Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei löytynyt syytä supisteluille labroista. Jotkut kuulemma vain ovat herkempiä supistelemaan ja pitää vain ottaa rauhallisesti.. Melkein toivoin että olisi löytynyt sellainen syy jonka olisi voinut korjata vaikka antibiooteilla. Väsyttää tää rauhallisesti ottaminen. Haluaisin pystyä edes käymmään kävelyillä. Kiitollinen saa kuitenkin olla että kaikki on muuten hyvin.

Mun piti kayda eilen shoppailemassa, mut urpona jatin lompakon kotiin. :shifty: Vahan aikaa kuitenkin kappailin sit kaupungilla, mut ei se kylla enaa kovin mukavaa oo, ja hirvee hikikin vaan pukkaa. Maha tuntuu epamukavalta, mut en osaa sanoa onko suppareita. Joku semmonen inhottava fiilis kylla tuntuu alapaassa, ihan kuin ois naru kiinni jossain ja sit joku vetaa siita narusta, en vaan osaa oikein paikallistaa missa se tarkalleen tuntuu, rakossa vai jossain kohdunsuulla? Onko kellaan muulla sellaista? :confused:

Katapultti.. mulla oli sillon puolessa välissä ja nyt ajoittain vessassa käydessä paineen tunnetta alapäässä. Sillon lääkärissä ne pistettiin suppareiks ku mul oli vatsan jomotusta muutenkin. Otan tällöin rauhallisemmin. Joskus huomaan että vauva "nojaa" kohdunsuulle mikä saa ksn ton tunteen ja nipistelyä ym.

Täällä on eilisestä saakka kärsitty ylävatsa kivuista, lopetin rautatabletitki ku niiden alotuksen jälkeen alko jokapäiväset vatsavaivat. Pitää kokeilla jotain toista valmistetta.. mutta viime yönä vatsa on ollut niin kipeä etten pysty edes asentoa vaihtamaan :'( panadol autto jatkuvaan poltteeseen mut edelleen sattuu liikkuessa.. pitäs vaan tästä kohta lähteä koko päiväksi kyläilemään mökille :/

Raudan syöminen on kyllä ihan jostain. Vatsa meni sekaisin tableteista ja päätin kokeilla sitä nestemäistä mitä kaikissa vauvalehdissä mainostetaan. Se oli vielä pahempi kuin nuo tabletit. Nyt olen todennut että kun illalla ottaa ruuan kanssa niin toimii parhaiten eikä tarvitse koko päivää kärvistellä vatsanpurujen kanssa.
Ihanan vatsakuvan oli joku laittanut! On kyllä niin söötti pallo! Mulla on ihan erinäköinen..ja mielenkiinnosta mittasin ympäryksen niin 116cm näytti :0 Mutta mittaa on kyllä varmaan se 100cm ihan muutenkin.

Mä etsin kans nyt uuden valmisteen.. ny vaanen tiedä että johtuuko kivut juurikin raudasta vai jostain muusta ;( vatsa tuntuu ärtyneeltä..

Ja mä kyselin tota ympärysmittaa kun itsellä vatsan mitta on se 100cm ja on olo että ei se kasva ollenkaan paino ei myöskään ole juurikaan noussut viimiseen kolmeen viikkoon. Käyn ensi viikolla vielä neukun vaa'alla ku on perhevalmennus.

Mullakkin päivitellään isosta vatsan koosta jatkuvasti. Todellisuudessa mun raskausvatsa luultavasti on melko pieni jopa koska oon aika pitkä. Mulla nyt vaan sattumoisin oli sitä vatsaa ihan kivasti jo ennen raskautta ja päivän mittaan kun syö niin turpoan kuin ilmapallo. Iltaa kohden näytänkin jo että olisin synmärille vaappumassa :P Välillä käy ärsyttämään kun kaikilla tuntuu olevan oikeus kommentoida vatsaa ja kokoa. Koko elämänsä painon kanssa kamppailleena se ei tunnu kivalta vaikka kukaan ei pahaa tarkotakkaan.

Mulle taas sanotaan jatkuvasti et pieni maha, eikä sekään ollut alkuun kivaa kun itse niin ylpeänä oli "isosta" masustaan. Mut nyt on oikeestaan ihan sama, kun itse niin tästä mahasta tykkään ja pidän tätä tämmöisenään suloisena♡ ei pidä välittää liikaa muiden sanomisista:)
paljonkohan mun mahanympärys olis, pitää mitata kun töistä pääsen.
Mulla on ajoittain kauheeta paineentunnetta alapäässä, ja sillon monesti myös alamahaa jomottaa. En ookaan aatellu et vois olla supistuksia, vai ymmärsinkö oikein mirmelin tekstin? ja siis just vessassa käydessä tuntuu pahimmalta se paine.:/ oon aatellu et kuulus asiaan ja et varmaan kohta pukkaa jotain ihania suonikohjuja tuonne! :(

Mulla oli menkkamaisia jomotuksia ja paineen tunnetta mutta ne oli koko ajan. Sillon lääkäri totes että ovat supistuksia ja jos pahenee niin saikelle. Jomotuksia tulee enää ajoittain ja paineentunne vessassa käydessä.

Mä en oo mikään iso alunperin mutta en mikään timmikään, tod :D vatsa kasvoi heti alusta asti ihan hurjalla vauhdilla, munasolupunktiosta jäi turvotusta lisäksi, ja kaikki ihmetteli iso vatsaa. Nyt kun kasvu on tasaantunut niin itseä on vähän mietityttänyt.. tippui sf-mitan keskikäyrältä viimeksi ja 4D-ultrassa vauva oli pienehkö (ei liian). Ja nyt kun tuo oma paino junnaa ni no.. ehkä tä on turhaa stressiä vaan :D

Juu ei tosiaan pidä välittää liikaa kommenteista. Mun mielestä vatsa on just sellanen kun kuuluu..itehän sen kuitenkin näen päivittäin. En sressaa painonnousua tai muutenkaan ulkomuotoa kun molemmat omasta ja nevolanhoitajan mielestä ihan normaaleita.

Mä oon kans saanu vatsasta kommentteja että onpa iso, koska se syntyy ja montako siellä on... yleensä ihmisiltä joilla ei ole kokemusta tai jotka ei oo aikoihin nähneet vauvamahoja. Normikokoinen tää kyllä on, sojottaa vaan suoraan eteenpäin niin vaikutelma on kookas :)

Raudan kanssa kamppaillaan täälläkin. Ekat tabletit veti mahan kovikovaksi eikä hemppa noussut, Floradixista saa vain puolet tablettien rautamäärästä mikä ei riitä, ja kalliiksikin tuo tulisi jatkuvassa käytössä. Sain nyt uuden rautavalmisteen joka toivottavasti toimii paremmin. Mahan toiminta on noissa näköjään varmistettu risiiniöljyllä:rolleyes:...

Minullakin oli tänä aamuna semmonen painon tunne alavatsalla/kohdunsuulla kun pikkuinen tais majailla tosi alhaalla. Tuntui kyllä melko epämukavalta kyykistellä töissä. Yritin tökkiä pientä että voisitko siirtyä ylemmäs mutta ee... :D

Niin, liekkö se paineentunne sit sitä et vauva vaan alkaa painaa, ehkäpä. Vaan inhottavalta tuntuu käydä vessassa ja kävellessäkin välillä tuntuu.:/
Mun mahanympärys oli 93cm, tänään 27+0.

Painetta tuntuu joo. Välillä on ihan kuon olis virtsaputken tulehdus kun vessassa käyminen on sen verran ikävää. Kai se on vaan sitä kun vauva alkaa painaa..

Täällä vatsanympärys 96cm ja viikkoja 27+ 2 pieneksi ovat mahaani monet sanoneet mutta empä tiedä, itsestä kyllä tuntuu kovinkin isolta kun tuota vatsaa ei ole ennen raskautta ollut lainkaan vaan vyötärö aina ollut kapea.

Minä olen syönyt Obsidania nyt kuukauden kun hemoglobiini pääsi laskemaan rajusti , mutta maha on onneksi kestänyt sen syönnin hyvin. Neuvolassa kyllä varoiteltiin, että kannattaa kokeilla noita nestemäisiä rautavalmisteita jos tuntuu ettei tuo tabletti sovellu. Maanantaina olis neuvola ja sitten nähdään onko hemoglobiini noussut kuinka paljon :)

Mulla on 85 cm, ja tänään on 27+0. Mä taas saan kommentteja siitä, kuinka pieni maha on. Toinen vakio, mitä kuulee on "toivot varmasti viileetä kesää". Onhan se vähän ärsyttävää, mutta ihmiset ei kai vaan osaa sanoa muuta.

Mun mahan ympärys 97 cm ja tänään 27+2. Mitta otettu päivällä. Aamulla varmaan lukema pienempi ja illalla ISOMPI. Juu tosiaan aika yleistä että ihmisten eka kommentti on että toivot varmaan viileää kesää tai ylipäänsä kauhistelevat sitä kun olen raskaana kesällä. Onneks meillä on ilmalämpöpumppu ja kesällähän on helppo pukeutua isonkin mahan kanssa! :)

"Onpa sun vatsa kasvanut" on aina vakio. No ylläri..taitaa kuulua tähän juttuun :P Ja "hikinen kesä tulossa" myös aika usein kuultu. Musta on ihanaa että pääsee kesälomille ja sitten mammalomille, ei tartte pukea paljoa vaatetta eikä myöskään ostaa koko talvivaatevarastoa mammamallisena vaan leggareilla ja pitkillä topeilla pärjää :-D Mutta kai se on just niin että jotain pitää heittää eilä muita kommentteja keksi.

Takaisin