Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola. Siellä oikeastaan vaan juteltiin ja käytiin läpi lomakkeet jotka täytettiin ennen (alkoholikäyttö ja perustiedot/sairaudet) punnittiin, otettiin verenpaine ja hemoglobiini ja käytiin läpi että mitä seuraavalla kerralla tapahtuu ja 12 viikon ultrasta etc.. Sitten sai kysellä ihan mitä halusi. Ei muuta. Vähän jännitti itseänikin, kun en ollut varma mitä odottaa. Paikkakunnittain varmaan kyllä vaihtelee käytäntö, mutta meillä meni näin. Helppo nakki, ei tarvitse jännittää :)

Hei kysyn monella paikka kunnalla niskapoimu ultra on pakollinen? Täällä meillä on sillein että kysytään että haluaakosen :)

Kaikki seulontoihin liittyvä taitaa olla ihan koko Suomessa vapaaehtoista eli mitkään ultrat ym. eivät ole pakollisia. Näin ainakin oon ymmärtänyt.

Ajattelin mennä seulontaan :) maanantaihin mennessä pitää päättää kun on eka neuvola sillon. Mutta kai ne ultrat saa vaikka ei meniskään seulottavaks? silloin ei taida olla niin suurta väliä meneekö just sillä rv 12.. no, kaipa nää maanantaina selviää! Mua kans jännättää vähän, lähinnä onko mukava terkkari :D

Me oltiin myös tänään ekassa neuvolassa ja lähinnä jutteluahan se oli noiden pissa, verenpaine ja hemoglobiinikokeiden lisäksi. Ja sitten kurkattiin ultralla ja siellähän se oieni syke näkyi! :)

Meiltä ainakin kysyttiin mitä ajatellaan noista seuloista ja sanottiin että kaikki otetaan mitä pakettiin kuuluu :grin

Kyllä mä luulen, että esim. pelkässäkin ultrassa saa käydä. Jos kaikki on hyvin, niin ei siihen ensimmäiseen seulontaan taida kuuluakaan kuin ultra ja verikokeet. Jos sitten löytyis jotain riskiä, niin se lapsivesipunktio taitais olla seuraava askel, mutta sekin on ihan vapaaehtoinen. En osaa itsekään vielä päättää, menisinkö siihen, jos ultra+verikoe näyttäisivät jotain. Pitää miettiä sitten erikseen, kun siinä on kuitenkin keskenmenoriski. Kun nyt pääsis sinne ekaan ultraan! Odottavan aika on tosiaan pitkä :)

Mä ootan kans maanantain ultraa kuin kuuta nousevaa. Oon nähny siitä kaikenmaailman uniakin, jopa painajaisia!
Tällä viikolla on kyllä ollut pahoinvointia lähes ympäri vuorokauden. Mieskin jo huolestuneena kyseli että onko tuo ihan normaalia... Sanoin että juu, pitäis helpottaa kuukauden kuluttua... Toivottavasti aiemmin!

Tässä tuli mieleen että ootteko aatellu miten nopeesti tää raskaus kuitenkin menee. Kyllä pitää nauttia vaikka ei aina nautinnolta tunnukkaan :D joku vähän vajaa 8 kk enään ainakin mulla että meidän pieni pallero tulee maailmaan.

Joo, luulen et puolivälin jälkeen alkaa aika kiitää! Myös nyt noin sjateltuna, että enää 7 kuukautta jäljellä tuntuu että aika menee nopeesti :)

Hei,
Taalla ensiodottajana 33-vuotias ulkomailla asuva. Laskettu-aika 18.8. Nain ainakin ekan ultran jalkeen.

Ollut melko huono olo viimeiset 3 viikkoa mutta eilen oli hyva paiva ja sain vahan liikuttua ja syotya hyvin. Kilpirauhasen kanssa saa olla tarkkana, onkohan taalla muita kilpirauhasvaivaisia?

Eka ultra oli ihana kokemus ja liikutuksen kyyneleet tuli silmiin. Ton huonon olon takia ei ole ollut kovin hehkea eika onnellinen olo mutta kuten yllakirjoitetaan, nauttiahan tasta tulisi parhaan mukaan.

Ja sitten se turvotus, voi apua :-)

Sita kovasti odottaa, etta ylittais sen 12 viikon mahdollisimman pian. Kun nyt kuitenkin viela himmailee naiden ajatusten ja tunteiden kanssa.

Ihanaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!

Mä olen kanssa kilpirauhasvaivainen. Minkä verran sulla on lääkitystä nostettu ja mitä lääkettä käytät? Ootko käynyt useastikin jo verikokeissa?
Mulla on käytössä yhdistelmälääkitys thyroxin+liothyronin. Kun soitin neuvolaan ekaa aikaa, niin käskivät sieltä jo nostaa lääkitystä (thyroxinia 0.025 lisää). Verikokeisiin menen parin viikon päästä.

Mun mielestä aika matelee :-P ootan kaikkea ehkä liian malttamattomasti, jonka takia on vaikea nauttia. Ja lisäksi vielä on kova pelko siitä että mitä jos...
Ehkä se ensimmäinen ultra vähän helpottaa, kun näkee että siellä ollaan todellakin kyydissä :)

Kyllä uskon ja kyllä se kaikilla varmaan vähän jänniittää että mitä jos. Mutta ei siitä stressiä kannata ottaa :)

Ressaaminen on ihan yliarvostettua ;) oon kyl ihmetelly etten oo ressannu ite missään vaihees ollenkaan, enemmänki oon vaan malttamaton :D

Takaisin