Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haha. Ittelläkin välillä tulee sellanen olo että onkohan kaikki hyvin kun välillä on semmosia nipistyksen tunteita mutta todella hetkellisiä. Mutta se kuuluu varmaan asiaan :)

Vieläkö esikoisen odottelijoita mahtuu mukaan ;) Ihan ei vielä ole kaaliin mennyt että vihdoin on tärpännyt ja pikkuinen olisi menossa mukana, rv 8+2 menossa, mutta oireita ei väsymystä, jatkuvaa nälkää ja rintojen turpoamista lukuunottamatta löydy.
Kuvittelin ensin odottelevani kiltisti ensimmäistä kunnallista ultraa, mutta tänään illalla miehen kanssa päätettiin heti huomenna tilata yksityiseltä varhaisultra, jotta pääsisi tästä huolen sekaisesta odotuksesta hiukan onnellisempiin odotusaikoihin...
Toivompa siis että ultra-aika löytyisi pikimmiten ja kaikki olisi kunnossa
Tsemppiä kaikille muillekin jännittäjille ja palaillaan toivottavasti hyvien uutisten kera!

Täällkin ikää karttunut jo 32 v. ja ekaa oottelen. Miehen kanssa ei olla oltu kauaa yhdessä. (Mun mies on noin puol vuotta vanhempi) Tavattiin elokuussa 2013. Kihloihin mentiin kesäkuussa, kun tuli 10 kuukautta yhdessä. Virallisesti muutettiin yhteen elokuussa 2014. Öitä oli jo viettänyt montakin mun luona. :wink Plussasin joulukuun alussa, itseasiassa Itsenäisyyspäivänä! :)Naimisiin mennään 28.2.15! Meillä ollut melko nopeeta toimintaa, mut aatellaan se niin, että ei olla mitää hirmusen nuoria enää ja tää tuntuu oikeelta ni mikäs siinä!

Hui kauhuus sentään... Ultra-aika löytyi huomiselle, juuri ennen ensimmäistä neuvolaa. Samaan hengenvetoon helpotus ja jännityksen tuplaantuminen. Ajatukset myllertää niin ettei töihin meinaa kyetä, mitä jos ja mitä jos... No, kävi niin tai näin, huomenna ollaan viisaampia :D

Moi, vieläkö mahtuu mukaan? :) Minäkin ensimmäistä odotan, viikolla 10 mennään. Viikko sitten käytiin varhaisultrassa varmistamassa, että tuolla todellakin joku kasvaa, kun edelleen niin epätodelliselta tuntuu. :) Raskausoireina lähinnä rintojen arkuutta ja pahoinvointia, joka alkanut jo vähän helpottaa. Jatkuva nälkä myös, mutta mikään, etenkään lämmin ruoka, ei tahdo maistua. Ensi viikolla ensimmäinen neuvola. Pitäisi päättää ottaako influenssarokote, vielä en ole sitä ottanut. Miten te muut olette tehneet rokotteen suhteen?

Moi! Minäkin voisin ilmoittautua vielä mukaan! Olen kyllä pitkään jo lueskellut teidän juttuja :) olen siis 21- vuotias esikoisen odottaja ja mieheni on 27 vuotta. Meillä oli eilen ensimmäinen neuvola ja ensimmäinen ultra on vasta 11.2... Laskettu aika siis 23.8 näillä näkymin. Aika ei ole koskaan mennyt näin hitaasti, en tiedä mitenkä pystyn ensimmäiseen ultraan odottamaan. Varhaisultraankaan ei olisi oikein varaa. Välillä kun käy mielessä että entä jos se ei olekaan elossa.. Ihan hirveetä tää odottaminen :D jospa nyt kaikki kuitenkin olisi kunnossa :)

Minä otin rokotteen jo aikaisemmin, koska sain sen koulun puolesta, opiskelen terveysalalla. Miehenikin eilen suostui sen neuvolassa ottamaan. Ajattelin että parempi senkin ottaa se kun tuo influenssa epidemia on nyt hyvää vauhtia alkamassa :)

Itse en ole ottamassa kun en sitä ikinä aikaisemminkaan ole ottanut..joten mun tuurilla kävisi vielä niin että tulisin siitä rokotteesta kipeäksi :D saatika että siitä ei välttämättä ole muutenkaan mitään hyötyä, mutta kuten joskus aiksemmin jo totesin toisessa ketjussa rokotteet jakavat vahvasti mielipiteitä :)

Jakaa joo mielipiteitä. Itse olen niin kahden vaiheilla.:D Voi kun olisi itsekin ottanut sen ennen raskautta, ei tarvitsisi nyt miettiä. Näin alkuraskaudessa varsinkin mietityttää sen ottaminen, ja kohtahan se on jo melkeen turhaa ottaa, ehtii influennsakaudet pyyhkäistä ohi.:)

Onko teillä ollut ekassa neuvolassa mies mukana? Meillä on vaikeuksia järjestää työvuoroja ihan kaikille käynneille, ja ollaan tässä mietitty mistä voisi karsia...

Mulla mies ei myöskään pääse ekaan neuvolaan, on töissä silloin. Toivottavasti muille käynneille pääsee, mutta on näitä vähän vaikeaa aikatauluttaa.

Mielestäni se eka neuvola käynti on tärkein, minne miehen haluan mukaan koska silloin saa kaiken infon ja lippuset lappuset, rokotteet molemmille jne jne.. Ne loput neuvolat onkin kai sitten sitä että äidin vointiin kai keskitytään enemmän, just pissitään purkkiin jne. Sinne en pakota miestäni lukaan kun eihän siinä oo mitään kummallista ku pissii purkkiin :D

Yhtään neuvolaa ei vielä meillä ole käytynä, mutta mies suorastaan loukkaantui kun "kehtasin" edes kysyä haluaako mukaan kaikille käyneille. Vastaus oli "Tietenkin"... Katsotaan nyt sitten alkuhuuman jälkeen, kun hän tajuaa mihin aikoihin käynnit tulee olemaan, pääseekö aina paikalle. Työt ei aina ole helposti järjestettävissä...

Mulla oli mies vain ekalla käynnillä mukana, ei pääse muihin ei ultriin eikä neuvoloihin koska on odotus ajan armeijassa :(
Ja tuntuu että kaikille on tarjottu rokotteita neuvolassa, mulle ei mitään puhettakaan niistä?

Varmaan taas yksi asia mikä vaihtelee kunnasta toiseen... Laapotti: ei ole minullekaan rokotuksista edes mainittu... ...Espoossa odottelen.

Tietenkin sen ymmärtää että jos ei töistä pääse. :)

Meillä mies on farmaseutti pienessä apteekissa jossa paljon on porukkaa töissä niin pystyy sopimaan. Ja työnantajakin on todella joustava ja valmis vaikka mihinkä ratkasuun kun ei meinaa miestä päästää pois sieltä kun mies haluais (ja tietenki minäki) että muuttaisi kuopioon mun luokse. Meillä 200 kilsaa välimatkaa. Tällä hetkellä siis etäsuhde mut nähdään viikoittain ja muutto yhteen tulee keväällä onneks. :)

• Tykkään
Reaktiot: ER
Takaisin