Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin laitoin noi Bravadot tilaukseen. :)

Mirmeli, 75 € oli hinta kaksista rintsikoista. Näköjään punnan kurssi oli noussut, sillä mulla maksoi kahdet 78 €, mutta on nuo silti halvemmat kuin Suomesta ostaessa. Esim. Bebesillä Bravadoiden hinta näyttää olevan 54,95 €/kpl. :eek:

Nanna_h: Katoin noita Bravadoita Suomesta ennen kun tilasin Briteistä, niin Suomessa pelkkä postimaksu oli 6€! Briteistä lähettivät yhdellä punnalla. Suomessa siis kahdet Bravadot 115,90€ toimitusmaksuineen. Hyvä diili 78€ :happy:Toivoisin, että pärjää vähemmällä liivimäärällä kun investoi laadukkaisiin, jotka kestävät imetysajan kovassa käytössä. Jotkut kaverit on sanonut, että joutuivat ostamaan jatkuvasti uusia liivejä, kun ne vaan ei kestänyt. Venyivät ja kuluivat lähes puhki muutamassa pesussa.

Joo ymmärsin, mutta tarkoitin että tyydyn noihin halvempiin liiveihin.. varmasti ovat hyvät mutta talous ei anna myöden :(

Itte aattelin etten aivan vie ostais imetysliivejä, ootan vähän myöhemmäksi jotta on sitte oikian kokooset eikä tarvi montaa ostaa. Muuten oon ostanut jotain äippävaatteita hm äitiyshousut vähän niitä moitin kun tuntuu että koko ajan saa nostella ylöspäin. Pari kolttua sellasen mitä kotona voi hieroo ja sellasen mitä sitte voi juhlissa käyttää tää on myös imetysmallinen aattelin että voi sitte aikanaan käyttää ristiäisissä :joyful:. Lisäks löytyy elloksesta ostetut legginsit kahdet lyhkäset ja yhdet pitkät jotka ylettää nilkkoihin. ja imetyspaita. Sitte ostin Mama liciousin äippäfarkut vie en oo päässy testaamaan
Kikkiliivit menee tosiaan vie vanhat suurimmaksi osaksi toki osa on tiukkoja ja joista pullahtaa toinen kikki pihalle.
Sitte muita kuulumisia. Raskausajan diabetes on puhjennut mutta onneksi pysynyt vielä kurissa pelkällä ruokavaliolla. Painoa ehkä on tullu yhteensä se 6-7 kg.
Isyypakkaus on melkein valmis, vielä kun posti tuo mun syöttälapun niin kaikki on hankittu :smiley-bounce012
Vielä kolme viikkoa töis sitte jään "lomalle" joka tarkottaa käytännös kolme viikkoa työttömänä ennen kun jään äippälomalle.

Mulla oli ekassa raskaudessa Carriwellin (?) liivit. Ne oli aivan unelmat, pehmeät eikä painanut mistään. Pystyi nukkumaan hyvin niissä. Hintaa oli varmaan joku 30€, perusmustat. Maitoonhan ne meni mut huuhtelin päivittäin. Täytyykin etsiä ne jostain.

Ma oon kuullu kans Carriwellin liiveja kehuttavan, ja saishan niitakin tuolta samasta puljusta, ehka kokeilen niitakin jossain vaiheessa. :) Mulle kylla hyvat liivit on investoinnin arvoiset, kun normikoko on 85DD, niin millaset hinkit mahtaa olla jos/kun on kunnolla maidossa. :wideyed: Jos yhtaan aitiini tuun tassa asiassa, niin sita maitoahan sitten tulee kuin hyvaltakin lypsylehmalta.. :rolleyes:

Hassua kylla, kuinka ma kuvittelen olevani hyvinkin samanlainen kuin aitini, jolla on kaikki kolme raskautta mennyt la:n yli, ja synnytykset olleet kasittaakseni varsin helppoja. Ehka sen takia en osaa pelata tai jannittaakaan, kun se vauvahan vaan tulee kun vahan pieraisee, vai? :wink

Olisikin niin helppoa!:) Mun äiti tais ainakin joskus sanoa että pikkusiskon synnytys oli just tuommonen et yksi pieraisu ja se oli siinä. :D Jos siis oikein muistan, kun siitä on jo niin kauan aikaa. Vielä se ei ole kertonut mun raskauden aikana synnytyskertomuksiaan, en tiiä haluaisinko ehkä kuullakkaan.
Aiotteko tehdä kesällä minkäänaisia reissuja? Me on mietitty miehen kanssa et johonki päin Suomea lähtis autolla joskus viikolla 32-33. Jännittää miten autossa jaksaa istua. Tai luulis et varmaan ihan hyvin, jos vaan pitää taukoja jo toki senkin vuoksi ettei tule ainakaan mitään veritulppia... mukava olis käydä vielä jossain pikkureissussa ihan vaan kahdestaan miehen kanssa:)

Meidan mutsi kun meni mua synnyttamaan ja jotain esitietoja siella synnarilla kyseltiin, niin ne ihmetteli kun mutsi istui jotenkin vinossa.. Mun paahan se sielta oli jo hyvaa vauhtia tulossa. :grin

Me ei varmaan pahemmin reissailla, kun miehella on kesakuun loppuun asti viela koulua, ja sit la kuitenkin jo 31.7., niin ei varmaan sen vikan kuukauden aikana enaa viitsi kovin pitkalle lahtea. En tieda pitaisko menna edes mutsin luona kaymaan, mutta sinnekin on kolmen tunnin ajomatka, toisaalta en haluis kotonakaan ponottaa koko aikaa. :rolleyes: Ottaa vaan se istuminen jo selan paalle aika ikavasti.

Me ajateltiin lähteä mökille heinäkuun alussa, silloin olisi kai viikko 35. Mua kans vähän jännittää selän puolesta, koska mökille on viiden tunnin ajomatka. Täytyy vaan pitää tosiaan vähän enemmän taukoja sitten. Mökkireissun lisäksi aiotaan kyllä tehdä lyhyempiä reissuja.

Meillä mies lomailee vasta sillon elokuussa.. viikon pitää heinäkuussa mutta meillä ja sillä on niin paljon muita hommia.. :/ etupiha on täysin auki, pitäs tehdä pohjat, kivetykset, uudet mullat ja nurtsi.. plus istutukset. Jalkalistat puuttuu sisältä.. mä ajattelin pestä ikkunoita ja maalata karmeja yms.. jos nyt kunto kestää. Terkkari totes et viimeks et mulla taitaa olla lantion löystymä kun kivut on ajoittain kovat, kohta on lääkäri, selviää enemmän ja toiv. loppuaika lomalla.

Meilläkin on toiveissa vielä tehdä pientä kotimaanmatkailua miehen kanssa. Toivottavasti sitä on vielä hyvässä kunnossa silloin mammaloman alkamisen aikoihin, koska miehellä alkaa kesälomat vasta silloin.

Ylhäällä olikin aika hauska keskustelunaihe siitä, kuinka meidän odottajien äideillä on mennyt raskaudet. Eilen juttelin äitini kanssa puhelimessa ja hänpä kaivoi ensimmäisen neuvolakorttinsa arkistoistaan. Hassua kyllä, mutta meidän sf-mitta on täysin sama ollut täysin samalla viikolla (ja päivillä!). Menen itse siis ministi yläkäyrillä, joten tämä oli hauska sattuma. Meidän raskaudet ovat muutenkin menneet hyvin samalla tavalla, joten pidetään peukkuja, että synnytyskin alkaisi päivää ennen laskettua, kuten hänellä esikoisen kanssa :wink

Meillä on mennyt äitini kanssa (ja kaikkien muidenkin..) täysin eri tavalla ainakin tähän asti.. joten se siitä helposta synnytyksestä :'D

Meillä ei äidin kanssa oo kauheesti mitään yhtäläisyyksiä raskauksissa tähän mennessä. Tai ei hällä mitään äitiyskortteja taida olla tallessakaan eli niin yksityiskohtaisia tietoja ei oo. Mutta hän on aina ollut elämänsä kunnossa raskaana ilman mitään vaivoja. Siihen nähden mulla on ollut jo paljonkin, vaikka ei mitään vakavaa. Suurin ero on siinä, että äiti on saanut esikoisensa 18-vuotiaana ja minä saan nyt 33-vuotiaana, joten kai sitä kroppakin toimii eri tavalla, kun on melkein tuplat ikää :) En tiedä kuvittelenko vaan, että kroppa vois olla jotenkin joustavampi nuorempana, jolloin ei tulisi niin herkästi esim. liitoskipuja? Ihan siis omaa pohdintaa, ei mitään tietoa :)

Muokattu viimeksi:
Mä oon suunnitellut äitin kanssa ihan päiväristeilyä Tallinnaan juhannuksen jälkeisellä viikolla kun loma alkaa. Sitten mökkeilyä siihen päälle noin heinäkuun puoliväliin asti. Sitten on 35 viikkoa kasassa ja neuvolalääkäri. Eilen neuvolassa hoitaja epäili vauvan olevan perätilassa. Jos kääntöhommiin joudutaan niin se ois sitten neuvolalääkärin jälkeen viikolla 36-37. Ehtii onneksi kääntyä vielä itsekseen moneen kertaan, mutta en uskalla tehdä suunnitelmia 35 viikon jälkeen vielä tässä vaiheessa.

Meidän suvussa synnytykset on ollut helppoja ja nopeita. Esikoiset on syntynyt 4-8 tunnissa vesien menosta, jonka jälkeen homma on sit lähtenyt käyntiin. Itse oon syntynyt viikko ennen laskettua vajaassa kahdeksasa tunnissa. Äiti oli kyllä jo valmiiksi Kättärillä muutama viikko ennen mun syntymää vuodelevossa raskausmyrkytyksen takia. Synnytys oli kuitenkin helppo :) Mullekin kelpais tollanen helppo ja nopea synnytys, mutta mistäs sitä etukäteen tietää. Voipi olla, että synnytän sitten koko suvun edestä monta vuorokautta :confused: Jos homma etenis reippaasti niin omat voimatkin voisi riittää eikä välttämättä tarvitsisi sen kummempaa kivunlievitystä. Jännää nähdä, mitä omalle kohdalle on luvassa :rolleyes:

Mulla on kans ollu pahoinvoinnit viikolle 20, supistukset ja nyt ne liitoskivut ja luultavasti lantion löystyminen, mun äidillä ei mitään.
Ja nyt uutena juttuna sitten proteiinia virtsassa, ei varmaan hirveästi mutta vien nyt kunnon labranäytteen ja käyn verikokeilla. Voi kuulemma hyvin johtua valkovuodostakin..
Sairaslomalle jäin nyt kahdeksi viikoksi ja siitä kesälomille ja 1.7 äippälomalle. Ihanaa, saa levätä! :)

Minä olen aina ollut aika äitini kaltainen ja myös raskaus on tähän mennessä ollut samanlainen eli aikalailla oireeton. Mielenkiinnolla odotan noudattelenko äitini esimerkkiä loppuun saakka sillä hänellä on ollut kaikissa 3 raskaudessaan raskausmyrkytys :nailbiting: Omien sanojensa mukaan kyllä voi aivain hyvin niidenkin aikana eikä synnytyksissä ollut ongelmia. Itse olen nyt rv 30+5 ja ainakin vielä paineet samalla tasolla kuin raskauden alussa, ei turvotusta, ei päänsärkyjä eikä proteiinia virtsassa. Eli kaikki hyvin toistaiseksi :happy:

Mä kävin sovittelemassa tänään Lindexin imetysliivejä ja oli kyllä todella hyväntuntusia/hintaisia! :)
Vielä jätin ostamatta kun en tiedä mihin kokoon nää tissit meinaa tässä asettua, nyt kuitenkin kuppikoko
muuttunut jo pienestä B:stä -> D:hen/DD:hen. APUA! :D Mulla heti painonnousu ja rasvan tulo kroppaan menee tisseihin ja sitten naamaan, upeeta.

Niin ja olisipa munkin raskaus ollut niin helppo kun mun äidillä kaikki kolme raskautta olleet. Pystynyt liikkumaan ihan viimeisille viikoille asti, ei pahoinvointia ym ja kaikki synnytykset hoidettu ihan luomuna.. Eipä taida onnistua mulla, ainakaan tähän mennessä mikään..

Hah tää äitikeskustelu! :D Äitini on synnyttänyt viisi isoa lasta ja hehkuttaa raskauden olevan naisen parasta aikaa. Minä taas vuodelevossa viikolta 26. Jeah. Ei tuu viittä tähän perheeseen tällä menolla.

Takaisin