Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Kai nois Ivf touhuissa vaan on isompi panostus ja niissä enemmän kiinni. Mä oon toistaseks kyllä ollu itse Satasairaalan toimintaan hyvin tyytyväinen, katotaan mikä mielipide Taysista tulee👌

Mä tuikkasin just tos ysiltä Ovitrellen, rupes aika nopee jo sen jälkee enempi hulambaloota tuntumaa munasarjoissa. Kattellaa oloja huomen ja pe😅

Oi joi, sielä hommat edistyy siis hyvin! Toivottavasti ei mee turhan tukalaksi ja punktio menis sutjakkaasti.. Ilmeisesti ei iskenyt hyperi riski, kun ovitrelle valikoitui kuitenkin? Tsemppiä :Flexed Biceps:
 
Oi joi, sielä hommat edistyy siis hyvin! Toivottavasti ei mee turhan tukalaksi ja punktio menis sutjakkaasti.. Ilmeisesti ei iskenyt hyperi riski, kun ovitrelle valikoitui kuitenkin? Tsemppiä :Flexed Biceps:
Ei ollu hypeririskistä mitään merkkejä. Semmone olikos nyt 12 kpl 11-20mm folleja näky maanantaina ultras ja kymmenen pienempää kummallakin puolen. Mielenkiintosta sit nähdä monta lopulta punktioidaan ja monta kypsää solua saadaan👌 ainoo tosiaan mitä jännitän on itse tulokset, toimenpide ei onneks itessään. Eikä nyt olotkaa pahemmin.

Ja hei vitsi miten upeeta et olosuhteet siirrolle sittenkin hyvät😍 jippii! pääset piinailee samaan aikaan! Mulla siirto ma-ke jos tulee siirrettåvää.
 
Muokattu viimeksi:
Päivitellään nyt tänne: sielä se folli vielä oli (purkautumis pisteessä) - ja me päästään kaikesta huolimatta siirtoon maanantaina, ihan mahtavaa 🎉😍🤩 tai no meidän kohdalla on vielä se sulattamisvaiheen jännittely, mut kova luotto et blastot saattais kestää paremmin kuin ne meidän 2 päiväiset 🌈
 
Päivitellään nyt tänne: sielä se folli vielä oli (purkautumis pisteessä) - ja me päästään kaikesta huolimatta siirtoon maanantaina, ihan mahtavaa 🎉😍🤩 tai no meidän kohdalla on vielä se sulattamisvaiheen jännittely, mut kova luotto et blastot saattais kestää paremmin kuin ne meidän 2 päiväiset 🌈
Jee, vautsi! Jospa nyt olisi kaikki tähdet kohdillaan, kun on epävarmuuksista huolimatta on mennyt tähän asti näin putkeen! 🤩❤️
 
Täällä onkin ollut hiljaiseloa viime päivinä, mitä teille kuuluu? :smiling-eyes:

Pääsitkö @siska siirtoon? Entä @Juliet92 , mikä siellä on tilanne?

Omalta kohdalta ei raportoitavaa. Työmatkat on vieneet meitä miehen kanssa eri suuntiin ja oviksen ajankohdastakaan nyt ei oo kovin tarkkaa tietoa. En jaksanut testailla, kun yleensä olen viime aikoina sen oireista bongannut hyvin ja nyt muutenkin aikataulut oli mitä oli. Lähinnä tässä odottelen, että miten pitkä kierto tällä kertaa olisi luvassa ja mielenkiinnolla seuraan, että pysyykö luteaali järkevissä mitoissa vai onko taas luvassa lyhyt luteaalivaihe tai tiputtelua tai muuta ylimääräistä. Töissä on kiireistä vielä muutaman viikon ajan, mutta toivon, että sitten loppukevät olisi vähän rauhallisempaa.
 
@Mrs Willow Aivan, tännekin voisi välillä pörhältää 😅 Ollaan kaikki valuttu aika tukevasti tuonne lapsettomuuspuolelle ihmettelemään menoa ja meininkiä.

Omalta kohdalta tosiaan menossa nyt seitsemäs pistospäivä ja perjantaina katsotaan punktiopäivä. Jännittää sikana onko sielä solusia ja tuleeko niistä solusista sitten miehen solujen kanssa mitään siirrettävää :Grimacing Face: Tähän mennessä ei ole vielä ollut puhetta suunnitellaanko tuoresiirtoa vai sitten mahdollisesti vasta PAS:eja. Kai sitten perjantaina on viisaampi siltäkin kannalta :folded:
 
Täällä tuntunut olevan kalenteri niin tukossa, ettei foorumillekaan ole meinannut muistaa pysähtyä kirjoittamaan, vaan viestien lukemiseksi on jäänyt. Perjantaina olisi meillä PAS suunnitteilla, jos tänään sulamaan otetut alkiot pysyvät hengissä. Vähän meinasi säätämiseksi mennä, kun ultrassa katsottiin, että ovisplussan olis pitäny tulla viime perjantaina, mutta sain vain sellaisen puoliselkeän viivan (lol, nyt tiedän, että digitesti olis tässä parempi), lauantaina sama homma, mutta sunnuntaina sitten selkeä plussa. Onko kellään arvausta mikä tuota ovista olisi voinut myöhästyttää vai onko tikut vaan näyttäny ihan päin honkia? Sekä lääkäri että kalenteri kuitenkin väittivät että perjantaina ois pitäny plussa tulla.
 
@Monni92 voi että, en kyllä osaa sanoa tuosta oviksesta :/ tylsää jos osuiskin sit siirto väärälle päivälle. Mulla heittelee kokoajan parilla päivällä ovikset niin en osais kalenterin perusteella ajoittaa. Toki joskus nuorempana oli kellontarkat kierrot ja sillon olisin voinu. Meneekö teillä siirto sit sen ovisplussan mukaan kuitenkin? Minkä perusteella lääkäri uskoi että perjantaille osuu? Arvaushan se lääkärinkin varmaan vaan on, onhan siinä isoa vaihtelua minkä kokonen folli ovuloi.

@Maakku voi ei, oon pahoillani 😔 toivottavasti asiat selkiytyisi parhain päin pian!

Täälläkin kierto tekee loppuaan. Mutta tää on taas ihan jännää aikaa, koska menkoista päästään vihdoin ilmottautumaan PASiin meidän yhden pakkaspalleroisen kanssa :) sit pääsee taas yhen kerran oikeesti jännäämään! Jos siis mahdutaan hoitoihin. Ja jos pallero selviää sulatuksesta.
 
@Nurppu, joo en itsekään kalenteriin sokeasti luottaisi, kun kierrot vaihtelee nykyään muutamilla päivillä, mutta kun osui sen lääkärin arvion kanssa niin samaan :grin Ja arvaushan se on lääkärilläkin toki ollut kun koosta vain katsoi, milloin todennäköisesti ovulaatio tapahtuu. Ehkä vaan luotetaan, että tuo sunnuntaina tullu plussa oli oikea, ja sen perusteella on siirtokin suunniteltu. Sunnuntai-iltana kyllä tuntu vasemmassa munasarjassa kyllä tapahtuvan jotain, mutta tiedä sitten mitä. Punktion jälkeen ollut jotenkin tietoisempi tuon vasemman puolen olemassaolosta, kun ennen en oo tuntenu sitä ollenkaan.

Kiva että sielläkin päästään kohta pitkästä aikaa tositoimiin jännäilemään! Toki olisi kivempi jännätä siirron tulosta kuin sitä että pääseekö hoitoon ylipäätään tai miten alkion käy sulatusvaiheessa, mutta toivotaan parasta että siirtojännäilyynkin pian pääsette!
 
Aivan, täällä taitaa valtaosalla olla hoidot kovalla tohinalla päällä, joten tosiaan varmaan se lapsettomuuspuoli on ollut teillä aktiivisemmassa käytössä. Käyn itsekin joskus siellä lueskelemassa, mutta nyt en oo ehtinyt ja muistanut siellä käydä kurkkimassa. Mutt atosiaan monennäköistä hoitokuviota on nyt meneillään, kyllähän näistä jo ihan tilastojen valossakin pitäis alkaa tulosta vähitellen tulla! :Clapping Hands Sign: :smiling-eyes:

@Tonninseteli siellä onkin sit huomenna jännät paikat. Toivottavasti pistokset pelittää toivotulla tavalla ja palleroita kypsyy kerättäväksi ja lopulta siirrettäväksi asti. Tulehan sitten raportoimaan tilastot huomiselta :smiling-eyes: Onko pistoksista muuten tullut oireita?

Ikävä kuulla @Maakku :disappointed-face: Toivottavasti läheinen vielä paranee siellä. Ymmärrän hyvin, että tuollaisissa tilanteissa tämä yritys, niin iso ja tärkeä asia kuin onkin, jää ihan kakkossijalle.

@Monni92 Toivottavasti siirto onnistuu huomenna! Tikuista en osaa kyllä sanoa juuta tai jaata, mun mielestä merkeissäkin on niin paljon eroa. Mulla on vaan omasta mielestäni huonoja jäljellä kotona ja siksi en osaltaan oo viittinyt tässä kierrossa edes testailla, varsinkin kun ollaan oltu eri suunnilla miehen kanssa. Plussa väärään aikaan olis vaan v*tuttanut, joten parempi jättää testit väliin. Mutta toivottavasti teillä nyt olis ajoitukset kohdillaan siirron kannalta kuitenkin, vaikka vähän arpoa ootkin saanut tikkujen kanssa.

@Nurppu Loppukiertolaisia onkin sitten ketjussa useampia nyt. Jännää, että kohta pääsette sit ilmoittautumaan. Toivottavasti ei oo hoitoon mahtumisen, sulatuksen tai minkään muun kanssa ylimääräistä vastusta tässä.
 
Miehelle aloitettiin nyt neljäs lääke oman testotuotannon käynnistämiseen. letroilla häviää seksihalut kokonaa,joten lääkäri laittoi ovitrellen nyt kokeiluun. Eilen pistettiin eka annos ja mietittiin tuliko sieltä yhtään mitään kun unohtui katsoa missä se mäntä oli kun aloitettiin. Yksi annos , siitä otetaan kolmesti lääkettä. 8naksautusta per kerta siitä 250 ovitrellesta. No ilmeisesti pisteen kohdalta aloitetaan vasta eikä nollasta? Oliko teillä kokemuksia siitä?

Lääkäri oli sanonut viimeksi että testovaje on kivesperäinen koska vuoden ollaan nyt starttailtu eri lääkkeillä eikä se ole noussut kun viitteiden alarajoilla keikkunut. En sitten tiedä mitä mahdollisuuksia tässä on kun ei edes lääkkeillä saa testoja ylös. No nyt tamoksifeenilla kun putosi reilusti niin nyt on mieskin väsynyt. Toivotaan että saataisiin ne sinne rajoille edes takas tällä uudella, niin sais hieman virtaa takas ❤️

Ja meikäläisen uusi kierto starttasi tänään😞 Kramppieneen päivineen 😩

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️
 
Täällä onkin ollut hiljaiseloa viime päivinä, mitä teille kuuluu? :smiling-eyes:

Pääsitkö @siska siirtoon? Entä @Juliet92 , mikä siellä on tilanne?

Omalta kohdalta ei raportoitavaa. Työmatkat on vieneet meitä miehen kanssa eri suuntiin ja oviksen ajankohdastakaan nyt ei oo kovin tarkkaa tietoa. En jaksanut testailla, kun yleensä olen viime aikoina sen oireista bongannut hyvin ja nyt muutenkin aikataulut oli mitä oli. Lähinnä tässä odottelen, että miten pitkä kierto tällä kertaa olisi luvassa ja mielenkiinnolla seuraan, että pysyykö luteaali järkevissä mitoissa vai onko taas luvassa lyhyt luteaalivaihe tai tiputtelua tai muuta ylimääräistä. Töissä on kiireistä vielä muutaman viikon ajan, mutta toivon, että sitten loppukevät olisi vähän rauhallisempaa.
Ikävää, että siellä ajoitukset matkoje suhtee oviksee menny ristiin. Toivottavasti kevääl sit aikataulut osuu yhteen👌

Mulle siirrettiin eilen 5 päivänen alkio tuoresiirtona ja nyt sit pp1 käynnissä, ens viikol pääsee testailee. 😍

@Mamiksx4 valtaisasti tsemppiä sinne❤️ toivotaan et olis apua uudesta lääkityksestä nyt.
 
Moikka! Olen uusi täällä ja haluaisin teiltä muilta naisilta vertaistukea vauvajuttuihin. Olemme mieheni kanssa toivoneet lasta jo useamman vuoden, olemme molemmat +30-v ja esikoinen olisi kovin toivottu. Mulla oli käytössä vuosia pillerit, jotka lopetin loppuvuodesta 2019. Menkkoja ei tullut aluksi kuukausiin ollenkaan, koska ne olivat jo vuosia olleet pois pillereiden takia. Sitten kun tulivat, niin olivat todella runsaat ja siitä lähtien olleet epäsäännölliset ja runsaat. Emme ole halunneet ottaa stressiä "yrittämisestä" vaan olemme puuhailleet satunnaisesti. Välillä olen tehnyt ovulaatiotestejä, mutta aina on negatiivista näyttänyt. Vasta hiljattain ovulaatiotesti näytti ekan kerran haamuviivaa. Jonkin ajan kuluttua tein myös raskaustestin jossa oli haamuviiva. Tein myös toisen testin ja sama homma. Alkuraskauden oireisiin sopivia oireita minulla on ollut mm.iltaisin pahoinvointia syömisen jälkeen, hajuaisti on ollut tosi herkkä, alavatsaa ja alapäätä on vihlonut ja olen ollut väsynyt. En kuitenkaan halunnut tästä liikaa innostua, en uskalla. Tein uuden testin mutta päiväsaikaan, mutta ei näkynyt kuin yksi viiva. Nyt olen aivan äimän käkenä, että voinko silti olla raskaana?! Mitä olette mieltä? Kiitos kaikille ja tsemppiä vauvahaaveisiin!
 
Äidiksi kovasti haluava: täällä meitä samassa jamassa rypeviä on ainakin monta 💔

Se ovulaatiotestin "haamu" ei sinällään merkitse mitään, jos se haamuviiva siis oli vaaleampi kuin se kontrolliviiva. Se mittaa LH hormonia jota elimistössä on kokoajan vähän eri määriä, se luonnostaan aaltoilee läpi kierron, mutta juuri ennen ovulaatiota siihen tulee hyppy jolloin se ovulaatiotestin testiviiva on tummempi kuin kontrolliviiva. Jotkut ovulaatiotesti (mutta ei kaikki) reagoi kyllä myös raskaushormoniin, jolloin ovulaatiotesti näyttäisi "positiivista" tulosta (eli testiviiva taas tummempi kuin kontrolliviiva).

Minkä merkkisellä testillä näkyi raskaustestissä haamu? Harmillisesti joillain testeillä tulee joskus myös vääriä haamuja. Täälläkin aika monella on niistä valitettavasti kokemusta. Mutta se digitaalinen testi on tosiaan ainakin selvempi, vaikka kallis. Jos vaan löydät jostain, niin sellainen "viikkodigi" olisi paras - se ilmoittaa plussan jo tosi varhaisessa vaiheessa, eli jos se haamu oli oikea, niin viikkodigi varmasti näyttäisi ainakin "1-2 viikkoa"!
 
@Mamiksx4 voi että, teidän tilanne on kyllä raskas, otan osaa 😞💔 voi kunpa löytyisi teillä ratkaisu mikä toimisi. Ja en kyllä tuohon ovitrelleen osaa sanoa (vaikka myöhässä olisin muutenkin), mutta muistelen kyllä että ovitrellessä tosiaan oli epäselvemmin ne asteikot kuin siinä millä niitä munasoluja punktiota varten kasvateltiin, vaikka muuten hyvin samanlaiset kynät olikin. Itselle tosiaan ei ollu väliä kun koko annos laitettiin kerralla. Toivottavasti löytyi kuitenkin joku selvyys tuohon!

Mä vielä jännäilen, että päästäänkö PASiin tästä kierrosta vai ei, eilen ilmottauduttiin mutta HUSista ei vielä ole kuulunut mitään 🙈
 
Toivotaan Nurpulle mieluisia kuulumisia HUSilta 😊

Meillä uuteen kiertoon, kp 1 jämptisti kalenterin mukaan. Tämän kierron jälkeen tulee tasan kaksi vuotta tätä paskaa ilman plussan plussaa. Rupeen kattelemaan sattuisko gyneaikoja työvuorojen kanssa sopivasti..
 
Takaisin
Top