Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ite olen myös jalkojen päällä melkein koko päivän ja selkä+jalat aivan liekeissä. Nyt käytän töissä tukisukkia ja tukivyötä niin ei tunnu enään missään iltaisin :happy:

Meillä Brio Primo kaukalo ja telakka. Sekä adapterit vaunuihin :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Meilläkin uutena Brion primo telakalla, sopii suoraan Brion smiley vaunuihin :)
Mulla istumatyö, selkää rasittaa pirusti kun joutuu 8h istumaan vain mutta suht vähällä koen tällä pääseväni.

Meillä kans brion primo. Ostettiin ilman telakkaa mun luokkakaverilta ja siinä on takuutakin jäljellä. Kirpparilta en välttämättä lähtis ostaa just sen takia ettei tiiä onko se kolaroitu tai kolhittu. Tutulta ostaessa voi olla kunnosta varma, ainakin mä luotan tuohon sen verran että uskon kaukalon olevan sellainen kuin pitääkin :) autoliiton testeihin tutustuttiin ja kun tuo brio ei huonoja arvosteluja sieltäkään saanut niin sekin vaikutti että siihen päädyttiin. Telakkaa ollaan mietitty,että ostetaanko vai ei. Se kyllä olisi kätevä kun jos mä yksin lähden autolla niin mun on vauvan lisäks saatava myös koira autoon. Koira kun on semmonen lellikki että kuljetetaan sitä usein mukana :D meillä siis mies enemmänkin tutkaili noita turvakaukalo vaihtoehtoja ja autoliiton testejä. Otti heti netistä selvää,kun sanoin että sellainen brio saataisiin edullisesti. Ihanaa muutenkin kun mies on innostunut katselemaan vauvatavaraa. Mainitsin,että tahtoisin itkarit ihan uudet,että ne maksais n. 60€, että aika kalliit. Totesi vaan ettei ne kalliit ole ja alkoi samantien netistä katsella itkareita :D nyt tuleva isi haluaa semmoset n. 200€ maksavat itkarit :D ja yhdistelmärattaatkin on valittu, kuosista vielä taistellaan :D

Me saadaan sukulaisilta muutaman vuoden vanha Brio Primo + telakka lainaan :) Muutoin en käytettynä uskaltaisi turvakaukaloa käyttöön ottaa:nailbiting: Vaunuja emme ole vielä hankkineet, mutta koska tuon Brion kaukalon saisi suoraan kiinni travel systeemillä varustettuihin Brion vaunuihin niin taidamme kallistua sitten sellaisiin (olin Brion vaunuihin kyllä muutoinkin mieltynyt), täytyisi mennä vielä kauppoihin ko vaunuja katselemaan ja testailemaan :) Pinnasänkykin saadaan käytettynä lainaan, ostamme siihen itse vaan patjan ja laitapehmusteen. Myös syöttötuoli saadaan sukulaisilta omaksi kunhan sitä tarvitaan, triptrap tuoli + tuolin omat turvakaaret ja pehmusteet. Onneksi ei ihan kaikkea siis tarvitse rueta itse ostamaan vaan saa kiertoon sukulaisilta tai jopa aivan omaksi. :happy:

Meillä brio happy vaunut ja uskon tyydyttävän tarpeet! :) smileista pidin myös mut kääntyvät etupyörät on ehdoton nou nou :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mirmeli, minäkin jotenkin karsastan noita kääntyviä eturenkaita (lisäksi ovat pienet) mutta huomasin nyt googlettaessani että joihinkin Brion malleihin on saatavissa myös suuremmat talvirenkaat eteen ja toki ne renkaat saa lukittua. Meillä on pienehkö auto, ei siis isolla takaosalla varustettua farkkua, joten sinällään pienemmät vaunut olisivat paremmat. Mutta, aion kyllä tehdä vaunulenkkejä säällä kuin säällä ja koska ei nyt aivan keskusta-alueella asuta niin pyörätiet ja pururadat ovat meidän maastoja, mutta toisaalta tulen varmasti käyttämään myös busseja ja junia koska pk-seudulla asun. Joten tiedä tässä nyt sitten olisiko parempi valinta Brio Happyt vai Brio Smilet :grin Niin ja siis yksi kriteeri nyt sitten on, että vaunurunkoon tulisi saada tuo turvakaukalo kiinni ja mielellään ilman erillistä adapteria:p

Smileyssa etuna tosiaan se että ne renkaat saa lukittua ja mekin asutaan kaupungissa niin siltä osin ei tule kauheita rajoitteita, ja ainakin meillä aurataan tiet todella hyvin niin en murehdi pienistä renkaista, ja hyvät arvostelut on saaneet siitäkin huolimatta lamella menemisessä.
ainoa varmaan on tuo jousitus, en lähtisi niillä mihinkään maastoon ehkä senkään puolesta :) Ja niihin saa suoraan ilman adaptereita sen kaukalon kiinni! Ne on niiiiin näppärät menemään pienessä tilassa :Heartred
Mutta kaikilla on eri tarpeet, eihän siitä mihinkään pääse :)

Me ollaan nyt päätetty kaukalon suhteen hommata Römerin istuin ja isofix-telakka. Niillä oli aika kiva pakettihinta, mutta täytyy mennä äkkiä kaupoille, kun mieluinen malli on poistumassa markkinoilta. Adapterin kanssa saadaan halutessa kaukalo meidän ABC Viperiin kiinni :)

Tykkään noissa vaunuissa siitä, että eturenkaat on suht isot, mutta kääntyvät joten niillä pääsee liikkumaan kaikissa ympäristöissä ketterästi. Ja saahan ne lukittua jos oikein pitäisi lumessa kyntää (mitä täällä Keski-Euroopassa ei kauheesti tapahdu, ellei mene vuorille :P ).

Laapotti, hyvä huomio tuo jousitus! En tullut itse ajatelleeksi! Varmasti suurinosa vaunulenkeistä menee asfaltilla eli sinällään ei meidänkään kannattaisi liikaa tuijottaa tuohon "menee maastossa kuin maastossa" kriteeriin. Ja kokonaisuus ratkaisee, pitäis vaan juurikin ne omat must have-ominaisuudet päättää ja tehdä muiden ominaisuuksien kohdalla sitten kompromissejä, kaikkea kun tuskin on mahdollista saada :grin

Meillä tilanne se, että ens viikolla saadaan auto, ja sen jälkeen pitäis sit alkaa etsii turvakaukaloa. Saa nähdä onko miten vaikee valinta, kun en ole vielä ollenkaan asiaan perehtynyt, ja uutena aion sen kyllä hankkia, ellen saa joltain tutulta. Käytettynä en uskalla ostaa kun ei voi olla varma onko ollu mukana kolarissa tms. Mut tutulta jos saan niin voisin ostaa. Ja itse oon aatellu telakalla sen turvallisuuden takia.

Taikkuli, joo näinhän se on. Mulla ei kauheasti noita isompia kriteereitä, mutta hinta-laatu suhde pitää olla hyvä, en maksa tonnia vaunuista mutten myöskään halua mitään halvimpia rimpuloita :)
Eikä tuon maastonkaan osalta mitään ongelmia, eikä myöskään auton puolesta kun pihassa on kaksi isoa volvoa :D Sit plussaa on ulkonäkö, iso tavara kori ja tuo että kääntyy pienessä tilassa (ja etenkin se että saa tarvittaessa lukittua pyörät!). Uskon myös että mun käytössä tulee olemaan se kaukalo ominaisuus, eism. kauppareissuilla itestään.
Uskon et meille just passelit :)

Meilläkin on jo rakenneultraa ollut, muutama viikko sitten. On vaan pitänyt vähän sulatella infoja, niin en heti kirjoitellut.

Tosiaan hoitaja ei saanut vauvan sydäntä näkyviin kunnolla asennon vuoksi. Lisäksi vatsalaukku oli normaalia pienempi ja lapsivettä epäili olevan liikaa. Seuraavana päivänä menimme sitten lääkärin tekemään ultraan. Lapsivesi oli hänestä ok, mutta vatsalaukku tosiaan pieni. Voi siis viitata tukokseen ruuansulatuksessa, mutta vielä ei vettä siis ollut ainakaan kerääntynyt liikaa, joka olisi vahvemmin tähän viitannut. Sydän ei vieläkään näkynyt kokonaan hyvin kuviin, mutta tasaisesti se kuitenkin lapsella pumppaa :)

Minulla on useampia perussairauksia, joten luulin aluksi meneväni äitiyspoliklinikkan asiakkaaksi. Neuvola ei kuitenkaan ole lähetettä laittanut ja tätä ultrannut lääkäri ihmetteli. Nyt siis pääsen sinne hänen lähetteellä! :) tutkivat ainakin onko sydänvaivoistani haittaa vauvalle (vähän myöhään nyt tälläiseen kyllä ryhdytään.. :nailbiting:) ja miten kestän synnytyksen. Samalla myös sitten seurataan tuota vauvan vatsalaukun ja ruuansulatuksen tilannetta.

Tarvikkeista meille on hankittuna Brion Smilet harmaa-mustana ja juuri tuo Brion kaikalo

Oho, karkasi viesti!

Eli brion Smilet ja niihin suoraan sopiva turvakaukalo telakalla. Saimme ozbabysta hyvillä tarjouksilla! Hulluilta päiviltä tilasin valkoisen tripp trapp syöttötuolin, vaikka kirpparilta kyllä alunperin piti..., :p siihen on tulossa sitten kiinnitettäväksi se stokken oma new born set, eli sitteri.

Kirpparilla kävin ja osuin -50% pöytään täynnä omaan silmään miellyttäviä vaatteita, joten niitäkin on jo kassillinen. Bodeja ja potkareita :happy:

Niin ja meille tulee kuulemma poika! :Heartblue

Tattinen, onnea poikauutisesta!
Toivottavasti vatsalaukku yms. eivät ole niin vakavia. Hyvä että pääset edes nyt parempaan seurantaan, aika outoa ettei tosiaan jo aiemmin reagoitu sun perussairauksiin...

Tsemppiä Tattinen! Poika on kuitenkin hyvin kasvanut niin toivotaan tosiaan ettei ole mitään vakavaa tuossa ja hyvä että pääset seurantaan! Onnea poikauutisesta! :)

Onneksi jo ensi viikolla päästään äitiyspolille, eli ei enää kauaa tarvi jännittää onko pikkuselle kaikki ok :)

Tsemppiä Tattinen, toivottavasti mistään vakavasta ei ole kyse!

Tuntuu, että mies suhtautuu rakenneultran jälkeen ihan uudella lailla. Juttelee vauvasta koko ajan, ehdottelee nimiä ja on jopa kertonut kavereilleen tulokkaasta. On ollut kyllä tähänkin asti onnellinen asiasta ja hellytellyt masua, mutta pitänyt kuitenkin ihan matalaa profiilia asian kanssa. Ei esim ole omille kavereilleen juuri kenelläkään puhunut koko asiasta. Elokuun keskenmeno on varmaan vaikuttanut, ettei uskalla hehkuttaa laajalle jos jotain vielä kävisikin. Ja onhan se vähän semmonen perussuomalainen mörrikkä, joka ei paljon asioistaan juttele :D
Mutta nyt on aivan selvästi todella innoissaan poikalupauksesta ja pari potkuakin mölli on isillekin antanut. Kai se miehelle vaan konkretisoituu myöhemmin ja nyt on jotain selkeää mitä odottaa.
Miten teidän muiden miehet, onko mulla ainoo tommonen mörökölli? :D

Kyllä munkin mies on ollut aika varovainen mutta nyt pikkuhiljaa enemmän puhuu vaavista ja joistain hankinnoistakin :)
Nimiasiat oli jokin aika sitten enemmän puheissa mutta on nyt jääneet vähän taka-alalle taas.

Meillä mies kans nyt alkanut enemmän olla innostunut, kun alkanut potkut tuntua sillekin ja rakenneultrassa käyty. Ihanasti nyt aina huomioi masua ja on enemmän innostunut vauvahankinnoistakin. Ja sanonut ettei malttas oottaa että pääsee työntelee vauvanvaunuja yms. :) siitä isyyspakkauksestakin oli tosi mielissään ja sano et paras yllätys pitkästä aikaa:D

Takaisin