Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä yritän olla ostamatta yhet housut oon ostannu en muuta. Mutta rupeen pikkuhiljaa ostelee kun vien ne vielä meijän asuntoon. Kun opiskelen vielä vähän aikaa eri paikkakunnalla

Mä oon päättänyt minkälaiset vaunut tulee ja hyvin löytyy valikoimaaki tori.fi:stä :) kuhan täs nyt vaa aika kuluu niin pääsis ostaakki, mut en saa vaa tuua niit kotii vaa menee siskolle säilytykseen jonku himskatin taikauskohömpötyksen takia :D

Ja rokotuksista viel sen verran et joskus luin et niil on todettu olevan yhteyksiä myös keskenmenoihin.

Aion kans malttaa ainakin ekaan ultraan asti ostelujen suhteen, siitä sit pikkuhiljaa kun vastaan sellasta tulee mitä tarttee. :) Vaatetta saa ainaki kaverilta, ja toisesta paikkaa täytyy kysellä pinnistä kunhan heil kerrotaan. Paljon tulee varmasti saatua/ostettua käytettynä. :)

Minkalaisissa olosuhteissa ihmiset taalla asustelee? Meilla on talla hetkella vuokrakamppa, pienehko kerrostaloasunto (en tieda paljonko nelioita, taalla ei oo tapana ilmoitella moisia). Yks makkari, olkkari, avokeittio ja kylppari. Haaveissa olis tassa kevaan aikana saada asuntolaina etta paastais etsimaan ihan omaa kotia, ehdottomasti omalla pihalla. Haluaisin niin kovasti paasta sisustamaan ja laittamaan kotia oman nakoiseksi! Ja saada lisaa tilaa muutenkin, taa nykyinen kamppa on nyt jo ahdas, saati jos tanne pitais jotain vauvansankya yms. saada mahtumaan. :rolleyes:

Meillä on oulussa 2 h ja nelitä 44. Asutaan siinä toistaiseksi kun kyllä me siihen mahdutaan sen takia hommataa helposti siirettävä pinnasänky :) ja varmaan omaan koti ostetaan kun kummatkin alottaa työt. Vaikka kyllä isännän tuloillakin ehkä pärjättäs

Meidan mutsi ainakin sanoi ettei mitaan saisi hankkia ennen kuin vauva on syntynyt, korkeintaan aitiyspakkauksen. No ma olin siina vaiheessa jo hankkinut vaunut, mut en sita kylla paljastanut. :grin Keskenhan se sit menikin, mut en kylla usko etta johtui niista vaunuista. En oo kuitenkaan nyt sitten ostellut talla kertaa viela mitaan, varmaan vasta sitten kun tietaa kumpi on tulossa, niin innostuu hankkimaan enemman. :)

No mä en kyllä usko tommosia. Mutta juu kyllä se on helpompi ostaa kun tietää kumpi tulee. Onko muuten muiden äideillä kivikautisia raskaus neuvoja, niinkun meidän äiti oli että raskaana ei saa harrastaa liikuntaa, eikä saunassa tai uimassa saa käydä ja tämmösi :D

Onhan se vahan pakkokin kun ei oo mitaan. :grin Meidan suvussa on ollu tapana kierrattaa kaikkea, mutta nyt kun ei oo kymmeneen vuoteen ollut vauvoja niin ei taida olla paljoa jaljella. Sen tiedan et veljelta loytyy ainakin tatini neuloma villapuku.

Mutta yhen hyvän neuvon annan minkä iso sisko kerto jos on pahoinvointi kauhee niin suolakekseillä se helpottuu ja auttoi ainakin mua :)

Me asutaan Turussa vuokralla kerrostalokaksiossa, isot huoneet (68neliötä) joten pinnis mahtuu makkariin hyvin. Pitäs nyt tulla tieto nouseeko vuokra, ja jos nousee kamalasti, niin sit ruvetaan kattoon toista asuntoa. Harmittaa vaan kun ollaan vasta vuosi tässä asuttu, niin taas muuttaa. Sit taas toisaalta olis helpompi muuttaa nyt, ja pääsis suoraan laittaa pikkusel omaa huonetta eikä olis kolmen henkilön tavaroita muutettavana. Rivariasunto omalla pihalla olis kyllä kiva. :)

No ei oo onneks tommosia neuvoja kuulunut, toisaalta en tykkaakaan esim. saunomisesta. Edellisesta raskaudesta kuultuaan yks kaveri totes, etta mun taytyy sitten lopettaa ratsastaminen heti. Juu en kylla lopettanut. Nyt on ollut niin huonot olot etten oo hetkeen kiivenny hepan selkaan, mutta kunhan taa (toivottavasti) helpottaa niin ei muuta kuin takas satulaan, niin kauan aion ratsastaa kuin tuntuu hyvalta.

Meijan mutsi vinkkas etta apteekin salmiakki auttaa pahoinvointiin. Ma oon paremman puutteessa tyytyny turkinpippureihin. :)

No meijän äiti on ollu viimeksi 21 vuotta sit raskaana että semmosta :) mut kyllä sillä paljon hyvä nevoja on ja anoppi on lähi hoitaja. On ollu työharjottelussa siihen aikaa synnytys osastolla ja tämmöstä :)

No itte yritän välttää salmiakista erossa kun sitä ei hirmu määriä suositella niin mulla saatas lähtee lapasesta :)

Asumismuodoista kyseltiin. Täällä asustellaan 70-80-luvun omakotitalossa. Ollaan asuttu täällä -13 lopusta remontin keskellä, sillä talossa oli paha kosteusvaurio (jonka ansiosta torppa myytiinkin niin halvalla), ja ollaan siis puolet talosta purettu maan tasalle ja sen jälkeen rakennettu uusiksi. Pesutilat (sauna, suihku, khh) edelleen kesken, mutta toiveena on niiden valmistuvan loppukesäksi. :)

Talosta löytyy kolme makuuhuonetta, joten tuleva bebe saa heti oman huoneen, ja sitä en yhtään malttaisi olla vielä sisustamatta! Pinterest laulaa päivittäin kun katselen kauniita lastenhuoneita. :D

Tämä on muutenkin aivan täydellinen asuinalue meille; puolihehtaaria tonttia (omena- ja luumupuita, mansikkamaa, marjapensaita, kasvimaa ja -huone), takapihalta alkaa metsä ja etupihaan johtaa pitkä pihatie, eli lapsen uskaltaa päästää pihalle leikkimään, sillä maantielle on matkaa n.150m. Eniten huolettaa pihallamme oleva lampi... Siihen pitää saada ehdottomasti aita tehtyä!

Muokattu viimeksi:
Meillä on 55-neliöinen omistuskaksio pk-seudulla. Isot huoneet, joten ihan hyvin mahdutaan vauvan kanssa. Haluisin kyllä muuttaa isompaan, mutta tällä hetkellä on niin hyvä laina ja edulliset asumiskulut, että vähän hulluja oltais jos tästä nyt luovuttais. Jos sitten vuoden tai parin päästä viimeistään isompaan :) Meillä on vielä kaikki palvelut tosi lähellä ja ihanat ulkoilumaastotkin alkaa melkein kotiovelta.

Salo 84, tiedän niin tuon tunteen! Mulla kävi ennen joulua ihan samalla tavalla, kun käytiin varhaisultrassa. Pelot olivat järkyttävät ja helpotus mieletön, kun syke näkyi. :Heartred

Helpottavaa lukea, että muillakin on näitä epäileviä oloja oman raskauden suhteen, jos oireita ei suuremmin ole. Mulla on nyt pari päivää ollut hyvä olo, vähän liian hyvä. Väsymystä ei ole ollenkaan vaan olo on päinvastoin jopa energinen ja pirteä. Myöskään pahaa oloa ei ole ollut tänään ollenkaan, vaikka nälkäkin pääsi yllättämään iltapäivän aika. En tiedä, kumpi on parempi: olla kovissa oireissa koko ajan, jolloin mieli on rauhallisempi vai se, että fyysinen olo on hyvä, jolloin puolestaan taas pelottaa, onko tyyppi vielä elossa, kun oireita ei ole. Alan hiljalleen käsittää miksi tätä olotilaa kutustaan raskaudeksi ja vauvan odottamiseksi. Raskasta (toistaiseksi henkisesti) odotteluahan tämä on. :dontknow

Takaisin