Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soittelin neuvolaan ja oli sitä mieltä että huomenna kolmen aikaan sinne lääkärille,kattoo kohdunsuun että jos on ollu suppareita :) Toivotaan että kaikki okei! Käski ottaan rauhallisesti siihen asti.

Hyvä Blop, että soitit neuvolaan. Senhän takia ne siellä on, että voi soittaa, jos jokin asia painaa mieltä :)

Nyt mua huolestuttaa.. Mulle sanottiin neuvolasta, kun samasta asiasta soitin muutama viikko sitten, että ota pari päivää vähän rauhallisemmin ja nyt pari päivää sitten sanottiin vain että muista sit pyytää lääkäriä kattomaan varmuuden vuoksi kohdun suu parin viikon päästä kun on joku laaja terveyden tarkastus.. Kerroin myös että mun äidillä oli kohdun suu ekassa raskaudessa pitkään auki ja lapsi tuli ennen aikaisesti..

Jos ne supistukset loppuu levossa ja ei oo kovin kipeitä niin ei pitäis avata kohdunsuuta. Itsekin juuri saikulla supistusten takia koska tuli yksi yö koko yön vaikka lepäsin ja otin panadolia. Kuitenkaan ei olleet mitään kohdunsuulla tehneet! Nyt tulee enää koiran kanssa lenkkeillessä, rauhottuu kun pysähtyy/lepää. Eli todennäköisesti nääkin on vaan harjotussuppareita vaikka kipeitä välillä ovatkin. Mutta ainahan tilanteen voi tarkistaa ihan oman mielenrauhan vuoksi :)

Miten musta tuntuu että kaikki on jo käyny rakenneultrassa tosi aikaisin, toisaalta meillä taitaa olla se aika myöhään... Nyt viikot 24+1 ja huomenna olisi ultra edessä :) Vähän jänskättää näkyykö sukupuoli:) Hyvin on pikkunen alkanu liikkumaan kun tänäänkin tunsin selvästi jalat alavatsan ihon läpi.. Meinasi ihan siinä itku tulla kun oli jotenkin niin ihanaa.. :D

No on sulla aika myöhään kun mä aattelin et mulla oli myöhään ku 22. viikolla kävin:D mut kiva että huomemna pääset sinäkin:)
Tuo on kyllä aina yhtä ihanaa ku tuntee vauvan potkut; kyllä siinä tulee edelleen välillä tippa llinssiin! :Heartpink

Tsemppiä kaikille tänään ultraan meneville! :)

Tänään töissä keskustelimme vauvavatsastani, joka on omasta mielestäni aika kivasti on pompsahtanut tuohon eteen. Yksi kommentoijista kuitenkin huomautti mahani olevan todella alhaalla. Tähän asti olen ollut ylpeä kasvavasta kummustani, mutta nyt pohdin, että näyttääköhän se edelleen vain joltain eteenpäin kasvaneelta kaljamahalta :confused: Olen toki pitkäselkäinen (niinkuin eräs kollegani mainitsi), mikä saattaa myös korostaa vatsan alhaisuutta, mutta toki myös vauva potkii jatkuvasti alhaalla, joten siellä hän tuntunee myös majailevan. Onko teidän mahat jo kauniita kaaria, jotka alkavat rinnan alta jatkuen aina karvarajalle? :eek:

Kyllä munkin maha on selvästi alaspäin painottunut. Muistaakseni se alkaa jossain vaiheessa sit nousta ja lopussa laskee taas :)
Odotan kyllä sitä nousua jotta tää jatkuva vessassa ravaaninen helpottuis!

Mulla kans on ihan alhaalla masu, mutta kyllä se kaikilla varmasti näyttää vauvamasulle ♡ tykkään käyttää tiukkoja paitoja jotka oikein korostaa tuota söpöä masua :)

Mulla on just sellanen maha mikä alkaa tisseistä mutta loppuukin suhteellisen ylös.
Mun maha ei ala tuolta häpyluulta vaan noin 10cm ylempää ja tällein on ollut alusta asti.
Mulla oli RU 20+1 viikoilla eli suht aikasin joka ei haittaa kyllä yhtään, en tiedä miten olisin malttanut myöhemmäksi :)

Mulla kanssa aika alhaalla masu :) Ylpee oon siitä,sielä se pikkunen kasvaa <3
Ole ylpee masustas vaikka ois kolmion muotonen,tylsäähän se ois jos kaikki ois samanlaisia :) <3

Mun maha on ainakin vielä myös alhaalla vaikka neuvolassa on joka kerta koiteltu, että kohtu laajenee normaalisti ylöspäin. Ois kyllä kiva, jos se vähän tuolta virtsarakon päältä nousis ylöspäin. Poika kun majailee siellä päällään pystyssä, niin on jatkuva paine ja siitä aiheutuva pissahädän tunne. Mahtaisko nää eilen alkaneet liitoskivutkin helpottaa, jos paino ei ois noin alhaalla.

Meikäläisen maha alkaa mielestäni juurikin tuolta rinnan alta ja on tasaisen pyöreä kumpu aivan alas asti. Omasta mielestä maha myös alkoi näkyä tosi aikaisessa vaiheessa, mutta en olekaan mitenkään pitkä ihminen joten sekin ehkä vaikuttaa. Joka tapauksessa, pidän omasta masustani - vaatteet päällä :joyful: Liikakiloja oli jo ennen raskautta joten vaikka maha toki näyttää jo aivan selkeästi raskausmasulta niin kyllä ilman vaatteita näkee että siinä on vielä pehmustekerros päällä :hilarious:

Mun maha oli alussa tosi alhaalla ja näytin siltä, kun oisin nielassu keilapallon. Nyt viikko-pari sitten maha nousi selkeästi ylöspäin ja nyt se on tossa ihan keskellä ja näyttää siltä, että oisin nielassu vesimelonin. Onhan tolla jo kokoa, vaikka neuvolassa sf-mitta oli ihan tasan keskikäyrällä. Takaapäin jos katsoo niin näytän ihan normaalilta. maha on kasvanut ihan suoraan eteenpäin. Ylävatsa toimii jo hyvänä ja tukevana tarjottimena, jos iltaisin vähän napostelee sohvalla :)

Ihania on kaikki vauvamahat :Heartred

Itse olen jo monta viikkoa erottanut raskausmahan siitä tavallisesta pömpöstä, nyt tiukemman paidan kanssa vatsa näyttää kivalta pallolta ja löysemmän paidan kanssa näytän valaalta :(

Muutenkin on alkanut oma lihominen vaivata, sillä pari viikkoa sitten (rv 20) neuvolassa käydessä paino oli noussut neljä kiloa. Nyt rv 22 ainoastaan neljät vanhat farkut menee jalkaan, muut puristaa reisien kohdalta. Oma painoni on aina ollut normaali, eikä se ole ahdistanut mitenkään, mutta nyt kun lihomisen ja painonnousun huomaa jo silmissä, niin kyllä harmittaa.
Kesällä kun vatsa on suurimmillaan, olen päättänyt käyttää ainoastaan maksimekkoja, ja niin ollen toivon välttyväni entistä pahemmilta housukriiseiltä. :D

Muokattu viimeksi:
Näinhän se on, että jos joku haluaa ihmetellä, miksi silittelen päivittäin kasvavaa "kaljamahaani", niin siinähän ihmettelee. Itse olen kummustani (oli se sitten alhaalla tai ylhäällä) todella ylpeä! Kasvaahan siellä meidän perheen pieni aarre :)

Mullakin maha enempi tuolla alhaalla, mutta kyllä ihan vauvamahalta näyttää. :) itse oon kanssa kyllä niin ylpee kasvavasta masusta.
Mut on se kyllä jo pikkuhiljaa tielläkin, kyykistyminen on jo vähän vaikeaa, ja bikinirajan siistiminen ei onnistu kohta ollenkaan! :D

Takaisin