Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään käyty tsekkaileen pikkumiehen koko pienen sf-mitan takia. Poika oli oikeinpäin pää alaspäin ja oikean kokonen viikkoihin nähden,mitat oli 30+0 - 30+6 välillä :) Ja tänään on rv30+0. Painoarvio tällä hetkellä noin 1,5kg ja syntymäpainoarvio n.3,6kg :Heartred

Musta tuntuu, et jotku aikasemmin tänne kirjoitelleet on hävinny. Mitähän esim mahamammalle kuuluu, vai onko mulla menny viestit ohi? :D

Joko esikoisten odottajat ovat alkaneet laittaa vauvalle huonetta/nurkkausta valmiiksi? Itse en millään malttaisi odottaa, että saisimme kasata pinniksen ja laittaa vauvan tarvikkeet esille, mutta näin vähäisissä neliöissä olen vielä toppuutellut itseäni. :grin Lupasin miehelle, että odotan mammaloman alkuun asti ja sen jälkeen annan itselleni luvan hullaantua! Virkkailin palleromme pinniksen eteen turkoosi-valkoisen maton, joka odottaa jo paikalleen pääsyä. Samasta kuteesta ajattelin virkata vielä muutaman korin hoitoalustan viereen, jonne voi laitella vaippoja ja muita tarvikkeita esille. Bongasin netistä muutaman kivan taulun, jolla voin tehdä pikkuisen nurkkauksesta hieman lapsenomaisemman, joskin sisustukseen istuvan. Lisäksi olen iloinen, että sain kahden viikon kesälomani aikana valmiiksi vauvelin kastemekon, jota aloin neuloa tuossa keväällä. Enää nappien kiinnitys ja sitten mekon voi laittaa odottamaan syksyä. Ai minäkö ajoissa? :wink

Heh ei toivoakaan että saisin vielä mahdutettua tonne toiseen makkariin mitään vauvatavaraa :D ainoastaan YHDEN koneellisen olen pikku vaatteitakin pessyt.. tosin mua rajottaa toi perhanan hamsteri kun se ei kuole niin en saa tota pöytää minnekkään ja toi elukka ei muualle mahdu.. siis hamsu on vanha ja huono kuntoinen, älkää säikähtäkö liikaa tota mun edellistä lausetta :D mulla alkais perjantaina kesäloma niin josko sit sais lomalla laiteltua tätä kämppää niin että sais vaikka ton hamsun järkkäiltyä olkkariin. Meillä siis pinnis, kehto ja hoitopöytä oottaa mun mummon varastossa :)

Blop, mulla on kans pieni sf-mitta ja maha, mutta ultrassa osoittautui, että pikkuinen on silti ihan keskikokoinen. Painoi 1250 grammaa, ja nyt on 28+3. Ei kannata siis toisaan liikaa miettiä sf-mittaa.

Täällä ollaan hullannuttu ja laitettu vauvan nurkka valmiiksi :)
Hoitopöytä/lipasto ja pinnasänky. Vaatteita oon pessy jonkun verran. Suurin osa hankinnoista on tehty.

Nyt oon ollu sairaslomalla kylki- ja selkäkipujen takia. Oletteko muut pystyneet olemaan töissä?
Ens ti alkaa kesäloma. Odotan innolla :)

Meilläkin vaihdettiin kämpän järjestystä uusiksi,mutta vielä en pinnistä kehtaa laittaa :D jos vielä pari kuukautta malttas odotella..

Täällä on jo jokunen viikko tehty pikkuhiljaa muutoksia kotiin :) kaapit ja kaiken maailman lipastot on käyty aikalailla läpi, ja pyritty heittämään kaikki turha kierrätykseen tai roskiin ja järjestelty paikkoja sitä mukaa. Makuuhuone on muuttanu järjestystä pariin kertaan kun mallaillaan mihin kohtaan pinnasänky parhaiten sopii :) ja eihän se oikeen sovi minnekkään ku on niin iso! :( Olohuone on saanu lisätavaraa kiikkutuolin myötä, on sitten hyvä nukutella siinä vauvaa :) Taisinpa kyllä yksi päivä nukahtaa sen keinuntaan itsekkin :DD Kyllä mies nauro ku akka nukku niskatyyny pääntakana, läppärisylissä ja täysin kanttuvei , kiikkutuolissa :) Itse lasten huonetta ei olla vielä ruvettu laittamaan, sillä sen on siihen asti toimittava miehen toimistona... Sitte kun vauva on valmis nukkumaan omassa huoneessa, niin tulee varmaan laitettua huone vauvahuoneeksi paremmin :) Ellei sitten voiteta lotossa ja yhtäkkiä muuteta isompaan asuntoon :D

Vessan kaapit alkaa löytää uutta järjestystä myös niin, että hoitotason viereen saa kaappiin pyllypyyhkeitä, vaippoja ja muuta.. Saa nähdä kuinka moneen kertaan asiat vielä muuttaa paikkaa, kun kesälomakin on vasta ensi viikolla alkamassa :D

Iltaa! Hyvältä kuulostaa sisustushommanne <3

Kovin jänniä aikoja täällä elellään. Juttujanne seuraan taustalta, omat huolet tuntuvat nyt liian suurilta julkiseen foorumiin, josta lainaillaan sisältöä vau:n artikkeleihin. Nimim.viimeksi tänä iltana synnärillä näytillä. sairaalakassin on muuttanut pysyvästi sohvan nurkalle.

Ihania päiviä ja valmistautumisen aikoja mammat! ❤

nanna-_h juu en ota mitään stressiä siitä sf-mitasta,ultrassakin ihan normi kokonen jäbä oli :) En stressanut edes ennen ultraa. Mutta mies sit ressas :grin

Bubs: ymmärrän ♡ paljon paljon voimia ja onnea tulevalle kesälle! :)

Anina: mun hamsteri porskutti reippaasti yli 3vuotiaaksi :D

Mitäs valmisteluihin tulee niin meillä on ainoastaan pari hyllyllistä vaatteita odottamassa pesua.. pinnasä gyista yms ei puhettakaan :D toivotaan että on tässä vielä aikaa :)

Moi!
Bubsille edelleen kovasti tsemppiä <3Minä olen vaatteet pessyt ja lajitellut ne kaappiin, mutta muuten en ole vielä tehnyt muuta sisustus hommaa vauvaa varten, mullakin alkaa loma ensi viikolla niin ajattelin että sitten on aikaa :) Selkäkipuja täälläkin, eilen kävin fysioterapeutilla joka antoi muutamia jumppa/venytys ohjeita..mulla jäänyt ihan kokonaan lihaskunnon harjoittelu näin raskauden myötä, vaikka aikaisemmin olin säännöllinen salilla kävijä..nyt huomaa kuinka huonoon kuntoon lihakset on mennyt..

Täällä on kyllä kaikki hankinnat oikeestaan tehty, mutta mitään ei pääse laittelemaan ennen muuttoa, joka on aikaisintaan vasta elokuun alussa :sad001 En ole edes vielä vaatteita kehdannut pestä, kun laatikoissa ehtii ummehtua kuitenkin. Kova hinku ois päästä laittelemaan pienelle huonetta, kun aikaakin ois vaikka millä mitalla. Nyt pitää vaan keskittyä karsimaan kaikki ylimääräinen tavara muuton tieltä pois, ja sitähän riittää :rolleyes:

Tsemppiä Bubs!:)

Ai Homssullakin on muutto. Just meinasin kysyä et onko täällä muita joiden pitäis vielä muuttaa ennen vauvan tuloa.
Meillä tulee nyt ilmeisesti muutto heinäkuun alussa. Just samat fiilikset mullakin, et pitäis päästä jo huonetta laittaa, eikä kehtaa ees niitä vaatteita pestä tässä vaiheessa. Mut kohtapa tässä pääseekin pakkaushommiin.:)

Mulla ollu kyllä kans taas selkäkipua ja lisäksi mahakipua. Kaupassa käyntikin on joskus melko vaikeeta, pitää pysähtyä lepäämään välillä. Töissä on vähän vaikeeta ku aina ei ehdi istumaan ja seisominen tuntuu pahalta selässä. Mut loma alkais 2,5 viikon päästä, sit pitää lepäillä:)

Takaisin