Meillä oli eia neuvola viikko ennen varhaisultraa. Jälkikäteen mietin, että olishan ne varmaan neuvolasta laittaneet ultraan, kun ei ollut tiedossa kuinka pitkällä raskaus oli, mutta koska olimme jo varanneet sen varhaisultran niin terkkarin mielestä sen antamiin viikkoihin luotetaan ja laskettu aika ja viikot mennään sen mukaan np-ultraan asti. Siellä sikiö on jo helpompaa mitata.
Ekalle kerralle täytettiin esitiedot aiemmista synnytyksistä ja raskauksista ja otettiin ne rutiinit, kaikki ok. Isänkin halukkuutta puntarille kyseltiin ja yritettiin kuunnella sydänäänet, ihan diagnostisessa mielessä kuulema niin saatiin varmuus sille, että niitä viikkoja ei ole kymmentä vaan lähemmäs kuusi.
Audit-testin ja voimavaralomakkeet käydään seuraavalla kerralla läpi, mutta mun seuraava neuvola on varmaan vasta tammikuussa, kun np-ultra on joukukuussa ja samoin ensimmäinen lääkärikäynti. Terkka kyllä sanoi että tammikuulle jos odotetaan, niin tulee liian pitkä väli, mutta katsotaan nyt mikä on homman nimi.
Mua jännitti neuvola kamalasti, mutta olen kuulema vielä ihan nuori synnyttäjä (toisin pelkäsin) ja turhaan stressasin koko käyntiä. Sokerirasitukseen menen, mun aikaisemmissakin olen käynyt, bmi raja ylittyy ja toisaalta olen tehnyt sen verran hyvänkokoisia vauveleita, että sinne mennään...
Seuloista ja tutkimuksista saatiin kans tietoa ja vastauksia siihen, mitä sitten jos kaikki ei olekaan hyvin. Samalla linjalla menemme miehen kanssa siinä tapauksessa jos edessä on ongelmia.
Meidän terkkari tekee osa-aikaista ja toivon, että saisimme kaikki ajat hänelle tästä huolimatta. Ensivaikutelma ja luottamuksen saavuttaminen ovat tärkeitä itselle enkä halua, että joka kerta vastassa on eri täti. Olen aika "kriittinenkin", johtuen varmaan omasta hoitoalan taustasta ja koen, että asiat täytyy sanoa suoraan eikä kaarrella ja ehdotella varovasti, toki tökerö ei tartte olla.
Me ei saatu mitään meille tulee vauva kirjoja tms mitä aiemmin, nyt olisin toivonut niitä, en itselleni vaan miehelle enemmänkin, tosin isyysvapaista yms saamme tietoa itsekin hakemalla. Hyvä käynti kyllä silti.