Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuo Bravadon silk seamless liivit on ainakin minun suosikkeja. Joustavat, mutta kuitenkin tukevat. Tarpeeksi säätövaraa ja ihan kivoja värejä. Minulla on neljät esikoisen ajalta ja olen käyttänyt niitä jo tässä toisessakin raskaudessa, kun normaalit liivit kävi puristamaan. Liivini on koossa M ja normaalioloissa käytän liivejä kokoa 75D tai DD. Maidon noustua noista Bravadon liiveistä saa vielä kookkaammat, kun poistaa ne täytteet. Ovat siis varsin monen kokoiselle varustukselle sopivat :D Ja tilasin ne tuolta englannista. Voisinkin vielä tilata 1-2 lisää, koska huomasin että neljät liivit on siinä ja siinä riittääkö, kun päivässä saattoi mennä maitovuotojen takia kahdet pyykkiin.

Minä oon aina meinannu kaikkea kirjoitella mutta kun tuntuu etten pääse juttuihin mukaan yhtään kun parissa päivässä sitä juttua tulee ihan hirvittävästi :D
Nyt taisi olla aiheena äitiys vaatteet?
Yhdet mamma farkut, muutaman topin ja mekon oon ostanu ja niillä yritän selvitä elokuuhun asti :)
Jossain vaiheessa kattelemaan imetysliivejä ja paitoja, kyllähän tässä vielä kerkeää, alkuraskaudessa tuli ostettua isommat liivit joihin mahdun vieläkin!

Vauvan hankinnoista, meiltä löytyy aikalailla kaikki, apteekki reissu, rintapumppua ja hoitoalusta tms tällaisia uupuu mutta ne on yhden reissun verran niin nekin olisi!

Meillä olisi muutto kesäkuun lopussa kolmioon, ah sitä tilaa!!
Sitten katson vasta että kaikki löytyy, nyt menee kuitenkin pakatessa ja muuttaessa kaikki ajatukset ihan sekaisin :)

Kolme viikkoa vielä töissä ennen kesälomaa, saa nähdä antaako selkä periksi ennen sitä :/

Ja hikan olen paristi tunnistanut, hetki meni ennenkuin älysin hikaksi.

Wildsidelle hurjasti onnea matkaan että nyt saisit nyytin syliin asti! <3

Huh, tulipa tekstiä! Mutta mukana edelleen :)

Makin nyt tilasin sit tollaset Bravadot, oonko vahan vaikutuksille altis, haha! :grin

Mirmeli 75C ois S ja 75D/80C M, eli varmaan kantsii tilata M, kun maito nousee niin kuppikoko kuitenkin varmaan viela suurenee. :)

Muokattu viimeksi:
Minäkin innostuin noista liiveistä. En vielä raskinut tilata, mut pistän vakavaan harkintaan. :)

Rintapumpusta en osaa sanoa mitaan, pitaisko odottaa etta vave syntyy etta nakis etta tarvitaanko sellaista? Johonkin kalliiseen sahkokayttoiseen jos investoi ja sit se jaakin kayttamatta? :oops:

Ma tilasin muuten nyt alkajaisiksi vaan yhdet tollaset liivit, haluan kuitenkin kokeilla niita paalle ennen kuin hankin ison kasan. :grin Ja kannattaako niita nyt enempia hankkiakaan etukateen, jos vaikka imetys ei jostain syysta onnistukaan. :wideyed: Mulla on kahdet liivit jo valmiina, tilasinkohan H&M:lta vai mista, mut veikkaan et ne voi jaada pian pieniksi, kun ne on vaan yhden kupin isommat kuin mun normikoko.. Noita Bravadoja saa kuitenkin tarvittaessa akkia lisaa, kun toi on brittilainen pulju, niin tullee ihan paivassa-parissa.

Täytyypä tosiaan tilata vaikka muutamat tuollaiset äitiysliivit kun ovat kerran hyväksi havaitut :)

Hikka tuntui täälläkin! Itseasiassa samana iltana tunsin sängyssä maatessani, kun olin tänne kirjoittanut että ei ole tuntunut ;) Masuasukki onkin viime päivinä laajentanut liikeratojaan tuolla masussa, en oikein tiedä miten päin kaveri siellä killuu mutta eilen ekaa kertaa potki/löi raajoillaan samaan aikaan molempiin kylkiin, hassua kun yhtäkkiä sohvalla maatessa kyljellään tuntui outo venytys ja paineentunne molemmissa kyljissä ja sitten ilmestyi käsi/jalka tuohon kylkeen pullottamaan niin, että vieressä istunut isukkikin pääsi sitä koskemaan ja tuntemaan :)

Mirmeli: Kun mä tilasin muutama kuukausi sitten Bravadot Briteistä Suomeen niin kaksien liivien hinnaksi tuli 75€ postikuluineen. Tuon tarkistin vielä luottokorttilaskusta :) Valuuttakurssista riippuen heittoa voi olla euro tai pari suuntaan tai toiseen.

Mä luulen et sähkökäyttöistä pumppua käyttää monesti esim. keskosten äidit kun vauva on sairaalassa eikä vauva tyhjennä tissejä. Ja sit jos maitoa tulee yli tarpeen, luovuttaa maitoa tms. Mut eipä sitä toki voi etukäteen tietää millaisen tarvitsee. Itse kuin netistä aventin manuaalisesta pumpusta, ehkä voisin ostaa sen, mut mietin kyllä et jos sitä ei sit tarvitsekaan. Riippuu niin siitä miten imetys alkaa sujua yms.

Mulla sisko lupasi mulle rintapumpun niin ei sit harmita jos jäis käyttämättä :) täällä kärsitään edelleen unettomuudesta, saan nukuttua aina pätkissä just sen 4 tuntia ja vaavi se alottaa hikan aina kun oon nukahtamassa :D

Rintapumppuja voi kans vuokrata sit tarpeen mukaan, ainakin niitä sähköisiä. Ehkä joku käsikäyttöinen ois hyvä olla koska kyllä suurimmalle osalle tulee jossain vaiheessa tarvetta pumpata talteen/tyhjentää rintoja tai avata pakkaantunutta rintaa jos useemman kuukauden aikoo imettää :)

minä ostin nuita nubyn pulloja niin varmaan tulee myös saman sarjan pumppu ostettua jotta käyvät yksiin.. :) tosin jos jostaki aventin pumpun löytää halvalla/tarjouksessa niin eipä siihen tarvi sit ku yhden pullon ostaa ja siitä kaatelee sit talteen muihin pulloihin.. :)

Sähkökäyttönen tulee tarpeen siinä vaiheessa jos maito nousee oikeasti tosi hyvin. Tuttavilta on kuullu että manuaali käyttösellä pumpulla saa vaan jännetupintulehuksen aikaan :D itse alotan varmaan manuaalisella ja sitten jos hyvin nousee niin ostaa siinä vaiheessa sitten sen sähkösen version.. Nubyssa näytti olevan hyvä ominaisuus se että siihen manuaalikäyttöiseen pumppuun ostetaan vain semmonen 100e maksava adapteri joka muuttaa sen manuaalipumpun sit sähkökäyttöseksi.. ei tarvi siis ensin ostaa 60e manuaalista ja sit vielä 160euron sähköstä :D

Mä en aikonut ostaa pumppua ennen ku koen sitä tarvitsevani.
Mun korvaan 75e rintsikoista kuulostaa todella tyyriiltä :s taidan pysytellä näissä suomesta saatavilla olevissa..

Takaisin