Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
JenniK: kiva kuulla että olet päässyt nauttimaan raskaudesta täysin rinnoin :) täälläkin yritetään pitää mieli virkeänä vaikka hankala olo onkin. :)

Huh, vihdoin saatu täytettyä kaikki hakemukset Kelalle. Vanhempainrahahakemuksessa jouduin soittamaan pientä neuvonta-apua, mutta onneksi selvisin lyhyellä odotusajalla :) Ainakin tiedän nyt, että kaikki tiedot menivät kerralla oikein. Kela ja sen hakemusviidakko... :meh: Meille ei muuten ole vieläkään tullut ilmoitusta äippäpakkauksen toimituksesta, vaikka päätöksestä on reilu kaksi viikkoa!

Ei meillekkään,ja saman verran aikaa! Ärsyttävää,haluan sen jo :grin

Mulla on jotenkin huono omatunto kun on tullut niin paljon poissaoloja koulusta ja jää väistämättäkin kursseja suorittamatta.. en vaan saa nukuttua ja jaksa lähteä koululle,mulla on kauhee stressi kun ei oo kuulunut mistään asunnosta ja muutenkin hankala nukkua :sorry: Ja tänään on pitkästä aikaa kauhee oksetus ja uutena närästys,kohta apteekkiin :wtf:

Onpa erikoista, mulle se sit kuitenki tuli kahdessa viikossa. Kannattaa soittaa sinne toimittajalle jos ei ala näkyä niin ne kattoo onko se lähetetty. http://www.kela.fi/aitiyspakkaus
tuolla tuo sama numero, johon voi soittaa jos on viallisia tuotteita.

Kiitos Jemna vinkistä! Pitääkin ottaa puhelin käteen ja soitella pakkauksen perään. Terv. Malttamaton :grin

Kannattaa kyllä soittaa kelalle ja matkahuollolle jos noin kauan kestää. Mulla tosiaan tuli ilmotus vaan kirjeenä ja meillä tasaisin väliajoin "häviää" postia.
Mulla on tullut muutama saikku ihan väsymyksen ja päänsäryn takia. Muuten selvinnyt melkolailla oireitta tähän asti. Ei kannata niistä kantaa huonoa omaa tuntoa. Yksikään työpaikka ei siihen kaadu. Ja oma ja vauvan vointi tärkeintä. Vaikeeta välillä kyllä kun moni asia pyörii mielessä ja meinaa stressata kaikkea mahdollista ja kaikki vaan toitottaa ettei nyt saa missään nimessä sressata..no stressihän siitä tulee :P

Nyt oli vihdoin tännekin tullut päätös äitiyspakkauksesta (eihän siihen mennytkään kuin kolme viikkoa). Toivottavasti ei joudu yhtä kauaa odottamaan toimitusta :rolleyes:

Minä olen nyt pari viikkoa kärsinyt kovista liitoskivuista ja päätin jo jättäytyä koulun työharkastakin pois, kun ei välillä tahdo päästä sängystä ylös :sad001 Koulu jää jokatapauksessa kesken, niin en nyt ota siitä suurta stressiä.. Huomasin kyllä stressitason nousevan aiemmin, kun piti kipujen kanssa yrittää tulla toimeen ja töihin raahautua.. Nyt on vauvelikin liikuskellut taas enemmän, kun voi ottaa ihan rauhassa ja mennä oman voinnin mukaan :)

Mä kans saiketin pari viikkoa ja nyt tällä viikoll taas töissä. Mutta on tä kyllä yhtä tuskaa, liitokset paukkuu ja jalat särkee :( yritän nyt 3vk konkata ja jään sit suosiolla sairaslomalle pariks viikkoo ennen 17.6 alkavaa kesälomaa. Huomasin myös tuon vauvan virkeyden yms kun sai mennä just niin kuin jaksaa. Eilen vedin 2,5 tunnin päikkärit töistä ku pääsin.. tänää on eilistä kipeämpi päivä ja töistä suoraan valmennuksen synnytysosioon pariks tuntia.. :/

Mulla kans alkaa olee pari viikkoa äitiyspakkauspäätöksestä mutta en oo jaksanu miettiä, kyllä se sieltä sit tulee :D mä en jaksais yhtäkään pussukkaa tai laatikkoa enää läpikäydä mut kaipa ne puuttuvat kamat pitäs hankkia.. sängyt yms uupuu vielä täysi .

Mikahan on Bubsin vointi? Toivottavasti kaikki hyvin. :)

Mulla on tokavika yovuoro menossa.. Olin kovasti toiveikas etta oisin saanut tehda yhden ylimaaraisen yovuoroviikon parin viikon paasta, niin oisin siita paassyt vahan aikaisemmin karkaamaan kesalomille, mutta tana iltana kun tulin toihin, niin taalla oli kuulemma kyselty, etta onko ketaan vapaaehtoisia tekemaan niita, ihan kuin ma en olis jo ilmoittautunut.. ja siita taas pari viikkoa myohemmin olis kylla lisaa yovuoroja tarjolla jollekin muulle. Jos ma en saa tehda niita niin sit ma kylla suutun ja saikutan stana vikat kaks viikkoa. :mad: Yleensa niita vapaaehtoisia ei kylla juuri oo loytynyt, ja ma oon saanut tehda kaikki liikenevat ylimaaraiset yot ihan rauhassa, mut viime aikoina yks tyyppi on jostain syysta kauheasti vastustanut sita, etta ma saisin tehda niita.. o_O

Mulla on kans Bubs ollut mielessä nä pari päivää. Toivotaan että he voivat hyvin ♡

Katapultti, mitä töitä teet? :) onko yövuorot ollu rankkoja raskausaikana?

Ens viikon neuvola siirtyki jo tän viikon perjantaille. Eilen soittelin neuvolan suuntaan ku tuli toissapäivänä töitten jälkeen tajuton väsymys ja pumppu tykytti tuhatta ja sataa :o.. Eilen sitten kauhea maha"kramppi" kesken työpäivän. Sattu jokapuolelle mahaan ja just oli kassalla nii eipä siinä paljon auttanu ku kestää :/ vasta kivun loputtua maha meni kovaksi. Mikä lie oli. Meinasivat ettei mitään vakavaa vaan aikaistivat kuitenki neuvolaa :). Voi olla että saikkua kirjoittavat kun aina töitten jälkeen on alamaha vähintään kipeänä :/

Mirmeli istun persiillani ja vastailen puhelimeen, eli fyysisesti ei mitenkaan erityisen rankkaa. :) Alkuraskaudessa oli huono olo ja vasytti enemman kuin yleensa. Nyt lahinna selka ottaa itteensa istumisesta, mut ei siihenkaan vaikuta vuorokaudenaika. Oon siis luontaisesti yokyopeli, joten sen takia tykkaan tehda oita, normaalisti meilla on yks viikko n. 3 kk valein eli ei kovin usein, ma oon vaan sit tehnyt niita ylimaaraisia oita aina tilaisuuden tullen, esim. melkein koko viime kesan tein lahes pelkastaan yovuoroa viikko toissa - viikko vapaalla -tahtiin, ja se oli ihan parhautta. :)

Taa vaan paranee, eka aamuvuorolainen ei ilmestynyt ja puhelin menee suoraan vastaajaan. :sour: Toinen, jonka pitais tulla klo 7 eli puolen tunnin paasta, on ollut viikon kipeana, joten tuskin tulee tanaankaan, ja mun pitais silloin lahtea himaan. Sita seuraavan pitais sit taas tulla vasta klo 9. Mulla saattaa katketa suoni paasta, jos ei kukaan tuu seiskalta. :mad: Taa on yks niista monista syista, miks ma oon niin kypsa tahan duuniin. Meidan manageri on aivan perseesta ja sit tapahtuu just tammosia kammeja, kun se ei viitsi hoitaa hommiaan ja tarkistaa, etta onko tarpeeks ihmisia toissa.. Ja noi yovuorotkin joita ma havittelen, se ei edes tietais ettei meilla oo ketaan silla viikolla yovuorossa, jos ma en olis kertonu sille. :meh:

Täälläkin on mietitty Bubsin vointia. Toivottavasti siellä jaksellaan hyvin!

Minä en kyllä epäröisi hakea saikkua, jos kokisin sen tarpeelliseksi. Suotta me kituutetaan töissä vauvan ja oman hyvinvoinnin kustannuksella. Se on työnantajan vastuulla katsoa, että tekijöitä on riittävästi, ja että koko pulju ei kaadu yhden henkilön ollessa pois. Itse vietän tällä hetkellä muutaman viikon kesälomaa ja kyllä huomaa sen tulleen tarpeeseen. Pari edellistä työviikkoa on ollut tosi tiukkoja ja ylitöitä on kertynyt paljon. Fyysisen voinnin olleessa näin hyvä, kyllä harmittaisi sitten ajaa itsensä finaaliin työstressin takia. :confused:

Jaksamista Katapultille myös! Harmittaa, kun töissä ei ole vastuuntuntoista esimiestä :sorry:

Soitin klo 7 managerille etta taalla ei oo ketaan. Se sanoi etta sen klo 9 aloittavan kanssa oli eilen sovittu, etta tulis jo seiskalta. Soitin sitten sille (ihan kuin se olis MUN tehtava! :mad:), sekin oli nukkunut pommiin, mut oli onneks jo matkalla ja tuli vartin yli. Kiva senkin nyt sit olla yksinaan siella, huoh.. jospa se kuuden aamulainen joskus ilmestyy.. :rolleyes:

Takaisin