Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Bubsille tsemppiä multakin, jospa vauva vielä muutaman viikon malttais pysyä masussa! Hyvä että kuitenkin sen verran rauhallinen tilanne, että olet kortisonia jo ehtinyt saada. Koitahan jaksaa!♡

Yyh, meillä löyty koiralla kaksi kipittävää punkkia kun käytiin kävelemässä tuolla rantanurmikolla, ei ollu vielä ehtiny tarttua kiinni. Oon niin vähän joutunut olemaan punkkien kanssa tekemisissä, et kyllä ällöttää ja tuntuu et itsessä, vaatteissa, sängyssä ja joka paikassa on nyt niitä. Raskausaikana vähiten nyt mitään borrelioosia tai muuta haluaa, ei nyt tietty muutenkaan. pitää vissiin alkaa taas tekemään iltasin punkkisyyni ittelle ja koiralle.

Tsemppiä Bubs! :Heartpink Toivotaan että pikkunen pysyy vielä jonkin aikaa sisällä... 25 viikon kohdalla taisi kuitenkin jo onneksi lukea että hyvät mahdolliuudet selvitä jos syntyy, mutta tottakai sitä toivoo että jaksaisi vielä jonkin aikaa kasvaa turvassa sisällä! Yritä olla stressaamatta niin jos se vauvakin sieltä vielä rauhottuisi!

Tänään tuli hommattua tälle mammalle kiikkutuoli <3 Sattui löytymään tosi hyvä kuntoinen tuoli käytettynä ja maksoikin vaan 50€.

Täytyisi kyllä ruveta tekemän jotain isoa ostoslistaa kaikesta siitä mitä lapselle tarvii vielä ostaa.. ruokailutarvikkeista, pulloista, tekstiileistä, huonekaluista yms lähtien! :)

Bubs: voi eih! :( kyllä kuulostaa hurjalta. En voi kun toivoa että nyt lepo auttaisi ja tilanne pysähtyisi. Paljon jaksamista! ♡

Kiitos paljon kaikille ❤
Täällä yhtenä (ja pirun supistelevana) kappaleena olen edelleen. Huomenna tutkitaan taas paikkojen tilanne. Pelottaa pirusti mutta minkäs teet.

Bubs, voimia paljon! Ei auta, kun toivoa, että vaavi pysyttelee masussa! Oikeasti kannattaa itse kenenkin muistaa levätä, kun sille tuntuu. Kyllä sen huomaa itsekin, että nyt vikalla kolmanneksella on entistä enemmän mentävä oman kehon mukaan, eikä pään mukaan. Kohta, kun alkaa kesäloma niin pitäs hoidella vaavin vaateasiat kuntoon, pestä ja laittaa sekä muut tarvittavat ostella, tuttipullot jne. Välillä tuntuu, että elokuuhun on vielä ikuisuus aikaa, mutta eihän sinne ole! Reilu pari kuukautta!

Voimia Bubs! <3

Täällä 27+4 <3 Vatsa kasvaa, keskikäyrällä mennään.
Aikamoisilla kylki-ja selkäkivuilla oon. Lepo onneksi auttaa. :)

Kovasti tsemppiä Bubs, toivotaan että vaavi malttais tosiaan vielä jokusen nauttia kohdun elämästä <3 mä kävin työterveydessä ja oon nyt loppu viikon saikulla hillittömien selkäkipujen vuoksi, eilen töissä taisin selän jotenkin venäyttää..

Viime yönä heräsin tunteeseen, kuin puukkoa olisi väännetty oikealla alamahassa nivusen ja navan välissä. Tuntui semmoselta rajulta ovulaatiokivulta... Kohtaus kesti noin 10 min, jona aikana liikkuminen ja hengittäminen vain lisäsi kipua. Sitten se vaan loppui yhtä nopeasti kuin oli tullutkin. Omituista kyllä! Pikkuinen potki mahassa ihan hurjana silloin. Mitähän ihmettä tämä nyt oli :o Vauveliini ollut tänään kuitenkin reipas oma itsensä joten luulis kaiken olevan ok masussa :)

Aion mennä synnyttämään eri paikkakunnalle kuin missä asun. Molemmille äitiyspoliklinikoille soittelin tänään ja jotenkin jäi vähän sellanen fiilis, ettei kukaan osannut jämäkästi neuvoa mua. Tai epävarmuus, että tulikohan tämä asia nyt kuntoon. No, kaipa se sitten riittää että toimitan esitietolomakkeen synnytyssairaalaan ja olen aikanaan sinne tervetullut (olen kyllä sen jo kerran palauttanut alkuraskauden aikana, muutin siis sittemmin toiselle paikkakunnalle).

Meillä on perhevalmennusta ensi kuussa 2 kertaa. Vähän kauhulla odotan millaista se on, toivottavasti luentotyyppistä, tietoahan tässä ensikertalaisina kaivataan. Emme ole miehen kanssa sellaisia, että kauheasti haluttais avautua vieraille ihmisille ja tehdä jotain "ryhmätöitä". o_O

Tänään tuli hommattua tälle mammalle kiikkutuoli <3 Sattui löytymään tosi hyvä kuntoinen tuoli käytettynä ja maksoikin vaan 50€.

Täytyisi kyllä ruveta tekemän jotain isoa ostoslistaa kaikesta siitä mitä lapselle tarvii vielä ostaa.. ruokailutarvikkeista, pulloista, tekstiileistä, huonekaluista yms lähtien! :)

Saakohan muuten tämäntyyppistä tärppilistaa mistään? Aikanaan neuvolasta, sairaalasta, jostain? Lähinnä nuo "pienemmät" ja ihan vauva-arjessa tarvittavat tarvikkeet. Täysin noviisina on niin vaikea hahmottaa mitä kannattaisi ja pitäisi hankkia jo valmiiksi. :shy:

Tsemppiä Bubs! <3 Toivottavasti pikkuinen vielä malttais mielensä.

Itselläkin supistelee päivittäin ja eilen kun innostuin suursiivoukseen niin kyllä huomasi illalla. Kivuttomia onneksi, mutta inhottavalta paineelta tuntuu silti. Töissä alkaa olla aika tiukkaa, paljon joutuu kyykkimään ja lattialla toimimaan niin alkaa mahakin olla jo ihan tiellä. Onneksi enää kolme viikkoa jäljellä ja sitten saa kesän ottaa rennosti ja vaan odotella elokuuta.

Tintti80 meillä oli yhen perhevalmennuksen teemana "muuttuva elämäntilanne" tai jotain sinne päin. Siellä pienryhmissä keskustellen eteni homma suurimmaksi osaksi. Sitten taas imetys-teeman valmennuksessa mentiin luentotyylillä. Ja voihan noissa olla vaihtelua eri paikkakuntien välillä tietty reilustikin.

Meillä on 4 kertaa tässä kuussa ja pienryhmässä on tehtäviä ja keskustelua. Mäki odotin vähän hampaat kireenä mutta yllätyin kyllä :) oli hersyvä tunnelma :D

Pinguliini:):täällä aivan samat oireet! Oon kärsiny niistä jo varmaan kuukauden. Mulle niitä tulee nimenomaa öisin mut joskus myös päivälläki. Esikoistani ku ootan nii oon ajatellu että kuuluu asiaan.. välillä luulin että onko mulla joku umpisuolen tukos vai mitä nää on :o

Dd ja pinguliini mulla oli kans muutama viikko niin kova kipu että soittelin ympäri sairaalaa ja kävin lopulta tkn päivystyksessä, no kuten arvata saattaa niin ei syy selvinnyt mutta lepoa tuli. Kirjottelin tännekin siitä.. mutta edelleen se alue välillä kiristelee mutta olen senkin laittanu liitosten piikkiin? Sillon supisteli samaan aikaan että se oli pelottavaa mutta eipä mua kukaan missään kuunnellu sen kummemmin et tuskin sit mitään vakavaa..

Voimia täältäkin Bubsille! <3

Tähän asti olen ilmeisesti niiden onnekkaiden joukossa jolla ei ole oikeastaan mitään vaivoja, vaikka mennään 26 viikolla. Ei ole ollut minkäänmoisia harjoitussupistuksia, liitoskipuja tai kummempia selkäkipuja. Touhuta saa oikeastaan ihan entiseen malliin, töissä jaksaa hyvin eikä saikkua ole tarvinnut hakea, ja kotona kyllä pystyy touhuilemaan ihan entiseen malliin siivouksesta, ulkohommiin ja päivittäin koiran kanssa kunnon kävelylenkki. Hieronnassa olen nyt käynyt kerran kuussa, viimeksi toissapäivänä tutulla hierojalla joka tietää miten raskauden aikana voi hieroa. Mahallaan en tietenkään enää pysty olemaan, mutta puoliksi kyljellään onnistuu tuo hieronta hyvin ja rentouttaa valtavasti ja saa noita lapojen lukkoja auki ja ei tarvitse sitten kivuista kärsiä.

Maha on kasvanut hurjasti, ja kaveri liikkuu pitkin päivää ja touhuaa kovasti. Seuraava neuvola on viikon päästä ja sitä jo odottelen kovasti, näkee sitten onko hemoglobiini noussut toivotusti ja saa taas ajantasaiset sf-mitat, painon jne. kun meillä ei itseasiassa ole kotona henkilövaakaa, joten neuvolassa sitten aina näkee miten paino kehittyy. :)

Takaisin