Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi! Supistelevana hermorauniona makaan kotona vuodelevossa. Itkeä, nauraa tai liikkua ei voi kun supistaa. Vauvan liikkeet supistaa. Juttelu supistaa. Miehen halailu (=oksitosiini) supistaa. Eli makaan kyljelläni ja supitan sen mikä on pakko sanoa, puhelimessa puhumiseen en pysty. Makuuasennolla tarkoitus pitää paine pois kohdunsuulta, ett paikat pysyis vielä kiinni supistuksista huolimatta.

"Normaaliin" raskauteen liittyvät ärsytykset tuntuvat nyt niin kovin pieniltä. Pelko ja suru veisivät järjen pikkuhetkessä, jos antaisin niille luvan (viittaan kohtaan "itkeminen supistaa"....) Näin se posttraumaattinen stressi kehitetään :(

Kiitos tuhannesti kauniista sanoistanne. Mulla nyt tavoitteena päästä ensi viikolle ja sitten sitä seuraavalle. Kuten isänsä aamulla totesi: Meidän poika on taas 20-30 grammaa isompi kuin eilen. Kasvaa yhdessä koivun lehtien kanssa.

Bubs: oi ihanasti isältä sanottu. :')
Mukava kuulla että olet päässyt kuitenkin kotiin vaikka tilanne onkin todella kurja. Mutta silti huojentavaa kuulla että vauva on vielä malttanut pysytellä sisällä. Nyt vain päivä ja hetki kerrallaan. En voi kuin toivoa teille parasta ♡ halauksia!

Bubs! Ihan tuhannesti voimia sinne! Ei voi edes kuvitella sinun asemaasi.

Onneksinykyaikaina on näitä kännyköitä ja tabletteja ym joka lähtöön millä kuluttaa aikaa jos kirjat ja lehdet on luettu!

Koitahan jaksaa Bubs, päivä kerrallaan! ♡ Hyvä että levosta on ollut apua. Ihana kuulla että sulla on mies niin isona tukena ja lohtuna, ihanasti sanonu nuista koivunlehdistä.♡

Kovasti voimia Bubs! Siellä on selvästi pieni taistelija tulossa joka ei anna hevillä periksi :)
Päivä kerrallaan!

bubs jaksuja supistuksien kans <3 Toivotaan todella että tilanne vielä rauhoittuu, onhan sekin vielä mahdollisuus kuitenkin!

Täällä on tänään käyty sokerirasituksesta, ja pikaisella googletuksella arvot näyttäisi olevan ihan nätisti rajojen alapuolella :) Kaikkien pelottelujen jälkeen, itse homma oli varsin helppo. Litku oli jopa ihan maistuvaa, jos juoman väri olis ollu punertava niin olis voinu luulla juovansa vadelma mehua! Olot pysy hyvänä vaikka sen 12h paastosin ja kahella pikkuhörpyllä vettä menin paaston ajan. (Vettähän olisi paaston aikana saanut nyky ohjeiden mukaan juoda ihan vapaasti kuulemma...) Vauva riemastu melkosiin bileisiin kyllä sen sokerilitkun juonnin jälkeen, ja se saikin miettimään että ehkäpä tämä meidän neitokainen on vihdoinkin kääntymään päin, kun suurimmat liikkeet tuntui ylämassulla. Tähän asti hän on ollut perätilassa ja suurimmat liikkeet tuntunu aikalailla rakolla :DD No, vieläpä tuo mahtuu siellä pyörimään, mutta jospa se viihtyisi yhtä pitkään (eli loppuun asti) tässä asennossa ku edellisessä perätilassakin :)

Bubs, toivottavasti pikkuinen pysyy vielä hyvän aikaa yksiössään. Mutta jos ei, niin tänä päivänä sillä on tosi hyvät mahikset myös ulkomaailmassa. Ja kuten miehesi sanoi, joka päivä se on vähän isompi ja vahvempi. :Heartred
Ehkä supistelu hellittää kohta, toivotaan ainakin!

on: olin viikon verran reissussa ja pidin samalla vähän foorumitaukoa. Täällä on juteltu ahkerasti siellä sun täällä sillä aikaa :)
Tänään oli taas kontrolli, vauva oli erittäin eläväinen :D pyöriskeli vatsassa kuin väkkärä ja monotteli kovasti sydänääniä kuunneltaessa :) Mulle tehtiin semmonen pikasokeritesti, eli ei paastoa, sokeriliemi naamariin ja tunnin odottelu jonka jälkeen verikoe. Tulokset saan myöhemmin, kun näyte meni labraan muiden kokeiden kanssa. Toivon kovasti että kaikki on ok, jos ei niin tehdään ensin se paastorasitus ja katotaan sitten jatkoa.

Bubs olet ollut minunkin mielessäni, hyvä että vauva on vielä malttanut pysyä masussa ja olette päässeet kotiin. Toivotaan että supistukset helpottaisivat. Paljon tsemppiä ja virtuaalisia voimahaleja myös siihen henkiseen jaksamiseen <3

Olet Bubs ollut mielessä täälläkin! Paljon voimia sinne! :Heartbigred Toivotaan että pikkuinen malttaisi pysyä vielä masussa.

Toffee, mulle tehtiin myös jokunen viikko sitten samanlainen sokeritesti. Olin ihan ihmeissäni että eikö tarvi paastota ja että yhdellä verikokeella selvisi. Oot eka lisäkseni kenelle oon kuullut että on tehty tämä. Oliko niin että säkin asut ulkomailla?

Voimia Bubsille! Täälläkin supistlee ja paljon, mutta kaikki näyttää olevan kuitenkin ok, Labratestien vastaukset tulevat huomenna, jos sieltä vaikka selviäisi jotain syitä näille supisteluille..

100 cm :) vko 27+

Muoks; onkin 103 cm. Ton satasen mitta oli viimeviikolla..

Mua päivitellään että oon niin iso jo, ja mun mielestä kun eilen otettuja kuvia katsoo, näytän mun mielestä että oon raskaana 6-7 kuulla, niin kuin oonkin. Ehkä läheiset ei vaan oo tottunut näkemään mua tällaisena, siks se jatkuva päivittely mun koosta..

Muokattu viimeksi:
Takaisin