Hei! Olen seurannut alusta asti tiuhaan keskusteluja, mutten ole rohjennut vielä itse kommentoida, mutta samaistun monien täällä aktiivisesti kirjoittavien kommentteihin kaikista olotiloista, mitä tulee masun kasvatteluun! :) Itselläni LA 17.8. :)
Nyt kuitenkin tuntui että pakko kommentoida Taikkulin kysymykseen. Itsellänikin on koira ja aiempina kesinä olen käyttänyt juurikin tuota koiralle selkään laitettavaa punkkisuoja liuosta. Merkkejä ja valmistajia on varmaan monia, mutta luulen että vaikuttavat aineet samoja mikäli on apteekista ostettu valmiste.. Kuitenkin, tänä keväänä en missään nimessä aio koiralleni samaa tuotetta käyttää, sillä käsittääkseni ovat sellaista myrkkyä että Huh! Varsinkin se mitä itse olen koiralleni laittanut, taisi olla " Expot" nimeltään... Joten, en ole mikään lääkäri mutta itse en myöskään sessua kovin halistelisi, varsinkaan jos aine on vasta laitettu... Mutta onhan olemassa ns. "luonnon mukaisia" punkkisuojia koiralle, joten kannattaa kysyä omistajalta että mitä on käyttänyt ja tarkistaa netistä tuoteselosteen, että mitä siinä mainitaan, mikäli on apteekki kamaa. Lisään vielä, että siis en usko että on sinulle tai vauvalle mitenkään haitallista, ei kannata suotta säikähtää, mutta olen sinun kans samoilla linjoilla, kun itselläkin tuli sama mieleen oman koiran kans.. Että ei varmasti ole haitallista, mutta varmuuden vuoksi ( ja etenkin oman mielenrauhan :) ) voithan varoa vähän oikein nujuamasta koiran kanssa. :)