Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on vaihtunut se jatkuva kestokuvotus ihan toisenlaiseksi, nyt on pääasiassa hyvä olo mutta välillä iskee todella pahasti oksettava fiilis.
Tässä yhtenä päivänä agilityssä litkin ratojen välissä vettä ja kun lähdin ajamaan treeneistä kotiin, alkoi mahassa velloa niin pahasti että meinasin useampaan kertaan pysähtyä oksentamaan. Selvisin kuitenkin kotiin asti ja kun pääsin pois autosta ja makaamaan, olo helpottui lähes välittömästi. Kammoan oksentamista ihan tosissaan ja toivottavasti tämä ei nyt ihan siihen mene...
 
Nyt jo toinen mun vastaus, joka ei tallentunu... Mut nii, ei se mitään Gatusa, en mäkään muista muitten asioita, hyvä kun omani muistan :-)

Voihan se olla että mun tuntemukset johtuu kohdun kasvusta. Jos se vaan ei kaikilla tunnu kipuna? Tai sit mä odotan kaksosia, kääk! Sekin vois olla mahdollista, kun molempien suvussa on kaksosia. :-)

Sent from my LT26i using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla tuntuu maha ainakin erilaiselle tavalla jota en osaa oikein selittää :) Ja yksi näytti olevan matkassa ultran perusteella :)
 
Onkohan äksyily ja ärsytys oireita?! Meinaan eilen mulla oli sellanen kiukkupäivä, ettei toista ole:mad: Miehen yksi kaveri on aina tosi ajattelematon mitä puhuu ja eilenkin oli. Mulla kiehahti sekunnissa kauhee raivo päälle ja mies siinä vikisi vieressä, että ei kannata ärsyttää raskaana olevaa naista :grin Toki pyysin anteeksi käytöstäni, mutta jotenkin oli niin herkillä pinna. Ja kohdun kasvukipuja mulla on taasen. Niitä tulee ja sitten ne taas loppuu. Aivastaminen vihloo, nauraminenkin joskus vihloo, äkkinäiset liikkeet vihloo, kaikki vihlooo_O
 
Huh, oon ollu tähän asti melko oireeton mutta äsken iskinpahoinvoinnin aalto kun sohvalla makasin ja hetken päästä tuli oksennus, sit taas hyvä olo :) Saa nähä jääkö kertaan vai jatkuuko tulevina päivinä. Just eilen miehelle sanoin että ihanaa kun ei oo ollu mitään pahoinvointia tai ikäviä oireita, heti kostautu! Mulla nyt jo viikkoja 7+6 eli ei nyt ihan enää alussa mennä.
 
Ärsytystä on joka asiasta. Tietyt ihmiset ja asiat ärsyttää todella paljon!
Eilen tuli avauduttua sekä anopille, että kälylle. Vitsit sentään, kun en vaan voj käsittää niitten ajatuksia. Ollaan todella erilaisia, ja en sitten eilen kyennyt pitämään suutani kiinni. Huoh!
Täytyy varmaan teipata tuo leipäläpi kiinni, tai olen kohta suututtanut puolisukua.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, kiukutusta ilmassa täälläkin. Nollasta sataan ja takaisin nanosekunneissa. Isäntä parka saa kärsiä tästä, taas!
 
Eilen aamulla se iski, todellinen pahoivointi. Aamu alkoi oksentamisella ja koko loppupäivä meni vuoteen omana ja oli ihan kamala olo. Huomenna pitäisi palata lomalta uuteen työhön ja hieman jännittää että miten ilmenee oireita työpäivinä, kun pitäisi pystyä salaamaan raskaus edes pari kuukautta. Toivon mukaan eilinen olo ei tule enää uusiutumaan ja toivon että kukaan teistä ei koe myöskään sellaista oloa.

Aurinkoa ja hyviä vointeja siis kaikille! :)
 
tuosta ärsytyksestä mun mies saa tuntea sen joka päivä ku päästää sammakoi suusta. eka voin olla rauhallinen ja sit ollaa ku tasmanian pussipiru.
kohdun kasvu tuntuu pistävänä tms kipuna alavatsalla joten ei kannata huolestua, supistukset ei tunnu siltä vaa ne on aaltomaisia ja tuntuu et joku puristaa kohtua ja sillo voi päästä itkukin kyllä ja tämän sanon 7 kerran kokemuksesta (listasta voi päätellä), supparit tuntuu myös meinaan alaselässäkin lisäks eli ei vatsas pelkästää vaan säteilee alaselkään.

itellä olo on tällä hetkellä hyvä mut saapi nähä ku pitäs piikittää lääke ja ottaa 3 muuta lääkettä kans, hohhoijaa sit taas kärsitää alaselkä, alavatsa ja mahd. nivuskivuista, jännitetää tuleeko must taasen hormonihirviö.

mua täl hetkel ärsyttää ylenpalttisest noi saakelin kärpäset tääl mein kodis!!!
 
Täällä raskausviikkoja viis + jotain. Repäisykipuja silloin tällöin tuntuu kun äkillisesti vaihtaa asentoa. Näitä tuntui jo plussan tietämillä! Mahassa on "jotain painon tunnetta", kyllä siis nyt jo tuntuu ainakin välillä että lieneekö kohtu alkanut pikkuhiljaa suurentumaan. Lievää etomista tuntuu joka toinen päivä. Välillä ihan oireeton olo. Imetys koskee mutta ei toistaiseksi liikaa. Rinnoista en olisi muuten osannutkaan sanoa yhtään mitään, mut se imetyskipu oli ekoja alkuoireita. Pissahätä ja nälkä!
 
Mulla rv 6+1. Pari päivää sitten alkoi kauhea aamukuvotus, ihan ku krapulassa olis, mitään ei tee mieli syödä.. Olo kyllä paranee jos saan jotain syötyä, lähinnä riisikakut ja mustikkakeitto menee alas :). Iltapäivällä sit olo helpottaa ja iskee kauhee nälkä, kaikkea suolasta vois mättää vaikka kuinka.
Rinnat on ollu myös tosi kipeet ja mahassa ollu menkkamaisia kipuja, jotka kyllä nyt on jo onneks helpottanu. Ja janottaa ja pissittää jatkuvasti!

Vähän jännittää ku ens viikolla pitäis alottaa uudessa työpaikassa ja nuo aamut on nyt ollu aika hankalia, ku tuntuu ettei mitää pysty tekemää ku on nii huono olo..
 
En tiiä onko täällä jo juteltu tuosta peittojen heilutuksesta.. Onko muita jotka tulee kyseisestä huvittelusta merisairaaksi? peekule kun on olo aamusta iltaa krapulainen, väsy, kiukkunen ja siitepöly allergian kunniaksi tukkonen rähmäsilmä olo, stressistä nyt puhumattakaa. Sitten ku vihdoin tulee hetki kun haluais viettää helliä hetkiä miehen kanssa niin keinutuksen päätteeksi saa halata pönttöä ja pitää seiniä pystyssä.
Täytyy vaa vissii aatella et kaikki nuo inhottavatki oireet on positiivisia että kai siellä masus on kaikki kunnossa :)
 
ei mulla tuollast tullu siitä ainoasta kerrasta joka tän raskauden aikana peittoi heiluteltii mut seurauksena todella kivuliaat supistukset.
 
Mulla kyllä meinas oksettaa silloin joskus viikolla 5-6, kun miehen kanssa peittoa heiluteltiin. En viittiny sanoa sille mitään, ettei toinen loukkaantuis. :wink Sitte sen jälkeen taiskin olla pari viikkoa taukoa, kun multa tuli vähän vuotoa eikä sit uskallettu, mutta nyt sekin ongelma on kadonnut!
 
Ei mulle huonoa oloa ole tullut, mutta emättimen pohja/kohdun suu on hellä niin, että aika varovaisesti saa touhuta jos meinaa.
Mulla oli edellisessä raskaudessa muuten jännä, olin aamulla aina ihan tolkuttoman halukas, tietty isäntä oli silloin töissä, ja iltaa kohti halut hävisi sitten ihan kokonaan.
 
Mekin oltiin aika varovaisia tossa kuukauden verran eikä uskallettu ihan pohjaan asti työnnellä (krhm.. pahoittelen suorapuheisuutta :wink). Ilmeisesti oli vaan limakalvot herkkänä, kun tuli aina vähän vuotoa.
 
Onko kellään tullut mitään verenvuotoja? Mulla on rv7 ja tänään aamupesulla huomasin, että valkovuodon seassa oli vähän verta. Kauhee olo tuli heti, että mitä jos tää enteileekin keskenmenoa :( Ei taida kuitenkaan ihan niukka verenvuoto olla pätevä syy päästä ultraan?
 
rigo eipä ne taida ottaa jos ei ol kipuja. pikku vuoto voi johtua iha hyvin herkistä limakalvoista, istukka kohdunsuun päällä osittain, hematooma kohdussa.

apua iha järkky väsy isken ku joutuu lisäprogesteronia laittamaa siis oikeest lamaannuttaa jo iltapäivällä. lisäks kipuilua kokoajan noitten lääkkeiden takia, inshaAllah perjantaina saadaa hyviä uutisia.
 
Pitää kai vaan toivoa ja luottaa, että johtuu jostain harmittomasta! Eka raskaus, niin oon vähä hysteerinen kaiken kanssa :D
 
Nyt kahdeksannella viikolla iski pahoinvointi, oksennusta on tullut vasta suuhun asti, ei sen edemmäs, mutta huono olo jatkuu läpi päivän välillä helpottaen ja välillä pahentuen. Närästys myös lisääntynyt ja turvotus. Ennen raskautta en osannut nukkua päiväunia ja iltaisin nukahtaminen vei usein aikaa, eipä ole ollut sitä ongelmaa, väsymys on kova. Jännittää, kun viikon päästä alkaa aika fyysinen kesätyö. Huimauksesta, väsymyksestä tai pahoinvoinnista on tuskin kovin suurta iloa...
 
Takaisin
Top