Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea taas rakenneultrassa käyneille <3 Mulla tänä aamuna tuli pissan mukana verta ja soitin paniikissa neuvolaan kun ollaan vielä täällä reissun päälläkin ja pyhät tulossa.. noh, neuvolasta sanottiin että on todennäköisesti normaalia kun pissan mukana tulee mutta jos alkaa vuotamaan runsaammin niin sitten lähteä päivystykseen..mutta onneksi aamun jälkeen ei enää tullut, joten toivon että kaikki on hyvin.

Mulla on koko raskauden aikana noussut paino yhteensä 3,8kg, mutta tosiaan niinkuin joku sanoikin että riippuu kellonajasta ja vaatteista kun punnitaan neuvolassa..

Mäkään en paineita oo toistaseks ottanu, ja tosiaan ajankohdasta ja päivästä riippuen on se +-2kg mutta toivon vain ettei samaan tahtiin silti tulisi kiloja :p
Mahamamma, menikö hyvin? :)

En paljon oo kirjotellu, mutta lukenu kyllä ahkerasti kaikki viestit :)

Minulla on ru ensi viikolla ja kovasti on jo odotettu sitä :) ei oo kyl mitään oloja, että kumpi sielä köllöttelee :)

Pari vikkoa on nyt liikkeet tuntunu, mutta viikon verran tuntunu todella vahvasti ja alku viikosta tunsin itse ensimmäisen kerran potkut kädelle asti ja pari päivää on nyt mieskin tuntenut potkut selkeästi :) ja ihan pitkin päivää pikkunen potkii. Useasti huomaa ruuan jälkeen, että alkaa liikkumaan. Viikkoja on nyt 19+6.

Kivuista ja oireista sen verran, että kaikkia on varmaan jo ollut :D
pari viikkoa sitten oli kovia huimaus kohtauksia ja verenpaineet oli matalat, 102/ 50 paikkeilla pyöri koko ajan. Sillon piti olla saikulla kun ei vaan pystynyt mitään tekee. lääkärit ei osannu mitää sanoa. Aloin sitten syömään lakua ni alko helpottaa. Viime viikko oli oireeton. Paitsi perjantaina alkoi pitkän työputken jälkeen kipeet supistukset (todella kivuliaita supistuksia ollu nyt 4 kertaa, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Ja paikat kunnossa kuitenkin)jonka seurauksena iski kova alaselkä kipu. Viikonloppu meni erinäisissä kivuissa. Myös alkoi aamupahoinvoinnit :dead:. Nyt tämän viikon ollut saikulla kovien lonkka ja selkä kipujen takia.

Painoa mulle ei oo tullu vielä yhtään. mutta vatsa kyllä kasvanut :)

Inhottaa kovasti, että joutunut saikuttamaan näinkin paljon jo nyt. Mutta koitan olla turhaan sitä stressaamatta.

Bluebell: voi kurjaa! Eipä sullakaan oo kovin helppoa ollut :/ toivottavasti kivut alkaa sullakin helpottaa. On ollu kyl verenpaineet alhaalla.. mulla ollut aina normaalit tai ylärajoilla et tuskin huimaukset johtuu siitä. Nyt paljon lepoa teillekin sinne ♡

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

No onneks asiaa helpottaa se et masussa asuu vilkas kaveri ja suostuu ilmottamaan ittestään useesti <3
Ja onneks saa paljon tukea omalta mieheltä ja perheeltä <3 :)

Bluebell: mä oon tukeutunut samaan. Vauva on todella vilkas ja liikkuvainen, pieniä hiljaisia hetkiä on päivässä mutta muuten kyllä kertoo kaiken olevan kunnossa :)

Joo siis neljä kiloo tullu koko raskauden aikana :D
Mulla alkaa kauheet alaselkä säryt kun kävelen vähän pidempään. :(

Mulla edellenkin alkaa särkeä liikkumisen ja pitkän seisomisen aikana oikeaa alaselkää/lonkkaa, reittä ja polvea??? Mitä ihmettä se on? Pohdin eilen, että nukun kyllä lähes aina oikealla kyljelläni, niin ehkä se tekee siksi hallaa sen puolen lonkalle ja jalalle. Kävelemään ei tohdi lähteä, kun saa silmät vedessä tulla takaisin. Levon aikana ei ole sitten mitään :grin eikö ihmiskroppa olekin erikoinen? :woot:

Voimia teille kaikille kipuilijoille! En edes halua kuvitella, mitä Mirmeli ja Bluebell ovat kokeneet :wideyed: onneksi tässä kipuillaan kuitenkin hyvän asian puolesta :love017

Mulla se ainut tullu paino lähti noroviruksen aikana pois ja viimeksi painoin alle lähtöpainon. Jospa alkais taas vähän nousemaan :)! Alaselkä ja lantio ollu paripäivää kipeänä täälläkin. Saa nähä kuin tänään selviän kun työhommissa saa tänään kävellä ja paljon :D. Hyyppä riehuu mahassa tajuttomasti ja yölläkin heräilen kun rallit käynnissä :D!

Sandra82: varmaan ollaan peräkkäin siellä käyty :) mulla oli viikkoja 20+3 ja poika 370g. Mun omalla äidillä oli ra-di ja myönnän mussuttaneeni kaikenlaista , mutta olin hyvin hoikka raskauden alussa. Nyt tullut ehkä n.7-8kg mutta hödin tuskin olen 60kg. Se sokeri vaan vissiin menee vauvaan aikalailla ja kielsi mua nyt syömästä ettei pojasta tuun megaiso. Tällä mun kapealla lantiolla onkin sitten erittäin jännittävää synnytellä jotain 5kg jätkänpätkää.. Karkit piiloon, himottaisi kyllä!

Heh ja se hassu ultraajatäti antoi mulle muut kuvat mut mun miehelle sen missä on pippeli - siinä huumoriveikkona miekkoseni heitti sitten lääkärille, että yhdessä voidaan sitten joskus mittailla :D hahha

Imme; mä oon käynyt raskauden aikana kiropraktikolla ranka, lonkka js puutumisongelmien vuoksi. Apua olen saanut. Tuo kuulostaa et sulla vois olla joku si-nivelen jumi tms fasettilukko/hermopinne ongelma. Kantsii käydä ammattilaisella.

Mulla on kohta toinen silmä täysin ilman ripsiä! Ne ihan ropisee pois.. :( onko joku kokenut samaa vai onko tä jotain muuta.. pitää varmaan kulkea töissäkin meikittä kun ei tuohon ripsariakaan saa järkevästi..

Mirmeli, myös mulla on käynyt oikeassa silmässä ripsikato. :( Uskon sen johtuvan siitä, että nukun nykyisin yleensä oikealla kyljellä ja tykkään superpehmeästä tyynystä, jossa pää uppoaa syvälle tyynyn "sisälle". Ripset ovat siis suurimman osan yöstä tyynyn puristuksissa ja varmaankin tästä syystä harventuneet tosi paljon. Mutta selällään j mahallaan kun ei pysty nukkua, niin jäljelllä jää vain kaksi ripsituhoasentoa... Tai sit pitäis luopua pehmeästä tyynystä...

Mulle on tullut painoa nyt noin 4kg ja ahdistaa. Tällä viikolla olen jotenkin saanut käsitystä, millaista myöhemmin voikaan olla, kun jo nyt on tuntunut, että en mahdu nahkojeni sisään mahoineni päivineni. Maha on ottanut tällä viikolla nimittäin ihan hullun kasvuspurtin. Kipuja ei ole juurikaan ajoittaisia jomoja ja vihlaisuja lukuunottamatta, joten kiitollinen saan olla. Hurjasti tsemppiä teille, jotka nyt jo kipuilette enemmän! <3

Mulla on alkanut ripsien lähtö jo kuukausia sitten.. :( en usko johtuvan nukkumisesta mutta onhan se vähän ikävää.
Mun mahan kasvu on onneks rauhoittunut vähän.. kasvo alkuun nopeasti ja paljon. Nyt on suppea vaatekaapin sisältö ja odottelenkin lämpimämpiä kelejä että tarkenis ilman takkia yms. Yksi takki mahtuu kunnolla ja se on lenkkitakki :D mutta onhan tä aika kivaaki :) vaikkei olo olekkaan hehkein kun tälläytyy illanistujaisiin ;)

Takaisin