TerhiJii: Ootko kokeilu sitä Lansinoh-voidetta? Saa apteekista ja marketeista vauvaosastolta. Sitä ei tarvi pestä pois, on kokonaan luonnontuote.
Mulla oli muutaman eka päivän kyllä kans todella arat rinnat ja toinen rinnanpää aloi jo mennä sellasille vesikelloille. Ei onneksi kuitenkaan puhjennut. Oon välillä käyttänyt rintakumia, kipeän rinnan kanssa tai jos muuten on ollut rinta niin täysi ja pinkeä, että vauva ole meinannut saada otetta. Se on minusta kyllä hyvä keksintö, vaikka mieluummin imetänkin ilman, silloin kun en sitä tarvitse, ihan vaan siksi että se lisää taas yhden tekijän yhtälöön. Mutta on ollut tiettyinä kertoina siis todella tarpeellinen ja hyvä.
Mulla oli muutaman eka päivän kyllä kans todella arat rinnat ja toinen rinnanpää aloi jo mennä sellasille vesikelloille. Ei onneksi kuitenkaan puhjennut. Oon välillä käyttänyt rintakumia, kipeän rinnan kanssa tai jos muuten on ollut rinta niin täysi ja pinkeä, että vauva ole meinannut saada otetta. Se on minusta kyllä hyvä keksintö, vaikka mieluummin imetänkin ilman, silloin kun en sitä tarvitse, ihan vaan siksi että se lisää taas yhden tekijän yhtälöön. Mutta on ollut tiettyinä kertoina siis todella tarpeellinen ja hyvä.

Meitä välillä naurattaa kun ipana alkaa itkemään, se on vaan niin söpö silloinkin <3
Ensimmäiset kaksi yötä kotona ähvättiin ja pungerrettiin yöt läpeensä, nyt kaksi yötä takana niin, että vauva käy yöunille klo 21-22, siitä sitten evästä nassuun 2-3 tunnin välein, muuten välit nukutaan kuin tukit! Ihan mahtavaa! Itsekin osasin viime yönä nukkua kaikki syöttöjen välit ja olokin on sen mukainen. Isimieskin on osannut nukkua hyvin meidän kanssa samassa huoneessa kun laittaa tulpat korviin ja minä sitten herätän tarvittaessa. Viime yönä tarvittiinki vaan yksi herätys kun kävin pulloa lämmittämässä. Meillä siis tissitellään valtaosin, mutta lisämaitoakin olen antanut silloin tällöin, lähinnä vaan öisin. Muru nukkuu niin paljon paremmin kun saa kerralla massun kunnolla täyteen että on kerran yössä turvauduttu pulloon jolloin annan omaa pumpattua maitoa tai korviketta tissin jälkeen vielä, mitä nyt tarjolla sattuu olemaan.
Eilen mulla alkoi vasta mielialan vaihtelut, pärähdin ihan totaaliseen itkuun omien vanhempieni luona kun pahoitin mieleni erään ihmisen toiminnasta. Sitä itkua onkin sitten riittänyt tasaisin väliajoin. Mutta kumma kyllä, olo ei juurikaan ole ahdistunut, itkuinen vaan. Kuulunee asiaan. Vauvan sylissä pitäminen helpottaa ja lohduttaa, meillä siis sylitellään paljon jotta saadaan mammalle parempi mieli :)
On tullut jo ensimmäisiä ääntelyitäkin, vaikka kehitys tuleekin 6 viikkoa jäljessä :) Vasta yksi oikea hymy tullut, refleksihymyjä vaan lähinnä, lääkäri sanoikin että älä turhaan odottele vielä.