Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei oo tullu vielä lunta tänne helsinkiin, mut kerron kun tulee ja testaan. Mä kyl luulen, et eiköhän ne asiansa aja ja jos ei, nii sit skimbat alle. :D

heheh, jep :D Jotenki vaan muistan et viime talvena ilmakumipyörillä meni jotenki niin sutjakkaa eikä lumi tarttunu renkaisiin. Nyt ku tän vuoden ensilumen tultua kävin kaupassa vaunujen kaa nii aivan järkyttävää oli se paakkujen määrä mitä pyöriin tarttu :o Ja ylämäet oli jotain niin raastavaa, huh :o Mutta sit kotia tullessa (älkää nyt naurako) huomasin että takajarru oli päällä :DD Nii nyt vaan mietin et mitenköhän menis ilman jarrujen päälläoloa ;) Ja juu, tiedän olevani piiloblondi ;)

No anteeks mut pakko oli kyl vähän tirskahtaa... voisin kuvitella että mullekin kävis noin... :D

Sinbbu hahah, joo no ei siinä voinu itekkää pidättää naurua ku tajus sen, vaikka olinkin ihan hikimärkä ja ärsyyntyny siitä reissusta :D Mulle muutenki aina sattuu ja tapahtuu, milloin jään hissiin jumiin, varashälyttimet soi, kenkien korot katkeilee. siis millon mitäki hauskaa/noloa ja vähemmän hauskaa :D

IceCream , uskon et ne jäi siinä pakkausvaiheessa kassalla, kun laitan aina jarrun päälle kun sullon vaunun alaosaan tavaraa :D Kun menomatka ei noin tuskalliselta tuntunut. Sit aattelin vaan matkalla et se olis niiden tavaroiden takia noin painava :DD En kyllä tajua miten ei matkalla tullu mieleenkää, että vois olla jarrut päällä.. jos sitä sit ens kerralla olis astetta fiksumpi :)

Heippa kaikille, olen seurannut juttujanne jo vuoden ajan. Aloitin tosin tuolta heinäkuisten puolelta, mutta siirryin elokuisten puolelle hyvin alkuvaiheessa. Sanoin miehellekin, että minähän en minnekään foorumeihin liity, mutta tässä sitä ollaan. Alkaa hieman tympimään, kun ei oikeastaan ole "mammatuttuja" Toivottavasti mahtuu mukaan jutusteluihin. Täällä siis kirjotteleepi nyt reilu 3kk pojan äippä.

No kyllähän tänne mukaan mahtuu Kultashiini :) Tervetuloa.

Meillä oli vanhois rattais umpikumit, mut näis nykysis ilmakumit. En oikee tiiä mitä mieltä näist oon. Ihanan kevyet verrattuna umpikumisii, mut saa suht usein olla pumppaamas ja olla niin peevelin tarkka et on saman verran ilmaa kaikis, muuten heti viettää ja vetää vinoo :cool: Umpikumisis oli tosiaa se helppo ettei tarvinnu koskaa miettii onko tarpeeks ilmaa :) Harmittaa et ne umpikumiset ei täysin mee näihin nykysii rattaisii, tai menis muuten, mut sit ei toimis jarrut. Ku vanhois rattois ne oli vähä erilaiset.

Mä oon muuten kans miettiny noit vaunusuksii, mut sellasii mitkä menee molempien renkaiden alle. Ku ainaki tääl jos tulee paljon lunta, ni eivät ehi ihan jokapaikkaan auraamaan. Kolme talvee jo kironnu ku niit suksii ei oo tullu hankittua. Tosin nyt on toi kantoreppu et jos sitä käyttäskii sit jos teitä ei oo aurattu...

Harrastaako muitten vauvat "istualteen nousua"? Siis meidän poika on jo kohta kolmatta viikkoa tehny sitä, et jos pötköttää tuossa vatsaa vasten, niin kampeaa itteään ylös eli pystympään? Sitä saa jo varoa, ettei kellahda sylistä! Ja tekee tätä paljon.. ja seistä pitäs saada kokoajan tuettuna mahaa vasten.. kasvot siis pitelijäänsä päin.. mahoton mies.. ihan kiljahtelee riemusta, kun hänet nostaa "seisomaan" vatsaa vasten.. ja tota istualteen nousuakin harrastaan virnuilun ja naureskelun kera.. taisin synnyttää oikean pikku eemelin..

Poika nukkunut 11:sta asti, kerran heräsi syömään ja laitoin ulos sen jälkeen jatkamaan unta. Nukkuu edelleen ja rinnat räjähtämäisillään :D No hyvä, että nukkuu niin jaksaa olla virkeänä mummilassa kun onpi menossa hoitoon muutamaksi tunniksi kun me isukin kanssa käydään keittiökaupoilla :)
Saas nähdä jos nälkä iskee, että miten mummi saa syötettyä...

Meil kans Tyyne yriitäs istumaan. Ja toi seisominen on niin kivaa. Tosin en kyl seisota vatsaa vasten vaik pitäs, mut enpä esikkookaa ja hyvin sillä on lonkat voinu. En kyl tietty anna täyttäkä painoo Tyynen jaloille vaan tuen kyljistä kiinni pitäen ja vähän keventäen. Omat kädethä siinä hyväs lykys lisää habaa saa :smiley-angelic006

Joo, mä tuen kans Bettie. Hauikset huutaa hoosiannaa välillä, kun poika on niin innoissaan siitä seisoskelusta. Terkka sanoi, et viiden kuun ikäisenä pitäs varata jaloilleen, mut toi varas jo ennen 2kk ikää. Eipä se terkka sanonu mitään et ois pahasta, lapset kun tekee asioita omaan tahtiin. Tottahan se.

Meil on kans kammettu jo jonki aikaa pystyyn ja istumaan. Milläs sitä sit estät ? Tokihan sitä tosiaan pitää tukea. Uusin juttu on se, et pidetään käsistä kii, ni siitä kammetaan ensin istuma-asentoon ja suoraan pystyyn. Selältä mahalleen ja takas mentiin 2,5 kk iässä. Nyt se ei oo enää kiinnostanu, ku on kaikkee muutaki. Toisin sanoen sylissä on kivempaa, ku leikkimatolla lelujen kanssa.

Mä en oo muuten ikinä kuullukaan vaunusuksista. Luotan siihen, et täällä etelämmässä ei ees tulis niin paljo lunta. Meil on kyl Brion vaunut, niis on isot pyörät, ni luulis menevän lumessaki suht hyvin.

kulkee meilläkii lumessa mut sitte se märkä lumi kasaantuu siihen renkaiden päälle= töyssynen kyyti:)

Takaisin