Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa uusille :) Kyllä tänne mahtuu mukaan :grin

Meillä oli tänään eka neuvola ja ihan positiivinen fiilis jäi, vaikka ei siellä mitään elämää suurempaa vielä tapahtunut. Eilinen varhaisultra rauhotti paljon ja mullahan siirtyi LA päivän aikasemmaks, mutta en nyt nää mitää syytä alkaa muuttelemaan sitä tänne foorumille niin pienen eron takia. Nyt se ois kuitenkin 19.8. Neuvolassa otettiin paino, verenpaine ja hemoglobiini ja käytiin läpi esitiedot ja infoa tuli paljon. Osallistutaan kaikkiin seulontoihin, joten nyt pitää mennä ens viikolla labraan veri- ja pissanäytteet antamaan.

Mies oli mukana ja sai myös oman osansa lippulappusista. Meille ei mainittu sanallakaan influenssa rokotusta enkä muistanut kysyä. Ollaan myös pk-seudulla ja Kättärillä synnyttämässä mikäli sinne mahtuu h-hetkenä. Oon ottanut sen vaan kerran USA:ssa asuessani ja viimeksi oon influenssan sairastanut 22 vuotta sitten. Hemmetin huono tuuri jos se nyt iskee :shifty: Jos oisin vähänkin sairastelijatyyppiä niin ottaisin ilman muuta rokotuksen, mutta edellisestä sairastumisestakin on yli kymmenen vuotta niin oikeesti todella huono tuuri, jos sen tänä vuonna sairastan. Ens vuonna vois sitten miettiä, kun kotona on vauva (toivottavasti :smiley-angelic001), jolla on heikompi immuniteetti.

Meillä mies saa tulla niin moneen neuvolaan kun haluaa :) Työajat on todella joustavat ja voi pitää etäpäiviä halutessaan. Oli nyt ekassa neuvolassa ja ultriin varmasti tulee. Tuskin sitäkään ne purkkiin-pissimis-neuvolat hirveesti kiinnostaa :)

Kiva, että eka neuvola on takana ja neuvolantäti oli mukava. Nyt odotellaan kutsua nt-ultraan :happy:

Oletteko jo tehneet hankintoja?
Kaikki kun on esikoisia niin aika tärkeä aihe nämä hankinnat, kenelläkään kun ei entuudestaan vanhoja tavaroita ole.. :)
Itse bongasin torista itselleni tänään hluamani pinnasängyn halvalla ja tarjouksessa himoitsemani turvakaukalo ja telakka :)
Eihän niillä mikään kiire ole, mutta itsekseen näitä ostelen koska mies armeijassa, niin parempi näin pikku ihljaa kuin että kerta rytäkällä sitten kaikkea!

Viikko nt ultraan ja jo jänskättää :) Huomenna poksuu 11+0!!!!

Niin on meidänkin istäntä armeijassa. Mutta pieniä ostoja teen nyt itte mutta rattaat ja ne myöhemmin. Kun rattaat me tilataan ja pinnasänkymyös

Kun esim meillä niin me ollaan kummatkin niin tarkkoja että halutaan sillaset mitkä on meille sopivat. :) eli mummut ja ne voi ostaa vaateita, pulloja, harsoja ja leluja :) ehkä ollaan vähän liian tarkkoja mutta, kyllä haluan parasta ei sen nyt kalleinta tarvii olla :)

Mä taas taidan itse ostella paljon vaatteita ym ja mummot sitten varmaan sponssaavat tuohon isoimpaan menoon eli vaunuihin, etenkin koska mies just kerkee osallistumaan synnytykseen, ei vaunujen ostossa hänestä ole rahallisesti hyötyä :D
Minä olen itse tarkka vaunuista, etenkin kun koiran kanssa joutuu niitä työntelemään ja kaiken maailman :)
Miestä sitten kiinnostaa vain itse vauva, ei niinkään välineet, minä hoidan sen puolen :)

Me ollaan käytettynä ostettu jo kaappiin turvakaukalo jalustalla. Mekin tosiaan ajateltiin hankkia nuita jos tulee vain sopivan hintasia vastaan, jaetaan ne silleen ettei tartte viimeisillään rysäyksenä hommata kaikkea. Ja tarviihan niitä kuitenkin jossain vaiheessa vaikka tämä ei tulisikaan syliin asti (toivottavasti kuitenkin tulee) Kävin myös babyboxin noutamassa ja siellä oli ihana body ja ruokalappu ja muuta pientä kivaa.

Mä oon niin taikauskoinen, että ennen huomista ultraa en oo edes uskaltanut haaveilla vauvahankinnoista. Mennään vasta 8+3 ja olis ihan kamalaa kotona kattella hankintoja jos kaikki ei olisikaan kunnossa. (anteeksi kun levittelen huoliani, toivottavasti eivät tartu) Ehkä tuon ultran jälkeen vois jo alkaa katselemaan...

Meillä on myös hankinnat tekemättä. Ostin tosin jo vuosi sitten viis vastasyntyneen bodyä vauvakuumehöyryissäni :grinVaunut on valittuna ja surffailen kyllä innokkaasti netissa vauvatavaraa, mutta haluan kyllä odottaa keväämmälle isoja hankintoja. Meillä suurella todennäköisyydellä isovanhemmat sponssaa isompia ostoksia.

Päätettiin miehen kanssa kertoa mun vanhemmille nyt sunnuntaina vauvasta kun varhaisultrasta saatiin ihan hyvät kuvat. Meidän piti aluksi odottaa sinne 12+ viikolle, mutta kun katsoin kalenteria niin vapaat viikonloput oiskin mennyt vasta helmikuun loppuun. Kutsutaan heidät siis sunnuntaina syömään ja annetaan myöhäinen joululahja :happy: Kyltti, jossa lukee mummola ja kortti, jossa kehoitetan nauttimaan kesälomasta, koska elokuussa mummolaan tulee uusi vierailija :p Laitetaan siihen myös ultrakuva. Vähän jännittää liikutunko niin paljon, että tulee itku :rolleyes: Kyseessä on kuitenkin eka lapsenlapsi ja vaikka ei suoraan ole tullut uteluita, aina välillä äiti mainitsee, että se ja se sai taas uuden lapsenlapsen :)

Minä olen jo valmiiksi katsonut haluamani rattaat ja turvaistuimen, ne kuitenkin saavat vielä odottaa ostamista. Haluan ottaa varman päälle, ja hankkia vauvatavaraa vasta kun ollaan edes vähän selvemmillä vesillä.
Uskon että sitä vaatetta ja muita pienempiä hankintoja tulee aika paljon sukulaisilta, joten niitä en ala hamstrailemaan, vain nuo kalliimmat hankinnat haluan selvittää, ettei niistä tule loppumetreillä paniikkia :)

Mä otin sen rokotteen,ihan sen takia kun oon muutenkin niin herkkä tulemaan kipeeks,että jos siltä säästyy niin hyvä! :grin Mies ei suostunut ottaan.

Me ei olla vielä mitään muuta ostettu kun kolme bodya :p Sitten kun saadaan isompi asunto niin aletaan hommaamaan tavaraa. Kaverilta saadaan vaatteita kuulemma paljon. Sano että ei tarvi hirveesti ostella niitä pieniä,mutta en mä varmaan osaa hillitä itteeni :grin

Täälläkin yksi pessimisti lisää, en siis ole uskaltanut mitään hankintoja tehdä vielä. Ajattelin joskus että kun saan plussan tikkuun niin lähden heti ostamaan ihania vaatteita ja muita vauvajuttuja. Vaan ei, viikot 9+4, enkä varmaan ennen nt-ultraa uskalla ostaa mitään:bored:

Ei mullekaan mistää rokotteesta mitään mainittu ekassa neuvolassa ja mies ei ollu mukana ekas neuvolas koska ei jaksanu tulla :D sai kuitenkin lappuja täytettäväks ja seuraavaan neuvolaa tulee mukaan :) täällä tehdään ainaki koko perheen kartoittava terveystarkastus jne milloin ainaki oltava miehenkin paikalla :) naureskelin noille lapuille ku mies ei kauheen innokkaasti mitää mielialakyselyitä ja audit testiä ollu täyttämässä tai siis täytin ne sen puolesta loppujen lopuks :D

Täällä on mietitty hankintoja ja oon kattonu säännöllisesti torista mitä löytyy mut tiedän minkälaiset vaunut ja pinniksen ostan :) vaatteita olen vauvalle katellu mutten oo mitää ostanu :) löysin ihanan jenkkiverkkokaupan mistä aion jonku verran vaatteita ainaki tilata :D Mua harmittaa ku Suomest ei saa Rock Star Babyn tuotteita :/

Sama täällä, ultraan asti odottelen enkä varmaan senkään jälkeen heti ryntää kaupoille :D ajattelin yrittää saada kaiken mahdollisen kirpputoreilta, vauvanvaatteetkin on yleensä tosi hyväkuntosia :) luulen että sit ostelen enemmän kun saadaan tietää sukupuoli eli keväämmällä. Vaunut lupasi tuleva mummo sponsoroida, mikä on suuri helpotus opiskelijalle! Kaverilta saan myös tavaraa.

Paljon aion minäkin ostaa kirpputorilta ja muutenkin käytettynä. Mut pakko se on toki jotain uutenakin ostaa, kunhan vauhtiin pääsen.:) Lisäksi yhdelle lähipiirin perheelle tulee vauva pari kuukautta ennen meitä, joten varmaan vaatteet tulee hyvin meillä kierrätettyä:) on nuo vauvat niin vähän aikaa pieniä, että en kauheesti aio uutena ostella.

Onko kukaan katonnu rattaita ? Mä löysin netistä hyvät rattaat ja niihin kuuluu kaikki mahollinen mukaan ei tarvii ees kantokopasta huolehtii :)

Tervetuloa uudet odottajat!

Mulle ei ole puhuttu influenssarokotteesta mitään, enkä aio sitä ottaa. Luin että virus on sitä paitsi jo vähän mutatoitunut, että rokote ei välttämättä suojaa tänä vuonna. Mä olen niin vähän tekemisissä ihmisten kanssa, etten näe sitä tarpeelliseksi. Ja mulla on kohtuuhyvä vastustuskyky.

Ostoksia en suostu tekemään ennen kuin olen ns. turvallisilla viikoilla, eli 12+ ja suurimman osan kanssa odottelen varmaan 20 viikon yli. Oon ehkä vähän taikauskoinen enkä halua että jotain menee vikaan, siksi en ole katsellut edes vaatteita enkä ostanut mitään pientäkään tavaraa.

Takaisin