Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muhan ei pitänyt ostaa mitään mammavaatteita :oops: Kaapista löytyy 3 x alushousut, 2 x imetysliivit, jotka on ollut jo kovassa käytössä, 3 x toppi kokoa S, 3 x toppi kokoa M, 2 x kesä T-paita, 2 x pitkähihainen paita, kauluspaita, tunika, leggingsit, 2 x farkut, valkoiset pellavahousut, mustat löysät kesähousut plus sukkahousuja parit mustat ja parit ihonväriset juhliin. Sitten vielä on mammamekkoja: yksi juhlamekko, yksi musta mekko ja yksi kesämekko. Tainnu tältä mammalta lähtee vähän lapasesta tää shoppailu o_O Lupaan, että nyt en osta kun korkeintaan alusvaatteita :oops:Mua alko ahdistaa kaikki vähänkin kiristävät vaatteet ja haluan, että olo ei ainakaa ole epämukava kireiden tai liian tiukkojen vaatteiden takia. Pitää ajoittaa seuraava muksu samaan vuoden aikaan, että saa lisää käyttöä noista räteistä :wink

Pitää oikein miettiä, mitä on matkan varrella tullut hankittua: 3 mustat trikooleggarit (2 x pitkät, 1 x lyhyet), 1 mustat farkut mahan yli menevällä trikoojatkeella, 1 siniset housut mahan yli menevällä trikoojatkeella, 2 mustaa hihatonta aluspaitaa, 2 imetysliivit, 1 mamma-alushousut, 1 mammamallin t-paita, tukisukkia :), sortsit venyvällä vyötärökaistalleella. Tuossa taitaa olla koko lista.

Paidoissa oon pärjännyt tosi hyvin normiversioilla, kun en yleensäkäään käytä kovin lyhyitä malleja ja pitkä aluspaita on yleensä ollut paidan alla joka tapauksessa. Esim. noita sortseja ei edes tunnista mammamalliksi eli menevät tulevinakin kesinä (on vain resorivyötärö) ja lisäksi tunikat oon ostanut normiversioina. Maha saa mun puolesta näkyä :) Korkeita mamma-alushousuja sais kyllä olla enemmän. Lähes kaikki omat rullaa mahan päältä alas. Ai niin ja tilasin Ellokselta paketin mamma-aushousuja, jotka on matalavyötäröiset, mutta ne oli kokoa liian pienet. Toivon, että menevät tavallisina alushousuina sitten raskauskilojen tippumisen jälkeen.

Huh, teilläpä on paljon mammavaatteita! Itse hankin alkuraskaudessa kahdet mammasukkikset, kun normaalit ahisti mahaa. Sukkisten lisäksi omaan yhdet mammafarkut ja yhden äitiyspaidan :grin Kuten arvata saattaa, niin housut ovat olleet nyt kovassa huudossa ja normaalit paidat virutettu muodottomiksi :oops: Viikonloppuna on nyt vain pakko ryhdistäytyä ja käydä katsomassa lisää päälle menevää vaatetta kaupasta. Kotipukeutuminen on ollutkin helpompaa, kun on voinut laittaa vain verkkarit jalkaat ja virahtaneen t-paidan päälle :)

Mulla on kahdet pitkät mammahousut ja tilasin yhdet sortsit, koska tajusin, että tulen paistumaan mustissa pitkissä housuissa muuten kesällä ja kaikkialle ei voi lähteä kotisortseissa. Mekkoja en osaa pitää alkuunkaan, muutenha nuo maksimekot olis tosi hyvä idea :)

Yhden äitiyspaidan ostin, mikä ei ole mallia teltta ja se on tosi mukava. Muuten tullut viruteltua normaalipaitoja mahan yli ja joku pitkä toppi melkein aina alla. Onneksi on kesä niin ei tarvii ihan kauheesti varustautua ton pukeutumisen suhteen. Viime viikolla meni vielä yks normaali goretex takkikin kiinni ja "loppu"kesä on nyt vaan pärjättävä ilman kiinni menevää takkia sit :grin

Ai niin, oon ma ostanu yhen mekonkin. Mulla on omasta takaa myos muutama mekko/tunika yms jotka on sen mallisia et menee talleen paksunakin. :)

Onhan mulla yksi mammatakkikin :) Se on ollut käytössä lähes päivittäin helmikuun lopusta, joten unohtu, että sekin on mammavaate.

Mun suunnitelma oli käyttää maximekkoja kesällä, mutta eipä ne taida niin paljon venyä, että mun maha sinne mahtuis :rolleyes: Huhtikuun lopussa kun käytiin Espanjassa niin sillon ne meni just ja just mahan yli. Sinne meni se suunnitelma... Yhtään telttavaatetta ei löydy, vaan kaikki istuu kivasti ja mukailee jättimahaa :happy: Mun maha on ihan suoraan edessä ja takaapäin ei edes näy, että jotain kannetaan vatsapuolella.

Täälläkin on tullut shoppailtua äitiyshousuja 3 mustat joustavat housut puolikorkeella vyötäröllä ja yhdet farkut jotka menee mahan yli + yhdet shortsit ja mekko kesää aatellen. (Ah että nää mammahousut on huippuja!) normi topit menee vielä päälle, mut pari t-paitaa on pitänyt hommata. Puseroita/paitoja/tunikoita onkin tullut hommattua varmaan joku vajaa kymmenen, vaikkakin osa kyllä meni vielä ilman isoa mahaakin. Normi alusvaatteet on menny tähän asti, itse en oo päässyt siitä ihanuudesta osalliseksi et ois buubsit hirveesti kasvanu (ei oo mitenkään isot muutenkan) . Mites teillä btw. painon kanssa on mennyt? Mulla 29+0 ja painoa tullut vähän reilu 8 kg.

Mulla ei kyllä ole buubsit kasvanu varmaan yhtään.:D no, ehkä vähän rintsikat puristaa enempi kuin ennen. Mut ei tosiaankaan mitään huomattavaa kasvua, eikä ollu mitkään jätti-isot ennenkään. Saas nähdä miten synnytyksen jälkeen, tuleeko päivässä joku kasvupyrähdys sitten. :D
Mulla paino noussu 5-6kg, viikot 29+0 mullakin.

Täällä viikot 29 + 2 ja painoa tullut jo se 10kg, normikäyrällä kuulemma mennään ton painonnousun suhteen kun pituutta on ja normaalipaino lähtöpainona, mutta paljolta tuo 10kg kyllä tuntuu! :) Rintoihin on kyllä tuota kokoa tullut entisestään, eikä enää vanhoista liiveistä pysty käyttämään kuin muutamia isoimpia, jotka nekin varmaan jossakin kohtaa joutavat pois käytöstä ja täytyy siirtyä pelkästään imetysliiveihin :)

Mulla oli kylla tissit turvoksissa sillon alussa, mut omat normirintsikat on kylla menny koko ajan, tosin vaan kahdet on tosiaan sellaset jotka ei yhtaan ahdista. Sen verran mita kokeilin noita yhta kokoa isompia imetysrintsikoita, niin ei ne oikeestaan tuntunu silta etta olis ollu yhtaan "tyhjaa".

Mulla on kasvaneet just sen verran että vanhat rintsikat ahdistaa eikä istu kunnolla. Jostain syystä ympärysmitta kasvoi yhdellä pykälällä, ehkä toi korkealla oleva maha vaikuttaa siihen. Kupin kirjain pysyi samana, joskin onhan se isommassa koossa kans vähän isompi. Onneks löysin alusvaateliikkeen jossa on kohtuuhintaisia liivejä, normirättikaupoissa ei oikeen ole mun kokoa :P Niillä ei kylläkään ole imetysliivejä, joten niiden etsimisen riemu koittaa vielä...

Mulla noiden imetysrintsikoiden ymparys tuntuu kans vahan tiukalta, en nyt tiia kun varmaan joutuu tassa tosiaan viela isompiakin hankkimaan, et pitasko ne ottaa sit kokoa isommalla ymparyksella.. tosin toivon mukaan toi mahahan kuitenkin tosta kans sit sulaa pois. :rolleyes:

Täältä löytyy 3x H&M:n mammafarkut ja lisäksi kirpparilta ostetut äitiysolohousut, ja ne onkin ainoat äitiysvaatteet jotka olen joutunut (saanut ;) ) ostamaan.
Rintsikoita olen ostanut kahdet kupin normaalia suurempana, alushousut on edelleen sopivat.
Vanhoista farkuista matalavyötäröisimmät menee vielä hyvin ylle, mutta suuren osan olen jo joutunut laittamaan pois, joten nuo äitiysfarkut on olleet vaatekaappini pelastus!
Paitoja käytän normaaliin tapaan, tämä pötsi ei näköjään ole mikään hirmu nopea kasvamaan.

Painoa oli tullut viime punnituksessa (rv 24) 5,7kg, jännityksellä odotan maanantaista (rv29) punnitusta... Meillä kun ei kotona vaakaa ole, niin en osaa yhtään arvioida paljonko niitä kiloja on taas kertynyt... Nimim. Ruoka kyllä maistuu!

Hikka havaittu! :grin

Ja siis joo, oon tuntenut aikaisemminkin, en vaan oo tajunnut hikaksi. :rolleyes: Nyt istuin jotenkin sopivassa asennossa ja vave oli ihan liikkumatta, niin havahduin ykskaks siihen, etta mahanpohjassa tuntui sellainen "syke". Hetken siina ihmeteltyani vave alkoi moyrimaan niin se hikottelu hukkui sitten siihen. Oon tosiaan kuvitellut sen tuntuvan paljon voimakkaampana, hyva kun kerroitte blondille, ettei se aiheutakaan mitaan koko mahan hytkymista. :woot:

Joo se on sellanen pienen pieni tikitys vaan :D heh.

Kyllä tässä hei hyvin otin itseäni niskasta kiinni! Nyt on vauvalle sänky patjoineen, liinavaatteita, peitto, harsoja, sukkia, pari tuttia, amme.. vielä on tilauksesta tulossa pinnasängyn suojapehmuste, vaunujen sadesuoja, hyttysverkko ja hoitolaukku ( ne eivät kuuluneet pakettiin -.-) hoitoalusta ja turhakkeena kuomusuoja :D
Ehkä nyt voin sanoa että on tavarat hankittu! :D

Mullakaan ei mitenkään paljon ole tullut mammavaatteita ostettua, sain parilta kaverilta aikamoisen läjän mammavaatteita mutta kaikki ei ollut sopivia niistä..joku aika sitten tilasin ellokselta maxi mekon kesäksi ja shortsit, muuten ajattelin kesän pärjätä leggareilla ja tunikoilla :) Mulla on vielä sellainen "ongelma", että 8.8 on ystäväni häät joissa olen kaasona ja la 14.8, joten sinne pitäisi mekko käydä ostamassa tuossa heinäkuun lopulla :) paljon aikaisemmin ei uskalla jos vaikka vaavi päättää tulla aiemmin maailmaan. painoa oli viimeksi tullut n.7kg, jännä nähdä mikä on sitten loppulukema :)

Mä olen varsinaisia äitiysvaatteita ostanut kahdet Hennesin äitiysfarkut, kolmet mamma-alushousut, kahdet shortsit, yhden mekon ja pari toppia. Tuon lisäksi olen kyllä ostanut väljiä ja pidempiä normivaatteita jonkin verran, ainakin muutaman topin/t-paidan, muutaman mekon, pari siistimpää paitaa, hameen kuminauhavyötäröllä, kolme urheilupaitaa ja yhdet isommat rintsikat.

On tuossa näköjään listaa jonkin verran, eli saisi munkin shoppailut loppua tähän. :p Joudun kuitenkin varmaan vielä ostamaan korkeavyötäröisemmän bikinialaosan tai uimapuvun, että näyttää jotenkin säädylliseltä rannalla, ja ehkä myös joitakin äitiyssukkiksia tai legginssejä, koska olen käyttänyt tähän mennessä normaaleja, mutta ne ovat alkaneet kiristää tai valua.

Mulla on kans tissit kasvaneet jonkin verran, ja osa vanhoista rintsikoista on pieniä. Olen miettinyt imetysrintsikoiden ostoa jo nyt, mutta jäävätkö ne sitten kuitenkin pieniksi, kun maito nousee? Mistä muuten löydätte kivoja imetyrintsikoita mallia ei-mummo?

Nanna_h: Mä tilasin netistä Bravadon Silk Seamless imetysliivejä http://www.nursingbra-shop.co.uk/bravado-body-silk-seamless-nursing-bra~112 Oon tykännyt tosi paljon! Ovat siis jo käytössä, koska ovat niin ihanat päällä ja näyttääkin kivoilta :happy: Tilaisin kahdet ton nettisivun kautta, kun sitä joku kehui tällä palstalla useampia kuukausia sitten. Säästöä kertyi noin 30€ verrattuna Suomesta ostettuihin (kaksista liiveistä yhteensä)... Tilaan vielä ainakin kahdet lisää lähempänä synnytystä. Mulla on nyt yhdet S:t ja yhdet M:t. Aluksi käytin vaan S-kokoa kun M:t oli tosi isot. Nyt mahtuu molemmat, mutta luulen, että S:t jää kyllä pieniksi jo ennen maidon nousua. Ostan ehkäpä vielä toiset M:t ja yhdet L:t, jos tuleekin hirmuiset maitohinkit :p

Kiitti vinkistä salo84! En ole netistä kauheasti viittinyt katella rintsikoita, koska mun on vaikea ostaa sopivia sovittamatta. Nuo kuitenkin vaikuttaa hyviltä, kun koon ei tarvitse olla niin tarkkaan määrätty.

Mulla oli ihan sama juttu! Ekat netistä sovittamatta ostetut, mutta noissa on hyvää venymisvaraa niin uskalsi kokeilla :happy: Mulla oli ennen raskautta 70C ja ei kyllä vielä oo paljoa kasvanut ja muutamat omat vanhat liivit menee vielä päälle. Tää on vaan aika hakuammuntaa kun ei yhtään tiedä, mitä tolle rintavarustukselle tapahtuu sitten maidon noustessa :rolleyes: Ainakin on jotkut liivit, millä pääsee alkuun.

Takaisin