Ei tää voi olla näin vaikeeta!

@Pikkupikkupikkunen mitenkäs sulla etenee? Kiva kun käyt kommentoimassa.. Selvenikö muuten ne kilpirauhashommat vai muistanko taas ihan ristiin.. ja joo pientä kisaväsymystä tosiaan ilmassa tai outoa asioiden arkistumisen vastaan taistelua 😏
Hyvin meillä etenee. Maanantaina meillä on nt-ultra ja sitä nyt jännitetään.

Joo siis kilpparit on jo parempaan suuntaan. Lääkkeet näyttää toimivan hyvin ja niitä tietty jatketaan ja verikokeilla seurataan nyt kuukauden välein. Rv20 eteenpäin pitää käydä useemmin kuuntelee sydänäänet ja jossain vaiheessa tulee kutsu sairaalaan jollekin ylimääräiselle käynnille. Lisää tää riskiä keskenmenoo, ennenaikaiseen synnytykseen ja kohtukuolemaan. Et ne tietty jännittää, mutta ainaki oon sillee tiiviissä seurannassa et toivotaan parasta.
 
@Nurppu mähän kehitin tästä jo itselleni kemiallisen ja vaikka mitä 😅 se on jännä miten toisessa hetkessä on aivan paniikissa ja toisessa on aivan varma että meidän perhe kasvaa syksyllä 10 pienellä varpaalla (ja toivottavasti muillakin ruumiin osilla 😅)
Niinpä! Keskenmenot jättää kyllä arvet. Jos vaan voi, niin kannattaa kyllä yrittää rentoutua ja nauttia hetkestä, koska se on joka kerta ainutlaatuinen. Mut mulla itellä toisaalta vähän auttaa se ajatus, että ei siitä oo mitään haittaa sille alkiolle vaikka sua kokoajan pelottaiskin että just menee kuitenkin kesken. Ei se sitä haittaa, se jatkaa kasvuaan siitä välittämättä 😊
 
Hyvin meillä etenee. Maanantaina meillä on nt-ultra ja sitä nyt jännitetään.

Joo siis kilpparit on jo parempaan suuntaan. Lääkkeet näyttää toimivan hyvin ja niitä tietty jatketaan ja verikokeilla seurataan nyt kuukauden välein. Rv20 eteenpäin pitää käydä useemmin kuuntelee sydänäänet ja jossain vaiheessa tulee kutsu sairaalaan jollekin ylimääräiselle käynnille. Lisää tää riskiä keskenmenoo, ennenaikaiseen synnytykseen ja kohtukuolemaan. Et ne tietty jännittää, mutta ainaki oon sillee tiiviissä seurannassa et toivotaan parasta.
Uskomatonta miten nopee aika menee, sullakin jo NT ultra! Hyvä että ootte kunnon seurannassa! :)
 
Niinpä! Keskenmenot jättää kyllä arvet. Jos vaan voi, niin kannattaa kyllä yrittää rentoutua ja nauttia hetkestä, koska se on joka kerta ainutlaatuinen. Mut mulla itellä toisaalta vähän auttaa se ajatus, että ei siitä oo mitään haittaa sille alkiolle vaikka sua kokoajan pelottaiskin että just menee kuitenkin kesken. Ei se sitä haittaa, se jatkaa kasvuaan siitä välittämättä 😊
Tosi hyvin sanottu 😊 pitäisi myös muistaa että se että iloitsee raskaudesta ei aiheuta keskenmenoa. On tää ihmisen mieli kyllä aikamoinen vuoristorata 😅
 
@Pikkupikkupikkunen Kiitos ❣️ odotan menkkoja, dpo15. Tuntuu, että huomenna ne varmaan alkavat. Käydään vielä inssissä ensi kierrossa. Katsotaan se vielä, mutta sitten jos ei tärppää, niin alkaa kyllä ivf jännittää. Mutta ehkä siinä vaiheessa sitten vain toimin, teen ohjeiden mukaan. Mutta olo on se, että pakko kai se on, vähän alistunut olo . Yhtään en iloitse tai odota, että pääsen ivf, niin kuin monet (ja tietenkin hyvä, että ihmiset ei ota tätä yleensä näin rankasti), huomaan olevani erilainen siinä. Innottomuutta lisää pitkä kaava, en yhtään odota innolla, mitä vaihdevuosioireita saan heti alkuun. Olen luvannut itselleni, että jos ivf on ihan kamalaa, minun ei tarvitse kestää kuin yksi kierros.
 
@Pikkupikkupikkunen Kiitos ❣️ odotan menkkoja, dpo15. Tuntuu, että huomenna ne varmaan alkavat. Käydään vielä inssissä ensi kierrossa. Katsotaan se vielä, mutta sitten jos ei tärppää, niin alkaa kyllä ivf jännittää. Mutta ehkä siinä vaiheessa sitten vain toimin, teen ohjeiden mukaan. Mutta olo on se, että pakko kai se on, vähän alistunut olo . Yhtään en iloitse tai odota, että pääsen ivf, nii kuin monet (ja tietenkin hyvä, että ihmiset ei ota tätä yleensä näin rankasti), huomaan olevani erilainen siinä. Innottomuutta lisää pitkä kaava, en yhtään odota innolla, mitä vaihdevuosioireita saan heti alkuun. Olen luvannut itselleni, että jos ivf on ihan kamalaa, minun ei tarvitse kestää kuin yksi kierros.
Hyvä että ootte päättäny et ikuisesti ei tarvi jaksaa. ♥️ Toivotaan tietysti parasta inssiin. Kaikki sormet ja varpaat ristissä täällä ja kovasti yritän lähettää hyviä ajatuksia ja toivoa teille 🌈
 
Täällä näyttäis tänään vihdoin varmuudella menneen ovulaatio, eli nyt saa taas rentoutua ja alkaa odottelee seuraavia kuukautisia ja PASia! Vaikka toki tässä välissä saa vähän piinaillakkin vielä, koska todistetusti on kuitenkin pienet mahdollisuudet plussalle vaikka todennäkösyydet onkin tosi alhaiset :) Lämmöt ja oireet on vaan ollu aika epämääräset, että nyt en tiedä onko dpo1 vai dpo4 😅 noh, kuukautiset sen viimeistään näyttää!

@Onnenomena tosi isot sympatiat sinne, oon tosi pahoillani että saatatte joutua hoitoihin jotka tuntuu itsestä henkisesti väärältä 😞💔 silti on hienoa että on vielä olemassa optio sen jälkeen kun kaikki muu on käytetty, jonka avulla ehkä vielä voisi sen lapsen saada... Vielä raastavampaa olisi että sitä ei olisi ollenkaan. Mutta se ei poista sitä että oon tosi pahoillani että siitä seuraa sulle ihana omppu niin ikävä olo 😭 voi kunpa nyt tuliskin vielä inssillä taas plussa joka jäisi pysyvästi kiinni!!
 
Täällä ennustan oireista päätellen huomiselle ovis plussaa.. huomenna myös uusi kontrolliultra.. eli menee samalla kaavalla kuin viime pas:kin todennäköisesti, eli ovitrelleä ei tarvittais taaskaan. Tosin pitää aamulla ehkä soittaa sinne sitten, että onko se kontrolliultra tarpeen vai ei + onko tän viikon lauantaina siirtoja edes, muutoin menee ns kotipuuhiksi tämä kierto 😏 mut eipä nää oireet toki aina ole "kellon tarkkoja", joten aamullahan sen sit näkee..
 
Täällä ei kaikista mega oireista huolimatta aamun testi hymyillyt, oisko sit huomenna tai illalla vai mites... no jokatapauksessa homma meni pipariksi, koska aamu alkoi klo 4 sillä että lapsella kuumetta ja itselle iski jo illasta ihan perinteinen flunssa, joten sinne kontrolli ultraan en tänään pääse 😔 No katotaan mitä sieltä sanovat, oon aamun nyt ootellut takaisin soittoa.
 
Täällä ei kaikista mega oireista huolimatta aamun testi hymyillyt, oisko sit huomenna tai illalla vai mites... no jokatapauksessa homma meni pipariksi, koska aamu alkoi klo 4 sillä että lapsella kuumetta ja itselle iski jo illasta ihan perinteinen flunssa, joten sinne kontrolli ultraan en tänään pääse 😔 No katotaan mitä sieltä sanovat, oon aamun nyt ootellut takaisin soittoa.
Voi ei, olen pahoillani! 😔 Kyllä nyt vastustaa.
 
Kiitos omppu sympatiasta :Yellow Heart:

No jopas, sieltä hoitaja soitti ja todettiin yhteistuumin että koska mun koti koronatesti nega ja ainoot oireet on nuha ja lievä kurkkukipu, niin homma eli pistelyt jatkuu. Uusi ultra aika torstaille, mikäli en ole siihen mennessä terve niin sit keskeytetään kierto. Ja jos lh testi on positiivinen ennen sitä, niin ilmoitan sinne ja katotaan mitä tuumaavat ajoituksista. Sitä en kyllä älynnyt kysyä, että mitäs jos mulla on to aamuna se pos, ja se ultrakin on aamulla, et onko se ultra sit turha vai miten.. no jokatapauksessa, kivoja uutisia! Tosin pistän pääni pantiksi että kun vähän saa optimismia peliin, niin se testi tulee niin hymyilemään huomen aamulla ja siirto osuis sunnuntaille - mut jos vaikka toivotaan että tää flunssan poikanen vaikka vähän viivyttäis sitä ovista tj? Mä kovasti haluisin päästä sinne siirtoon 🌈🤞
 
@siska No voihan harmi mikä ajoitus! Onneksi sai kuitenkin ultran siirrettyä. :Thumbs Up Sign: Toivottavasti oireet siis pysyy lievänä tai paranisi että pääset siirtoon.

Pitäisi itsekin varmaan olla vähän huolellisempi ettei mitään tauteja nyt keräisi.
Niin varmaan en olekaan täällä esittäytynyt, eli IVF hoidoissa mennään ekaa kierrosta, ya 07/2021 ja eka lapsi toiveissa. Punktio olisi perjantaina ja jos siitä saalista tulee niin PAS seuraavasta kierrosta.
 
Tervetuloa @Evanel tänne puolelle :)

@Juliet92 täällä tää meidän tilanne on muotoutunut vissiin kunnon jännitysnäytelmäksi - tai sit tää on joku tosi hidas hirttosilmukan asettelu tälle kierrolle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Koska aamulla tosiaan testi hymyili ja siis tietenkin maani myyneenä kuoppasin tän kierron päässäni ja ilmoitin sen omapolkuun. Kunnes sit mulle soittikin heti tyyliin aamu kasilta lääkäri joka totesi, että jos oot vaan huomenna terve niin tervetuloa huomenna ultraan, että katotaan näkyykö se ovis vielä sielä sillon. Ja olin vähän sillain, et jaa.. okeei? Että ei sittenkään automaatiolla ole siitä lh +:sta se siirron laskenta, kuten ovat aikaisemmin antanet ymmärtää (koska siis siitä laskettuna siirtopv osuis sunnuntaille). Sit se lääkäri oli sillain, et noh, ihan 50/50 et onko se ihan turha käynti vai ei, et ihan miten itse haluat. No minä tottakai totesin, että kyl mä tuun! Joten nyt sitten huomenna ultraan että vihdoin selviää kosahtaako tää vai ei - flunssa oli onneksi ns nopeampaa sorttia, joten sitä ei onneksi tarvitse enää stressata. Joten jos mä en oo jo kaikelle mahdolliselle pistänyt sormia ristiin, nyt sit toivotaan et sielä ultrassa vielä jotain näkyis, että maanantaina pääsis siirtään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Tervetuloa @Evanel tänne puolelle :)

@Juliet92 täällä tää meidän tilanne on muotoutunut vissiin kunnon jännitysnäytelmäksi - tai sit tää on joku tosi hidas hirttosilmukan asettelu tälle kierrolle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Koska aamulla tosiaan testi hymyili ja siis tietenkin maani myyneenä kuoppasin tän kierron päässäni ja ilmoitin sen omapolkuun. Kunnes sit mulle soittikin heti tyyliin aamu kasilta lääkäri joka totesi, että jos oot vaan huomenna terve niin tervetuloa huomenna ultraan, että katotaan näkyykö se ovis vielä sielä sillon. Ja olin vähän sillain, et jaa.. okeei? Että ei sittenkään automaatiolla ole siitä lh +:sta se siirron laskenta, kuten ovat aikaisemmin antanet ymmärtää (koska siis siitä laskettuna siirtopv osuis sunnuntaille). Sit se lääkäri oli sillain, et noh, ihan 50/50 et onko se ihan turha käynti vai ei, et ihan miten itse haluat. No minä tottakai totesin, että kyl mä tuun! Joten nyt sitten huomenna ultraan että vihdoin selviää kosahtaako tää vai ei - flunssa oli onneksi ns nopeampaa sorttia, joten sitä ei onneksi tarvitse enää stressata. Joten jos mä en oo jo kaikelle mahdolliselle pistänyt sormia ristiin, nyt sit toivotaan et sielä ultrassa vielä jotain näkyis, että maanantaina pääsis siirtään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Haaa no siellä on kyllä sit sen sortin trilleri meneillään👌 toivotaan, et ultrassa näyttäs siltä, et olis otollista siirtää tähån kiertoon👌 onpas kyllä kiva et silti haluavat ultrata eikä heti tyrmää et unohdetaan tää kierto.
 
Haaa no siellä on kyllä sit sen sortin trilleri meneillään👌 toivotaan, et ultrassa näyttäs siltä, et olis otollista siirtää tähån kiertoon👌 onpas kyllä kiva et silti haluavat ultrata eikä heti tyrmää et unohdetaan tää kierto.

Siis kieltämättä oon ollut tosi yllättynyt että miten mä oon ollut jo heittämässä moneen kertaan kirvestä kaivoon (vaikkakin siis ihan vaan parin päivän sisällä), koska oon olettanut että se tyssää heidän päässä ja sit niin ei ookkaan käynyt. Toki siis voi vaikuttaa sekin että on pisto hoidoin tää ovis saatu aikaan eikä et perus letro kierto. Tai sit IVF-tiimin meininki on vähän joustavampaa, kun taas sit oi-hoidot ja inssit osuudessa koko ajan pelko perseessä et pääseekö ees hoitoon tai et jos kesken kierron tulee jotain.. Nää siis vissiin HUS:lla eri tiimejä, koska viestintä menee eri paikkoihin ja on kahdessa eri kerroksessa ainakin mulla ollut käynnit yhtä poikkeus ultraa lukuunottamatta.
 
Siis kieltämättä oon ollut tosi yllättynyt että miten mä oon ollut jo heittämässä moneen kertaan kirvestä kaivoon (vaikkakin siis ihan vaan parin päivän sisällä), koska oon olettanut että se tyssää heidän päässä ja sit niin ei ookkaan käynyt. Toki siis voi vaikuttaa sekin että on pisto hoidoin tää ovis saatu aikaan eikä et perus letro kierto. Tai sit IVF-tiimin meininki on vähän joustavampaa, kun taas sit oi-hoidot ja inssit osuudessa koko ajan pelko perseessä et pääseekö ees hoitoon tai et jos kesken kierron tulee jotain.. Nää siis vissiin HUS:lla eri tiimejä, koska viestintä menee eri paikkoihin ja on kahdessa eri kerroksessa ainakin mulla ollut käynnit yhtä poikkeus ultraa lukuunottamatta.
Kai nois Ivf touhuissa vaan on isompi panostus ja niissä enemmän kiinni. Mä oon toistaseks kyllä ollu itse Satasairaalan toimintaan hyvin tyytyväinen, katotaan mikä mielipide Taysista tulee👌

Mä tuikkasin just tos ysiltä Ovitrellen, rupes aika nopee jo sen jälkee enempi hulambaloota tuntumaa munasarjoissa. Kattellaa oloja huomen ja pe😅
 
Takaisin
Top