Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin tänään rakenneultrassa kättärillä; potra poikahan se siellä niinkuin oli epäilys jo neuvolalääkäriultran jälkeen. Tästä ei kuulemma tyttöä saa tekemälläkään joten varmoin fiiliksin. Painoa oli pojalla 370g ja vastasi n. viikon vanhempaa kuin mitä on ja herkuttelut saa nyt jäädä. yhyy

Onko teillä ollut jo jonkinlaisia liitoskipuja? Näin esikoista odottaessa en ainakaan itse tiedä, mikä vihlaisu ja pistely kuuluu mihinkin kategoriaan. Nyt eilisestä saakka olen muunmuassa ihmetellyt oikean jalan ja lonkan kipua/polttavaa tunnetta, joka ei loppunut edes yön aikana. Samoin alapäätä on pistellyt inhottavasti häpyliitoksen tienoilta.

Blop: okei! :) mulla 5.8.
Imme: mulla noita kipuja riittää mutta en oikein tiedä mikä on mitäkin.. järkky lonkkakipu oli muutama viikko sitten.

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä ja Haleja sulle Mirmeli! <3 Toivottavasti noi kipuilut ja muut oireet alkais pikku hiljaa helpottaa. Mä oon kanssa sitä ihmetellyt, ettei hemoglobiinia olla otettu ton rv 10 jälkeen..

Meillä tänään iltapäivällä rakenneultra ja jännittää kyllä niin paljon! :nailbiting: Oon taas ehtinyt tässä viime päivien aikana kerätä päähäni vaikka minkälaisia kauhuskenaarioita :woot:

Tonto: tsemppiä! Mä jännitin kans ihan hirveesti sillon mutta hyvin se menee ♡

Imme, liitoskipuja ollut jo jonkun aikaa, välillä nivuset tulessa ja lonkka kipuilee, ja kaikki kuuluu asiaan ilmeisimmin :)

Tonto, me oltiin eilen rakenneultrassa ja meitä ainakin jännitti ihan hirveesti. Just vikoina päivinä tuli kaikki kauhuskenaariot. Ja tosiaan se pää katsotaan vielä kahden viikon päästä, kun eilen oli huonossa asennossa. Mutta tsemppiä, hyvin se menee :) tuuhan sitten kertoon kuulumiset!

Ja viel siitä hemoglobiinista, niin meillä on kyl mitattu joka neuvolassa se, ja kävin kerran työterveydessäkin sen mittauttamassa tuossa välissä. Eli jos on mahdollista esim työterveydessä piipahtaa , niin sieltäkin saa varmasti ainakin tuloksen ja sit vaikka soitella neuvolaan ja kysellä mitäs tehdään. :)

Bellu: en muuten ajatellu edes, pitää varmaan käydä sit just siel työterveydessä.. tä väsymys on hurjaa.

Mulla on mitattu joka neuvolakäynnillä hemoglobiini,itse oon aina sen pyytänyt. Mulla kun on taipumusta ollut aina alhaseen hemoglobiiniin. Terkkarin mielestä mun 114 arvo on hyvä... ite oon kyllä toista mieltä kun huimailee ja väsyttää.. alotinkin ihan omatoimisesti raudan syömisen.

Frosty, meilläkin oli eilen rakenneulta kättärillä ja varmaan sama henkilö ultraamassa sanankäänteistä päätellen :-) Tästäkään kaverista ei kuulemma tyttöä saa tekemälläkään. Ja myös mainitsi herkuttelusta, tosin siinä mielessä että huomaa ettei äiti ole herkutellut, painoa oli 308 g ja tasan 20 viikkoa. Mutta ei ainakaan patistanut herkuttelemaan, joten oli ilmeisesti hyvän kokoinen poika ja lihaksetkin jo alkaneet nätisti kehittymään :-)

Hemoglobiini: Onneks mulla on mitattu joka käynnillä, että saatiin laskenut hemoglobiini kiinni. Se oli vähän yli satasen lukemissa, ei niin kovin hyvä tulos, kun normisti olen jossain 125-135 välillä. Rautaa syön, mutta tuntuu että tabletit tulee toisesta päästä ulos... olen kyllä yrittänyt panostaa raudansaantiin ruoasta vähän enemmän joten toivottavasti arvo on ens kerralla vähän parempi.

Keski- ja loppuraskaus kai laskee rauta-arvoja eniten, toivottavasti sitä kontrolloidaan jossain vaiheessa meillä kaikilla.

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :) Jätkä hermostu kun kohtua kokeiltiin ja mittailtiin,alko hirvee riehuminen ja näky sykkeissä kuulemma :grin Sf-mitta oli 18cm,keskikäyrillä mennään.
Kuukauden päästä sokerirasitus,ei olis ollut pakko mennä,mutta ajattelin et parempi saada selville jos sattuis olemaan jotain :) Niin ja painoo oli tullut neljä kiloo.

En oo hirveästi ehtinyt seuraamaan tätä palstaa niin on perustermit vähän hakusessa. Sarjassamme "ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä" - mitä tarkoitatte tuolla painoa tullut kilon tai 4? Siis koko raskauden aikana, kuukauden sisällä tms? Mulla on tullut jotain 4 kiloa yhteensä, mutta nythän se painon nousu lähtee lukemani mukaan kasvuun kunnolla :-D

Sandra, Yleensä jutussa lukee mistä moinen paino on laskettu, esim. itse kyllä käytän termiä koko raskauden aikana saaduista kiloista mutta juurikin epäselvyyksien takia kirjoitan loppuun mitä tarkoitan :)
Mä olen koko raskauden aikana ottanut jo melkein 8kg.... :sad001

Just punnitsin tänää ni mul on tullu kokoaikana se +-4 kg..

Ok, kiitos selvennyksestä! Mä en muutenkaan kauheasti ota nyt paineita painosta, ja varsinkaan neuvolan punnituksista kun on mihin vuorokauden aikaan tahansa ja välillä painavammat vaatteet päällä :-) Kyllä se paino ennen raskauttakin välillä vaihteli pari kiloa saman viikon sisälläkin suuntaan jos toiseen. Pääasia että vauveli kasvaa normivauhtia :-)

Takaisin