Ekan kolmanneksen oireita

FinMum en tiedä uskallanko vielä onnitella, mutta kyllähän nuo aika vahvasti raskausoireilta kuulostaa...:)
 
Juu, niin tuntuu menevän nukkuessa. :eek: Esikoinen kiukutellut puolen päivää ja nyt kun se nukkuu, oli nukuttava itsekin. Ja sama juttu tossa vähän aikaisemminkin. Unta vaan, samanlainen päivä kuin muutkin!
 
mulla jokainen päivä on samanlainen myös. olen kotona 24/7 moikkaan teitä, lepään josko olo paranis, laitan ruokaa, sen lisäks tietenki rukoilen 5krt päivässä ja siivoan kun olo antaa myöten, tänää pidettii siivouspäivä vaikkei olo olekaa paras mahollinen. sainpa huomata et rinnat vissii alkaa kasvaa ku nipistelee oikei urakalla.
 
Ilmavaivat!! Ei tuu mitään, maha on ollut kovana kohta viikon. Onneksi turvotusta ei juuri aamulla ja päivällä ole. Rv 8+2.

Kotiutuessa n. Klo: 18.00 maha muuntuu ilmapalloksi ja kivistää. Tunti pari niin alkaa ilmat tulemaan pihalle ja voin kertoa että kanssaeläjät sen haistavat. Ihan karmeaa.. Tavara ei meinaa tulla pihalle, vaikka kuinka yrittää. Syömisvinkkejä joilla saisi mahan löysäksi??


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Itselläni ei ole koskaan ollut ummetusta, mutta kuulemani mukaan mm. kuivatut luumut auttaisi. Herneet (hernekeitto) ja tuore ruisleipä taitaa vaan muodostaa kaasuja...?
 
Felia älä vielä manaa :wink tuinnen itteni juuri niin hyvin että jos uskaltaudun liikaa intoilemaan niin johan mielikuvitus alkaa kehittämään lisää jos jotaikin oireita...pakko vaan nyt yrittää olla "löysin rantein" huomiseen asti ...sitten viisastun jo kovasti...että joudunko häntä koipien välissä luikkimaan tieheni vaan jäädä "vakiasukkaaksi" teidän kanssanne jutustelemaan....olis se kyllä niin hienoa ...mut joo...miten ärsyttävää!!!! meen tästä odottamaan että näkis että pääsiskö sitä odottamaan :wink hihihi :rolleyes:
 
Mä en kestä. Koko ajan oksennus lentää. En todellakaan enää usko tän olevan raskauspahoinvointia. Aina kun nousen pystyyn niin tulee oksennus. Lääkäri määräs pahoinvointilääkkeet josko ne auttavat.

Sent from my GT-I9205 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla ei ole vatsantoiminnan kannalta ongelmia, mutta nuo ilmavaivat ihan tuttu juttu, niin nyt kuin Elliäkin odottaessa. Ja se oli/on ihan kamalaa, kun maha tulee tosi kipeäksi jos ei piereskele! Synnytyksen jälkeen mä huomasin että vilja ja yllätys yllätys sokeri aiheuttaa ilmavaivoja, ja näitä rajaamalla vaiva helpotti. Nyt täytyy varmaan alkaa seuraamaan, että noiden määrät ruuassa ei kasva ainakaan, ettei vaiva lisäänny!
 
Mulla tais nyt mennä kesken. Tänään alko iltapäivästä vuoto aika runsaana. Soitin neuvoloiden neuvontapuhelimeen ja käskivät vaan lepäillä kotona. Päyvystykseen vasta jos kipujen ja siteiden kanssa ei pärjää. Ja vapun takia vasta perjantaina päästään varaamaan omasta neuvolasta aika. Itkettää hirveesti niin mua kuin miestäkin. Vauva oli niin kovin toivottu. Ei vaan voinut uskoa että meille tämä tapahtui vaikka kuinka tiesi riskin. Rv 7+2 nyt...
 
Voi kaasupääkkö ja pörinäkeiju sentään.. tuttua siis täälläkin! Eikä mitään hiljaisia tappajia, vaan niin, että pelkään auton nahkapenkkien repeävän! Asia, jota moitin miehessä ja sitten pörisen itse :sad001

Syöminen on tarkkaa kuin pärekaton kulottaminen. Nälkä on aivan järkyttävä, varsinkin aamupäivällä. Mutta paljoa ei voi syödä kerralla, kun tulee öllötys. Normaalisti olen hyvin tarkka syömisistäni, paljon proteiinia, salaatteja ja keittoja, ei juurikaan leipää, varsinkaan vaaleaa. Ei karkkia, vain suklaata silloin tällöin. Hyvä ruoka on ollut minulle suuri nautinto, harrastus ja toinen ammatti. No, nyt ei sitten kiinnosta mikään ruokaan liittyvä, eikä maistu juuri mikään muu terveellinen kuin omena ja sitrushedelmät. Lisäksi leipää, mitä vaaleampi, se parempi. Sipsit! Pakko saada joka päivä. Suolakeksit. Makkara. Liha maistuu pahalle ( todella surullista näin grillikauden alkaessa). Tosi huono omatunto, kun ravitsemus on nyt niin pielessä kun vaan voi olla :sad001 Onneksi sentään mikään makea ei maistu, se kerta kun olen oksentanut, tuli muutaman karkin jälkeen. Etova olo on kyllä läsnä lähes koko ajan ja usein mietin, helpottaisiko se, jos työntäisi sormet kurkkuun.
 
Olen pahoillani Rigo... voimia teille kummallekkin :sad001

Omaa napaa sen verran että taitaa tää etominen olla vatsatautia ...on just niin hirvee olotila...taaskin ruoka ällötti mutta pakotin itseni syömään...sitten vähän rauhoittui...vähän suklaata ja nyt on taas sellanen olo et kohta lentää laatta ;( yyyyyyyyyyyyyyyyyääääääääääkkkk!!! :sick006:schocked028:sick009:sad010:confused2
 
voi rigo pahoittelut tuosta ja voimia teille molemmille. tuo sattuu todella paljon mutta inshaAllah teille suodaan se oma pienokainen vielä. voimia surun keskelle. hei mä sanoisin suoraan et sen ku menette päivystykseen, tuossa tilanteessa kannattaa vähä liiotella tarvittaessa, parempi saada varmuus oikeastiki kuin elää epätietosuudessa ja pelossa. kuulosta kyl uhkaavast keskenmenolta mut käy oikeest tarkastuttamas äläkä kuuntele neuvolan neuvontaa, iha ku mein paikallinen yliopistollinen sairaala...
 
Minua alkoi nyt ahdistaa se että vaikuttaako matalat verenpaineet vauvaan negatiivisesti? Mulla on pulssi ihan normaali mutta äsken kun paineita mittasin ne oli 100/50 eli normaalia huomattavasti alemmat. Alhaiset ne on kyllä aina olleet mutta eipä ole tarvinut tällaisiä miettiä.. :eek:
 
Enpä usko että matalista verenpaineista sen suuremmin haittaa on, varsinkin jos sinulla on olemassaan matalat paineet. Siinä tapauksessa tietysti että ahaiset paineet aiheuttavat pyörtyilyä, tajunnanmenetystä, on tilanne toinen. Enenmmän haittaa taitaa olla korkealla huitelevista verenpaineista! Mutta siis suosittelen, että kaikesta mikä mieltä vaivaa, kannattaa soittaa neuvolaan tai terveysasemalle, niin saa rauhallisemman mielen!
 
Mulla kanssa aineenvaihdunta hidastunut ja siksi toi maha onkin ihme pömppö koko ajan kun ei vatsa toimi niinkuin ennen. Mies huuteli jo eilen vessan oven takana "ootko kunnossa" kun istuin niin kauan siellä :grin Täytyy panostaa kuitupitoiseen ruokavalioon enempi. Ja toi migreeni vaivaa edelleen, kerran viikossa se napsahtaa ja eilen napsahti kesken vappulounaan:sad001
 
Mulla kans todella alhaiset paineet normaalisti ja raskaus laskee entisestään. Kuitenkin kaksi raskautta ihan onnellisesti takana :) Pahiten ongelmia matalat paineet aiheutti keskiraskaudessa, kun varsinkin aamuisin pyörrytti kovasti. Pitkät ruokavälit olivat myös pahaksi. Sellaisissa tiloissa en edellisten raskauksien aikana voinut olla ollenkaan, jossa oli happi vähissä, esim. juhlat tai ravintolat, joissa paljon porukkaa. Mut ei tosiaan vauvalle mitään haittaa, kunhan vaan ei pyörry ja kaadu :)
 
tuosta verenpaineesta voin sanoa että parempi että matala kuin korkea, itellä on kans aina ollu matala verenpaine välillä menny jonnee 85/65 tai 90/70-80, viimeaikoina alhamdulillah noussu normaaleihi lukemiin.
mitä vatsantoimintaan tulee ni ite alotan päivän aina juomalla ison mukin teetä n. 30min ennen syömistä ja ainaki mulla on auttanu huomattavast.
 
Takaisin
Top