Elämää vauvan kanssa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Keni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huh mikä hirmu meillä asuukaa.enkä tarkota nyt itteeni vaan tota tyttöö,kuinka pahalla päällä se onkaa!!!täytyy toivoo et se nukahtais uudestaa:grin.

Meidän poitsu viihtyy sylissä vain istumassa eli ei enää "vauvana" :D heti pönkää istumaan jos yrittää pötkötyttää sylissä. Paitsi jos on väsy, sillon köllötellään.. Rakastaa myös käsien varassa istumaannousua :)

Tänään nauratti kun poitsu yritti ihan tosissaan saada jalkojaan suuhun mutta ei siinä onnistunu :D toinen jo ihan hermostu ja äiti vaan naureskeli :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Tossa äsken pötköttelin Tyynen kans sängys(se nukku) ja aloin kuuntelee ku sen maha mölisee ihan hirveesti. Sitpä vast älysin et mä hölmö oon taas syöny pähkinöitä, että ei ihme että mölisee. Saas nähä meneekö yö valvomiseks, ku Tyyne ei noit pähkinöit kestä. Pahin näyttäs olevan maapähkinä, mut tos sekotukses ei onneks sitä oo, mut hasselpähkinää, cashewia, mantelia ja saksanpähkinää :sad001 Miten mun pää on niin tyhmä et ei älyy ennen ku on myöhästä, ni nää jutut.

Mun mies on vakavasti allerginen pähkinöille ja pahin on maapähkinä. Riittää, että huoneessa on avattu pussi pähkinöitä, niin alkaa ahdistaa hengitystä. En uskalla syödä itekään, et jos poika reagois.. cashewpähkinät ei kyllä onneks aiheuta mitään, niin saa edes jotain herkkupähkinää syödä.

Meist ei kumpikaa olla allergisii, mut mun äiti on jolleki allerginen enkä muista et mille. Ja jostai oon joskus lukenu et jos lähisuvus on pähkinäallegikkoja, niin ei odotus- eikä imetysaikana oo suositeltavaa syyä pähkinöitä. Se vaan et se tuppaa multa niin helposti unohtumaan. Esikko ei oo koskaa reagoinu pähkinöihin, mut silloin vuosikkaana sitruuna aiheutti suun ympärille ihottumaa missä tahansa muodossa. Mutta ei sekää onneks enää nykyään sille mitää aiheuta.

Mä en osaa yhdistää kyllä yhtää vauvan kipuja omiin syömisii.. Jossain kohtaa sitä mietin, että voisko joku mun syömä juttu aiheuttaa jotain mutta mistä sen muka tietää, että mikä se on. Tulee kuitenki päivien aikana syötyä kaikennäköistä :grin

Ei kelvannu tuttipullo hoidossa ei! Nyt alko pieni ressihiki iskeen... Mitäs jos poitsu ei enää ollenkaan suostu syömään tuttipullosta :(
Lueskelin joltain palstalta, että joku äiti oli antanut 3kk lapselleen pehmeäkärkisestä nokkamukista maitoa ja lapsi oli suostunut siitä juomaan kun ei ole tuttipulloa koskaan oppinut.
Mietinkin, että piäisikö sellainen hankkia.

Onko kokemuksia tuollaisesta?

Niranda00 Juuri tästä samasta syystä me aloiteltiin harjoittelemaan pullosta syömistä. Kerran päivässä syödään, ilta-aikaan. Sillee, että kun pullon tappelu ollaa suoritettu niin sen jälkee vaihdetaa yöppäri ja hetki hengaillaa ja sitte tissitellää ja käyää yöunille, koska selvästi se huutaminen väsyttää pojan ihan täysin. Nyt oon 3 iltana tehnyt (maitoa pullossa noin 40-50ml) ja ihan järkkyä huutamista ja vastaan taistelua mutta tähän asti 3 iltana on äiti vieny voiton ja poika luovuttanut ensin ja juonut maidon pullosta. Toivon, että näin se päivä päivältä helpottuisi. Vaatihaan se itseltää viitseliäisyyttä, että joka ilta pumppaa maidon ja juottaa sen pullosta. Mutta näin mennää, jotta joku muukin tarvittaessa voi ruokkia pojan ilman taisteluja.. Ja tosiaa, ajattelin ottaa tämän ihan tavaksi. Jokapäiväiseksi jotta se pullo myös pysyy tuttuna juttuna..

No meil noi pähkinät ei oo ollu ihan jokapäiväsii syömisii samoin ku joku maksamakkara, mikä ei myöskää käy. Maapähkinän huomasin siitä. ku söin maapähkinävoita kolmena perättäisenä päivänä, ja kaikkina niinä päivinä ja iltoina Tyyne oli tosi itkunen ja masuvaivanen. Sit ku ei syöny sitä ni heti loppu vauvankii oireet. Sama juttu ton maksamakkaran suhteen. Ja ku muuten Tyynel ei niin kovasti oo mahavaivoja et olis itkunen niitten takia ja valvottas, ni se on ollu helppoo yhdistää oireet siihen mitä mä syön.

Niranda00 ootko kokeillu hörpyttämistä? Ja kannattaahan sitä pehmeetä nokkista kokeilla. Ei siitä haittaaka voi olla ja ties vaik kelpaiskii helpommin ku ei muistuta millään tavalla rintaa :)

Tuleeks muuten kenenkään muun vauvalle hikka nauraessa? Tyyneä ku "seisottaa" ja "pompottaa" sylis, se saa aina kivan naurukohtauksen ja kaupanpäällisinä oikee kunnon hikan :love7

Joo tulee ja meidän poika juttelee itselleen usein hikan. Armoton höpötys ja sit hik hik hik... :D

Täällä kans nikotellaan suht usein. Silloin se oli vielä hassumpaa, ku tyyppi oli viel masussa. Kirjaimellisesti oli hikka hanurissa :D

Voi kun menit kultashiini muistuttaan maha ajasta :) Mulla on niin ikävä niitä potkuja ja niitä ihania pikku hikkoja ku loppuajasta maha vaan hytky ja tuntu tosiaan hanurissa asti <3 Haikeudella pakkasin äippävaatteet kaapista just pois.

Pitääpä kokeilla hörpyttämistä ja maanantaina ajattelin lähteä metsästään sitä pehmeäkärkistä nokkamukia. Aventilla kuulemma pitäis löytyä tuollainen.

Mua vaan sydäntä särkee kun oon koittanu sitä pulloo antaa ja toinen vaan itkee alahuuli ihan vääntyneenä alaspäin mutrulle ja katsoo mua itkusin silmin... Oon pehmo ja poika tietää näemmä mistä naruista vedellä.
Pitää varmaan vaan koota itseni ja alkaa päättäväisesti syöttämään pullosta pikkusen kerrallaan.

Mä oon kohta onnistunu joka ketjun torppaamaan :D Kääntyy aina kirjotukset kaikkeen muuhun, ku pitäis.

Mä oon kans kuullu, et toi hörpytys toimii, jos ei pulloa huoli. Kannattaahan sitä ainakin kokeilla, ei siinä mitään häviä :)

Kyllä nää pikkutyypit tietää tasan jo nyt nyt miten äipät saa taipumaan omaan tahtoon ;)

Muistan kans ku poika oli masussa niin oli kova hikottelee ja nyt se hikottelee melkee aina ku pitäs men nukkuu niin eihän siitä mitää tuu.... pikkumiehen hikat kestää sen puol tuntii :D

Se on ihana katella tota pientä palleroa nyt tuolla leikkimatolla touhuamassa tai hikkaamassa jne.. muistelee sitä masuaikaa, kun se möykkäs siellä masussa. Minua on huvittanu eniten ton poitsun söpö pieni pylly. Se tuntui aina vatsan läpi ja taputtelin kaveria aina pyllylle, et mitäs sulle kuuluu. Vielä kuukauden ikäisenä, kun meidän poika oli kuikeli, niin se pylly oli vieläkin kämmeneen sellainen pieni ja luiseva. :D Nykysin ei oo luisevasta tietoakaan, kyllä on niin komian pepun itelleen kasvattanu. Nyt saa kantaa peppupesulle toista pehmee pylly kämmenellä.. hehheh.. voi pientä. Ja sillon ku toi synty, niin sen näki heti, et just tuon näköinenhän hänen pitikin olla. Nyt sitä alkaa vissiin keljuttaa.. vois olla aamutissin aika. :D

Meidän tytöllä on hikka vähentynyt. Alkuun sitä oli paljon enemmän.

Minulle tuli mieleen Sinbbun kirjoituksesta, kun silittelin masuvauvan selkää, välillä selkä oli oikealle ja välillä vasemmalle. Oli aivan ihmeellistä silitellä vauvaa syntymän jälkeen ja tuntea vauva käsissään. Lähes epätodellinen tunne, että miten ihmeessä tämä on mahdollista :)

Tuosta nokkamukista vielä kommentoin, kun meillä oli hammashoidon ohjaus suositteli suuhygienisti nokkamukia, että siitä on helpompi myös irtautua tutista, kun ensin käyttää pehmeämpää suuosaa ja vaihtaa sitten toisenlaiseen.

Meidän vauva on nyt innostunut selvästi omasta äänestään kiljahtelee, nauraa, yskähtelee :) ääntelee muutenkin.

Meillä oli eilen neljäs ilta, kun tarjosin maitoa pullosta. Ja jei, ei huutoa vaan nätisti juotiin 40ml! Onko tämä erävoitto äidille? :)

Mutta sitten, aivan tuskanen yö takana! Ja mietinkin, että olenko nyt eilen syönyt sitä jotain mikä kävis vauvan masulle. Eli Poika kävi nätisti siinä klo21.20 nukkuu (niinkuin joka ilta) ja siitä heräsi 45min päästä (niinkuin joka ilta) huutamaan. Huutaa 20minuuttia kunnes yhtäkkiä tutti kelpaa ja Poika nukahtaa (miksi jo tälläistä tapahtuu?). Eilen Poika ei sitten kuitenkaan nukahtanut uudelleen vaan, kun oli huutanut 20 minuuttia päätti hän alkaa nauraa ja juttelee. Otin Pojan sitten meidän kanssa olkkariin ajatuksella, että no valvo nyt sitte ja käy nukkuu meijän kaa sama aikaa ni saapahan yön nukkua rauhallisesti. No ei saanu nukkua. Puol tuntia Poika oli tyytyväinen, kunnes alkoi taas huuto. Tämä huuto ei loppunukkaa, kuin ehkä minuutin tauoiksi välillä. Siinä sitte esikoinenki heräs huutoo. Minä yritän saada esikoista nukkumaa omaa sänkyy ja mies yrittää saada vauvaa rauhoittumaan. Kun mies sai vauva rauhoittumaan niin esikoinenki nukahti omaa sänkyy. Itse kömmin omaa sänkyy missä mies ja vauva nukkui. Siinä hetken maattua, kömpi esikoinenki meijän sänkyy. Kääntelin vauvaa varovasti ja esikoista niin, ettei esikoinen vahingossa potkaset tms vauvaa. Miehen kanssa nukuttii vähän niiku jalkopäässä. Takuuvarma selkäsärky aamulla. Kun vihdoin itse sain itseni unen hämärämaille oli kello viimeisellä vilkaisulla 03! :O Huhhuh, aamulla väsytti kun esikoinen ja vauva halus herätä 8.20. Mikä ihmeen huutokonsertti nyt ykskaks iski?!?

Ei sitä aina arvaa mitä voi tulla vastaan. Meillä itketti alussa vahvasti maustettu kanankoipi, en ole sen koommin uskaltanut niin vahvasti maustettua syödä. Sitten yhdellä kertaa itketti luulen, että tyhjään mahaan vedetty kahvi, kun en keksinyt muutakaan syytä. Nuo siis tapahtuivat, kun vauva oli alle 3vko n.5 kertaa. Ei ole enää ollut samalla tavalla itkuisuutta kuin ihan pienenä.

Meillä myös harjoiteltu nyt 3 iltana pullosta syömistä. Eilinen jäi väliin. Ei vauva tykkää yhtään ja itkemään on ruvennut. Toivotaan, että harjoittelu tuottaa tulosta.

Takaisin