Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla oli neuvola viimeviikolla, edelleen terkka laskee raskausviikot viimeisten kuukautisten mukaan, vaikka nyt jo pariin kertaan ultrassa on todettu raskauden kesto. Nyt kätilö laittoi todennäköisimmiäksi lasketuksi ajaksi 9.6.17 ja sen mukaan ilmeisesti mennään, toivottavasti ainakin jossain vaiheessa varmistuu joku päivämäärä, tähän asti olen töissäkin sanonut, että laskettu aika on suunnilleen kesäkuun puolivälissä...
Mulla oli terveydenhoitajaopiskelija tekemässä tarkastusta, ja kyllä oli hänellä vielä monet opit edessä. Suoraan sanottuna tuli sellainen tunne, että hän ei ollut lainkaan kartalla siitä, mitä pitäisi tehdä, vaikka ohjaaja miten lypsi ja vihjasi mitä seuraavaksi pitäis tehdä. Pahempaa oli silti vielä, että häntä ei tuntunut kiinnostavan lainkaan koko harjoittelu.
Vaikka itse hoitoalalla olenkin, taidan seuraavalla kerralla sanoa, että en halua opiskelijoita. Onkohan ihan nihilistiä toimintaa? Tottakai, opissahan he ovat, mutta jotenkin koen tilanteen kiusalliseksi ja en pysty olemaan täysin luottavaisin mielin, kun tiedän, että periaatteessa saatan joskus johonkin näistä opiskelijoista törmätä omassa työssäni, ei kiitos...
Pari viikkoa seuraavaan ultraan!
Joo tätikin "kysyi" eli tokasi vaan, että opiskelija tässä tekee tarkastuksen suahan ei haittaa, ja nytpä saatkin alottaa, tässä näkyy nämä äidin tiedot jne jne... en ehtiny edes mitään sanoa siihen väliin ja ajattelin, että jälkikäteen olisi noloa sanoa, että anteeksi en kyllä haluakaan sua tähän, voitko poistua...
jäin ihan hämmentyneenä kuuntelemaan ripitystä siitä kuinka mun olis pitänyt ehtiä käydä antamassa pissanäyte ja mittaamassa rauhassa verenpaine ennen neuvola-aikaa... hieman haastavaa vaan, kun pääsi kymmenen yli lähtemään töistä ja aika oli puolelta, matkalla meni parikyt minuuttia... jep jep rauhalliset verenpaineet..
Vähän harmitti sekin, kun mun tiedot oli jo tosiaan lävätty auki koneella, tuli vähän sellainen olo, että vaikuttaako edes kysyä saako opiskelija osallistua, jos mun tiedot on jo avattu valmiiksi.
Enskerralla ja synnytyksessä aion sanoa, etten halua yhtään opiskelijaa paikalle, en edes erikoistuvia lääkäreitä, en kandeja, kätilöitä tai terkkareita. Yksi (kaksi) kätilöä riittää miehen lisäksi paikalle ja toivon että synnytys menee niin hyvin, että lääkärin ei tarvi naamaansa näyttää...
Jennese: tuollaset tilanteet on ihan uskomattomia kuunnella... kiva miettiä että missä se on ne kätensä lotrannu ennen toosan tutkimista.
Ja ylipäätään hienotunteisuutta sais olla sen verran, että pikkusen peittelis toisen mokaamista muullatavoin, esimerkiksi antais sen suoran palautteen mokaamisesta sen jälkeen kun se potilas on lähtenyt jo.
Heippa! Osaisiko joku auttaa missä vaiheessa neuvolan laitteilla kuulee sykkeen "varmasti"? Mulla on nyt viikkoja kasassa 10+2 ja eka ultra vasta ihan 14. vkon lopulla, eikä jaksais odotella epävarmuudessa [emoji51] funtsin josko kävis avoimessa neuvolassa tässä joku päivä... kiitos jo etukäteen [emoji4]