Ekan kolmanneksen oireita

eipä mitään sapiisakki. mulla on vapaa-aikaa aikas paljon ku lääkäri määräs koko ekan kolmanneksen vuodelepoon ainoastaa lääkärissä käynti on sallittu matkustelu, käytännös kaikki on kiellettyä ni eipä ol hirveest tekemist ja tukilääkitys aiheuttan mulle lamaannuttavan väsymyksen ja vähä muuta kremppaa.
mulla nyt alkanu taas vaihteeks näköjää kasvukivut et alkaakoha pikkuhiljaa mulla se kohtu ottaa sitä kasvuspurttia ja nousta.
 
Onko muilla ollut heikotusta tai pyörtymistä? Johtuu varmaankin sekä matalasta verenpaineesta että hemoglobiinista. Aamulla pyörrytti jo sängyssä istumaan noustessa ja suihkun jälkeen ehdin itse (hieman kontrolloimattomasti) valahtaa lattialle ennen kuin olisin pyörtynyt. Siinä lattialla maatessa katto vaan pyöri silmissä ja olo helpottui vasta kun mies oli pidellyt jalkoja ylhäällä hetken. Mikä teillä on auttanut heikotukseen? Nestettä yritän juoda ja rautaa saada. Salmiakkia söisin jos uskaltaisin. Jostain luin, että liika salmiakin tai lakritsin syöminen saattaa aiheuttaa ADHD:tä ja oppimisvaikeuksia, ei ehkä sen arvoista. Kun pääs pystyyn niin täytyikin rientää yrjölle. Nää tyhjennykset tuskin auttaa jo valmiiksi heikkoon oloon.
 
Mitä olet juonut? Kokeile kivennäisvettä, se saattaa auttaa. Suolatasapaino saattaa siis olla retuperällä, mikä aiheuttaa huimausta myös. Olisi varmaan hyvä jos saisi mitattua säännöllisesti tuota verenpainetta kotona, eli johtuuko siitä. Olisiko terkkarista mahdollista saada mittaria lainaan jos itsellä tai lähipiirillä ei ol? Itselläni oli huimausta kyllä plussauksen tienoilla, mutta nyt helpottanut. Salmiakki on joo ns. kiellettyjen listalla, mutta jos matala verenpaine niin uskaltaisin kyllä pieniä määriä sitä itse syödä.
 
onha tuota oloa täällä tyyliin joka päivä. äippä ku oli lähettän karkkia missä salmiakkia mukana ni tullu pieniä määriä nautittua, mulla on ollu matala verenpaine aina ja heittelee tosi helposti. voi johtuu tosiaa kuten puapru sano ni suolatasapainostakin joten kivennäisvesi voi auttaa asiaan myös.
 
Kivennäisvedestä on jostain syystä tullut huono olo, mutta täytyypä kiinnittää huomiota tuohon suolaan! Huomenna eka neuvola, niin siellä täytyy ottaa asia esille, siellä varmaan mitataankin verenpaineet ja muut :)
 
heippatirallaa!

Täälä tänää 5+4..varasin ekan neuvolan ja se ois sitte kolmen viikon päästä..
Jotenkin tuntuu uskomattomalta ettei oo pahoinvointia,aina edellisillä kolmella kerralla on heti alusta asti ollu niin kamalat olot että on niin kuvottava olo että sängystä nouseminen muun kuin pissalle menon takia tullut kuuloonkaan...
noh nyt työ elämässä joten onneksi (kop kop koputtaa puuta) ei ole vielä ilmaantunut.
Siksi huoli on että olisko kyseessä sitten jokin tuulimuna tai jotain kun ei oloja ole.
Mutta senkin edestä alavatsan repeily kipuja ihan sikana. Välillä kun nousee sohvalta liian vauhdilla(normaalisti) niin on pakko vetäytyä kyyryyn sen järkyttävän "repeämis"kivun takia.
Paleltaa paljon ja hikoilen runsaasti..nämä on uudet asiat jotka eivät ole olleet aiemmissa raskauksissa.
Sitten erikoinen josta olen kuullut joidenkin muiden myös kärsivän,napa!napa on todella kipeä tiettyyn kohtaan koskeminen aiheuttaa pistävän kivun napaan joka siirtyy myös "toosan sisäpuolelle"...onko muilla täälä tälläistä vaivaa..
 
Meillä huomenna ensimmäinen neuvola. Jännittää kauheesti, kun kaikki on niin uutta. Mies ei pääse mukaan, kun on työmatkalla
Kovasti toivon saavani pian ajan ultraan, kun huoli pienestä on kova vaikka oireet kulkee tunnollisesti matkassa joka päivä.Meillä nyt siis 8+4 edellisistä kuukautisista laskettuna, mutta veikkaan että laskettuaika siirtyy eteenpäin, koska pillereiden jälkeen kierto on saattanut olla mitä tahansa.
Outoa olla yhtäkkiä näin täysin uudessa tilanteessa. No huomenna saa onneks pommittaa neuvolantätiä kysymyksillä
 
Mä oon alkanu nyt oksentelee. Oonkohan mä ihan oikeesti kipee vai onko tää vaa pahoinvointia ? Nyt tänä iltana oon 2x oksentanu. Mihinkää ei satu, ei mahaa tms. Alkaa vaa yököttää ja sit laatta lentää...

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
naksutiili kuulostaa aamupahoinvoinnin iltaversiolta eli raskauden "ihanuus" jota ei todellakaan kaipaa kyllä. mulla ei ol ku kerran laatta lentän ja se oli sillo ekan plussan jälkeen. nyt ootan tulevia viikkoja mihi suuntaa tässä oireiden puolesta mennää. mun elämäni ekas raskaudes oksensin kans alussa kerran mut sen jälkee en oksentanu kaikki meni hyvin kunnes lapsen isi päätti hankkiutua lapsesta eroon ku oli salaa pistän toisen naisen paksuks.
 
Mä nyt oksentelen "koko ajan". Voiko olla pahoinvointia muka ?

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
jep mun kaveri oksenteli lapsen syntymään asti jatkuvasti, mikään ei pysyny sisällä hän kärsi hypermesiasta (mikäli oikein tuon lääketieteellisen nimen muistan) eli erittäin rankasta raskauspahoinvoinnista ja taisi käydä sairaalassa tiputuksessakin sen takia. inshaAllah sulla loppuis ekan kolmanneksen loppuun mennessä. jaksamista, pidä huolta nesteytyksestä.
 
Oho! Tajusin tässä että mulla taitaa näkyä linea negra, tosi himmeästi mutta kuitenkin. Täällä on ollut viime päivinä oli ihan hyvä, mitä nyt tuntuu että olen 24/7 kuin persuksiin ammuttu karhu ja pinna ei ole koskaan ollut näin tiukalla. Ruokaa pitää saada parin tunnin välein ja olen edelleen uskomattoman väsynyt. En malta odottaa että tulee vappu jotta voin nukkua koko päivän! :D Tänään tuli 8+0 täyteen.
 
Mun yksi työkaveri voi lähes koko raskauden ajan tosi pahoin, lopulta sille ei enää annettu sairaslomaakaan, kun raskaus ei ole sairaus. Se sitten ajoi aina kierroksen isolla lattianpesukoneella ja kävi oksentamassa ja taas jatkoi, kunnes piti mennä taas oksentamaan. Onneksi se pahoinvointi loppui sitten joskus puolivälin jälkeen edes.
 
Hei vaan kaikille!
En edes vielä tiedä varmaksi että olenko raskaana, mutta halusin liittyä silti...en uskalla edes toivoa...
Rehellisesti sanoen jos olen, lapsi on vahinko mutta haluamme sen pitää. Suurin syy siihen että pelkään tehdä testiä on se että täytin juuri kuun alussa 42v, minulla on 4 lasta ja 2 nuorinta ovat vasta 4 ja 2 vuotiaat...suurin pelko on kuitenkin se, että viime raskaus oli todella vaikea ja synnytys jouduttiin käynnistämään viikolla 34+0...poika voi hyvin mutta ensimmäiset 2 viikkoa hän vietti Jorvin sairaalan vastasyntyneiden tehohoidossa.

Tilannetta mutkistaa myös se, ettemme asu enää Suomessa vaan täällä Britanniassa joten lasten- ja raskaus-neuvolatoiminta on HYVIN erilaista.

Pelottaa, vaikka samalla olisi kuitenkin hyvin iloinen asia...ja vakava... en paljasta itsestäni vielä tämän enempää kun ei voi tietää josko ne kuukautiset vaikka alkaisivatkin...jostain syystä on vaan niin varma olo...noh..katsotaan nyt...sormet ja varpaat ristissä...aion testata huomenna...

Lasketusta ajastakaan ei ole 100% varmuutta mutta varovainen arvio olisi 27.12...

Kääk ja iih ja hrr!! :wink

Hei vaan siis kuitenkin kaikille ja tsemppiä alkumetreille...toivotaan nyt että kulkisin teidän kanssa pidemmällekkin kuin vain huomiseen...mutta you never know...50/50 chance :wink


(Ja niin siis kuukautiset viimeeksi viime kuussa 2,5 päivää...ja sitä ennen joulukuussa...eli vaikea arpoa olisiko lykästänyt...nyt vaan alkanut jotkut ruuat ällöttää, ja närästys palasi....et kiikunkaakun ja heikunkeikun...ja jos ei muuta tästäkään iloa niin jos tämä tänne kirjoittelu sitten edes säikäyttäisi ne kuukautiset alkamaan jollei onni ole lykästänyt :wink )
 
Muokattu viimeksi:
tervetuloa finmum tänne, no en olekaan enää sit ainoa ulkomailla asuva tosin asun vielä vähä erilaisemmassa ympäristös meinaan pohjois-afrikassa. täällä käytäntö on kans iha erilainen ku suomes ja yliopistollisee sairaalaa joutun keskenmenojen takia tutustuun vähä liikaaki ja oon vihatuin potilas siellä koska oon opiskellu hoitoalaa aikoinaa jonki aikaa, mä osaan lukee verikokeiden tuloksia, vaadin hoitoa, en nöyristele ja oon nolannu jopa opettavan ylilääkärin kandien edessä ja huutanu lääkäreille muiden kuullen. nyt menossa rv 6+1 ja tehoseurannassa ilmeisesti ja loput löytääki jostai täältä kans :) tsemppiä ja jos olet raskaana niin onnittelut :)
 
Kiitos vastauksesta Gatusa :)

Mua pelottaa samaan aikaan mahdollinen kumpikin tulos...jos se testi on positiivinen...miten käy? ..ja jos se on negatiivinen....olenko ehtinyt parissa päivässä epäilyksineni jo innostua liikaa?
Ottaa pannuun etten ostanut sitä testiä jo tänään.. no..huomenna sitten onki mielenkiintoinen päivä...

Mut jos vaikka yrittäis syuödä nää omituiselta maistuvat viinirypäleet pois ja menis kerranki ajoissa nukkumaan....tai jos kuitenki katsois vaikka Blacklistin jakson pois alta :wink

Öitä!
 
Salmiakista: neuvolatäti sanoi mulle, että jotkut imeskelevät sitä pahoinvointiin eikä siitä muuta haittaa pitäis olla kun turvotusta, kun on suolasta. Aikaisemmissa raskauksissa mua kehotettiin syömään salmiakkia, kun hb oli niin matala, eikä kyllä voi sanoa, että ois mitään ADHD:tä havaittavissa mun lapsissa, ne on syntyneet Tampereella ja se varmaan vaikuttaa enempi kun ovat tavallisen hidasta ja rauhallista porukkaa :D
 
Siis tietty tarkoitan että söin salmiakkia kun verenpaine oli alhaalla. Rautaa söin tohon alhaiseen Hb:n.
 
jep mulla lääkäri kans määränny aikoinaa verenpaineesee salmiakkia ku ollu tosi matala, pitänee mittauttaa perjantaina ja pyytää että kattovat hemoglobiinin mahollisest ku mulla on ollu hemppa keskenmenojen takia alhaalla ni kiinnostas tietää onko noussu normaaleihi lukemii ku välil ollu etenki vuonna 2012 siellä 89 lukemissa eikä noussu helpolla edes 100 oli kauan 84-98. nyt ei ol aikoihi mitattu sitä, muistan kuinka lääkäri yritti selittää et kaikki normaalia ja mä olin et ei tasan muuten ole, kävikö mieles että mä osaan lukeaki noita ja sit lääkäri kiels miestä näyttämäst tuloksia mulle ni lääkärin nenän edes mies ojens mulle tulokset ja sano et vilkasepa näitä :) mul oli melkei kaikki arvot päin mäntyä.
 
Vieläkin testaamatta...menee huomisaamuksi...yritin käydä poikaa eskariin viedessä lähikaupassa muttei niillä ollut ja kun kaupan kuljetus tulee kuitenkin aamulla 9 mennessä ja siellä on Clearbluen Digitaalinen tulossa ni olkoot.
Viitti enempää rahaa laittaa samaan asiaan..ja kun nyt tuli tilattua herkkä ja samalla ne mahdolliset viikot näyttävä, niin ei ole niin väliksikään....nyt sit hermoillaan vielä aamuun asti...en vaan tiedä pitääkö mun yrittää pissata purkkiin kun en kyllä pysty pidättelemään kun herään 6:30 hujakoilla ja kuljetus tulee 7-9 välillä...tai sit käyn vessassa ja pidättelen siihen asti kun tavarat tulee.
Jos olen onnistunut raskautumaan niin kyllä se näillä viikoilla näkyy heikommastakin pissasta :wink eiks ni?
Jotenki niinku aikasemmin mainitsin on levoton mutta varma olo...ja silti takaraivossa se epävarmuus.
Varsinaisia oireita on tuo varma fiilis...turvotus mahan seudulla, äklöt olot silloin tällöin ja nyt "herätti" kun tein lihamureketta ja nälkä kurni mahassa ja malttamattomana oikein odotin että ruoka valmistuu..ja sitten kun sain sen nenän alle pystyion syömään vaan perunat kun se mureke ällötti niin hitosti... jälkiruuaksi ostettu suklaakääretorttukin maistui ihan kauhean makealle...ja oli liikaa...siitä heräsi tämä varmuuskin vielä...nuorimmaista odottaessa mulla ei ollut muita oireita kuin se että syötiin sellaista suklaahippuista jäätelöä suomessa ja se maistui ihan metallille...siitä tiesin ...
Mulla ei oo nää roikkutissit enää kipeytyneet toisen lapsen jälkeen heheheh :wink
Oikealla alavatsassa tuntunut parina päivänä juilintaa ja viimeeksi nyt tunti sitten mun kävelin pojan koululta...ihan kuin menkkakipuja mutta vain toisella puolella ja sillion tällöin...et jaa-a...

Ja ei meillä paljoa toivota...nimikin olisi valmiina...hahaha!!
Pojasta tulisi joko James,Jonah,Joel tai Jack, ja tytöstä Jade, Jasmin or Jewel (joo mulla on joku fakkiutuma tosta J-alkukirjaimesta...kaikkien lasten nimet alkaa J:llä :wink )

(15:10 pitää lisätä MELKEIN ykät kun lähin sitä hakemaan....jos en oo raskaana ni voin sanoa etten oo kyllä sit ihan tervekään) hyi hiivatti tätä oloa :/
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top