Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tottakai tabletissa on vaikuttavia aineita mutta sen kanssa ei ihminen joudu jatkuvaan/pidempi aikaiseen kosketukseen kun on sisäinen ;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on nämä perhevalmennukset vasta kesäkuussa, 2 tapaamista niin että ollaan miehen kanssa molemmat ja 1 tapaaminen ainoastaan miehelle, jossa käyvät läpi isyyttä yms. Innolla kyllä itse ainakin niitä odotan ja varsinkin kun pääsee tutustuun muihin samassa tilanteessa oleviin :) sitten tosiaan syksyllä alkaa se esikko ryhmä, johon voipi mennä.

Meillä oli eilen perhevalmennus ja kyllä ite tykkäsin ja mies myös :) Oli kiva nähdä samassa elämäntilanteessa ja lähialueella asuvaa porukkaa ja kohokohta oli kyllä tuoreen äidin vierailu 2kk ikäisen vauvansa kanssa :) Kertoi tosi avoimesti synnytyksestä ja vauva-arjesta ja vastaili kysymyksiin mielellään. Mies oli ihan innoissaan, kun vaavi oli tyttö ja meille kanssa (tod.näk.) tulossa tyttö, niin hoki vaan että "kohta meilläki on tollanen!" :D

Sellaista piti kysyä, että onko täällä pääsääntöisesti kaikilta yli 25 vuotialta otettu/tullaan ottamaan sokerirasitus testit? Mulle ei sellasta ole ainakaan toistaiseksi tarjottu ja mietin, että pitäisikö sellaiseen sitten yrittää ite hakeutua?

Kivaa vappua kaikille! :)

Mekin olemme osallistuneet kunnan tarjoamaan perhevalmennukseen. Toivottavasti ensi kerrallakin on yhtä mielenkiintoinen aihe, kuin kahdella edellisellä kerralla :) Silti pakko ihmetellä vielä, että onko teillä joillain todella käyntejä vain kaksi? Meillä perhevalmennus koostuu 10 käynnistä, jotka ajoittuvat synnytyksen molemmille puolille :eek:

Itse täytän tänä vuonna 26 eikä ainakaan kukaan minulle ole tarjonnut sokerirasitusta. Meillä ei toki kummallakaan ole sukurasitteita tai muita sokerirasitukseen kannustavia tekijöitä, joten ehkä sen takia pääsin sitten helpolla :) Teidän kauhukertomuksia lukiessa nimittäin en voi kuin huokaista helpotuksesta :grin

Imme, meillä täällä Vantaalla tehdään sokerirasitus kaikille yli 25-vuotiaille odottajille - olipa mitään sukurasitetta tai ei.
Ja perhevalmennuksia on 3 kappaletta.

Meillä on vaan se kaksi perhevalmennusta ja yks syntymän jälkeen muistaakseni. Miehelle olis oma isäryhmä mut en usko et käy siellä. Mä en oikeen tiiä mitä oottaa perhevalmennukselta, jospa se ois kivaa. Ja toivottavasti pääsen ku en tiiä vielä työvuoroja kesäkuulta.
Mä olen täyttänyt 25, vanhemmilla ja sisaruksilla ei ole mitään 2. tyypin diabetesta, mut isovanhemmilla on sekä isän et äidin puolella. Lääkäri oli sitä mieltä etten tarvi rasitusta, jota th sit vähän ihmetteli iän vuoksi. Oon kyllä myös normaalipainoinenkin. Mä sit halusin siihen kuitenkin varmuuden vuoksi. Ennemmin meen siihen kuin et raskausdiabetes jäis diagnosoimatta. :)

Äitiyspakkaus saatiin tasan kahden viikon päästä hakemuksen lähettämisestä vaikka päätöksessä meni 8 päivää. :)

Neni ja MmHh meillä oli kans saman kuuloinen perhevalmennus tällä viikolla! :) Maunulassa tosin oltiin :P Meilläkin tosiaan kaks perhevalmennuskertaa, mutta toiseen en taida päästä kun osuu yövuorojen keskelle :S

Taitaa mennä kaikki aika samalla kaavalla täällä. Sattui vaan meillekkin pariskunta jolla 2kk tyttövauva :-D

tekeekö teidän mieli simaa? Ehdoton suosikki heti kotitekoisen siman jälkeen on Vanhan Porvoon sima (tai vastaava) mutta jääpä nekin tältä erää juomatta, kun alkoholipitoisuus on 0,8%. Ja toki moni raskaana oleva juo simaa, mutta ehkäpä jätän omat simattelut tältä vuodelta kokeilematta. Tai sitten ostan epätoivon hetkenä mehukatin holitonta "simaa" :grin

Sokerirasituksessa kävin tiistaina. Aika kävin vähän pitkäksi. Tarjottiin kyllä makuupaikaa odotusväliajoiksi, mutta istuin vaan sitkeästi kun pelkäsin että nukahdan :D Mutta tuloksista kaikki muut oli ok paitsi sen kahden tunnin arvo oli just siinä rajalla. Täällä on toimintamalli että jos viiterajalla on niin jatkotoimenpiteet alkaa. Eli luvassa on verensokerin seuraamista viikon ajan saan mittarin tiistaina ja kunnon opastukset. Vähän kyllä peljättää jos paukahtaa raskausajan diabetes ja jos raskauden jälkeen jatkuu. Jotenki vaan tuntuu että vastoinkäymisiä tulee koko ajan, että missähän kohtaa saa nauttia tästä raskaudesta.

Simaa tekee kyllä mieli! :D
Tänä vuonna kun ei saatu äidin omatekemää, niin kotiin olen kiikutellut juurikin sitä Vanhan Porvoon (tms.) simaa.
Vannoin raskautta yritettäessä sekä raskauden alussa, että KAIKKI alkoholia sisältävät tuotteet on itseltäni kielletty, kyllähän nyt 9kk menee helposti alkoholittomasti. No, tunnustan; tämä totaalikieltäytyminen on ohi, olen siis juonut muutaman lasin simaa sekä jopa ystävän lasista maistanut viiniä. En stressaa asiasta, mutta en siltikään hyväksy alkoholin käyttöä raskauden aikana, kun puhutaan vähääkään hörppyä suuremmista määristä.

Mä olen ollut viime vuoden syyskuusta juomatta ja hoitojen takia se on muutenkin ollut kovin rajoitteista. Ei ole kyllä tehnyt mielikään! Mutta nyt, voi että kun yhden kylmän limelonkeron saisi :D no mutta golden cupin alkoholiton omena siideri on todella hyvää! :) äitin simapulloille menen viikonloppuna. Mä unohdin soittaa tänään neuvolaan niistä sokeriras tuloksista... hitsit et harmittaa ja hemppa olis kans kiinnostanut.. no maanantaina sitten..

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mä kysyin eilen siman juonnista neuvolassa niin saa kuulema juoda,kunhan ei litratolkulla yhdeltä istumalta juo :) ainoastaan sokerihumalat kuulema saa simasta :D

Kyllä mullekin olis sima maistunut mut hyvällä omalla tunnolla pystyin vain vähän maistamaan just tuota Vanhan Porvoon simaa vai mitä se nyt oli. Katsotaanpa sitten ensi vappuna uudestaan. Kyllä oon miettiny et sit ku elokuu koittaa ja vauva on maailmassa ni ai että syön kaikkea mahdollista mitä en oo nyt uskaltanut syödä. :D alkoholia ei ole muuten yhtään ikävä mut kyllä se lasi viiniä maistuis ruuan kanssa pitkästä aikaa.:)

Ei ole alkoholia kyllä ikävä..varsinkaan kun koittaa läpi helsingin keskustan päästä iltavuorosta kotiin vappuaattona..yök! Ihmiset on kyllä sikoja! Mä en ehkä niin tarkka oo että jättäisin simaa juomatta jos mieli tekee. Kuitenkin niin pienestä määrästä ja alkoholipitoisuudesta kyse. Itse join juhlan kunniaksi pari huikkaa skumppaakin jokunen kuukausi sitten..eipä se niin hyvää ollut että olisi enempää tehnyt mieli mutta saipahan skoolata kihlojen kunniaksi :-D

Sima kylla maistuis! Voishan sita vielakin laittaa satsin tekeytymaan, kun ei taalla mitaan vappua vieteta muutenkaan niin ei oo niin tarkkaa..

Mun tekis mieli pihvia! Mun mutsi ja isapuoli tulee viikonloppuna kaymaan, niin mennaan ulos syomaan. Mut koska en haluu syoda kenganpohjaa, niin parempi venata etta toukka syntyy ja syoda sit se pihvi, ehka jopa viinilasillisen kera.. sita odotellessa! :)

Takaisin