Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No niin, tästä se alkaa sokerirasitus. Nyt jo kauhee nälkä ja jano. Ja ihan mun vieressä ois vesipiste, suu ihan kuiva. Ryystän varmaan mielellään sen sokerilitkun. :D
Mä muuten sain tiistaina sen äitiyspakkauksen. Olin edellisenä päivänä soittanu matkahuoltoon tuntia ennen paketin saapumista. Mutta kyllä tykkäsin pakkauksesta, vaikka mä nyt olisin varmaan ollu ihan innossaan sillonkin vaikka värit yms. ei oliskaan täysin miellyttäneet.:D

Tsemppia jemna, itehan tosiaan karvistelin just tiistaina sokerirasituksessa. Join kylla monta lasillista vetta sen parin tunnin aikana, koska edellisella kerralla ne hoitsut antoi mulle kannullisen vetta samalla kun paasin yksinaan omaan huoneeseen odottamaan, sain siella pitaa ikkunaa auki niin ei tullu niin huono olo, ja samalla ryyppasin sita vetta. Nyt piti se parituntinen kokottaa odotushuoneessa, onneks oli edes tabletti mukana. Alkoi kylla loppua kohti kadet tarista kun oli niin huono olo, kovin paljon kauempaa ei olis kylla pystynyt pidattelemaan oksennusta.. :rolleyes:

Moikka!
Minullakin oli se sokerirasitus tiistaina ja meni kyllä yllättävänkin kivuttomasti ja myös tuloksissa ei ollut mitään häikkää.
Varasin ensi viikolle ultra ajan yksityiselle, ihan vain tsekkausta varten..tuntuu niin hurjalta, että niitä ultria ei ole kuin se 2 koko raskauden aikana..vaikka onhan kautta aikojen naiset synnyttänyt niin, että on edes ultra laitteita ollut olemassa :) äitiyspakkaus on meillekkin saapunut, ihania juttuja oli kyllä <3 nyt pitäisi vaan alkaa pesemään ne vaatteet ja laittamaan kaappiin, taidan odottaa sinne kun kesäloma alkaa..mulla siis kolmisen viikkoa töitä vielä, huh huh kun aika menee nopeasti :)

Kiitos!:)
Joo, kädet tärisi jo tänne tullessa kun niin nälkä. Litku ei ollu musta mitenkään hankala juoda, eikä tämä mun mielestä ole niin paha homma, kun oon aina kuullu että olis ihan kamalaa. Mutta ymmärrän kyllä että jos alkaa edelleen herkästi voimaan pahoin tms. Ei sillä, tässähän tätä vielä saa 1,5h istua, katsotaanpa miltä siinä vaiheessa tuntuu. :D
Mut voi kun sais sitä vettä juoda, mutta mitään ei saa suuhun laittaa.:/

Mulla vielä kesälomaan aikaa viitisen viikkoa. Ihanaa, vähänkö ootan sitä ku alkaa ilmatkin olla jo sen verran kesäisiä :Heartred
Mulla pitää varmaan pestä vaatteet sitten kun on uusi asunto joskus ensi kuun lopussa mahdollisesti. On siinä sitten urakka kyllä ku kaikki tutuilta tulevat vaatteet jos tarvii pestä, ja sit kirppikseltä kannetut ja äitiyspakkaus ja kaikki!:)

Mulla on sähköpostissa Hus Labin sikerirasitusohjeet kun tuli ton ajan varmistuksen yhteydessä ja siinä kyllä sanotaan että sekä paaston että tutkimuksen aikana saa juoda vettä. Kysyhän Jemna sieltä, sähän pökräät jos oot ollut 12 tuntia ilman vettäkin! :eek:

Mun ohjeessa luki et lasillisen saa juoda, ja kotona oon siis juonutkin varmaan jo sen verran, mut tämä labran täti sano et mitään ei saa laittaa suuhun. Kyllä mä sen tunnin pärjään ja sit heti aamupalalle.:) mulla on mukana jo vähän alkupalaa ja viiden minuutin matka kotiin. :) mut tosiaan kiva ku mun ohjeessa luki et 12h paasto ja labran täti sano 10-12h et olis vissiin saanu jättääkin iltapalan vähän myöhäisemmäksi.

No joo, alkaa kyllä pikku hiljaa olla aika heikko olo. Just kävin toisen näytteen antamassa, en saa kuulemma juoda vieläkään vettä. :/ miksihän ohjeet poikkeaa niin paljon et teillä muilla on et saa juoda vettä?

Meilläkään ei saanu juoda ku sen lasillisen. Mulla alko myös toisen näytteen jälkeen tulee huono olo mutta keskityin kaikkeen muuhun sitten. Ehkä se pahan olon pelkoki jo aiheuttaa sitä. :(

Jemna ma kans odottelen labrassa sokerirasituksen vikaa verikoetta. Puolisen tuntia viela odottelua. Mulle hoitaja sanoi, etta vetta saa juoda odotellessa. Litkun kanssa ei oo ollu ongelmia. Mun mielesta se oli ehka ihan hyvaakin. Oon kylla sellanen herkkuperse normaalisti, etta kaikki sokeri uppoaa :p voiton puolella ollaan molemmat!

Ma join kylla tosiaan ihan monta lasillista, arvelin etta jos ne silloin viimeksikin ite antoi mulle sen kannullisen, niin kylla se varmaan ihan juotavaksi oli tarkoitettu.. En ehka nytkaan olisi pystynyt olemaan laattaamatta, jos en olisi mitaan saanut juoda. Se litkuhan kylla itsessaan ei ollut ollenkaan niin kamalaa kuin mita olin antanut itseni ymmartaa. :)

No niin siinä sit kävi, et meinasin pyörtyä, en olis kyllä uskonu. Aattelin et tämä menee helposti heittämällä koko homma, mut yhtäkkiä istuessa kamala heikotus tuli. Sit hirveen levoton olo ja ahdistus iski ja tuntu et pitää päästä ulos mut en uskaltanu et jos sit oikeesti pyörryn. Sit alko pimenee silmissä ja täällä sitä nyt sit makoillaan. Oikeesti, en olis uskonu et tässä vois käydä näin!:D ikinä en oo pyörtyny, joskus menkkakipujen ja virtsatietulehduksen takia oon meinannu.
mutta joo, vielä puoli tuntia ja sit saan ruokaa.:) tämä makoilu helpotti kyllä olon heti.

No on joo outoa että ohjeet poikkeaa noin paljon. Eihän veden kyl pitäis vaikuttaa mitenkään sokeriarvoihin!

Onkos teidän muiden mahat minkä kokoisia? Mun neuvola tädin mukaan mulla on todella iso. Joten asiaa lähdetään tutkimaan kun Sokerirasitus kokeessa kaikki ok. Olen kyllä pitkä ja hoikka sf-mitta oli tosiaan 28 cm (26+3) että minkä kokoinen monsteri sieltä onkaan tulossa vai onko mun ruumiin rakenne vaan sellanen että vatsa on iso ;D onko muille tullu painoa paljon? Mulla tullu 7 kg lisää koko raskauden aikana :)

Ma en tieda paljonko on painoa tullut, kun neuvolassa ei oo punnittu ekan kaynnin jalkeen ja kotona on vaa'asta patteri loppu, eika kukaan muista ostaa uutta. En kylla ehka edes halua tietaa. :rolleyes: Eika multa oo sita sf-mittaakaan katottu viela kertaakaan, ehka maanantaina, kun on seuraava neuvolakaynti? Tanaan 28+0. :)

Mulla maha mun mielestä aika pikkunen, viikot 25+6. Sf-mitta sillon 24. viikolla keskikäyrällä. Tuntuu ett pysyny pitkään suht saman kokoisena. Mut mulla ainakin on taaksepäin kallistunut kohtu, vaikka kyllähän se sieltä vissiin raskauden aikana koko ajan nousee, mut luulen et mulla se vaikuttaa. Maha alko myös näkyä aika myöhään. Painoa on tullu jotain 4-5 kg.

Mulla alkoi maha näkymään todella aikaisin :) mitan suhteen me mennään yli käyrien omia polkuja :smiley-ashamed008

Mullahan oli muka 28 sf mitta rv22 mutta oli virheellinen mittaus. Kätilökaveri tarkisti kun mua niin vaivas ja oli sf 22-23 toki sekin yläkäyrällä.
Sf mittaan voi vaikuttaa myös esim. Se että ois paljon lapsivettä tai vaavin asento. Joskus on myös virheellisiä mittauksia.
Ite ainakin tiesin ettei oo jätti vauvaa kun olin muutama päivä ennen käyny rakenneultrassa jossa vastas normaalisti viikkojaan ja vettäkin normaali määrä.
Mulla tullut yhteensä 6kg painoa, rv 25 huomenna. :)

Meidän poju oli rakenne Ultrassa ihan normaali kokoinen keski käyrllä etenevä.En enää ole huolissani mutta eilen kyllä säikähdin. Neuvola Täti sanoi että varmuuden vuoksi tarkistetaan vauvan koko :) mutta onhan ihmiset eri muotoisia ja kokoisia :) ja loppu pelissä nään pojan vielä sitten Ultrassa extra kerran ;) ja hyvähän vaan että tutkitaan :)

Mulle kaikki sanoo että on pieni maha ja keskikäyrän yläpuolella mennään :D. Taitaa kasvaa sisälle päin enemmän kun selkäkivut vaan lisääntyy... Äippäpakkausta ootellaan ja jos tässä alkais pikkuhiljaa lisää osteleen kaikkea pientä :). Kauheesti oottaa täällä kirjottanu! Oon koittanu mukana pysyä :D. Kohta joudun varmaan jäämään töistä saikulle kun alkanu niin paljon kipeytyyn alamaha. Ei juuri pysty alahyllyiltä kurotteleen tuotteita tai kanteleen kaasupulloja. Miten onko muilla vielä mitään tuntemuksia töissä?

Kävin juurihoidossa keskiviikkona ja kauhistuttaa tää jälkisärky kun joutuu panadolia syömään suht paljon :/.

Kunhan et ylitä sitä 3g/vrk sitä Panadolia niin ei kai siitä haittaa silloin ole!:) jospa ei ole enää kauaa kipeänä.

Mulla oli pari viikkoa sitten alamahakipuja töitten jälkeen ja jos olin kävellyt tai seissy pitkään, nyt ei ole onneksi ollut. Jos tulee uudestaan niin pitää harkita jotain tukivyötä.

Takaisin