Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kilpailutettiin meidän kaikki vakuutukset viime viikolla ja nyt pohditaan, mihin yhtiöön päädytään. Meille olisi tärkeää, että kaikki vakuutukset ovat samassa yhtiössä ja, että mahdolliset alennukset ovat voimassa jatkuvasti eikä esim. kolmea vuotta. Meillä Pohjola jäi ulkopuolelle, sillä auton ja moottoripyörän vakuutukset olivat lähdes kaksinkertaiset muihin yhtiöihin verrattuna johtuen heidän tarjoamistaan bonuksista (jostain syystä esim auton liikennevakuutuksen bonukset laskivat heillä viiteen prosenttiin, kun oikeasti bonarit on noin 70 prosentissa). Pohjolassa vauvavakuutus oli kuitenkin todella kattava, joten se on varmasti hyvä vaihtoehto muille :)

Me laitettiin just eilen tarjouspyyntöjä eri yhtiöille. Kunhan laittaavat tarjouksensa niin pääsee vertailemaan :) Ehdottomasti vakuutuksen kuitenkin haluaisin, vaikka onhan ne todella kalliita. Toisaalta kun vakuutetaanhan sitä isoilla summilla autokin niin miksi ei sitten lasta.. Monilla yhtiöillä muuten oli että vakuutus tulee ottaa _viimeistään_ 3 kk ennen laskettua aikaa, joten nyt alkaa olla hyvä aika miettiä tätä!

me ollaan vähä siinä kintaaalla tuon vauvavakuutuksen kanssa.. henkivakuutus lapselle tietenkin tulee, mutta tuo sairasvakuutus vähä mietityttää.. Suomessa yleinenterveyden huolto on kuitenkin niin kattava eikä kukaan ilman hoitoa sitä tarvitessa jää... toki jos tulee kovia korvatulehuskierteitä yms, niin ainahan se on nopeampaa ja kivuttomampaa käydä yksityisellä.. mutta tässä on onneksi vielä jonkunverran aikaa miettiä... :)

Täällä aletaan pikkuhiljaa palata elävien kirjoihin sillä kuumeet ja norot alakaa olla selätetty. Poskiontelontulehushan se kuitenkin vielä työterveydestä löyty joten sairaslomaa vielä jatkettiin ja antibioottikuuri päälle jotta mikään pöpö ei jäis tässä vaiheessa enään pyörimään elimistöön.. toivotaan että yks kuuri tehoaa, sillä jotenkin ei yhtään raskauden aikana tekis mieli syödä antibiootteja. Mietityttää kovasti mitkä vaikutukset on esim. lapsen vastustuskyvyn kehitykselle.. Vaikka lääkäriltä tänään asiaa kysyinkin ja vakuutteli että yksittäisillä antibioottikuureilla ei pitäisi olla mitään merkitystä... :) silti, parempi ku ois selvinny iliman.

Mekään ei sairausvakuutusta aiota ottaa, mies on kuitenkin lääkäri niin pienemmät vaivat varmasti hoituu ihan häneltäkin. Ja luotan myös siihen, että julkiselta puolelta saa hoidon mitä tarvitsee :) ja jos tulisi akuutti tilanne ja jonottaa pitäisi niin voihan yksityiselle mennä ilman vakuutustakin.

Me kyllä ehdottomasti otetaan vauvalle vakuutus, näillä näkymin Pohjolasta. Kyllä se kuitenkin niin maksaa itsensä aika pian takaisin, jos sitä joutuu käyttämään, enkä tosiaan halua pienen lapsen kanssa istua päivystyksessä monia tunteja tai useita päiviä koittaa saada tk-lääkärille aikaa (itselleni en ainakaan entisellä kotipaikkakunnallani onnistunut aikaa ikinä saamaan).

Olipa mukava kuulla erilaisia mielipiteitä vakuutuksista :) Me nyt päädyttiin pohjolaan kun kaikki vakuutukset ovat meillä siellä..vaikka joo tosiaan eihän nuo halpoja ole. Tänään käydään pinnasänky ja turvakaukalo hakemassa, saadaan ne ystävältä edulliseen hintaan..sitten olisikin kaikki isommat hankinnat tehty. Yhtään vaatetta en ole ostanut vielä :) mutta äitiyspaketti hakemuksen olen laittanut joten jospa se sieltä kohta tulee niin pääsee hypisteleen ekoja vaatteita..

Mä en kyllä yhtään osaa päättää mitä tekis tuon vakuutusasian kanssa:(
Mä jätin kans äitiysavustus ym. hakemukset toissapäivänä ja eilen oli jo käsitelty äitiyspakkaushakemus, eli se tulee jo parin viikon sisään! :) Mut minne ihmeeseen mä sen jemmaan, pakko ois päästä muuttamaan isompaan asuntoon.

Meillä on vakuutus ifistä.. miehen äiti siellä töissä niin hoitui sillä tavalla. Itse en pääse ifistä eroon koiran vakuutuksen vuoksi, sille voi olla vielä tarvetta jos joutuu toiseen 1000e maksavaan leikkaukseen :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tyy kerrohan sitten tuliko uus vai vanha äitiysavustuspakkaus! vaikka onkai nuo jossaki maininnu että uus on lähteny jo jakoon... Meillä on huomenna neuvola ja saadaan siellä sitten paperit äitiysavustuksen hakuun yms. todistukset raskaudesta... Eilen tajusin että se pirun sokerirasituksenki lähete tehhään huomenna ja seki pirulainen lähestyy :((

Täytyypä muuten mainita että käytiin eilen siellä rakenneultra kontrollissa sen lääkärin kanssa ja olipa kyllä kerrassaan ihana kokemus! Oli niin osaava ja hyvin huomioiva lääkäri että ei mitään järkeä.Yritti selittää meidänkin kielelle mitä tuollainen kaikutiivispiste ylipäätänsä tarkoittaa ja mihi voi vaikuttaa ja mitä niistä tiedetään jne. Helpotti omaa huolta tämän asian kanssa. Edelleenkään ei löytynyt kuin se yksi täplä meidän Hilkan sydämmestä joten ei vaikuttanut seulonnan riskisuhteisiin mitenkään eikä tulla enään kontrolloimaan asiaa sen koommin... Ah, kun tuli olo että siinä oli ihminen oikealla alalla ja osasi rehellisesti ja suoraa vastata kysymyksiin niin että tämmönen ensikertalainenki sai paremman käsityksen asiasta :) eli tästä taas voimaa siihen, että kyllä yleinen terveydenhuoltokin pitää timantteja sisällään :)) <3 tosin minä oon aina saanut myös yleisen terveydenhuollon puolella hyvää palvelua kun on kipeä ollu :)

Uus pakkaus tulee :) mä hain omani toissa päivänä matkahuollosta. Pariin kertaan jo hiplaillu ne tavarat läpi :D vauvan tuleva kummitäti kävi eilen kylässä ja toi ison kassillisen vaatetta pienelle. Ei tietenkää pikkunen halunnut liikuskella kummitätilleen :D

Uuden pakkauksen sain minäkin viikko sitten :) Nyt väsään kasaan isyyspakkausta, tarkoitus olisi se tänään antaa miehelle :p

Haluaisitko Taikkuli paljastaa mitä kaikkea isyyspakkaukseesi päätyi? :grin Itsellä se on edelleen vasta suunnitteluasteella..

Toki Tiikeri, laitoin sinne 3 eri osiota: vauvan hoito, isän hoito ja vauvan viihdytys. Vauvan hoito sisältää: Ohjekirjan, bodyn painatuksella (viittaus miehen pelaamaan tietokonepeliin), potkuhousut, pipo painatuksella "isin kulta", töppöset, kolmen tutin pakkaus (tuteissa eri tekstit), kumihanskat, kostausliinoja pepun pyyhintään ja kosteusliinoja naaman / käsien pyyhintään. Isän hoito osioon laitoin: kahvia, suklaata, sisu-askin sekä muutaman itse tekemäni kortin mm. "vapautus vaipanvaihdosta" ja "treffit vaimon kanssa". Vauvan viihdytys puolestaan sisältää pakkauksen kylpyleluja sekä Fischer-Pricen rengastornin vauvan ensileikkeihin. Että sellaista tavaraa :grin Olisihan tuohon keksinyt vielä vaikka mitä, esim. vaippapakkauksta ja kylpytuotteita mietin sekä isälle itselleen olisi voinut vielä jotain hankkia mutta olen niin malttamaton, että haluan vain päästä jo antamaan tuon pakkauksen :grin:p

Hyvä tietää, että nyt jaetaan jo uusia äitiyspakkauksia. Voisin laittaa hakemuksen menemään. :)

Minäkin tein miehelle isyyspakkauksen. Se sisälsi kaksi eri osiota: vauvan tarvikkeet ja isän tarvikkeet. Vauvan tarvikkeisiin sisältyi "Isin kulta" -potkupuku, vauvakirja, "Mute button" -tutti, harsoja ja tuttipullo. Isän tarvikkeissa taas oli vauvanhoitoasu (=superisi t-paita ja collegehousut), berocca boostia, virkistävää teetä, "ruista ranteeseen" (=ruissipsejä) ja "superpähkinöitä" (=chilipähkinöitä).
Mies oli ihan otettu pakkauksestaan. :Heartpink

Vitsit kun kuulostaa ihanilta noi teidän isyyspakkaukset, pakko kai se on itekin alkaa väsäämään! Tosi kivoja ideoita.

Neuvolassa tuumattiin suppareista vaan, että ihan normaaleilta kuulostaa. Ei siis mitään huolen aihetta kun minkäänlaista kipua niihin ei liity. Hemoglobiini oli aika paljon laskenu, ei vielä huolestuttavan alas, mutta onhan tää uupumus aika totaalista. Nyt on onneks töissä paljon lapsia sairaana niin pääsee edes vähän helpommalla. Usein on työpäivän jälkeen niin puhki, ettei jaksais kun maata sohvalla mutustamassa karkkia. Koska karkkihimo on nyt täällä! Onneks mies ei ihan joka päivä suostu herkkuja kaupasta hakeen :D

Mä aloitin päivän suklaatankkauksen tänään ennen klo 9 aamulla... Ihan kamalaa, mutta pelasti koko loppupäivän kun auttoi yhdessä kahvimotin kanssa heräämään. Siis todella olin nukahtaa aamulla töihin... Hätkähdin koneen äärestä siihen, kun pää nytkähti :D Tänään tuntuikin, että jos pysyn karkeilla hereillä ja elossa kaksi kuukautta äitiysloman alkuun asti, niin sit se on vissiin niiden potentiaalisten parin lisäkilon arvoista.

Mä löysin tässä viikko sitten Ben&Jerry's jäätelöt...:angelic: Voisko maistella kaikki maut läpi tässä kesän aikana?:joyful:

mullakin on tullut väsymys osaksi tätä aikaa nyt ja yöt nukun jotenkin todella levottomasti..työ ei nappais enää yhtään, vielä pitäisi jaksaa n. 7 viikkoa ennen kesälomaa..plaah.. no jospa se tästä menee päivä kerrallaan :)

Täälläkin väsyttää.. Iltavuorossa meinaan alkuun nukahtaa.. Sitten yöt kuitenkin katkonaisia.. Tänään tunsin vauvan liikkeet kunnolla käteä vasten.

Takaisin