Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans satunnaista pahoinvointia ja nyt jännätään sokerirasituksessa että pysyykö litku sisällä.. vessassa ravaillaan öisinkin useasti. Tämä neiti on usein sellasessa asennossa että virtsarakossa on kunnon paine :D ainiin ja käytiin viime viikolla 4Dssä, kaikki paremmin kun hyvin, pienen kokonen vauva ja nyt äiti pitäytyy sokereista että pysytäänkin sirona :D

Ilmeisesti mun kannattaa se isyyspakkaus vaan tehdä valmiiksi ja antaa että saadaan se paita tarv. vaihdettua. Mun pakkauksessa on tällä hetkellä:
- Super isi t-paita
- isin kulta - tutti ja pipo
- tuttinauha
- Vauva-omistajan opas kirjanen :D
- helistin
- kuvakirja
- pari tuttipulloa
- ensi lusikka
- kaks pilttiä
- energia juoma
- sisu aski
- miehen lempikarkkeja

Jos tulee vielä jotain ehdotuksia niin laittakaa tulemaan! :) kyllä tuohonkin settiin jo tuli hintaa :D laatikko vaan tuntuu tyhjältä.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Onnea kovasti minultakin wildside <3 ihania uutisia!
Minulle tuli myös äitiysavustus päätös toissa päivänä ja nyt odotellaan, että milloinka itse paketti saapuu.
Mulla on ensi viikolla sokerirasitus testi ja hirvittää jo valmiiksi.. olen vieläkin aina silloin tällöin oksentanut ja yleensä silloin kun nälkä kerkeää esim. aamulla mennä niin yli, että sitten kun viimein syö niin kaikki tulee ulos..ja kun siinä sokerirasitustestissä tulee olla yli 12h syömättä!
Alaselkä alkaa olemaan jo aika rikki, työpäivän jälkeen hyvä ettei itkua tartte vääntää, ja nyt ollut vielä hieman raskaampaa töissäkin.. ei olisi enää kuin n. 5 viikkoa ja alkaisi kesäloma, koitan jaksaa olla töissä sinne saakka..

Täällä on hyvin pärjätty ja litku ei ollut yhtään kamala juoda! :) mä oksensin kans koko eilis aamun ja tä kauhistutti mut eiköhän se suju. Nyt alkaa tulee jano ja nälkä ja reilu tunti olis vielä.. ja tyy: mä hain just eilen 1,5vk sairaslomaa ku kroppa ei vaan kestä. Oon saanu osakseni kunnon ripitystä omasta ja vauvan kunnosta. Että saikulle vaan!

Mun päätös tuli kirjeenä kotiin ja aikaisemmin näkyi jo kelan omilla sivuilla. Päätös tuli 2 päivässä ja paketti viikossa vaikka toimitusajaksi oli merkattu 2 viikkoa. Mä olin sokerirasituksessa syömättä 10 h koska ohjeissa oli että klo 22 jälkeen ja testi alkoi klo 8.. Meniköhän nyt päin honkia..? :O

Kannattaa varata sokerirasitus sellaiseen labraan jossa pääsee johonkin pitkäkseen ja mieluiten rauhaisaan paikkaan. Mä jouduin olemaan reilut pari tuntia labran ruuhkaisassa odotusaulassa kovilla penkeillä ja sain paheksuivia katseita kun pistin siellä pitkäkseni. Oli pakko kun tuli niin huono olo ja koitin vaan olla rauhassa ettei oksennus tulisi..

Onnea wildside :Heartred

Mulla meni päätöksen teossa yli kaks viikkoo, ja nyt jo viikon ootellu paketin saapumista! Onpa hassua miten eri käsittely ajat :O

Mulle neuvolassa terkkari sano että kannattaa ottaa evästä sokerirasitukseen ja syödä heti labrassa kun se on ohi. Huh, mitenhän sitä pärjää syömättä, varmasto on silllon 10 aikaan jo kauhee nälkä. Ja tekemistäkin pitäis keksiä:D vois kirjastosta keksiä jotain lukemista. Mulla tuo on viikon päästä.

Mulla oli samat ohjeet kun Madmaselilla ja niin myös tein. Aika meni todella nopeasti, mulla oli kirja ja lehtiä mukana mut yhden lehden luin ja lopun ajan facettelin kavereille :D mulla tuli huono olo vasta kun jäljellä oli 40min.. varmasti jos pyytää ni pääsee loikoilemaan. Kädet täynnä reikiä ja taipeet mustelmilla :oops: ei menny eka koe vissii ihan nappiin.

Mullakin on aika sokerirasitukseen aamulla jo 7.15 (siis ensi viikolla), niin ehkä se helpottaa kun ei mene niin myöhään sitten syöminen..tosin edellisenä iltana 19.00 jälkeen ei saa syödä eikä juoda, noh eiköhän sen kestä :)
Mirmeli: joo tosiaan postin mukana tuli päätös, mulla menin 2 viikkoa päätöksessä ja nyt odotellaan sitten pakettia.. mä en tiiä miksi mutta mulla on kynnys hakea sitä saikkua.. mulla piti olla helpompaa töissä tämä kevät mutta sitten ei mennytkään niin.. olen itse esimiesasemassa töissä ja tuntuu, että ne hommat pitää vaan jotenkin saada tehtyä vaikka olisin poissa..mutta tottahan se on, että nyt ei passaa pelleillä oman tai vauvan terveyden kanssa. Mulla on ensi viikolla palaveri oman esimieheni kanssa ja ajattelin jutella, että nyt täytyy käytännön työstä hieman luopua ja tehdä enemmän toimistohommaa...jos haluavat, että pystyn olemaan toukokuun loppuun saakka töissä.

että tälläistä avautumista tällä kertaa :)

Täällä on taas keskustelu käynyt vilkkaana :D Työkiireiltä ja väsymykseltä vähän jäänyt lukeminen. Meillä mennään rv 25+3. Sokerirasitus tehtiin viikko sitten, eikä ollut lainkaan niin paha mitä odotin. Litku oli hirveetä joo ja odottelu labran odotustilassa tylsää, vähän oli huono olo ja tietenkin nälkä. Vaikeinta oli pysyä hereillä..siksi itse en olisi voinut mihinkään mennä makoilemaan, kun uni olisi tullut heti ja nukahtaa ei saanut. Kannattaa ottaa lukemista mukaan niin aika kuluu nopeammin ja totta kai evästä kun viimein saa syödä..mielellään suolaista (itselläni oli smoothie ja myslipatukka. Eipä paljoa tehnyt niitä mieli kun oli juonut 3dl sokerivettä).
Äitiyspakkaus meille saapui pari päivää sitten..uusi oli. Tosi nopeasti tuli hakemuksen jättämisestä. Ei varmasti edes 2 viikkoa kestänyt. Ja ihania oli mun mielestä kaikki tavarat!
Tänään olisi sitten luvassa eka perhevalmennus. Mies ei töiden takia pääse mukaan, joten menen itsekseni. Vähän ristiriitaisin tuntemuksin sinne osallistun, mutta käydään nyt katsomassa..
Kiva kun tuli juttua punkkimömmöistä. Pitäisi koiralle joku panta tai aine hommata, enkä tullut lainkaan ajatelleeksi, että ovat moisia myrkkyjä..pitänee apteekissa kysellä mikä olisi turvallisin.
Vakuutus on vielä työn alla, mutta päätetty on, että se otetaan. Pitäisi alkaa tutkia mikä olisi kannattavin.

Niista punkkimommoista ma vaittaisin etta ihmiselle turvallisempia ois ne iholle laitettavat ennemmin kuin pannat.

Mullakin sokerirasitus ens viikolla, yok. Ja oon edellisen illan duunissa, koita siina sit muistaa et ei saa syoda mitaan..

Ja perhevalmennusten eteen en oo edelleenkaan tehnyt mitaan, hups!

Mä tankkasin vatsan täyteen ennen klo 20. Olin pyytänyt töistä aamuvuoroa että ehtii nukkua ennen sitä ja ehtii syödä oikeeseen aikaan. Perhevalmennusajat sain neuvolasta eikä niihin tarvinnut edes ilmottautua eli ei varsinaisesti tarttekkaan mitään niitten eteen tehdä :-D Paitsi ilmaantua paikalle (mikä just nyt tuottaa mulle suuria ongelmia!) :P

Mulla oli sokerirasitus viime perjantaina ja vaikka se nyt ei ollut ihan mahdoton juttu niin kyllä se litku pahaa oli. Onneksi sai heti ekan verikokeen jälkeen juoda vettä ja huuhtoa jälkimakuja. :yuck: Maanantaina sain jo tulokset samalla, kun kävin lääkärissä ja ne olivat kuulemma "loistavat". Mikä helpotus!

Tyy: mäki oon tätä saikkea jo kaksi viikkoa lykännyt kun yksi on jo poissa.. mutta nyt näin ja oon tyytyväinen! :)

Täällä kolme villakoiraa omistavana ihmisenä en todella ole laittamassa mitään mömmöjä koirieni turkkeihin. Se on lisäksi myrkky koirallekin. Mulla on ollut männä kesinä käytössä zoo tag! magneettilätkä joka roikkuu pannassa ja vaikka ollaan oltu punkkisessa saaristossa kesiä niin punkkeja tullut matkaan max. pari kappaletta. :) nyt myös eläinlääkäristä on mahdollisuus saada tabletilla punkkilääke koko kesäksi, kyllä näitä parempiakin vaihtoehtoja on :)

Vitsi onneksi sain aikaseksi tulla lukemaan tänne, kun kauheasti ootte puhunu siitä sokerirasituskokeesta, mikä mullakin olisi ensi viikolla edessä.. :/ Inhottaa jo nyt ajatella sinne menoa. Saatiin tietää ultrassa muuten että tyttöä odotellaan ;) Ja muutenkin oli kaikki kunnossa. Nyt täytyisi vaan pakata jo sairaalakassi ja muutenkin kattoa jonnekkin syrjään ihan pieniä vauvan vaatteita, koska joudutaan asumaan varmaankin kesä evakossa remontin takia, eikä yläkertaan pääse sen aikana lainkaan ja tietty kaikki vauvan tavarat on yläkerrassa. :D

Pakko tähän väliin kysäistä että mitä on perhevalmennus? Miten mä oon niin ulkona kaikesta... :O

Niin ja niissa tableteissako ei oo mitaan vaikuttavaa ainetta? Tabletit toki myos ihan ok, mut jos raskaana ollessa jotain haluaa valtella niin sen pannan kanssahan sita vakisinkin on jollain tavalla "kosketuksissa".

Ennen kulki kai nimellä synnytysvalmennus. Nykyään (ainakin helsingissä) 2 x2 tunnin tapaamista ensisynnyttäjille ja lapsen syntymän jälkeen puistotapaamisia. Käsitellään lapsen tuloon liittyviä asioita ja tutustutaan muihin samassa elämäntilanteessa oleviin. Muuten musta täysin turha, mutta tarjoaa mahiksen tutustua muihin äiteihin.

Takaisin