Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katapultti: just sen tyyppistä ettei saa henkeä, tavallaan pistää tai repii. Se helpottaa kun nousee pois makuuasennosta (useimmiten tulee maaten), tai muuten muuttaa asentoa..

Kuulemma keuhkot tarvitsee lisää tilaa kun vauvakin pikkuhiljaa valtaa alaa ylhäältäkin..

Joo mullakin tullut just maatessa se kipu, mutta ei siihen tunnu auttavan ylosnouseminen tai mikaan muukaan, yritan vaan lahinna olla liikkumatta ja hengittamatta.. :confused:

Tanaan oksensinkin pitkasta aikaa, tosin se oli muutenkin outo tilanne, olin aika pitkaan kyykkyasennossa ja ylos noustua alkoi heikottaa ja sit tulikin aamiainen ylos.. sen jalkeen oli heti parempi olo. :oops:

Mulla on aamuöisin alkanut ylävatsaa kivistää ja poltella. Aina kun nousee lopulta ylös niin helpottaa. Muutenkin yöt menee katkonaisesti, useasti vessassa käyden. Tänään heränny 06:30... liitoskivut kiusana, välillä aika rajustikin, samoin harkkasuppareita on useita päivässä. Kyllä ehtinyt miettimään että mitäs neiti meinaa... :|

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meillä on menossa muutto.. Supistellen tietenkin. Eilen olin jo aika kipeä vaikken mitään erityisemmin kannellutkaan. Omat kamat vaan täytyy käydä pakkausvaiheessa läpi.. Ja pakata. Iltapäivällä lauleskelin mielessäni "sä et haluu syntyy tänä yönäääää" Ei tässä oikeasti noin huolestuttava tilanne ole, ei ensinkään, mutta kyllä muuttaminen tässä raskauden vaiheessa (vko 24) tuntuu aika extreme-urheilulta. Kymmenen viikkoa lisää niin ei olis niin pelko persuuksissa noista mahatuntemuksista. Mutta sitä ei kyllä kestäisi hermot, muuttoa viimeisillään. Ja alussa en varmaan olisi jaksanut. Eli ihan hyvä aika nyt sit vissiin kuitenkin :D Ärsyttää kun tuntuu että lusmuilen, supistelee ja parit mielialanheittelyitkut päivään, mut muutenhan tämä melkein sujuu...

ReiReille kaikki sympatiani <3 Todella toivon, ettei kukaan meistä sairastaisi noroa tai muutakaan. Sitten ehtii kun lapset lentää pesästä. Nyt ei kyllä jaksais ja joutais. ;)

Otas bubsi nyt rauhallisesti siellä vaan. Joo no tietyt asiat pitäs hoitaa ja on tosi vaikeeta olla tekemättä. Itsekin paahdan täysillä töissä (päiväkodissa) missä lepotaukoja ei pidellä ja keho on ollut äärirajoilla jo kauan.. :| ja työkaverilta ei sympatioita heru, on aika omanlaatunen ja raskas. jos muutaman viikon vielä jaksais ni sit vois jo jättäytyä pois. Mut mulla tulee noita suppareita vaikka en mitään tekisikään. Yksi päivä tuli joka kerran kun nousin ylös istumasta tai pissaamisen jälkeen.. niin kauan kun ovat kivuttomia, en huolestu. Ensi viikolla on neuvola niin siellä vois mainita..

Meillahan tulee myos olemaan muutto edessa, jos asuntokaupat etenee suunnitelman mukaan, niin aikaisintaan kun oon viikolla 37 tai sit siita eteenpain johonkin hamaan tulevaisuuteen. Ois ehka hiukan helpompaa sit vasta kun vave on mahan ulkopuolella, mut katsotaan.. :rolleyes:

Tan hetken projektina ois saada kiinni meidan makkarissa rapisteleva hiirulainen, joka on kaynyt jyrsimassa mun Suomesta tuotuja suklaita, prkl.. Onneks oli salmiakit jattanyt rauhaan! Siina sivussa on syonyt vahan vaatekaappia, ja mitahan muuta.. :mad:

Meillä kans muutto on pian, itse muutan edeltä uudelle paikkakunnalle ja uuteen työpaikkaan toukokuun alussa ja mies ja suurin osa kamoista sitten tulee toukokuun puolivälissä perässä. Saadaan onneksi muuttoapua mutta ketuttaa kun siivous todnäk suurimmaksi osaksi mun harteille jää. Onneksi uuden kämpän voin siivota pikkuhiljaa ennenkun isompi muuttokuorma tulee niin ei tule semmosta sumaa että kaikki pitäis saada yhessä päivässä hoidettua. Välimatkaakin kun on paikkakunnilla yli 400km...

Mitään en ole kantanut tänään, helkkarin monta laatikkoa pakannut ja hengissä yhä. Kunnes kyykistyin imurin kanssa lattialle ja nyt on taas semmonen noidannuolitunne alavatsalla. Siis ei supista mut vatsalihakset menee juntturaan. Ou jea. Selällään ollessa ei satu yhtään, mut saas nähdä koska pääsen ylös tästä..

Tsemppiä kaikille muuttoon, suosittelen pakkaamaan to-del-la vähän kerrallaan. Nimim. Junttura.

Moi vaan kaikille!

Elokuinen esikoisen odottaja liittyy joukkoon. Olen 30-vuotias ja asun Espoossa avomieheni kanssa. Olisi kiva jos täältä löytyisi seuraa ihan elävään elämäänkin, etenkin vauvan synnyttyä, mutta mikä ettei jo aiemminkin.

Täällä kirjoittelle ilmeisen paljon porukkaa ja tiheään tahtiin, keskusteluketjun pituudesta päätellen. Lueskelen noita vanhoja juttuja sitä mukaa kun ehdin, niin pääsen vähän kärryille ketkä täällä kirjoittelevat ja mitkä ovat tämän hetken puheenaiheet. :)

Mullakin tulee noita harkkasupistuksia pitkin päivää ja joka päivä. Muutaman kerran ollut todella tiiviistii, n. viiden minsan välein, mutta ihan kivuttomia onneks on. Maanantaina neuvola onneks, niin voin varmistaa että kaikki silti ihan ok. Useimmiten ne pahimmat tulee sillon kun makoilen tai jos vähänkin pidempään joutuu käveleen. Jumppailu ja sali hommat pystyy vielä hyvin hoitamaan, mutta kävely on jo pitkään ollut tosi tuskallista :(

Mulla on kyllä ihan superihania työkavereita, jotka aina huolehtii mun jaksamisesta ja hoitavat raskaimmat hommat mun puolesta, vaikka pystynkin vielä kaikkea töissä tekemään. Eikä tässä kovin montaa viikkoa oo jäljelläkään kun sopimus loppuu toukokuun loppuun ja sit saa kesän ottaa ihan rennosti vaan ja keskittyä mahan kasvattamiseen.

Tipa, ole onnellinen ihanista työkamuista :) mä erehdyin pahimpaan supistus/selkäkipu aikana pyytämään apua ja vastaus oli suorastaan sikamainen.. :( pyrin nyt pääsemään/jaksamaan toukokuun loppuun ilman saikkea mutta jos stressi yms (v*tutus) ei helpota niin mietin uusiksi..illat oonki sit ihan loppu. Kerro huomenna mitä neuvolassa meinasivat noista suppareista.

Bubs voi herttinen, nyt otat rauhassa. Oot nyt rehkiny liikaa.

Paljon on muuttajia :) ottakaa rauhassa!! Muuttaminen on rankkaa mutta on se omanlaisensa muutos elämässä :)

Hei, vieläkö mahtuu mukaan keskusteluun? :) Täällä olisi 26v nainen Mäntsälästä. Odotamme mieheni kanssa esikoistamme ja laskettu aika 13.8. Raskaus on sujunut mukavasti ja olo ollut alun jälkeen pääsääntöisesti hyvä. Kaveri liikkuu paljon masussa ja ilmoittelee olemassaolostaan lukuisia kertoja päivässä.

Olisi mukava jutustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa ja ehkä löytää vauvakaveriseuraa myöhemmin kun vauvakin näkee päivänvalon :)

JenniK88: tervetuloa mukaan! :)

Mulla oli tänään sokerirasitus,tuloksetki jo illasta tuli ja tulokset kuulemma erinomaiset. Pelkäsin kyllä vähän toisenlaisia tuloksia kun on tuota elopainoakin vähän.. mutta hyvä näin! Nyt on mullaki vihdoin vähän alamaha pullahtanu ulospäin ja sen seurauksena alkanu pieniä liitoskipujakin oikealla puolen. Ei pahoja onneksi vielä mutta kyllä sen lenkkeillessä huomaa että kroppa on alkanu muuttumaan. Onneksi vasta tässä vaiheessa on alkanu tuleen kun kuulostanu että jotku on melkein alusta asti ko.vaivoista kärsineet!

Helou kaikille ja tervetuloa uusille odottajille :)
Olen lueskellut teidän juttuja mutta kirjoittaminen jäänyt vähemmälle.. täällä mennään siis nyt 23+4. Meidänkin prinsessa liikuskelee paljon mutta on myös hetkiä ettei mitään kuulu/tunnu..silloin valtaa aina pelko että onhan kaikki hyvin, neuvolassa tosin sanottiin että tässä vaiheessa voi mennä vielä paljon liikkeitä ohi joita ei tunne..

Tsemppiä kovasti muuttajille, on varmasti raskasta hommaa ja muistakaa tosiaan että ette kanna kovin raskaita :)Me kanssa mietittiin asunnon myyntiin laittamista mutta jätettiin se sitten myöhempään tulevaisuuteen..

Oletteko muuten ottaneet vakuutusta syntyvälle vauvalle? meillä on nyt yksi tarjous, mutta vielä ei ole päätöstä tehty..lähinnä mietitään että kyselläänkö vielä muilta firmoilta jne..

En nyt muista oliko tässä ketjussa laajemmin puhetta vauvavakuutuksista mutta itsellä siis kaikki muut vakuutukset Pohjolassa ja pyysinkin sieltä tarjousta. Kallishan tuo on mutta maksaa itsensä kyllä takaisin jos sattuu kaikenlaisia sairasteluita. Puhetta oli myös aiemmin siitä, että olisi syytä tarkistaa korvaako vakuutus apteekista ostettavat äidinmaidonkorvikkeet, eli esim. tilanteissa joissa vauvalla on maitoallergia. Kysyin tätä Pohjolasta ja heidän vakuutuksensa korvaa lääkärinmääräämät korvikkeet siten että ensin haetaan Kela-korvaus ja sitten lopuista he korvaa 50%. Eli, vakuutukseen menee vain nuo erikoiskorvikkeet, ei normaalit korvikkeet (tilanteessa jossa ei esim. maitoa itseltä tulekkaan). En tiedä nyt kuinka on sitten muiden vakuutusyhtiöiden kanssa mutta epäilen etteivät hekään kai ihan tavallisia äidinmaidonkorvikkeita korvaa.

Takaisin