Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitais muuttaa joo taallakin, ei puutu kuin kamppa mihin muuttaa. :rolleyes: Et ei oo tosiaan mitaan laitettuna eika pestyna. Viikko viela duunia, sit saa alkaa jarjestaa tai pakata, tai vaihtoehtoisesti makaan vaan aksana auringossa enka tee mitaan. :p

Istuminen tuntuu pahalta selassa taallakin, ja kaveleminen taas tuntuu ikavalta jossain alakerran tienoilla. :confused:

Bubsille tsemppia! :shy:

Täällä kans muutto tiedossa 1.7 vihdoinkin! Mies lupas vuokranantajalle,et tapetoi olkkarin ja maalaa makkarin kun ne vaan tuo aineet. Eli päästään kyllä viemään tavaroita kuulemma heti kun remppa on valmis :) Sit alkaa vaatteiden pesu ja pojan nurkkauksen teko :)

Meillä remontti etenee hitaasti, mutta varmasti...
Tällä hetkellä elellään ilman suihkua ja lämmintä vettä,
-olohuoneesta puuttuu tapetit, laminaatti ja kattopaneelit,
-kodinhoitohuoneesta puuttuu myös lattiapäällysteet sekä kaapistot,
-vessa pitää purkaa, jotta saadaan lisävessa tehdyksi
-eteisestä puuttuu kaikki pinnat, kuten myös kolmannesta makuuhuoneesta.
Viimeistään elokuuhun mennessä pitäisi ainakin noiden tärkeimpien kohtien (suihku ja lämmin vesi) olla valmiina. :D Toki varmasti saadaan pintojakin laitettua.

Hankintoja ei ole tehtynä muuta kuin turvakaukalo, pieni pipo ja nallepuku (ja äitiyspakkaus jonka saan tänään hakea! :). )

Huh, onneksi maanantaina alkaa loma, joka jatkuu äitiyslomana, niin on kuitenkin aikaa rempata ja laittaa paikkoja kuntoon. Vauvan huoneesta pitäisi vielä väliseinä ja kiinteät kaapistot purkaa, mutta onneksi sitä hommaa ehtii sitten syntymän jälkeenkin tehdä, eihän tuo pieni kuitenkaan paljoa tilaa tarvitse.

Muokattu viimeksi:
Haha, me muutettiin kuukausi sitten ja paljon paljon tavaraa vielä laatikoissa, koska mun vuodelepo (ja mies, jolla työt, kotityöt, kaupassa käynnit, kokkaus, mun passaaminen ja kuljetuspalvelut). Jollain tavalla lohduttaa lukea, että monella sama savotta vielä edessä. Suosittelen ison kaveriporukan apuun kutsumista. Meillä muutto hoitui muutamissa tunneissa kiitos ystävien, ja illalla käytiin yhdessä syömässä. En voi ees kuvitella, mikä meidän perhetilanne nyt olisi, jos olisin niitä banaanilaatikoita vielä kantanut. Kuunnelkaa mahojanne!

Hyvä että et kantanut! Kyllä ne tavarat paikkansa löytää myöhemminkin. :)
Meillä on tulossa muuttoon ainakin mun vanhemmat ja varmasti muutakin porukkaa, ei vaan olla vielä kysytty. Mutta mun ei varmana anneta kantaa mitään, joten saan varmaan rauhassa vaan laittaa tavaroita paikalleen yms. kevyempää hommaa.:)
mies ei anna mun vissiin pestä ees ikkunoita, kun voihan olla että tipun tuolilta tai muuta .:D ihana kun sille on tullut tuommonen suojeluvaisto nyt raskausaikana. Varmasti pesee saunan lattiatkin, mut minäpä ne olen tähän mennessä aina pessytkin, niin johan se olis aikakin.:D
Oli kiva yllätys muuten käydä tänään neuvolassa, kun sain ainakin sen liberon laukun ja pari muutakin vauvapakkausta. Jossain vaiheessahan nuita libero-laukkuja ei jaettu, niin en odottanut mitään saavani. :)
Vauvalla vaikutti olevan kaikki hyvin. Sf-mitta 27 ja viikot tänään 28+4.

Mulla paukkuu tänään raskausviikko 30. Sf-mitta laahaa 26 cm mutta on ihan normi, painon kertymäkin oli pienempää mitä normaalisti tähän asti mutta siis ei ollut mitään huolestuttavaa. Hemoglobiini 102 ja taas on kokeiltava rautaa. Joku ehdotteli niitä nestemäisiä ja hukkasin, saisko uudestaan? :D
Vauva on raivotarjonnassa, kuitenkin jollain tapaa kenossa ja jalat potkii vasemmalle mutta pää on kuitenkin alhaalla :)
Ensi viikolla lääkäriin ja sairaslomalle loppuajaksi. Th epäili lantioliitoksen löystymistä kun on jumalattoman kivulias.

Eipä käy kateeksi teitä muuttajia remontoijista puhumattakaan! Me ollaan tehty täys remontti tähän 90 neliöön ja edelleen kahden vuoden jälkeen tekemistä piisaa. Me ollaan sen verran saatu aikaseksi että kakkosmakkaria ollaan siivoskeltu ja raivattu, tosin vauva nukkuu ensin meidän huoneessa mutta eiköhän oo aika päästä eroon kaikesta tarpeettomasta remonttirojusta.

Hurjaa ajatella että jäljellä voi olla 7-8viikkoa, 10viikkoa tai 12 viikkoa. Tuntuu ettei siitä ole juurikaan aikaa kun tämä pieni ihmeemme jaksoi sinnikkäästi tarttua kiinni ja lähteä matkaan :') 4 vuoden odotus palkittiin ja oli kyllä elämäni rankimmat vuodet. Kyllä voi ihminen olla kiitollinen ♡

Tuli sitten vetisteltyäkin.....

Lomalomaloma, nyt se on täällä :) Kevyt on fiilis ja ens yön jälkeen toivottavasti entistä parempi, kun saan toivottavasti nukuttua kunnolla. Vähän lyhyeksi jäänyt viime aikoina unet aamuvuoroon mennessä, kiitos tämän pikkupotkijan ja vessassa ramppaamisen.

Voi mä vähän kadehdin kyllä kaikkia, jotka voi tehdä kunnolla pysyviä järjestelyjä jo nyt vauvaa ajatellen. Toki täälläkin kaikki mahdollinen tehdään, mutta kun vauvan kanssa kuitenkin näissä vajaassa 50 neliössä ollaan se pari-kolme kuukautta, niin odotan jo tulevan kodin laittoa. Missä ikinä se sitten onkaan. No yritän elää hetkessä ja nauttia nyt lomasta ja siitä ajatuksesta, että n. 2 kk päästä meitä on kolme. Vaikkakin alkuun ahtaasti :)

Heips kaikille, vähän on tullut taukoiltua mutta täällä ollaan taas!

Monilla on vielä muutto tulossa tai meneillään. Tsemppiä teille, se on rankkaa hommaa jo ilman masua. Oon niin onnellinen, että meidän ei tarvitse lähteä nykyisestä mihinkään, tilaa on ja kämppä on vielä kiva ja edullinen (vuokralla ollaan). Yhdestä "romuhuoneesta" tuli lastenhuone, tapetti ja laminaatti on lätkitty paikoilleen ja vielä pitäisi kalustaa ja järjestää loppuun asti. Hoitopöytä ym. sälää majailee jo huoneessa mutta ei tosiaankaan paikoillaan :oops: Vauvanvaatteita mulla on melko läjä, mutta vasta eka erä pestynä joten siinä olisi työmaata vielä jäljellä :)

Bubsille älyttömästi tsemppiä ja peukkuja että kaikki menee hyvin :signs003 ja ymmärrän ettet halua jakaa kaikkea täällä julkisesti.

Harkkasuppareista ja hengenahdistuksesta on täällä ollut puhetta. Mulla on kans selällään maatessa ensin tunne ettei saa henkeä ollenkaan, ja se laantuu hetken päästä, mutta siltikään ei tunnu kivalta jäädä siihen. Että kyllä se maha taitaa jo painaa aika lailla... Harkkasuppareita tulee kun olen rasittanut itseäni liikaa tai jos kävelen reippaammin kuin maha sallii. Pienellä paussilla ja hengittelyllä ne menee ohi eikä ole tehneet mitään kohdunkaulalle.

Yöt menee useimmiten yhdellä pissatauolla, mikä on vielä kestettävissä vaikka en jaksaiskaan millään nousta. Parina yönä äskettäin mun on pitänyt myös syödä jotain, kun on ollut ihan kamala nälkä. Enkä yleensä todellakaan ole yösyöppö:eek:

Että semmoista tänne :flower

Mäkin olin ehkä tuntevinani hikan noin viikko sitten. Tuntui ainakin sellaista tasaista pientä hyppimistä, vähän niin kuin olisi ollut elohiiri mahassa. :)

Onko se elohiirimäinen tunne nyt sitten hikka :) Sitten mäkin oon tuntenut sen jo useempaan otteeseen. Oon ihmetellyt miehelle, että mikäköhän tuokin tunne on, onko vauva perinyt isältään jaloilla rummuttamisen tmv. Mut joo, hikka ois ehkä loogisempi selitys, jos se voi olla tollasta tiheetä.

Siis mitä, mitä? Mä oon kans koittanut kuulostella hikkaa, mutta en oo mitään vielä huomannut. Elohiirimäistä nykimistä/ epämääräistä tärinää kyllä joskus tuntuu. Hikka? o_O

Eiks hikka oo semmonen tasanen elohiiri. Mulla kans elohiirimäistä tunnetta välillä mut ihan supernopeeta, ei voi kyl hikka olla vaan on joku muu melskaus :)

Joo jotain elohiirimaista makin oon kylla tuntenyt, mut ihan liian nopeeta hikaksi munkin mielesta. Joten jatkan oottelemista.. :)

Takaisin