Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo ei pitäis olla etuistukassa mitään hätää ´jos ei oo kohdunsuun päällä joka sitten estää sen alatie synnytyksen ja varmasti ois laittanu myöhemmälle uuden ultran jos olisi ollut hälyttävän alhaalla?

Meillä on kans se Primo, mutta aiempaa käyttökokemusta ei oo :/

Kauan se tutki sitä ja eestaas alhaalta ylös kuvas vaa ei se mitään sitten sanonu ku että nousee vielä. Kyseli paljon ja monta kertaa onko ollu mitään vuotoja, jaku ei ole ollu nii kysy aina vaa uuestaa. Iha niinku ei ois uskonu :D.. Oishan tuo varmaan sanonu että seurataan tai jotain jos siinä jotain ois ollu :s

No olis varmasti. Kysy vielä ens kerralla neuvolassa mitä siellä on asiasta mieltä? Mut kyllä ne varmasti tommosen tutkii kunnolla, että onko vaikutusta alatiesynnytyksen kannalta.

Mä kävin itse äsken neuvolassa :) kuunneltiin sydän ääniä syke oli prinsessalle 143-144 ja äitillä oli hemoglobiinin 104 ja verenpaine 99/68. Sitten joudun viemään pissa näytteen kun oli jotain rötkäleitä Pisassa, että ei oo mitään tulehusta :)

Meillä on brion primo ja esikoinen 11kk, 73cm ja 10kg matkaa siinä edelleen. Vähän nafti alkaa olla ja toppavaatteiden kanssa säälittää laittaa hänet siihen, mut lyhyet matkat menee vielä. Ei hermostu. On meillä jo istuinkin, mut ei vaan ole asennettu. Saamattomat...

Ostin oman Primomme käytettynä perheeltä, jossa se oli kahdella lapsella ollut käytössä. Nuorempi käytti kaukaloa 9kk asti (kunnes siis laittoivat myyntiin) ja kuulemma oli vielä ihan hyvä, olisi mennyt pidempäänkin.
Toki jokainen lapsi on eri kokoinen ja kasvaa omaa tahtiaan, mutta itseäni ei haittaa jos "jo" 9kk iässä saa ostaa uuden istuimen.

Niinpä se on. Luin vaan kun joku oli puolivuotiaana jo ollut liian iso siihen, mut varmaan ollu isompi lapsi tai jotain. Eiköhän se talven ajan mene kuitenkin, jos meidän vauva ei mikään jättiläinen ole :)

Eiks nyrkkisääntö ole, että kun pää ulottuu kaukalon reunaan, pitää siirtyä isompaan istuimeen. Ja tietty painoraja jos tulee vastaan ensiksi.

Eilisessä lääkäri käynnillä kaikki hyvin ja sydänäänetkin kuulin <3 Selkäkivut johtuu sit varmaan muusta,eli tästä mun paskasta alaselästä. Tänään koko päivän ollu tosi kipee :( Järki lähtee kohta.

Mekin käytiin eilen rakenneultrassa ja kaikki pitäs olla niin ok, kuin voi tässä kohtaa nähdä. Ollaan tiedetty jo 3 vkoa sukupuoli, kun viime neuvolassa jo näkyi (täällä meillä ultrataan joka kerta, wohou!)

Maanantaina aloittaa mun äitiyslomatuuraaja töissä, niin ehdin perehdyttää hänet ennen äitiysloman ja kesäloman alkua. Sinänsä vielä hyvästi aikaa (2kk) lomiin, mutta tulee varmaankin olemaan hupainen tilanne, kun suurin osa työkavereistani organisaatiossamme oman yksikköni sisällä on autuaan tietämätön koko tulevasta mammalomasta :) niin hyvin on vielä maha pysynyt (aamupäivisin) piilossa. Jännityksellä oottelen maanantaita, miten asia otetaan vastaan :D

Onko teillä muilla töissä jo kaikila tieto ja tuuraajahommelit mietitty? :)

Blop: onko sulla tukivyö käytössä? Mulla tämmönen aika napakka Anitan säädettävä tukivyö ja toistaseks sen avulla pysynyt selkä kunnossa vaikka on aika tuore välilevyn pullistumakin selässä. Kannattaa ehdottomasti kokeilla jos ei sulla jo ole tuollaista, pitäs auttaa nimenomaan selkäkipuun:)

Mulla myös on maha kasvanut hurjaa vauhtia nyt 24+2 <3 Söpön pyöreä ja on aika ylhäällä. Mulla on istukka takaseinässä.
Nyt on alkanut kyljistä sattumaan. Onko muilla sattunut?

Mulla on myös tuuraja jo valittu. Ei tarvitse perehdyttää sen koommin, kun on ollut meillä kesätöissä. Niin helpottaa aika paljon :)

Mua on jo sattunut kyljistä pari kolme viikkoa. Varsinkin öisin saatan herätä siihen.

Millasta kylkikipua? Mulla on pari kertaa alkanut "pistaa" johonkin kylki/rinta-alueelle, sattuu niin ettei meinaa saada henkea. :eek:

Huh kun täällä on kirjoiteltu..Levin "rentouttavalta" perhelomalta kotiuduttu ja sairaaksihan siellä tietenki tultiin.. Puolimökkiä plus minä tietenki rupes to-pe yönä norottaan ja kuumeileen.. Itse olen nyt oksentanu eilisen päivän ja tänään nousi 38 kuume.. Te jotka olette tässä raskauden aikana sairastelleet niin oletteko kuinka herkästi ottanu yhteyttä neuvolaan? Eilinen vatsan tyhjennys oli aika rajua mutta yön vauvan liikkeet tuntu ihan normaalisti.. Tänään masussa ollu hiukan hiljaisempaa mutta varmaan tämä kuumeilu nyt sitäkin hiastaa... Eikai ne muuta osais sanoa kuin että lepäile? :o

ReiRei Osmosalia hommaa jostain ja juo sitä nii saat nestetasapainon kuntoon. Mää en soittanu ku tkhon kun noron sairastin kun saikkulappua tarvin. Neuvolassa sitten sano ettei sen pitäis vaikuttaa ellei aivan montaa päivää oo nii sitten tiputukseen.

Takaisin