Ekan kolmanneksen oireita

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Felia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
HiioHoi! Juu tääl ei kyl enää peittoi heilutella. Mokoma merisairaus.:cwm21

Rigo, Mulla oli just rv 7+1 vuotoa vessa käynnillä mutta siihen jäi : ) Soittelin sillon paniikissa neuvolaan ja terveyskeskukseen. Sanottiin tosiian että parempi olla rasittamatta ja stressaamatta itseään liikaa jos ei ole kipuja. Pienistä vuodoista ei siis ilmeisesti ole haittaa : )
Mennään kuitenki tulevana keskiviikkona ultraan kattomaan että kaikki on hyvin.
 
Ihan pitää teille muille laittaa kysymystä, että onko ollut mahavihlasujen lisäks sellasta pientä vihlomisen tunnetta joka tuntus menevän emättimen myötä alaspäin?

En tiedä oikein osaanko kuvata oikein mutta tollasta mulla välillä tuntunut...ja tottahan toki heti mietin et onko ihan normaalia..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Taruh, mulla on välillä.. Tuntuu aika kamalalta, mutta onneks on harvemmin

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
Supparit ei välttämättä tunnu selässä, se on tosi yksilöllistä miten ne tuntuu kenelläkin. Mulla ne käy vain vatsaan, ei ollenkaan selkään. Luulen että ne tuntuu useimmilla siellä missä menkkakivutkin? Mulla koskee menkka-aikaankin vain vatsaan.
 
Taruh, tarkotat varmaa niit ihanii "sukkapuikolla värkkiin" tuntemuksii :D Tuntuu kuuluvan ihan normaaleihi kasvukipuihi. Supisteluit on tullu täälki mut ne ollu tunnottomia, sellasia et hengitys salpaantuu ja vatta pingottuu
 
Huomenna poksahtaa kymmenes viikko käyntiin. Tänään uutena oireena raskausdementia. Aivan järkyttävää kohellusta tapaamisen ja deadlinen ja avaimen unohdukset tänään. Muilla vastaavaa?
 
Aivan sainoinkuvaamaton pahoinvointi, joka alkoi reilu viikko sitten. Pikku hiljaa ja päivä päivältä vaan paheni. Ei mitään aamupahoinvointia... ällöttävä ja pahoinvoiva olo yöllä kun herää, aamulla, päivällä, illalla.. koko hiton kellon ympäri. Ja hyvä kun sängystä pääsee ylös, väsymys on niin paha, että tuntuu kuin joka aamu heräisi jostain koomasta. Ja tää ei ole ollenkaan normaalia mua, oon superpirteä aamuvirkku-ihminen. Tänään 6+6. Yäk.
 
olento et ol ainoo jolla raskausdementia, mulla ollu jo viikon verra ehkä sitä aika ärsyttävä oire se kyl on ku pitäs kaikki muistaa ja sit unohtaa olennaisen.

haikuliini toi väsymys on niin tuttua, mulla iha sama eli lamaannuttava väsymys ja mulla ku lisäprogesteroni käytössä ni se viel pahentaa väsymyst entisestää. (ei ol ainoo lääke jota joudun laittaan ku määrättii kunnon arsenaali lääkkeit iha varoiks)
 
Jo ennen plussaa kipeyty rinnat jatkuu edelleen. Ovat myös kasvaneet. Välillä pikku kuvotusta mutta ei vielä varsinaista pahoinvointia, toivottavasti ei tulekkaan. Pahin skenaario olisi että alkaisi navetassa paskanhaju tms. oksettamaan, koska työharjoittelu jatkuu vielä juhannukseen ja haluan saattaa sen kunnialla päätökseen.
Viimeviikonloppuna sain kummallisia pillityskohtauksia, toivon että niitäkään ei tule lisää. Hyvin niukkaa vuotoakin on ollut.

Ensimmäinen oire taisi olla kumminkin kohdunkaulan koveneminen ja siiryminen "taka-alalle". Yleensä kiertoa seuraan sen avulla sillä kuukautisten- ja oviksen aikaan se on alhaalla, avonainen ja pehmeä mutta muulloin kova. Nyt se meni tapavallista kovemmaksi ja vaihtoi paikkaa joten osasin epäillä raskautta jo ennen plussaa. Mutta kiinnostaisi kuulla keskenmenon kokeneilta että miltä heidän kohdunkaulansa tuntui kun km alkoi?
 
hiljallee laskeutu ja alko avautuu. kipujen saattelemana. voin sanoo et mulla tuo 2012 jäi muistii pysyväst ku oli ramadan ja keskeytyny keskenmeno todettu rv 12+ kuollu rv 7+, eivät kiirehtineet kaavinnan kanssa ku ei ite tullu ulos mut ne supparit oli jotai iha uskomatonta, muistin eläväst esikoisen synnytyksen siinä vaiheessa ku oli polttoi ja supparei tihenevää tahtii, ukko vei mut sit äippäpolin päivystyksee jossa kärvistelin sit lääkäri ilman kivunlievityst alko kaapimaa instrumenteillansa alkiota ja istukkaa ulos, siitä muistan että kysyin ootko sä oikeest lääkäri. toisti toimenpiteen pari kolme kertaa eikä kaikkea saatu ulos, sit tuli kunnon komplikaatiot eli vuosin 3kk iha järkyttäviä määriä ja mies vei sairaalaa tosi monta kertaa, sit tehtii kohdun tähystys ja marraskuun lopussa ku vuoto oli loppun ja näemmä ovis kävi yllärinä ni tulin raskaaks, tammikuus jouduin uutee kaavintaa koska tuoki meni kesken mut supparit oli alkusoittona ja vuoto. mut ite ei alkio tullu ulos silloinkaa.
 
Tänään taitaa olla 7+0 ja juuri mitään oireita ei ole ollut. Paitsi pissahätä on koko ajan mutta öisin en sentään ole vielä joutunut siihenkään heräilemään.

Tissit aristaa, jos niihin koskee tai muuten hyppelehdin mutta ei noita muutoin huomaa. Pari kertaa on tuntunut alaselässä menkkakivun tapaista. Paha olokin on pysynyt poissa, kun vain muistan parin tunnin välein syödä jotain. Viinirypäleitä kuluu...

Välillä kyllä mietin, että onkohan tuolla mahassa edes ketään, kun ei tunnu missään. :P
 
Tänään mulla tasan 9+0. Yökötys ehti jo vähän helpottaa, mut nyt se on tullu takas. En tosin oksentamaan asti ole joutunut. Lisäksi hengästyn tosi helposti ihan pelkästä kävelystä. Mut ärsyttävintä on herätä aamuyöllä puol tuntia ennen kellonsoittoa pissahätään. Yleensä silloin vaan sinnittelen. :-)
 
Tänään 9+1 ja edelleen väsyttää..nukuin eilen tunnin päikkärit töiden jälkeen (nuokuin kyllä sielläkin). Menin kasilta jo sänkyyn ja nukahdin varmaan ysiltä. Tosin soi kellokin sitten jo viideltä aamulla, mutten mä yleensä kahdeksalta nukkumaan mene :) Housut on selvästi ruvennu ahdistamaan, paino ei oo noussu juurikaan, mutta en mä ihmettele sitä ahdistusta kun koko ajan pitää syödä :grin
 
Mä pelottelen teitä vähän, jotka kärsitte väsymyksestä! Sitähän sanotaan että se tosiaan on ensimmäisen kolmanneksen oire. No, voi se olla myös toisen ja kolmannen kolmanneksen oire! Mä olin siis koko edellisen raskauden niin väsynyt, että lopulta jouduin jäämään sairaslomalle töistä, kun muutamana aamuna meinasin nukahtaa auton rattiin.
Yleisimmin se kyllä kai helpottaa ekan kolmanneksen jälkeen, mutta tiedoksi, että niin ei välttämättä kaikille kuitenkaan käy. Mitään varsinaista syytä väsymykselle ei löytynyt, hemoglobiini oli siellä 120-140 välillä koko ajan mutta silti väsytti...
 
Mulla on ollut suurinpiirtein 3 viikkoa kestänyt elämäni pahin KRAPULA.

- Pahoinvointi jatkuvaa, rannekkeet hankittu - eh, auttaa jos uskoo, kai?
- Päänsärkyä
- Hikoilua, nihkeää oloa
- Vapinoita, kaikki toiminta jotenkin hidasta
- Turvottaa ja särkee joka paikkaan
- Alavatsakipuja ja vatsan toiminta mitä sattuu
- Pissalla kuusi kertaa yössä (Jep, jo nyt....)
- Seksiä saatava koko ajan oireista huolimatta (?) :D
- Väsymys, nukkuisin koko ajan

- Ja se mieliala.. Järkyttävä masennus ja ahdistus kaikesta, vihaan kaikkea ja kaikkia,
kilahdan joka asiasta, miesparka :)
 
Mulla ei oo nyt enää näkynyt verta tai tullut vuotoja! Jee! :smiley-bounce012Valkovuoto ollut vähän tummempaa, tai sellaista harmaata oikeastaan. Onko muilla vastaavaa?

Nyt on pari päivää särkenyt päätä. Säryn kanssa pärjää, mutta inhottavaa kun se on ihan koko ajan päällä. Aamuisin ja iltaisin pahin. Ja väsymystä on niin ettei meinaa aamulla millään päästä sängystä ylös!
Oon nyt parina viime yönä nähnyt unta vauvasta. Ne on ollut ihania unia ja tosi todentuntuisia ja vauvakuume se tässä vaan kasvaa!:) Voi kun vaan olis jo joulukuu.

Rinnat edelleen hieman arat, niinkuin alusta asti. Ja iho huonossa kunnossa selästä ja kasvoista :(
 
Heiii kaikki! Mitäköhän mulle oikeen mahtaa tapahtua, kun massu kasvaa kamalan aikasessa vaiheessa ja nopeasti? Siis oon aina ollu hoikka ja lähes alipainonen. Mulla on jo yksi lapsi (6v.), joten voisko olla, että mun vatsa on jotenkin "löystynyt" vai mitä tää meinaa? Viime raskauden aikana alko massu näkyä vasta joskus 6 kk tienoilla, mutta nyt on jo ihan kamala pallo vaikka viikkoja on vasta 6! Voiko tää olla oire jostain vai olenko vaan vainoharhanen?
 
sapiisakki uudelleensynnyttäjällä kohtu alkaa kasvaa nopeammin ku kohtu ns muistaa edellisen raskauden. tietenki osa on alussa turvotusta. kohdun voi tuntea pienenä "pallona" häpyluun yläpuolella joskus rv 10-12 lähtien toki voi vaihdella aika paljon et millo se kohtu alkaa nousta mut kasvaminen voi alkaa jo aika varhasessa. minäki tosin aikalailla turvotuksen takia näytän pitkällä olevalta tällä hetkellä ja maltan tuskin oottaa että alkais se vauvamasu näkyä. perjantaina ois ultra ja sillo rv 6+4 et onko syke havaittavissa.
 
Ok. Toivottavasti se on vaan sitä turvotusta... Aina vaan tulee näitä pelkoja, kun on keskenmenoja takana mullakin ja ikääkin on jo 36 vuotta. Täytyy koittaa pysyä rauhallisena. Kiitos vastauksesta ja vielä nopeasta sellaisesta! Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta puolentoista viikon kuluttua. Jospa silloin pelot hälvenisi.
 
Takaisin
Top