Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä on yhistelmät hommattuna ja pinnasänky varattuna. Torstain ru:n jälkeen lupasin ittelleni sen sängyn käydä hakemassa. mitäään muuta ei oo hommattu vielä.. ehkäpä sitä ton ru:n jälkeen uskaltaa sit enempi ruveta vaatteita, tekstiilejä yms. hommaamaan.. :)

Bellu, jos tuntuu oudolta ja uudelta oireelta eikä mee ohi tuo tykyttely niin kannattaahan se käydä tarkastamassa ettei oo mutään vakavaa. Toivotaan että on van vaaratonta tykyttelyä vaikka eihän sekään kivaa ole!

Käytiin eilen päivystyksessä, kun tuntui jotenkin oudolta se. Kuitenkin vauvalla kaikki hyvin ja liikkuu ja potkii normaalisti, niin tutkivat vain minua. Ei ollut sydänfilmissä mitään. Pulssi vähän korkeella, kuumetta ja tulehdusarvot tais olla vähän korkeammalla kun sallitut. Eipä siinä, ei se edes sairaslomaa kirjottanut, niiin töihin kai tästä on mentävä jokatapauksessa. Edelleen tykyttelee, mutta ei ehkä niin pahasti kun illalla. Kaippa tää tästä menee ohi kun sen hB:n sais jollain nousemaan. Oli nyt kaks pykälää laskenut... Käski jatkaa samaa rautalääkettä...

Bellu: mulla on noita sydämen tykytyksiä niin että päässä kumisee. Joskus niihin liittyy silmien sumentumista jaï huimausta, pahoinvointia tuskahiestä puhumattakaan. Menen vain makoilemaan lattialle jalat ylös päin ja rauhotun. Mulle sanottiin neuvolassa sillon alussa että sydän joutuu tekemään tupladuunin kun veren määrä on kasvanut huimasti. Leposyke mulla voi olla lähemmäs sataa 82-97. Mutta mulla ei tota hemppaa oo mitattu rv10 jälkeen et voi olla sekin alhaalla. Olen väsynyt koko ajan ja nenästä tippuu veri ajoittain -.-
Mutta kuumetta ja tulehdusarvoja?? Onko sulla flunssaa..? Kuumeen takia hakisin itse jo sairaslomaa! Paranemisia! :)

Eilen oksensin taas koko päivän.. tuntuis olevan onneksi parempi päivä. Vauvan riehumiset on rauhottuny parin päivän ajan ja eilen illalla jouduin oikein yrittää että sain edes pienen tuntemuksen neidistä. Ollut niin liikkuvainen kokoaikasesti että kyllä vähän on mietityttäny et mikä on hänet hiljentänyt! Oon joutunu ottaa panadolia parina päivänä kun on ollut migreenikohtauksia ja hui ku hirvittää ettei niillä oo mitää vaikutusta :(

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hui kun tuntuu oudolta puhua kaikesta, esim hankinnoista kun sukupuolen on tietänyt jo kolme viikkoa ja toisilla vasta edessä, hirveän töhö olo kun niin paljon hankittu rakenne ultran jälkeen :grin

Tänään ois kolmas neuvola ja saa raskaustodistuksen matkaan ja äitiyspakkauksen tilailuun :p

Mirmeli, mulla oli sama homma viikko sitten, vauva oli todella todella hiljainen ainakin 4 päivän ajan, ja sitten taas tuttu melske jatkuikin :) En lähtisi vielä huolestumaan! Löytyykö sulta esim. doppleria jolla varmiistaa asia?

Mullakin on sydämentykytyksiä. Saattaa tulla, vaikka olisin pitempään jo makoillut vaikkapa sohvalla. Olen ajatellut sen olevan ihan normaalia. Kyllä meinaa välillä olla hieman hukassa, kun ei tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Suurimman osan "vaivoistani" olen yhdistänyt raskauteen. Mulla on ollut noita nenäverenvuotoja päivittäin, aiemmin mulla ei ole ikinä vuotanut verta nenästä oikein vuotamalla. Apteekista ostin sellaista öljyä, jota voi suihkuttaa nenään, että vähän tulisi nenään jotain kosteutusta. "Jännittävin" oire joka on nyt ilmennyt on se, että kainalot on muuttuneet ruskeiksi, siis niihin on varmaan tulleet sellaiset jotkut pigmenttiläiskät. Yritinhän aluksi pestä kainaloita puhtaaksi ja mietin, että kuinka mulla voi olla näin likaiset kainalot. :D Siis niin kaikkea sellaista, mitä ei olisi voinut aavistaakaan. :)

Minullakin on ilmennyt sydämentykytystä, erityisesti iltaisin jos menee esim. nukkumaan mennessä vasemmalle kyljelle makaamaan niin tuntuu ikävästi kun sydän lyö kauheaa vauhtia :confused: Olen toki ihmetellyt asiaa mutta en ole ruennut asiasta sen kummemmin stressaamaan, vaan vaihtanut sitten asentoa ja ajatellut mukavia asioita :) Ei ole ennen tällaisia oireita ollut joten liittynee raskauteen.

Täällä kanssa yksi tykyttelijä. Voin myös yhtyä Mirmelin sanoihin siitä, että vauveli oli yksi päivä "hiljaisen" oloinen, niin oli ihan pakko mehulla yrittää herätellä toista, että saisi ne normaalit potkut taas tuntumaan. Tämä on vähän sama, kuin alkuraskaudessa - oireettomuus tarkoitti omassa mielessä automaattisesti jotain huonoa, kun nyt hiljaisempi päivä herättää heti ajatuksia Pumppiksen voinnista.

Meillä eilen pohdittiin kodin huonekalujen järjestystä. Kun saimme mietittyä tulevan järkän pinnisten ja muiden lapsen tarvikkeiden kanssa, niin heti tuli paljon huojentuneempi olo siitä, että me mahdutaan kyllä tuohon meidän kaksioon vielä hyvin näin alkuun. Toivottavasti saamme viimeistään ensi vuonna talonrakennuksen käyntiin, niin ei tarvitse niin "ahtaasti" asustella. Silti jotenkin heräsi ihan eri tavalla se ostosinto :)

Mullakin sydämentykytystä, just yleensä iltaisin nukkumaanmennessä. Alkaa kuulostaa "normaalilta" raskausoireelta ku näin monella on!:D mäkään en ole asiasta sen kummemmin huolestunut, aatellu vaan et ois normaalia...
Mulla on nyt tuntunu potkut 1,5 viikkoa. Yhtenä päivänä oli hiljaista, ja kylläpä heti alko huolettaa, mutta seuraavana päivänä oli taas melkoiset bileet.
Varmistui muuten eilen ru:ssa, et mulla istukka etuseinässä. Niin mä veikkasinkin kun liikkeet alko tuntua sen verran myöhään.

Laapotti: on mulla doppleri mut en oo nyt vielä niin hermostunut kum kutittelee jonkim verran. Eilen ei mehukaan saanut kaveria hereille lainkaan. Mulla tulee noi tykytykset kun seison ja teen jotain. Yksi varma tykytyshuimaus on kun pesen tai laitan koirien turkkeja, varmaan joku keskittyminen tai hartiajännitys?

Sirpale haha aika hauska tuo sun kainalojuttu :D kyllä tä raskaus niin ihme muutoksia saa aikaan :D mullakaan ei ole koskaan ollut mitenkään taipumusta nenäverenvuotoon mutta nyt voi yhtäkkiä alkaa norona tulemaan.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Hehee, tässähän saa itsestään taas aivan kahjon, kun teillä kaikilla muillakin tykyttää. Noo, oonpa nyt tämän päivän huililla, katsotaan huomenna sitten taas uudelleen.
Josko alkava flunssa tai sitten vaan jotain siitepölyjuttuja. En mä kyllä yhtään näin hermoheikko ole ollut ennen raskautta, mutta jotenkin sitä on vaan niin suojelevainen pientä kohtaan...

Hehe, liityn kans tykyttelijöihin :D Tosin mulla on lisälyöntisyyttä ollut joskus jo ennen raskauttakin ja nytkin tuntemukset liittyy väsymykseen, niin en ole omalla kohdallani huolestunut. Elikkäs joskus väsyneenä tykyttelee ja normaalisti ei. Eilen tuo vaaveli potki ihan kamalasti, noh muutenkin oli ärsytyspäivä ja lääkitsin itseäni vähän jäätelöllä niin tyyppikin rauhottui onneks. Nyt jo vähän kaipailee niitä pieniä hipsutuksen tunteita mahassa, eikä tämmöstä mahotonta potkunyrkkeilyä ja miten kovaksi tää vielä yltyykään. Pahimmille tuntuu rakkoon ja tuonne jonnekin alaspäin suuntautuvat monotukset :rolleyes::eek:

Jep, sydämen tykytyksiä täälläkin yleensä iltaisin :rolleyes: En oo niistä mitään ajatellut, kun tasaantuvat kuitenkin nopeasti.

Täällä kans tulee monoa välillä niin että pitää vaihtaa asentoa... Rakenneultrassa eilen pojan pää oli alaspäin juurikin rakon kieppeillä ja kintuillaan paino siihen viereen. Pari kertaa on tullut kiire vessaan potkun seurauksena :confused: Välillä tulee kunnon sarjatulituksena napakoita potkuja. Ihaniahan nuo liikkeet on, mutta kyllä vähän hirvittää, missä ollaan vauvan kasvaessa ja voimistuessa, kun nyt jo myllää yksiönsä ja mamansa sisuskalut uuteen järjestykseen päivittäin :wideyed:

Kyllä täälläkin välilä sydän tykyttelee, mutta onneksi ei koko ajan :) Onko kellään muulla sellaista tunnetta, että jos menee selälleen maate niin keuhkoja ja rintakehää painaa ja tuntuu että menee sydän kurkkuun? Nukkumaan mennessä on pakko heti kääntyä kyljelleen, muuten tuntuu ettei happi riitä. Ei toi varmaan vaarallista ole, mutta inhottava tunne kuitenkin...

Tykytellään täälläkin... Olen liittänyt sen verenpaineen laskuun (juurikin tohon verimäärän lisääntymiseen liittyen). Yläpaine niukin naukin sata ja leposyke yli sata, niin jo vain on noheva olo olla töissä...

Kaikki oli hyvin rakenneultrassa ja pieni poika mahdollisesti tulossa :) jotenkin toi sukupuoli kyllä konkretisoi vauvaa enemmän, istukka etuseinässä niin en oo liikkeitä vielä tuntenut. Heti ultran jälkeen vaan tuli himo hankkia kaikkea vauvakamaa, kun tähän asti yrittänyt pidätellä :) muutamat vaatteet, käytettynä ostetut vaunut ja tuttavilta saatu sitteri löytyy kyllä jo.

Meilläkin rakenneultrassa kaikki kunnossa ja pieni jäpä siellä köllii <3 mies on ihan onnesta soikee, itelle ei niin suuria tuntemuksia kumpaankaan suuntaan ollu.
Mä oon pari bodya ostanu ja siinä meiän hankinnat :D Ei olla pidetty kyllä mitään kiirettä ja suurin osa tavaroista todennäkösesti saadaan niin ei oo mikään kiire hakea niitä tänne ahtaaseen asuntoon tilaa viemään. Vähän kyllä tekis mieli kaupoille pieniä poikien vaatteita hipelöimään, nyt kun tietää kumpaa odottaa!

Tääläkin vihdoin rakenneultra ohi :) ja pieni prinsessa tulee tähän perheeseen <3 pieni oli kovin salaperäinen ja antoi itsestään kovin taiteellisia kuvia kasvoista jossa näkyi vaan kauniit huulet ja pieni söpö nenä<3 pienten väli tasahyppelyiden jälkeen pikkunen suostu kääntyy silleen että näky tutkia koko sydän. Sydämessä oli pieni kalkkipallo, mikä ei kyllä aiheuta jatkotoimenpiteitä. Kaikki oli rakenteelta kunnossa ja kalkkipallokin katoaa ajan kanssa. on melko tavallinen kuulemma. Paino arvio oli 365g.

Heti kotona piti tilata netistä muutama söpö tytön vaate. Saadaan kyllä siskolta paljon vaatteita, jotta niitä ei tarvitse hommata :)

Aamulla vielä ennen ultraa sanoin miehelle että nyt on jotenkin todella vahva tyttö tunne. Ja oli ihana itse huomata ruudulta, että tyttö sielä köllii<3 kätilöltä kysyin onko tyttö ja innoissaan kysyi, että siltäkö mun mielestä näyttää :) sanoi että halusi ensin itse varmistua ennen kuin olisi kysynyt halutaanko tietää. Siinä sitten yhdessä varmistettiin asia <3

Meilläkin oli tänään rakenneultra :) <3poikahan siellä köllötteli niin kuin arvelinkin :) piti vielä jäädä odottelemaan tunniks ja mennä uudestaan ku ei suostunut kääntymään toiseen asentoon, tykkäs mahallaan olla! Aina kun käännyin kyljelleen nii se uudestaa meni mahalleen :D mutta rakenteet oli kunnossa ja sydän saatiin toisella yrityksellä kuvattua!

Olipa niin sydämellisiä uutisia täällä taas luettavissa! Paljon onnea kaikille onnistuneista ultrakokemuksista :)

Vihdoin ja viimein ostosinto alkaa nostaa päätään (johtuneeko uudesta tulevasta huonekalujen sopivuudesta vai mistä), mutta muutaman pikkuisen vaatteen sain tilattua kotiin asti. Vielä pari viikkoa pitää odotella seuraavaa neuvolaa, niin pääsee tilaamaan kauan kaivatun äitiyspakkauksen :) kohtahan sitä kylvetään sitten vauvan tavaroissa :singing:

Takaisin