Eka neuvola

Meillä sanoi että ei kannata ota mitään rokotetta ennen 12 viikkoa. Että katsoo miten influenssa ajoittuu niin otan sit varmaan ennen joulua.

Minulla eka neuvola 28.11 viikkoja tuolloin jotain noin 10+. sitten kysy että olisinko halunnut jo aikasemmin mennä. tuumasin että tuo riittää ku tuolloin kuunnellaan jo sydänäänet. :)

Influenssa rokotusta en meinaa ottaa, oon niin harvoin kipeä että varmaan tulee siitä pitkistä vaan tautikierre.

Meillä sanoi että ei kannata ota mitään rokotetta ennen 12 viikkoa. Että katsoo miten influenssa ajoittuu niin otan sit varmaan ennen joulua.
Ai miks ei ennen 12? Mä oon jo ilmottautunut kans töissä kun saan sitä kautta, ens kuussa oli tarkoitus mennä..

Ilmeisesti valmistaja ohjeistaa välttämään ensimmäisellä kolmanneksella riskien vuoksi. Mutta tämä on tosiaan ristiriidassa eri suosituksiin, toiset neuvolat voivat neuvoa eri tavalla.

Okei! Jännä kun nää niin vaihtelee. THL:n sivuilla taas: "Kausi-influenssarokotetta suositellaan kaikille raskaana oleville raskauden vaiheesta riippumatta. Rokotus voi suojata lasta sekä raskauden aikana että syntymän jälkeen."
:think005

Heii mille viikolle yleensä tuo Np ultra ajoitetaan? Eka neuvola on mulla 3.11 eli ensi viikolla jolloin viikkoja pitäis olla 8+5. En vaan yhtään jaksaisi enää odottaa ultraan niin epätietoinen olo koko ajan... Tällä hetkellä hirveä räkätauti ja tuntuu, että raskauroireet hävisi samalla kun tää lenssu alkoi. Vai enkö vaan huomaa niitä flunssan alta?

Mulla eka nla takana. Ei kuunneltu sydänääniä kun epäili ettei saa vielä kuulumaan ja sitten tulee turhaa murehtimista. Varasi ensi viikolle ajan lääkärille. Kiva päästä yllättäen kurkkaamaan onko siellä tosissaan joku :Heartbigred

1,5h meni jutellessa ja antoi pissapurkkeja. Pitää ensi viikolla käydä viemässä labraan kaksi eri näytettä sekä käydä verikokeissa. En muista että ekan aikana olisi ollut mutta hommat muuttuu tai en vaan muista.

Neita rv 8+4

Mun pitää kanssa ensi viikolla mennä verikokeisiin ja viedä virtsanäyte.

Ainahan noissa lääkkeissä ei voi valmistajan ohjeita noudattaa,niihin kun melkein varmuuden vuoksi kirjoitetaan ettei suositella,ettei niitä sit voi syyttää,jos jotain tapahtuu. Mä en myöskään oo ennen tuota rokotusta ottanut. Nyt siihen tuli mahdollisuus,olisi ehkä ollut kiva tietää etukäteen,olisi sitten ollut aikaa miettiä. Mutta sain kotiin papereita, joissa sanotaan ettei siitä ole haittaa. Toivottavasti näin.

Perjantaina postissa tuli kasa lappuja mitkä pitää täyttää ekaan neuvolaan. Lapuissa kysellään ruokavalioista, terveydestä, elämäntavoista ja yms.

Perjantaina postissa tuli kasa lappuja mitkä pitää täyttää ekaan neuvolaan. Lapuissa kysellään ruokavalioista, terveydestä, elämäntavoista ja yms.

Joo mä vihaan niitä neuvolan lappujen täyttämistä :/ Tän toisen kohalla oli vähä nopeempaa mut ei paljoo. Huoh :(

Joo mä vihaan niitä neuvolan lappujen täyttämistä :/ Tän toisen kohalla oli vähä nopeempaa mut ei paljoo. Huoh :(

Meillä oli täälläpäin tosi helpot laput. Riitti oikeastaan rasti/numero ruutuun, kolmisen sivua terveydestä ja ruokavaliosta. Nää sit vissiin vaihtelee jonkin verran paikkakunnittain. Mulla eka raskaus.

Meillä taasen ei tarvinnut etukäteen täyttää mitään lappuja, ensikäynnillä neuvolassa täytin alkoholi- ja huume/lääkelappuset.

Meillä pitää netissä jossain täyttää jotain lomakkeita. Ei tuu mitää lappusia paperisena..

Just äsken täyttelin netissä olevan lomakkeen. Siinä oli perustiedot ittestä ja sit kysymyksiä huumeiden/alkoholin käytöstä. Oli aika yks toikkosia vastauksia kun en käytä kumpaakaan :D tai kesällä join kerran pari siideriä

Meilläkin täytetään laput netissä. Olin ihan järkyttynyt kun jouduin vastaamaan yhteen huume/lääkekysymykseen kyllä. Hammaslääkäri määräs Panacodia viisaudenhampaanpoiston jälkeiseen särkyyn. Tuli otettua yhtenä päivänä se annos mitä määrättiin ja se veti mut nii huonoon kuntoon et jouduin vessasta konttaamaan takas sänkyyn, sen jälkeen en enää niitä syönyt.
Silti vastasin rehellisesti kyllä ku on vuoden sisällä tapahtunut.

Takaisin