Meilläkään ei Mäntsälässä automaattisesti tehdä sokerirasitusta yli 26v äideille. Itse täytän 27v ja sokerirasitukseen ei neuvolantäti nähnyt tarvetta kun ei ole sukurasitetta moiseen ja olen normaalipainoinen.
Simaa on tullut juotua muutamia lasillisia vapun kunniaksi ja en edes ajatellut ettei sitä voisi raskaana juoda, ihan hyvällä omalla tunnolla kyllä joisin edelleenkin sen muutaman lasillisen, koska eihän tuossa juuri alkoholipitoisuutta ole.
Koiran punkkikarkoitteista täällä on ollut myös keskustelua jota on tullut seurattua. Itse en ole antanut koskaan koirallemme (dalmis) mitään punkkikarkoitteita. Vaikka paljon lenkkeilään, uidaan ja touhutaan kesäaikaan niin ei tuo juurikaan punkkeja ole kerännyt, joitakin olen joutunut poistamaan joka kesä mutta en jatkuvasti. Ja kun tuolla on niin ohut karva niin punkit havaitsee ajoissa ja saa napsastua pois. Aikanaan ekalla koirallani oli yhden kesän punkkipanta ja juuri sinä kesänä niitä punkkeja vasta koirassa olikin, joten siitä on jäänyt jotenkin itselle negatiivinen kuva enkä ole sen jälkeen noita punkkimömmöjä tai pantoja sitten hankkinut, kun hyvin pärjätään näinkin.
Äitiyspakkaus tuli eilen, se uusi! Ihania vaatteita ja varsinkin keltainen ja vihreät potkupuvut on mieleeni! :) Pari viikkoa meni hakemuksen tekemisestä kunnes paketti oli postissa :)
Vakuutusasiat ovat vielä auki, tarjouksia olen pyytänyt kolmesta yhtiöstä ja nyt näyttää siltä että taidetaan ottaa Lähitapiolan syntyvän lapsen vakuutus kun kaikki muutkin vakuutukset on siellä. Halvin tuo ei ole, mutta kun muutkin vakuutukset on siellä niin suhteessa tulee halvimmaksi tällä hetkellä. Ajatuksena oli kilpailuttaa samalla kaikki vakuutukset, mutta töissä on ollut niin hässäkkää ja iltaisin en ole jaksanut asiaan perehtyä että päätin jättää kaikkien vakuutusten kilpailuttamisen ensi syksyyn tai talveen ja katsoa asiaa sitten uudelleen kun on ehkä ja toivottavasti enemmän aikaa :)
Perhevalmennukset alkaa meilläkin nyt toukokuussa, muistaakseni kahdeksan kertaa. Ihan positiivisella mielellä odottelen niitä alkaviksi vaikka joudunkin osaan mennä yksin, kun mies tekee vuorotyötä. Meillä on lisäksi jonakin uutena pilottina Mäntsälässä se , että perhetyöntekijä tapaa kaikki ensisynnyttäjät ja tulee siis meille kotiin kesäkuun alussa tapaamaan meitä ja haastattamaan ja ilmeisesti katsomaan myös tulevan lapsen elinympäristöä ja kartoittamaan tarvitaanko jotain 'lisätukea' ennen synnytystä ja vauvan syntymän jälkeen. Toki tuo oli vapaaehtoista salliiko perhetyöntekijän tulla, mutta suostuin toki kun ajattelin että otetaan vain kaikki mitä tarjotaan ja verorahoilla saa kunnalta ja varmasti saadaan myös hyödyllistä tietoa hänen käynnistään. :) Onko muiden asuinkunnissa tällaisia toimintatapoja?