Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli aikaisemmin noita sydamentykytyksia, nyt en oo vahaan aikaan huomannut. Ne tuli just esim. sohvalla telkkua katsoessa. Nyt vaan narastaa, ja toi Toffeen kuvailema kuulostaa myos tutulta.

Tanaan aamulla meinas tulla sydamentykytyksia, kun heratessani saikahdin sita, etten yolla ollut herannyt kertaakaan pissalle, ja sit en tuntenut vaven liikkeita. Kylla se sielta sitten herasi potkuttelemaan, ja edellisen yon univaje oli sitten vaan ilmeisesti voittanut pissahadan. :grin

Toffee, kyseessä ilmeisesti supiini oireilu. Eli kun kohtu kasvaa niin alkaa selinmakuulka painaa vatsan alueen suuria suonia ja voi tulla juurikin huono olo selinmakuulla. Itsellä alkanut kanssa tuntua että pitkään ei voi ihan selinmakuulla olla. Asia korjaantuu tosiaan asennonvaihdolla eli kannattaa mennä omien tuntemusten mukaan:)

Bluebell: meillä näkyi myös ultrassa pieni kalkkipallo sydämessä ja meille sanottiin samaa että ovat hyvin tavallisia ja katoavat vauvan kasvaessa. Ihanaa kuulla hyviä uutisia kaikilta :)

Tiiikeri: hieno kuulla että jollain muulla sama havaittu ja kuullut samat sanat kuin itse. En kyllä kovasti huolestunut tiedon kuultua, mutta kyllä sitä jäi vähän miettimää, että onko nyt niin yleistä. Mutta nyt uskon vahvemmin siihen :)

Rakenne ultrassa käyty. Ei ollut kovin kuvauksellisellä päällä, oli lantion piilossa kasvot mun selkään päin. Ja kun kasvoista yritettiin kuvaa nniin oli pienellä kädet nyrkissä siinä edes ettei oikein saatu hyvää kuvaa. Kovaa touhusi, mutta istukka oli siinä edes niin on vaimentanut liikkeitä etten oo paljo mitään liikkeitä tuntenukkaan. Kätilö vähän arveli että flikka sieltä olisi tulossa <3 vaunuja kävin heti lykkimäs kaupassa ja pinnasänkyä katselemassa nyt viimestään on heränny se pesänrakennus vietty :D. Jotenki niin ihana tunne oikein lämpö täyttää sydämmen :Heartbigred

Jee, vihdoin ja viimein sain aloitettua isyyspakkauksen teon! :happy: Tilailin siis netistä kaikkea kivaa, mm. tuteja eri teksteillä, "isin kulta" pipon, kylpylelun sekä bodyn omalla tekstillä (liittyen erääseen tietokonepeliin jota mies tykkää pelata) :p Ajattelin loput jutut, mm. lego-pakkauksen, kirjan jne. ostaa ihan kaupasta mutta nyt on sentään päästy alkuun!

Mä katoin kans jostain mussukat sivulta noita isyyspakkaus juttuja ja tilaan sieltä. Oon vertaillu Prisman hintoja mutta on sen verran eroa nettikauppaan niin tilaan suosiolla. :)

Onnea ultrassa käyneille! ♡♡ ihania uutisia :)

Piiz: meillä oli sama meno neidillä ja kasvokuva on hauskanen ja käsi just menossa eteen mutta onneksi jaloista saatiin hyvät kuvat :'D

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1428576297290.jpg
    1428576297290.jpg
    50 KB · Katsottu: 39
  • 1428576326161.jpg
    1428576326161.jpg
    42.9 KB · Katsottu: 38
Ihania ultrakuulumisia taas kaikilla! Vieläköhän on monella käymättä? :)
Isyyspakkauksen tekeminen oli kyllä niin hauskaa hommaa, mut kun se alko olla melkeen valmis niin oli kauheen vaikeeta ku teki mieli jo antaa se, mutta aina vaan jotain pientä puuttui.:D

Meillä rakenneultra ensi viikon tiistaina.. Odottavan aika ollut pitkä, kun on teidän toisten ultrakuulumisia lueskellut. Kovasti pelottaa ja jännittää. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. :)

Mulla rakenneultra vasta ensi torstaina, jolloin viikkoja jo 21+5, eli tiukille menee! :) Aika hyvin oon kyl nyt jaksanut odotella. Muutenkin tuntui että alkuraskaus sujui hitaammin ja nyt mennään vauhdikkaammin eteenpäin!

Nämä päivät on ihan kamalia, jolloin vauva ei liiku! En saa tätä taas ollenkaan hereille vaikka mitä yritän. Kai se on vaan kääntynyt sellaiseen asentoon ettei tunnu...
Työstressiä taas vähän ollu ja tänään väsyttäny ihan kauheesti. Liekköhän sillä mitään vaikutusta..?

Mullaki rakenneultra vasta ens torstaina :). Tällä viikolla alko kauheet alaselkäkivut töissä.. Seisomatyö eikä juuri taukoja yksin kun on niin pidetä. Vinkkejä kaipailen jos pystyis kengillä tai jollain helpottaan tätä :/

Jonskula: onko sulla tukivyö? Siitä on kuuölemma apua. Mulla kans tä jatkuva kumartelu ja liikkeellä olo alkaa tekee oloa huonoksi ja jalat on ku tulessa!

Jemna: meillä oli 4pv hiljaiseloa mutta tänään on taas menty! Nvla sano että liikkeitä ei välttämättä tunne muuta kun ne mitkä osuu kohdun seinämään? Sillon oli viikkoja 20. Nyt ku mennään viikoilla 23+1 niin tunnen joitakin kääntymisiä yms mutta hyvin harvoin.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Niin, sillä kai liikelaskentaakin aletaan tehdä vasta joskus rv 30 tienoilla, kun vauva voi sitä ennen olla miten päin vain ja potkia selkärankaan päin. Silti nämä hiljaiset päivät on niin ahdistavia, kun on jo ehtinyt tottua siihen, että esim. makoillessa alkaa potkut tuntua. Kauheen vaikea lohduttautua sillä, että se on vaan kääntynyt tiettyyn asentoon :D Jospa illemmalla ennen nukkumaanmenoa alkais taas kauheet jumpat, niin helpottas.

Minä kanssa olen ollut peloissani kun liikkeitä ei ole muutamaan päivään tuntunut, onneksi on kuitenkin tuo doppleri niin pääsee sydänääniä kuunteleen. Mutta on huojentava kuulla, että neuvolasta on sanottu että on ihan normaalia jos ei joka päivä liikkeet tunnu.

Mulla oli kanssa tänään 12,5 h päivä ja melkein jalkojen päällä hela dage, voitte varmaan arvata tätä alaselän tuskaa nyt.. mullakin on tukivyö mutta sitä en ole vielä testannut kun unohtui kotiin tänään, jospa siitä olisi apua.. onneksi tuollaisia päiviä ei pitäisi enää tulla..

Odottavan aika on pitkä heille jotka eivät ole käyneet vielä ru:ssa, mutta kyllä se päivä vielä teillekin tulee :)Meillä tulee huomenna 21 viikkoa täyteen, nyt tosiaan tuntuu että viikot juoksee..

Täälläkin on nyt rakenneultra takana, ja saatiinpa sit ihastella reippaan tunnin ajan meijän pikkusen polskimista :) Oli kaveri niiiiiin liikkuvalla tuulella että hankala on kyllä uskoa että tunnen niin vähän sen liikkeitä. ei nimittäin pysyny paikallaan kovin montaa sekuntia kerrallaa. siksi meni ultratessaki niin kauan että saatiin kaikki tarpeelliset mitat ja rakenteet katottua läpi... :) rakenteet oli kunnossa ja koko arvio oli päivälleen viikkojen mukainen :) 358g eli täysin viikkojen keskiarvoa vastaava koko oli tällä tyypillä :) (huokaisen helpotuksesta että ainakaan vielä tällä herkuttelulla ei ole vauvan kokoon näkyviä vaikutuksia) :D

Ainut harmitus tähän oli yksi sydämmestä löytynyt kaikupiste eli tällainen kalkkikertymä ilmeisesti mitä muillakin täällä on ollu. Sano kuitenkin ultraaja että yksittäisenä löytönä on lähinnä kauneusvirhe kun ei muuta rakennevikaa löytyny ja niitä oli tosiaan vaan se yksi. Lääkäri ei kuitenkaan kerinnyt samantien käydä sitä katsomassa, niin käydään pariviikon päästä kattomassa se lääkärin kanssa vielä uudestaan, mutta vakuuteltiin että yöunia ei tosiaankaan kannata menettää, ja nykyisillä laitteilla näkee jopa tarpeettoman tarkasti asioita.. Olisihan se toki ollu mukavaa jos siellä ei ois mitään mainittavaa ollu mutta nämä ovat ilmeisesti aika yleisiä, joten täytyy yrittää vaan luottaa siihen että jos jostaki pitäs olla huolissaan, niin olis ne sitte oikeesti asian niin ilmaisseet.

Me saatiin sukupuolesta varauksella oleva tyttö arvio :) pikkunen vaan tosiaan oli hiukan liikkuvaa sorttia ja pisteli kokoajan käsiä eteen tai polvia ja jalkoja nosteli peitoksi, ja sopivasti napanuoraki kierteli siellä jalakojen välissä että ei ihan selvää kuvaa tilanteesta saanu. Tarkistellaanpa sitten sitäkin vielä lääkärin kans mutta tällä hetkellä vaikuttas että Hilkka Hillevi siellä kasvelis <3 miehen kommentti oli että "aseenkantolupa täytyy siis ruveta heti hommaamaan" :D

Ihania ultrakuulumisia!

Täällä podetaan kuumetta kotosalla, muita oireita ei ole. Vauva on tosi aktiivinen, joten se ei ainakaan ole mitenkään pahoillaan tästä lepäilystä.

Hei, kun teillä useimmilla oli kaiketi jo turvakaukalotkin hankittuna, niin minkälaisia ootte hankkineet? Ootteko ostaneet uutena? Telakalla vai ilman? Itse oon ajatellut semmoista telakallista, jotenkin koen sen turvallisemmaksi. Toisaalta saataisiin sukulaisen tuttavalta edullisesti sellainen ilman telakkaa... Tää on niin hankalaa. Ootteko käyneet lukemassa autoliiton testejä niistä omistanne? Mielellään haluaisin hyvän ja turvallisen meidän pienelle.

Bellu mikä kaukalo teillä ois saatavilla? eikö siihen oo ollenkaa erikseen ostettavissa telekkaa? Me ei olla vielä ostettu telakkaa, mutta ollaan mietitty maxi-cosia ja britaxin babysafe shr 2:sta...nämä ovat meillä oleviin emmaljungien runkoon tarvittaessa kiinnitettävissä, tosin en usko että tuota ominaisuutta tultaisiin hirveesti käyttämään kun ei ljungien runkoa varmaan kauheesti tuu kannettua mukana ku se on kuitenkin aika iso runkoinen :) olen kuullu paljon hyvää myös cybexin atonista mutta sen uusin malli ei ollut saanut niin hyviä arvosteluja kuin edellinen versio jota ei enään uutena tietenkää löydy..

Tuosta varmaan voi päätelläkkin että me ollaan päädytty siihen että uutena ostetaan turvakaukalo ihan sen takia että sitten voi ainakin olla varma ettei ole ottanut mitään ylimääräsiä kolhuja eikä ainakaan kolareita. Meillä tulee kuitenin ajettua aika paljon vuodessa kilometrejä niin turvallisuus on tässä asiassa super tärkeä. Ollaan sitten vaunut, ja pinnasänkyt ostettu jo käytettynä että niissä ollaan säästetty reippaasti jotta voi jossaki sitten ostaa uuttakin :) kierrätystä olisin kyllä mielläni tukenut tässäkin, mutta mies osasi perustella uuden hankinnan hyvin...

Takaisin