Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen tuli käytyä neuvolassa rv 24 ja sf mitta oli 20. Neuvolatäti passitti heti sairaslomalle, kun kohtu supisteluherkkä kosketuksesta...onko muilla ollut samanlaista? :confused:

Kerroin kyllä olleeni iltavuoro viikolla lauantaisin todella pahoissa kuukautimaisissa kivuissa eikä panadolistakaan hirveästi apua ole ollut, joten sitä vaan vältellyt. Vielä olisi 8 viikkoa töitä jäljellä, mikä vähän kauhistuttaa kun nyt jo tälläisia oireita/vaikeuksia, joita pitäisi neuvolan mukaan tulla vasta noin 10 viikon päästä!! :eek:

Inhottavaa olla töistä sairaslomalla jatkuvasti kunnen ennen raskautta ollut päivääkään pois, tein vielä kaikki ylityöt ja sain juuri ylennyksen ennen raskauden paljastumista :depressed: No vauvan terveys kyllä menee aina edelle tapahtui töissä niin tai näin...

Mulla maha ei kestä ollenkaan oikealla kyljellä nukkumista. Joskus koskee ja kramppii pelkästään seisoa töissä. Vielä 8-9 viikkoa pitäs töitä tehdä :/

Urhola ja dd: täällä kans aika herkkä supistelemaan. Pari kipeämpää päivää takana ja harkkasuppareita tulee kymmeniä päivässä; ylösnoustessa, pissalla käydessä, kumartuessa, kävellessä, pukiessa jne.. saikella oon ollu vaja pari viikkoo liitoskipujen takia enkä oo näist viel valittanu.. 5,5vk olis töitä ennen kesälomaa.

Niin kyllä itselläkin jo pidemmän aikaa on supistellut jopa öisinkin kun vaihdan vaikka asentoa ja kamalaa jomotusta ollut alavatsalla niin ettei nukkumisesta tule mitään mutta luulin sen olevan normaalia kunnes nevolassa eilen sanoi että ei ole! On ollut myös verta pissassa ja mitään tulehdusta ei löytynyt niin lykkäsivät senkin liikarasituksen piikkiin neuvolassa...No onpahan ainakin saanut nukkua nyt saikella tarpeeksi

Mulla on kans olot helpottnut kun saa mennä oman jaksamisen mukaan.. maanantaina sitten töihin taas kokeilemaan kestääkö jalat ja lantio..

Täällä kans harkkasupistuksia tulee monta päivässä. Niiden aikana alkaa "ahdistaan" henkee ja päätä jomottaa,ihan vaan sen max. 20sek mitä ne kestää. Kai se normaalia on,en tajunnu neuvolassa kysästä :D Veikkaan että täällä poikanen taitaa olla poikittain tai jotenkin hassusti sivuttain. Jos on niin varmaan se alhanen sf-mitta johtuu siitä! Mutta katsellaan mitä neuvolan täti sanoo 19pv :)

Moi!
Mulle ei ole neuvolan täti siitä sf-mitasta koskaan mitään sanonut,pari kertaa kyllä mitannut ja tarkistin niin neuvolakorttiin ei ole laittanut mitään merkintää..jospa se seukki kerralla tarkistaa kunnolla sitten. Mulla tosi usein nousee huoli jos vauva on vaikka päivällä liikkunut kovasti ja illalla se ei liiku ollenkaan, vaikka kai se on ihan normaalia.. ja tuntuu että viime aikoina mahakaan ei ole kasvanut juuri yhtään.. en tiiä mikä huoli aalto on nyt iskenyt mulle :)

Meilläkin taidetaan olla poikittain kun potkut tulee vasempaan kylkeen. Jospa alettais kääntymään pikkuhiljaa :) meilläki riehutaan päivisin ja iltasin hiljasta.. sit taas nukkumaan mennessä tulee parit kempalot ja aamuyöstä 4-5 aikaa. Nyt pitäs saada unirytmistä jo vähän selvääki :)

Tsemppiä kaikille viimisistä työviikoista selviytymiseen! Silloin sitä 3 kk yskää sairastaessani huomasin, että näin raskaana on edes hippusen helpompi hakea sairauslomaa, kun on on pakko ajatella itsensä lisäksi vauvaakin. Liitoskivut olivat kyllä pari viikkoa suht pahat, mutta sinnittelin töissä, kun on kuitenkin fyysisesti kevyttä ja ergonomia on siellä suht hyvä. Hankalimpia olivat työmatkat, kun bussilla kulkiessa sekä kodin että työpaikan päähän jää vajaat kilometrit tallusteltaviksi. Ne oli kyllä pahoja :) Mulla on enää kolme työviikkoa jäljellä ennen kesäloman alkua ja nuokin viikot ovat kaikki vajaita, joten hyvällä tuurilla niistä vielä selviydyn. Kannattaahan silti lomallakin hakea saikkaria, jos vaikka joutuis ihan vuodepotilaaksi. Ei kannata lomapäiviä sellaseen tuhlata.

Minkälaisia ne harkkasupistukset on? Luin niistä kyllä,ett niitten pitäs tuntua mutta olla kivuttomia?? Nää 'tuntemukset' ei oo kyllä kivuttomia ollu.. yrittäjänä ei saikulle nii vaa jäähä,niiku ei kesälomillekkaan :/ mutta oon ilonen kun teistä jotkut pääsee kesälaitumille jokun ajan päästä,nauttikaa munki puolesta :) mä tuun vielä perästä ja otan sit kaiken ilon irti :D mulla rv 25 ja kerran mitattu hempparit neuvolassa?? Sekin mittaus oli ekalla neuvolakerralla eli ikuisuus sitte..

Harkkasuppareissa vatsa kiristyy ja kovettuu. Ihan ku olis vanne ympärillä, sen kyllä tunnistaa kun tulee. Multaki mitattii hemppa toisen kerran vasta nyt.

Onko muilla kylkiluut aristanut? Mulla särkenyt vasemman puolen kylkiluut oikein tosissaan ja viikkoja nyt se 28+1... Ei auta muu kuin makaaminen. Samoin myös liitoskipuja, tuskaa päästä sängystä /istumasta ylös ja kävelen ko pingviini :D

Mä oon nyt ollut kaksi päivää lääketipassa jatkuvan supistelun vuoksi. Kohdunsuu lyhentynyt ja viikkoja tänään 26+0. Kortisonia saan päivittäin, kun vaarana että synnytys käynnistyy. Hajottavinta ikinä. En saa istuakaan, ettei vauva painaisi alas. Voi kun pysyis vaikka kolme viikkoa vielä. Täällä kuuntelen vastasyntyneiden itkua ja pelkään, etten omani itkua kuule koskaan. :'(

Niin että jos päivittäin kipeitä supistuksia, tsekkauttakaa kohdunkaulan ja -suun tilanne! Ajatus kuukausien tehohoidosta ja seuraamuksien pelkäämisestä on helvetillistä.

Voimia Bubsille! Toivotaan, että tilanne rauhoittuu ja vauva malttaisi vielä muutaman viikon :Heartred

Me mennään verkkuli93 just samoilla viikoilla :) Mulla jo pari viikkoa sitten oli nuo liitoskivut pahimmillaan, silloin sattui kaikki, mutta kyllä yhä esim. sängyssä kyljen vaihtaminen tai sängystä ylösnouseminen on aikamoisen työn takana. Kylkiluut on kyllä alhaalta ylöspäin ajatellen ensimmäinen paikka, joka ei vielä oo ollut kipeänä. Se on mulla varmaan sitten edessä päin oottamassa.

Bubsille kovasti tsemppiä ja jaksamista vaikeaan tilanteeseen! Pari viikkoa kun edes pysyisi asukki vielä mahassa! Olet ajatuksissa :Heartbigred

Samaa mieltä että kipeät supistelut pitää tarkistuttaa, harjotussupistusten pitäs olla kivuttomia!

Tsemppiä Bubsille! :Heartred Toivottavasti pikkuinen malttaisi vielä tovin kelliä masussa.

Tsemppiä Bubsille :Heartred Toivotaan, että vauva jaksaa odottaa vielä maailmaan saapumista.

Itse oon säästynyt edelleen vaivoilta. Ei oo ollut liitoskipuja tai harjoitussupistuksia (koputan puuta). Yhdessä vaiheessa pohdin, että josko ois ollut harjotusuppareita, mutta se tais olla vaan vauva, joka pönkes itsensä selkä edellä pintaan.

Takaisin