tässä varmaan siihen asti kunnes valmistun. Tai katsotaan sitten miten paljon kasvava lapsi tarvitsee tilaa että tarviiko jossain vaiheessa etsiä isompaa kämppää :D vauvahan ei paljoa onneks tarvi.. pinnasänky mahdutetaan sit makkariin. Ainoa miinus tässä on rapun röökipaikka suoraan meidän parvekkeen alla >:(

Ei kannata turhaan stressata oireettomuutta, vaan nauttia siitä! Itselläni on edelleen tosi hyvä olo, lievää pahoinvointia jos nälkä iskee. Koulun alettua väsymys on ollut hirveää, helposti menee 2 h päiväunet jos vaan ehtii...viikonloput yritän pyhittää sit vaan rentoutumiselle :)

Toi väsymyksen puuttuminen on ollut mullekin yllätys! Energiaa on ollut todella paljon ja oon odotellut, millon se järkky väsymys oikein iskee. Neuvolassa kyllä täti sanoi, että se voi tulla vasta hieman myöhemmin. Tai ehkä tää on tyyntä myrskyn edellä ja uusi tulokas onkin sellanen isäntä tai emäntä, että mamma on helisemässä :grin Toiset koettelee raskausaikana ja on sitten helppoja vauvoja ja toiset ei pidä meteliä ennen kun ovat syntyneet :)

Odottelua todellakin! Kun sai ton ekan neuvolan pois alta niin nyt odotellaan kutsua nt-ultraan. Onneks pääsen pikku reissulle ens viikolla niin menee aika nopeesti ja pääsen ajattelemaan muuta viikoks. Reissun jälkeen sitten onkin jo helmikuu ja ultra ihan kulman takana :happy:

Mä en selkeesti osaa vielä käyttää tätä foorumia. Luulen kommentoivani viimeisiä viestejä, mutta todellisuudessa ne ovatkin jotain aika vanhoja monen sivun päästä. :smiley-bounce015Oppia ikä kaikki!

Mulla on yleensä se että kun kotiin pääsee niin väsyttää ja yritän tehdäkkin paljon että nukussin yöllä mutta ei kun nukumaan kun menee niin ei enään saa unta :D

Me asutaan liian pienessä saunallisessa kaksiossa. Muuten kiva asunto, mut ei tänne vauvan sänkyä mahdu. Pitää keväämmällä miettiä asumisjärjestelyjä uusiksi. Oma olis ihana, sais laittaa mieleisekseen.

Mulla ollut muutaman viikon pahoinvointia ja nyt se on alkanut helpottaa. Hassua miten sitä heti ajatteleekin pahinta, kun ei ole koko ajan huono olo. Sama oli kun rintojen arkuus vaihteli aluksi. iLiikaa tulee tarkkailtua tuntemuksiaan, pitäis kuitenkin olla stressaamatta turhia.

Mullakaan ei ole ollut väsymystä juurikaan. Unettomuutta kylläkin, nukun nyt tosi huonosti ja levottomasti. Monesti aamuyöllä heränny, ja sen jälkeen pitkään valvosellut.

Mulla oireita ei juurikaan ole ollut, paitsi järkyttävä väsymys... Päivällä väsyttää, mutta sänkyyn käydessä nukkuu tunnin, herää ja loppuyön uni yhtä heräilyä. Nälkä on ollu hiukan normaalia enemmän ja kuppikoko tainnu kasvaa yhdellä :P
Muiden pahoinvoinnista ja oireista kun lukee, onkin heränny huoli siitä onko kaikki kunnossa ja tuli tuo varhaisultrakin varattua.
On se vaan hassua, ettei osaa vaan olla onnellinen siitä ettei voi pahoin vaan pitää väen väkisin keksiä stressin aiheita. Jos sattuu alavatsaan on joku varmasti pielessä, mutta jos ei satu niin entistä suurempi huoli.
Jos tää on sitä äitiyteen kasvamista niin kai tääkin on otettava ilolla vastaan :P

Joo, ei huolet lopu kyllä raskausaikaan, tää on vasta alkua:D
Mulla ei ole kuppikoko kasvanut yhtään, oonkohan ainoa? :D erityistä turvotustakaan ei ole, sekin ihmetyttää, kun tuntuu et toiset joutuu jo aikaisessa vaiheessa vaihtamaan äitiyshousuihin tms.

Toisilla kestää 20 viikoihin asti että ees rupee näkyy missään ä. Että sulla saataa myöhemmin ruveta tulee kaikki :)

Mulla on omistusasuntona 75,5 neliöinen rivitalokolmio, joten tilanpuute ei onneks ihan heti iske ja meillähän on tilanne vielä tämä että ei asuta edes miehen kans yhessä virallisesti :D vaikka mä oon sitä yrittäny saada tekee asian eteen jo jotain viimiset 5kk ja jossain vaihees tarkotus et ostetaan yhteinen omakotitalo :)

Ja kuulemma se on joku vanhan kansan uskomuksia ettei vaunuja saa tuoda kotiin ennen ku vauva syntyny..en saanu äitiltä muuta vastausta :D mut kai se liittyy jotenki huonoon onneen tms..

Meillä on Oulussa omistusasuntona 70 neliöinen asunto! Yks ylimääräinen huone on tällä hetkellä miehellä pelihuoneena, mutta jossain vaiheessa tämä varmaan siirtyy sitten lapsen käyttöön! Ollaan onnistuttu rohmuaan 6-vuoden yhdessä olon aikana semmonen määrä tavaraa että vähä kauhistuttaa tullaanko mahtumaan kaiken vauvakamanki kans tähän asuntoon mutta täytyy aloittaa kova karsimininen ;) ympäristö on todella lapsiystävällinen. Kilometrin säteellä varmaan kolme puistoa ja todella hyvät ulkoilumaastot. Uus ostoskeskuskin nousi tuohon viereen niin kahvittelu hetkiä pääsee sit viettään, ku kodin seinät alkaa kaatua päälle :D

Tänään oli ensimäinen neuvola meilläkin, ja olipa ihana että oli mukava terkkari! Oikeen sympaattinen ja ymmärtäväinen! Käytiin läpi perus paperishow ja hemoglobiinit, pissanäytteet yms. Varattiin aika nt-ultraan joka on sitte 9.2 :) (kyllä on odottavan aika pitkä.... :D ) Myös ekat neuvolalääkärit ja verikokeet varailtiin! Olin jo varsin toiveikais kun terkkari sano että saatetaan jo tällä kertaa kuunnella sydänäänet, mutta eipä sitten kuunneltukkaan ku hänen mielestään ei vielä heidän laitteella saa kuulumaan sykkeitä.. :( Noo... se täytyy vaan jaksaa uskoa että siellä masussa on kaikki hyvin :)

Tämä väsymys on kyllä ihan järkyttävää. Viime yönäki nukuin 10h yö unet, neuvolan jälkeen käytiin lounaalla ja kotiin suoraa päiväunille. Päiväunet maistu 3 tunnin ajan, jonka jälkeen oli pakko herätä ku työvuoro alkaa. Työpaikalla pelkkää haukottelua, ja nyt olen täysin valmis nukkumaan. Odotan innolla jo sitä energistä oloa! :D

Meillä on rivarikolmio harrastetilalla. Miehen lapset ilmaisivatkin heti huolensa huoneensa kohtalosta vauvan syntymän jälkeen... Oli alustavasti puhe että heille tehdään huone sitten harrastetilasta kunhan asia on ajankohtainen. Vauva kun ei vaadi omaa huonetta vielä aikoihin ja meidän makkarissakin kyllä tilaa riittää :)

Meillä vielä pienehkö 46 neliön omistuskaksio. Näillä näkymin asunto vaihtuu ensi syksynä, joten kuukauden-kaksi ollaan sitten vauvan kanssa tässä. Haaveissa ois, että seuraavaan saatais se toinen makkari, niin ei ois sitten pakottavaa tarvetta tilan vuoksi vaihtaa muutamaan vuoteen.

Hei! Nyt uskallan minäkin ilmoittautua mukaan esikoisten odottajiin elokuussa :) olen seurraillut palstaa pidemmän aikaa ja eilisen varhais Ultran jälkeen uskallaudun mukaan :) viikkoja on nyt 10+1 ja laskettu aika Ultran mukaan on 11.8 :) se tunne oli sanoin kuvaamaton kun näki oman pikkuisen vilkuttamassa ja pyörimässä kyllä siinä ilon itku tuli :) ultra vahvisti että olen viikon edellä mitä olin luullut mutta parempi niin päin ;) vaikea vieläkin uskoa että olen raskaana koska yritystä takana oli 2 vuotta mutta nyt unelma kävi toteen :) oireita on hiukan kokoajan nälkä ja mieliala vaihtelut ja turvonneet rinnat ja turvotus muuten on loistava olo :) asumisesta kun tuli puhe niin asutaan maalla vanhassa 100 neliöisessä omakotitalossa aviomiehen kanssa :) tilaa riittää :) nyt odotellaan että pääsee nt ultraan :) tänään menen ottamaan labrat ja antamaan pissa näytteen.

Mä uskalsin tilata kaukalon ja hakea pinniksen (käytettynä) koska viikkoja se 11+0 tänään, ja viime viikolla kuullut doplerilla sydän äänet :) Eikä ne mihinkään tuolta kaapeista häviä, tuskin se yritys loppuisi vaikka tämä menisikin vielä kesken.
Tällä budjetilla ostettava silloin kun vastaan tulee :)

Ja asutaan rivari kaksiossa vuokralla, uskon että ainakin pari vuotta mahdutaan siihen loistavasti.

Labroissa käyty ja aina yhtä kamalaa toi verikokeet..onneks sentään kotona sai pissata purkkiin :D

Me asutaan vielä yksiössä vuokralla,mutta muutetaan kolmioon heti kun vaan saadaan asunto,eli toivottavasti pian! :) Täälä on kanssa hyvä kasvuympäristö lapselle,niin pienelle kun isommallekkin. Puistot,päiväkodit ja koulut lähellä. Ja kauppakeskus ja bussit kulkee koko ajan :)

Niinkun eilen kerroin,että otin sen influenssa rokotteen 10pv sitten neuvolassa,tulin sitten yöllä kipeeksi taas! :mad: Just olin jouluna reilu viikon kipeänä :hungover: Toivon vaan ettei nouse kuume ja pysyy vaan pikku flunssana! Viimeksi just kun olin kipeä,niin tuli ruskeaa vuotoa ja sairaalassa kun ultrasivat niin sanoi,että voi johtua kipeydestä. En taas halua sitä stressiä niistä vuodoista :sad001

Meilläkin se kämppä on sillein että vastapäätä on päiväkoti, kauppa ihan vieressä ja kaakkurin keskustaankin on 1 km ja leikkipuistojakin on vieressä :)

Takaisin