Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä sua nyt Mirmeli koetellaan! Toivottavasti laantuu levosta etkä tarvitse päivystysreissua.

Mulla vielä kaksi viikkoa ja risat kärvisteltävää rakenneultraan, en malttais odottaa :)

Toi on kurja ittellä taas suoliston oireyhtymä vaivaa niin sen takia tippunnu painoakin 2 kiloa. Meillä olis jo torstaina rakenne ultra ja silti ei jaksais oottaa :)

Mirmeli, sun kivut kuullostaa täysin samoilta mitä mulla on ja mitään selitystähän niille en ole vielä saanut, ultrassa kävin ja sielä kaikki oli ok ja kohdunsuu kiinni jne. Minullahan jäi endometrioosin selvittäminen suoliston osalta kesken kun tulinkin sitten raskaaksi ja piti tutkimukset laittaa jäihin ainakin raskauden ajaksi. Mutta aivan samanlaiset oireet kun sinulla, mulla mennyt sitten levolla ohi mutta heti kun vähänkin töissä alkaa rehkimään niin kipu palaa eli tosi rennosti täytyy ottaa.

Mä sain onneks viimeks lääkäriltä lähetteen naistenpolille varmuuden vuoksi jatkoa ajatellen että jos kivut palaa tosi pahoina takaisin niin voin sitten mennä sinne. Taysiin eivät ainakaan ota ilman lähetettä jos ei ole yli vkon 20.

Joo täälläkään ei naistenpolille pääse ilman lähetettä mutta yleispäivystykseen sitten kyllä. Mä nyt yritän tässä lepäillä loppuviikon ja ottaa rauhassa, nyt olo on hyvä kun istuu tai makaa mutta kävely ja ylösnousu on kivuliasta.. endometrioosia mietin myös nyt kun säteili niin selkeesti suolistoon ja on jotenkin ärtynyt olo vatsassa mutta eikös sen raskauden pitäisi "parantaa" sekin vaiva? Me oltiin päälle kaksi vuotta hoidoissa mutta siinä ajassa ei endoa tutkittu sen enempää, toisin sanoen en päässyt tähystykseen, vaikka oireet selkeät ja helvetilliset kuukautiskivut koko vatsalla. Ehkä se jää sitten arvoitukseksi mutta ivf sitten lopulta tehosi :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla oli kanssa sitä alapään menkkamaista kipua, siis ihan emättimen sisällä kipu. Säteili välillä peräsuoleen ja just ilmavaiva tuntui kipeeltänperäsuolessa. ( näin ollut myös menkkojen aikana).
Mulla tehty suolitähystys muun kivun vuoksi ja endometrioosia ei ole löydetty.
No, tota kipuilua ehti olla yli 2 viikkoa. Tuntui et paheni kanssa rankan päivän jälkeen jos oli ollut paljon jalkeilla. Sit viimein yks ilta alkoi kova kutina alapäässä ja hain hiivalääkkeet apteekista. Noilla lääkkeillä katos hiiva mut myös kaikki noi kivut ja jomottelut yhdessä yössä!
En ois voinu uskoo että kyseessä oli hiiva kun ei tosiaan alkuun kutissut ollenkaan mutta niin se vaan ilmeisesti oli. Ja kaikki tulehduksethan voi altistaa supistelulle eli kivut oli varmaan supistuksia...
En tiiä voiks tota hiivaa mitenkään todeta ilman kutinaa mut melkeen suosittelisin kipuilijoita oman kokemuksen perusteella hiivalääkettä kokeilemaan. Ei se varmasti tilannetta ainakaan pahenna o_O

Joo, eipä ne hepposin perustein tee niitä tähystyksiä tai muita toimenpiteitä. Itse ravasin miltein kaks vuotta eri lääkäreillä ennenkö kukaan löysi/teki mitään. Loppujenlopuksi multa löytyi kohdusta aika merkittävän iso myooma mikä poistettiin mutta eipä kivut sillä lähteneet kuitenkaan joten endo epäily siis sen jälkeen..
Periaatteessa raskaus vie endon kivut / oireet pois MUTTA ei kaikilla.

Se on vaan kyllä nykyään että itse joutuu vaatimalla vaatimaan tutkimuksia lääkäreiltä ym. Kukaan ei mua ottanut alussa tosissaan että ois jotain vikaa väittivät aina että sulla vaan on kivuliaat kuukautiset tai just joku tulehdus..
Itse olin alusta asti varma että jotain pielessä koska jouduin aina saikuttamaan menkkojen aikana muutaman päivän ja en välttämättä päässyt sängystä ylös kipujen takia. :( Toivottavasti sulle helpottaa!

Bellulle kiitos ja tsemppiä ultraan! :) jäädään odottelemaan uutisia :p

oon nyt käyny jo pariin otteeseen lääkärillä ja luotan että hiiva olis todettu jos sellasesta on viitteitä mutta sehän voi olla kipuilun takana. Hyvä angii että sulla selvisi :)

Mä alan tulee siihen tulokseen että mun kroppa on vaan herkempi kaikille muutoksille tuolla hormonipuolella. Menkat ollu samaa luokkaa kun nnannalla, pyörryttävää kipua ja oksentelua, samoin kun erilaisia hormoneja tullut syötyä tässä niin haittavaikutukset olleet aina megaluokkaa. Yksi kätilö osas kertoa jo ennen munasolupunktiota että mahdollinen raskaus voi tulla olemaan mulla hankala, eikä ollut yhtään väärässä :D

Nnanna: No mutta mielenkiintosta sitten joskus huomata onko raskaus auttanut kuukautiskipuihin ja muihin, ei voi kun toivoa :) mulle on aina vaan sanottu että mikään ei viittaa endoon (muutakun kivut) ja melkein samaan lauseeseen sanottu että on niin hankala diagnosoida -.- turhauttavaa...

Tsemppiä Mirmeli,toivotaan että kivut helpottaa! :)
Täällä on menossa 22+2 ja taitaa olla vahva jätkä tulossa :D Nyt pitänyt 40min sellasta jumppaa masussa,että navankohdalta maha aaltoilee ja hyppii <3

Ultrassa käyty. Tyyppi nukkui koko ajan, joten lääkäri ei nähnyt päätä kunnolla, kun ei suostunut siirtymään suotuisaan asentoon. Kahden viikon päästä uudelleen, josko sitten näyttäis kaiken. Lääkäri oli virolainen, ja ihan nyt en ollut varma tuosta asiakaspalvelutaidosta. Muuten oli kaikki rakenteet kunnossa ja vastasi viikkoja. Painoarvio oli 365 grammaa. Hyvillä mielin siltikin

Voi ei :') toisella oli päikkäreiden aika ♡ no mutta uusinta kierrokselle sitten vain :) onko sama ultraaja? Pystytkö pyytämään toista henkilöä?

kivut on helpottaneet taas vähäsen.. tänää oli raju huimaus-pahoinvointi-sydämentykytys-hikoilu kohtaus ja jotenkin meni pasmat kokonaan sekaisin. Menin lattialle makaamaan jalat ylöspäin mikä auttoi kyllä mutta stessi puski läpi ja itkin varmaan puoli tuntia.. kokoajan on jotain ihme juttuja eikä tiedä kuuluuko asiaan vai ei ja vastauksia ei juurikaan tunnu mistään saavan.. :( ehkä oon vähän väsynyt.. plah.. anteeksi avautuminen.

Blop: millon sulla on la?

Bellu, meillä mentiin niin kuperkeikkaa, että hankalaa oli sekin kuvaus :D Niin hyvä kuin onkin saada terveydenhuoltoon noita ulkomaalaistaustaisia vahvistuksia, on todella tilanteita, missä todella haluaisi sananvivahteesta isoihin kokonaisuuksiin ymmärtää _kaiken_, molemmin puolin.

Voi Mirmeli noita sun kipuja. Onko sulla (puolison lisäksi) ketään kelle puhua? Itsellä kun oli monen monta kipeää hankalaa viikkoa putkeen, olin jo varma, että masennun lapsen syntymään mennessä silkasta huolesta ja väsymyksestä. No ne kivut mystisesti hävis (enimmäkseen), väsymys jäi. Enää olo ei ole epätoivoinen, pikkusen alavireinen vain pahimmillaan. Voi raskaus, voi hormonit. Pyytäisin sut kahville jos asuisit lähellä.

Bubs: voi kiitos lohdutuksesta ♡ onhan mulla ihmisiä ympärillä mut mäki oon vähän sellanen etten sitten suutani avaa.. äidille nyt välillä. Muutamat viime vuodet on ollu rankkoja ja täynnä odotuksia ja pettymyksiä ja lopulta turtumista lapsettomuuden kanssa, että nyt mun pitäisi vain olla onnellinen tästä ihmeestä. Ja tottakai olenkin, onnellisempi kuin koskaan! Itse vain silloin epätoivon aikoina en ymmärtänyt miksi raskaana olevat valittaa olojaan kun itse olin ihan hajalla siitä ettei meille sitä suoda ja olisin tehnyt kaikkeni että olisin ollut heidän tilallaan. Tottakai nään asiat nyt pidemmälle mutta tuntuu väärältä potea näitä fiiliksiä kaiken tuon jälkeen. :/

Mirmeli: ilmeisesti tänään kävi vaan huono tuuri ja se lääkäri oli sairastunut eli tämä oli tuuraaja. Nyt vaan toivotaan, et ens kerralla olis se sairaana ollut paikalla!
Mulle tuli tuommoinen kuvailemasi kohtaus kans tässä kerran. Onko sulta mitattu hemoglobiinia nyt lähiaikoina. Mulla liityi selkeästi sen laskuun, joten kannattaa mittauttaa sekin varmuudeksi!
Ja Bubs: meillä potkittiin ennen ultraa ja ultran jälkeen voi olla ettei hänkään pitänyt siitä lääkäristä

Bellu: oon tota hemppaa miettinyt ja sitä ei olekkaan mitatti rv10 jälkeen! Seuraava neuvola on vasta 24.4 että siellä pitää kysellä josko mittaisivat. Ehkä ensi kerralla olis sit vähän selkeempi ultraajakin siellä, kyllä aina jää parempi mieli kun yhteistyö sujuu :)

Mirmeli, ite oon tehnyt päässäni eroa vauvan olojen ja omien olojeni välille. Siis että ilo vauvasta ei todella poissulje sitä, että sattuu aivan hemmetisti. Mut kieltämättä tuntuu, ettei oikein kehtaa valittaa. Mulla semmonen tausta, että vuosikymmenen ehdin lapsettomuutta painavin syin pelätä, minkä vuoksi just kunnon kiittämätön paskiainen -olot oli alkuun.

Bubs: oot kyllä oikeassa. Kurja olo ei poista onnea. Ja yllättävän kurjaksi kivut olon saavat :o meitä on onnistanut menneisyydestä huolimatta :) ollaan onnekkaita vaikka ei tämä aina olekkaan mukavimmasta päästä :)

Takaisin