Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minun täytyy kyllä nyt myöntää että ressaa kokoajan vähä enemmän.. Lueskelin tuossa juuri että täällä meidän alueella ei kaupunki tarjoa kuin se niskapoimu-ultran ja rakenneultran joten todennäköisesti vasta siellä 12 viikon paikkeilla näkee/kuulee vasta ensimmäistä kertaa onko kaikki hyvin masussa :( Meillä on täällä yksityinen neuvola joka tarjoaisi ultrakäyntejä vaan 60e per käynti jonka pystyisi vielä maksamaan mutta sielläkin tekijä tammikuun loppuun lomilla niin eipä sinnekkään pääse varmistamaan :(

Oletko millä paikka kunnalla ja sinun kannataa kysyä jostain pieneltä paikka kunnalta löhistöltä kun ne on kuitenkin joku yhtymä tai näin niin saatat päästä sielä käymään varhais ultrassa :)

Eiköhän suurin osa Suomen kunnista tarjoa ne kaksi ultraa; np- ja rakenneultran. Jos kunnalliset alkuraskauden ultrat kuuluisi järjestäen mukaan raskauden seurantaan, olisi ultralaitteet aika usein varattuina. Se ei muutenkaan (kunnan taloudellisesti/ajallisesti) olisi kovin kannattavaa, kun valitettava totuus on se, että suuri osa raskauksista keskeytyy ennen sitä 12 viikon rajaa.

Jos ultria haluaa ennen sitä np-ultraa, niin omaan piikkiinsä saa jokainen käydä vaikka joka päivä yksityisellä ultrauksessa.

KuplaKameli, taalla kun kysyin heti plussan jalkeen mita teen kilpparin kanssa niin kukaan sanonut annoksen nostosta mutta onneksi kuitenkin verikokeisiin lahettivat. TSH olikin noussut hurjasti. Sitten itse luin, etta standardi nosto on 30% lisaa jonka hetin otin tulokset saatuani. Mun mies soitti tosi kiukkusena laakarille, no se on jo toinen tarina...

Kayn 4 viikon valein ja multa otetaan reseptorit kans kun alkuaan Gravesin tauti. Luulen, etta mun huonovointisuus johtu osaksi kilppariarvojen huononemisesta. Nyt menee paremmin onneksi. Toinen pahoinvointivapaa paiva alkaa olla takana. Thyroxinia kaytan.

Ja ymmarran, etta mietityttaa mita jos...Mulla on seuraava ultra 26.1. ja tuntuu etta sen jalkeen taas uskaltaa hengahtaa. No nyt kuitenkin iloitsen parista hyvasta paivasta :-)

Meillä tosiaan varhaisultraan täällä kuopiossa pääsee julkiselle vain jos on ennestään keskenmenoja tai kierto on epäsäännöllinen. Täällä ei pääse vain syystä jos äiti ite haluaa. Tietenkin jos on ennestään keskenmenoja jne niin tietenkin pääsee jos itse pyytää, mutta erikseen eivät sinne laita.
Juurikin tuosta syystä mitä idasofiakin sanoi. Se ultra maksaa joka kerta kunnalle, kun niitä tehdään ja ei ne niitä turhia tee jos ei ole oikeaa syytä.
Yksityisellä voi sitten ravata jos haluaa.

Heippa!

Yksi uusi ilmoittautuu mukaan! Oli aivan mahtava löytää ryhmä nimenomaan esikoista odottaville. Olen aiemmin kirjoitellut toisella foorumilla, mutta siellä tuntui olevan kovasi vain toisen, kolmannen tai neljännen odottajia.

Ollaan 33-vuotias pariskunta pääkaupunkiseudulta. Yhdessä ollaan oltu yli 10 vuotta, joista naimisissa 1,5 vuotta. Viime kesänä lopetettiin kaikki ehkäisyt ja eka plussa tuli marraskuun viimeisenä päivänä. Alkuraskauteen on mahtunut vaikka mitä. Ensin epäilys kohdun ulkopuolisesta raskaudesta, joka poissuljettiin yksityisellä ultralla rv:lla 8. Tämän jälkeen oli vuotoa ja epäilys keskenmenosta samaisella viikolla. Parin viikon piinallisen odottelun jälkeen saatiin vihdoin tällä viikolla labratulokset, joissa hcg-arvot vastasivat viikkoja: kaikki siis pitäisi olla hyvin.:love7 Oireina oli alussa ä-l-y-t-t-ö-m-ä-n kipeät rinnat, palelu, väsymys ja vähän myöhemmin alkoi voimakas pahaolo, johon ei kuitenkaan ole onneksi liittynyt oksentamista. Lisäksi viikon verran oli pientä huimausta. Nyt olo on viikon verran ollut vähän pirteämpi eikä paha olo vaivaa enää niin paljoa.

Ollaan kerrottu uutisesta jo molempien perheille, osittain pakon sanelemana: ei viitsitty jouluna valehdella, miksi en syö kaikkia kala- ja juustoherkkuja.

Eka neuvola meillä oli viime viikolla. Ultrakutsun piti tulla postissa viimeistään tällä viikolla, mutta sitä ei valitettavasti kuulunut. Nyt odottelemme sitä saapuvaksi huomenna, koska terkkarin mukaan aika saattaisi olla jo tällä viikolla. (!) Ootellaan...

Huomenna alkaa jo rv 11. :gen014

Tervetuloa Erni! Mullakin kilpirauhashommia, kun mainitsin niistä niin sain vain tiedon, että jatka tabujen syöntiä ja mun pitää itse käydä lääkärissä ja verikokeissa jos tahdon arvoja tarkistuttaa. Näin siis Saksassa. Huomenna alan hoitaa sitten sitä puolta kuntoon.

Mua kans jännittää, ja välillä stressaa, mutta etupäässä on malttamaton olo, tahtois nähdä ihania ultrakuvia ja pyöristyvän mahan...

Tänään oli eka neuvolakäynti, sen hoiti joku sijainen eli en päässy vielä tapaamaan mun omaa terkkaa. Kauheesti vaan kyseltiin ja sain lappuja mukaan, annoin pissanäytteen josta katottiin ettei oo sokeria tai proteiinia mukana. Eka ultra varattiin helmikuun alkuun ja labran varaan itse :) verenpaine mitattiin...mitään muuta ei sit ollukaan tällä kerralla, näin siis Turussa. Ihanaa että enää muutama viikko ultraan! odotan jo innolla muidenkin ultrauutisia :)

Täällä yksi uusi ilmoittautuu! Kiva, että löytyy paljon kohtalotovereita. :) Lyhyesti oma tilanteeni (tai meidän): olen 34-vuotias, mies 40 v. Kevään aikana on tarkoitus muuttaa Helsinkiin. Nyt on rv 11+2, la 1.8.2015. Raskaus alkoi helposti (vaikka minulla on endoa), kuten myös sitä edeltänyt ihka ensimmäinen raskaus kesäkuussa 2014. Se päättyi elokuussa keskeytyneeseen keskenmenoon. Tämä raskaus on ollut aikamoista tunteiden vuoristorataa juuri aiemmasta kokemuksesta johtuen. Kävimme nytkin varhaisultrassa (rv 7+4) pienten vuotojen takia, ja muutenkin, ja siellä oli toiveikkaammat näkymät kuin viimeksi. Alkion koko vastasi viikkoja ja syke löytyi. Nyt odotellaan np-ultraa, joka on parin viikon päästä. Seulontaverikokeissa kävin viime viikolla. Olen päässyt helpolla oireiden suhteen, väsymystä ei ole ollut ja vain pientä kuvotusta oli jossain vaiheessa. Oireettomuuden kääntöpuoli on se, että sitä epäilee jatkuvasti onko enää raskaana ollenkaan. :P

Onko teillä vielä mitään mielihaluja, jonkun ruuvan suhteen tai jonkun muun ? Ja kellään kasvannu rinnet ittellä on jo 1 kuppikoon ? :)

Rinnat turpos ku pullataikina jo pari-kolme viikkoa sitten... Kuppikoko ei itsessään varmaan kauheesti oo kasvanu vaan ne ovat kiinteemmät ja kovemmat. Todella omituiset :D Saapa nähdä mihin näiden kanssa joutuu vielä, sillä alkujaankin näitä oli ihan niin tarpeeksi että hartija- ja yläselkäkivuista kärsitty muutenkin... :( yks asia mitä ei todellakaan innolla odottanut :D

No ittellä on kuppikoolla ja on ne vähän sellaset sama kun silarit kävis ottaa :D ja kyllä ne vielä kasvaa :D

TIssit alkoi turpoamaan miltei heti plussan jälkeen, ja parin viikon päästä pitikin käydä ostamassa isommat liivit :p
Mies tykkää, mulla taas kauhean "tyrkky" olo kun olo on kuin silarit olisin ottanut.

Tervetuloa ja onnea uusille elokuun esikoismammoille :)

Huomenna ois eka neuvola. Aamu alkoi pienellä paniikkikohtauksella, kun mulle tuli vahva tunne, että ei meille vauvaa tule. :confused: Itkin miehelle, että se on varmaan kuollu, kun ei tunnu yhtään, että oisin raskaana. Sehän säikähti sitten kans, että jotain on sattunut. Tuntui pahalta mennä neuvolaan ja saada kaikkea vauvamateriaalia, jos vauvaa ei tulekaan. Varasin sitten ajan varhaisultraan ja pääsin sinne heti puolilta päivin. Itkua pidätellen odottelin, kun lääkäri ensin ultras ennen kun näytti meille mitä sieltä löyty.

Elämäni tähän mennessä ihanin hetki sitten hääpäivän oli kun näin isopäisen pienen palleron, joka yritti kovasti heilutella pieniä käsien ja jalkojen alkujaan. Sydämen syke näkyi selkeästi :Heartred Siellä oikesti oli joku, joka kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia :Heartred Helpotuksen määrä oli sanoin kuvaamaton :happy090 Nyt voin mennä rauhallisin mielin neuvolaan huomenna :happy: Mun ei ollut tarkotus mennä varhaisultraan ollenkaan. Jos multa ois eilen kysytty, meenkö varhaisultraan niin oisin sanonut, että enpä taida. 24h myöhemmin on ekat kuvat bebestä jääkaapin ovessa ja ihan erilainen fiilis koko raskaudesta. Mulla on ollut niin vähän oireita ja viikoloppuna loppu ne vähätkin. Olo on täysin normali, ihan kun en raskaana oiskaan, mutta niin se pieni vaan siellä uiskenteli :grin

Huomista neuvolaa odotellessa :happy:

Hyvä että oli kaikki hyvin :) Täälläkin ollut hieman uskonpuutetta asian suhteen että onko mahassa ketään kun oireet kadonnu kokonaan ja sunnuntain vuodon takia, mut silti sinnittelen sinne 27.1. asti.

Tänään töihin ajaessani motaria tuli Novalta tiedote että kolari nelostiellä ja ajaessani siitä ohi aloin itkemään, että kuinka kamalaa..kyllä sai taas töissä hyvät naurut asiasta :D

Takaisin