Elokuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja salo84
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on alkanut tuntua potkut selkeämmin (nyt 19+6), ja välillä kesken työpäivän havahtuu siihen, että nyt mahassa on jumppa menossa. :happy:
Mies tunsi myös eilen ensimmäistä kertaa potkut mahan läpi, kun tyyppi sattui juuri silloin potkasemaan kovempaa. Oli miehelle aika hieno kokemus. :Heartpink Ihanaa, että vauvan odottaminen alkaa pikkuhiljaa konkretisoitua.

Mulla ei näy linea negraa, mutta oonkin aika vaaleaihoinen että en uskonutkaan näkyvän. Liikkeiden tuntumisesta ei kannata olla liian huolissaan, mulle tänään hoitaja sanoi rakenneultrassa että on harvinaista että ensisynnyttäjä jolla on etuseinäistukka tuntee vielä tässäkään vaiheessa 20+4. Itse oon siis juuri sellaista möyrintää tuntenut ajoittain parisen viikkoa, hyvin hentoa kylläkin. Ultrassakin näkyi kuinka vauva oli jalat potki selkään päin eikä niistä mitään tuntunut minulle. Sitten kun vauva venytteli koko vartaloaan, niin ne muljahdukset tunsin :) Oli aika hauskaa kun pystyi yhdistämään kuvassa näkyvät liikkeet omiin tuntemuksiin reaaliaikaisesti :grin

Eli rakenneultra siis onnistuneesti takana! :love017

Hmm, mulla on ollut linea negra navan alla ihan ihan haaleana viivana jo kauan ennen kuin tulin raskaaksi. o_O Nyt se on ehkä pikkuhiljaa tummentunut hieman.

Linea negra tupsahti näkyviin jossain vaiheessa muutama viikko sitten. Aika haalea, mutta selvä viiva napaan asti.

Mullakin on alkanut liikkeet tuntumaan, hentona tosin mutta kuitenkin :) Linea negraa ei ole tullut..
Ja tänään vihdoin saatiin vaunut hommattua, yksi asia nyt huolesta pois :) Me lähtään viikoksi ruka-salla akselille lomalle huomenna,ihana päästä työhommista hetkeksi eroon.. sitten ei olisikaan kuin n. 7 viikkoa töitä ennen lomia..hitsi miten aika menee..

Haha, viikkoja niin paljon, että itsekin olen jo sekaisin. Huomenna viikkoja siis jo 20+0! Huhhuh, puolivälissä ollaan. :)
Mulla tuli tänään esimaitoa, kaikkea sitä. Onko muilla tullu? Ainaki jossain vaiheessa oli puhetta siitä.

Tonto oon kans hoitoalalla töis, meillä on listassa (kolme viikkoa) kaks yövuoroa, mutta osastohoitajan kanssa sovittiin että teen vaan yhden yövuoron per. lista.Kun mun työpaikka on pitkäaikaispotilaita ja intervalliasiakkaista. Välillä on helpompia öitä ja välillä on taas sellasia ettei tie kuinka päin olis että nämä muorit ja paapat on lähdös ovista ja ikkunoista karkuun :D
Että yövuoroja teen niin pitkälle kuin vaan jaksan.

Mirmeli Mulla oli kans aivan jäätävä suonen veto tänään jalassa jottei tiennyt kuinka päin olis pitäny olla. Ravintolisää en ole käyttänyt, mutta aattelin kokeilla sellasta magnesium- öljyä. Vielä en ole saanut kuitenkaan aikaaseksi sitä hommattua

Oottakote mistäpäin kotoosin? Itse asustelen Seinäjoella.

Mulla on ruvennut potkut tuntuu ihan tosi kovaa nyt. Eilen illalla hyvä ettei tullu pissat housuun kun pyörähti jotenkin iha hurjasti toiselle puolelle mahaa :D oli ihan tunnettavissa kädellekin koko homma. Mahaki jotenkin pullahtanu tosi näkyviin:shy: väsymys vaivaa myös, yöt menny tosi huonoilla unilla ja päälle viel nää siitepölyhommat =pää täynnä räkää.

ei oo esimaitoa näkynyt,mutta jotain muuta töhnää välillä tullu rintsikoihin. Vai liekö se just sitä :wink

Jemna mulla on koko raskauden ajan ollu rinnoissa maitoo sitä on yleinsä aina tullu vaan valumalla tai imemällä, mut nyt on ruvennu tulee kun puristaa

Juu, luin et se on just ilmeisesti kirkasta se esimaito tässä vaiheessa. loppuraskaudessa sit valkosta tai kellertävää, ja oikeeta maitoa alkaa yleensä erittyä kun istukka on syntynyt.

Juu kirkasta nestetta tulee valilla. Ja linea negra on ollut jo pitkaan. :)

Taalla tuntuu melkeinpa paiva paivalta enemman kunnon potkuja. Jain muuten miettimaan, kun ekan ultran mukaan nyt ois 22+1, mut rakenneultrassa se olikin kolme paivaa pienempi, niin kumman mukaan tassa nyt pitaisi laskea ne viikot.. Laakari tais maanantaina kylla merkata alkuperaisen laskelman mukaan..

Muistelen, että sillon vasta aletaan muuttamaan laskettua aikaa jos heittää aiempaan yli neljällä päivällä :) linea negraa ei oo, eikä tuu maitoa mut rinnat on kyllä alkanu turvota.. piti hommata jo suuremmat liivit :p

Mulla ainaki tuli vaan toisesta. Eikä sitäkään paljon ja pikkusen puristamalla tuli lisää. Puristellahan ei vissiin saisi. Eiköhän ole normaalia et tulee vain toisesta, koska kaikilla ei tule ollenkaan esimaitoa.

Hui kun te kerkeette aina hirveesti tänne kirjotella! Vaikka en oo kerenny hirveemmin itte kirjottelee, niin koitan käydä kuitenkin lueskelemassa säännöllisesti. :)

Torstaina oli rakenneultra, vahva poikatunne vahvistettiin!:love017 Kovin oli vilkasta sorttia, ei meinannu tahtoo antaa ottaa kuvia ollenkaan. :D Mutta kaikki hyvin, se on parasta!

Tissit on täälläkin ruvennu vuotamaan aina sillon tällön. Molemmista tulee, toisesta kuitenkin enempi ja herkemmin. Tulee sekä kirkasta, että valkoista.

Olen tällä taustalla lueskellut juttuja, muttei ole oikein ehtinyt kirjoitella.
Eilen kun oltiin lähdössä pakettiautolla liikenteeseen, koitin nousta lumipenkan kautta autoon. No lumi murenikin jalan alta, mutta sain onneks autosta kiinni niin et pyllähdin maahan kuin hidastetussa filmissä. Eilen pelotti kamalasti, että eikai pienelle ole käynyt mitään. Tunnustelin potkuja ja liikkeitä ja kuunneltiin sydänääniä. Vaikuttaa ihan normaalilta. Silti viime yö meni pyörien ja tuskastellen, että olisko silti pitänyt mennä lääkäriin?! No, vauhti ei pyllähdyksessä ollut kova, ja keskiviikkona meillä on jo rakenneultra. tässä tuntee itsensä aivan hermoheikoksi.... tänää siis viikot 20+4

Et kaatunut vatsallesi (= kohtu ei jäänyt puristuksiin), vauva liikkuu etkä vuoda verta. Näillä pienillä on maailman parhaat turvatyynyt! Halaukset, kaikki on varmasti kunnossa <3 Kaaduin itse pahasti helmikuussa ja vatsalihaksetkin revähti, se kipu oli hurjaa ja meinas välillä viedä järjen, MUTTA vauva oli suojassa.

Mulla rakenneultra puolilta päivin. Oon niin täpinöissäni, että melkein on huono olo :D

Takaisin