Ilpuri, AMH-arvo tosiaan kertoo munasarjojen "iästä"; mitä korkeampi arvo, sitä paremmin aikaa vielä sen suhteen. Sun arvo ei ole mun käsittääkseni huolestuttavan matala, mutta tosiaan aikaillakaan ei kannata, koska ajan kuluessa se vain laskee.
Mua ei ole taidettu siirtää täältä plussanneiden joukkoon (en oo tainnu pyytääkään), koska en oo tänne kirjotellu niin paljoa... Eli siis meillä lapsettomuuden syynä mun PCOS, plussasin heinäkuun lopulla tokasta ja viimeisestä ovulaation induktio pistoksin -hoitokierrosta; pistoskoot oli jo niin isoja, että siksi seuraavaksi suositeltiin IVF:ää. Ekassa varhaisultrassa alkion koko ei ihan vastannu viikkoja Ovitrelleen nähden (oli liian pieni), ja mieleen jäi lääkärin sanat siitä, että kasvu on hyvin voinut pysähtyä. Siksi kävin parin viikon kuluttua uudelleen, missä todettiin kaiken olevan muuten kunnossa, mutta sieltä löytyikin yllättäen myös toinen, kesken menny alkio (ihmeteltiin, miten ekan ultran lääkäri ei ollu huomannu sitä). Ilmeisesti mun munasarjat sit kuitenkin oli tuottanu pari kypsää munasolua, vaikka lapsettomuusklinikan kontorolliultrassa sillon oli vain yksi selkeä johtofolli. No, hyvä noin. Tällä viikolla oli nt-ultra, jossa todettiin sen kuolleen alkion olevan jotenkin "ihmeellisessä" paikassa, ja siksi sain uuden ajan lääkärin tekemään ultraan n. kuukauden päähän. Kuulemma kaksoisraskaus tämä on edelleen, vaikka toinen onkin kuollu, ja siksi riskejä on enemmän kuin normaalisti. Jos kaikki kuitenkin menee hyvin, meidän esikoinen syntyy huhtikuun alussa.
Paljon tsemppiä tänne kaikille eri kierto- ja hoitovaiheisiin! ♡ Luen edelleen päivittäin.