Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Meillä on nyt takana ensikäynti ja se oli aika järkyttävä tietopläjäys, mitä sieltä saatiin...
Ensimmäiseksi kiinnitettiin huomio heikkoihin uimareihin, että on suorastaan ihme kun meillä on jo lapsia...
Mies antoi uuden näytteen ja se oli heikentynyt entisestään.
Nyt käydään verikokeissa ja yritetään selvittää miksi kohta ei ole yhtään uimaria tallella, ja samalla pitäisi aloittaa icsi hoidot... ollaan jotenkin ihan pihalla nyt vaan kaikesta.
Tilannetta ei auttanut yhtään se, että samalla kun ajettiin kotiin, saimme viestin jossa ystävä oli käynyt ekassa ultrassa...
 
Untuvainen, hienoa että nyt hommat alkaa selviimään, mut on toi kyl aikamoinen shokki! Meilläkin ajateltiin, että vika on varmaan mussa, kun kierrot oli vähän epäsäännölliset. Oliki sit aikamoinen pommi, et miehellä siittiöt tosi vähissä! Meilläkin oli entuudestaan yksi lapsi, joka tärppäs helposti!
Meille suositeltiin ivf-hoitoa. Lääkäri halus kuitenki ultrata miehen kivekset ja sieltä löytyikin kiveskohju (miehellä jaloissa pahoja suonikohjuja, jotka oli pahentunu esikoisen jälkeen). Oli sitten "looginen" löydös toi kiveskohju.
Se operoitiin ja 4kk operaation jälkeen siemennesteessä oli heti tapahtunut muutos positiiviseen! Silti edelleen suositeltiin ivf ja luomutärppiä pidettiin aika epätodennäköisenä.
Eka ivf olisi ollut huhti-toukokuussa, mutta luomuplussa yllätti maaliskuussa! Eli heti kun siemenneste oli parantunut! :)

Toivottavasti teilläkin syy löytyisi eikä välttämättä tarvitsisi hoitoja! :) tuet miestä paljon, ainakin meillä tää oli kova kolaus "miehisyydelle". Mut yhdessä selvittiin ja selvitään jatkossakin!
Meilläkin on mysteeri, jos kolmosta halutaan, että onko siemenneste taas missä kunnossa...

Paljon plussatuulia kaikille!

Meritähti rv 32+1
 
Heitsulla jännät paikat.. toivottavasti olis plussa!

Alinah joo noi verikokeet on ihania! Mulle tk lääkäri sanoi et ku mies on perusterve ni hänelt ei tutkita ku siemenneste :o olin jo sitäki prepannu kaikenmaailman testeihin...

Untuvainen no jopas oli pommi :/ toivottavasti löytyy syy miksi heikkenee. Hitsi kun itseäki alkaa jännittää että mitä kaikkea niistä tuloksista paljastuu. Mun veljellä ei ollut melkeen ollenkaa uimareita ja saivat kuitenkin iscillä 3 lasta että toivoa on ♡

Phuuh kivuliaat menkat.. ja aika matelee. Sainpaha verikokeet otettuu.
Tässä ootellessa ensikäyntiä pitää viel jaksaa kuunnella näit "sun pitää vaa unohtaa toi asia ja rentoutuu/lakkaa yrittämästä/meki yritettik pitkää, 7kk mut hetiku lakattii yrittämästä" jne.. siihe jaksa sanoo et 3 vuotta menty jo ja ei kuulkaa jaksa enää ees yrittää!! Hito väsyny tähä.

Huomenna 25v syndet! Mies osti ihan mua varten vaan :rolleyes: uudet kaiuttimet... sain valita värin :D
Miehellä 4 pv päästä omat 28v synttärit jolloin annan hänelle 28 syytä miksi rakastan häntä. Vaikee keksii 28 täysin eri syytä kun niin moni syy voi laittaa yhdeksi jne.. en haluu turhaa toistoo. Yhdeksi haluaisin laittaa että hän olisi hyvä isä mutta en tiedä, jos se satuttaakin... täytyy katsoa.
 
Oho oon hassusti itsestäni vaan kertonut että kävin siellä verikokeissa. Vaikka meidän piti taas käydä molemmat Mies siis myös kävi verikokeissa eilen.
Sit hänen pitää käydä vielä uudestaan 3 viikon päästä kun hänellä on kilpirauhasen liikatoiminta epäily..
 
Että me ollaan nyt rampattu 2 kertaa jo pistettävänä labrassa ja mies kävi torstaina sen simppa näytteen antamassa ja nyt sitten vaan odotellaan sitä 16.10 maanantaita. :)

Mä oon jo aika malttamaton, en jaksa odottaa.. haha!

Vivu, mä niin tiedän sun tunteen toi on raivostuttavaa kun toiset tulee selittää että "lopettakaa ajattelu ja olkaa vaan rennosti ja niin meilläkin vaan tärppäsi" kun ei se oo vaa niin yksinkertaista..
 
alinah, tsemppiä odotukseen! Me jouduttiin labrojen jälkeen odottamaan kaksi kuukautta kun täällä on niin pitkät jonot... Hyvä että teillä menee nopeammin. :)

Täällä tänään labrat prolaktiinin kontrolliin ja keltarauhasiin. Sitten odotellaan menkkojen alkua että saa varattua aukkariajan...
 
Mitä noi verikokeet ja testit ym maksaa? :)

Mä kävin yksityisellä ja sain terolutit puoleksi vuodeksi, mutta jos näistä ei apua niin sit varmaan mentävä johonkin testeihin.

Esikoista yritettiin 4v ja tätä toista nyt 1,5v.
 
Heitsu täällä kp2, ja tähän kiertoon myös meidän vika inssi. Jännittäviä aikoja eletään :nailbiting:
Niin eletään kerkesin lukasta inssi ketjusta jo että teilläkin on viimeinen inssi.On tämä kyllä jännittävää täällä alkaa 5kp pistellyt.
 
Me ollaan julkisen kautta tutkimuksissa. Vielä ei oo tullu mitään laskuja kotiin, mutta ainakin noista naikkarin käynneistä maksetaan poliklinikka maksu. + Sitten mahdolliset lääkkeet.

Heitsu varmaan osaa kertoa paremmin? :)
 
Mitä noi verikokeet ja testit ym maksaa? :)

Mä kävin yksityisellä ja sain terolutit puoleksi vuodeksi, mutta jos näistä ei apua niin sit varmaan mentävä johonkin testeihin.

Esikoista yritettiin 4v ja tätä toista nyt 1,5v.
Minulla on jotain tietoa.Tarkoitatko juuri tutkimuksia vai yksittäisiä verikokeita?Yksityisen vai julkisen puolen hintoja?
 
Minulla on jotain tietoa.Tarkoitatko juuri tutkimuksia vai yksittäisiä verikokeita?Yksityisen vai julkisen puolen hintoja?

Siis ylipäätään kaikkea.. mitä maksaa verikokeet julkisella/yksityisellä.. ? mitä maksaa esim simppanäytteiden tutkiminen jne? Inseminaatiot? Pistokset?

Mä oon ultrassa käynyt yksityisellä ja rakenteellisesti ei mitään ongelmaa. Limakalvot hyvät ja paksuus aina ok. Toinen puoli taisi olla vähän ei-niin-aktiivisempi ovuloimaan mutta joka kierto olen kutenkin tässä testaillessa nyt ovuloinut ( 1,5v). Se ei gynen mukaan oo syy lapsettomuuteen..
 
Mul alko vuoto uudestaan ton tyhjennyksen jälkeen. Ne sano eilen päikäs et täytyy huomiseen asti katsoa ja sit tulla taas näytille. Huoh mä luulin et vuoto jo loppu ja ovis olis tulos mut eipä näköjää. Tuntuu et kun hetken saa elämää vähän kurii niin paskaa tulee heti seuraavassa risteyksessä lisää. En jaksa enää tämmöstä! Kaikki on niin hemmetin vaikeeta. :(
 
Mul alko vuoto uudestaan ton tyhjennyksen jälkeen. Ne sano eilen päikäs et täytyy huomiseen asti katsoa ja sit tulla taas näytille. Huoh mä luulin et vuoto jo loppu ja ovis olis tulos mut eipä näköjää. Tuntuu et kun hetken saa elämää vähän kurii niin paskaa tulee heti seuraavassa risteyksessä lisää. En jaksa enää tämmöstä! Kaikki on niin hemmetin vaikeeta. :(
Samoja tunteita täällä.Tsemppiä sulle hurjan paljon.
 
Siis ylipäätään kaikkea.. mitä maksaa verikokeet julkisella/yksityisellä.. ? mitä maksaa esim simppanäytteiden tutkiminen jne? Inseminaatiot? Pistokset?

Mä oon ultrassa käynyt yksityisellä ja rakenteellisesti ei mitään ongelmaa. Limakalvot hyvät ja paksuus aina ok. Toinen puoli taisi olla vähän ei-niin-aktiivisempi ovuloimaan mutta joka kierto olen kutenkin tässä testaillessa nyt ovuloinut ( 1,5v). Se ei gynen mukaan oo syy lapsettomuuteen..
Julkisella puolella tulee kustannuksia ainoastaan poliklinikka maksut ja lääke maksut.Esim.Minulla on gonal-F 450 IU/0,75 ML esitäytettykynä sen hinta on 166,68e johtofollikeleiden kasvattamiseen,irrotuspiikki on Ovitrelle hinta esitäytetyllä kynällä on 48,39€ ja keltarauhashormooni tuki loppukiertoon on Lugesteron 200mg 17,82€.

Yksityisellä tulee kaikista maksua.Me ollaan aikojen alussa oltu lapsettomuusklinikka Dextrassa hoidoissa niin simppanäyte maksoi siis omavastuu oli 75€ Jos sulle tehtäisiin aukiolotutkimus niin Dextrassa se maksoi minulla omavastuu 250€ mutta kun sulla on jo lapsi niin se voi vaikuttaa asiaan että ei vältämättä tehdä.Inseminaatio meillä silloin Dextrassa maksoi omavastuu oli 372€ sisältää sperman pesun,yhden seurantakäynnin ja ultraäänitutkimuksen myös inseminaation.Lääkkeitä minulla oli yksityisellä ollessa tuon inseminaatio hoidon aikana tuo sama Ovitrelle ja hinta sama ja follikkeleiden kasvattamiseen oli Letrozol 2,5mg hinta oli 7,70€.Verikokeita oli infektionäytteet siis HIV,hepatitti B ja C omavastuu oli 65€ kumpaseltakin otettiin siis 130€maksoi nuo piti ottaa ennen hoitoihin ryhtymistä vaikuttaa hoito muotoon ja diagnoosiin osittain.Riippuen mitä verikokeita pitää ottaa minulta otettiin Progesteroni koe,FSH,LH ja TSH ne maksoi silloin Dextrassa 208,60€ kaikkien kulujen lisäksi oli toimisto maksu mikä oli 15€.Rahaa palaa siis paljon.
 
Julkisella puolella tulee kustannuksia ainoastaan poliklinikka maksut ja lääke maksut.Esim.Minulla on gonal-F 450 IU/0,75 ML esitäytettykynä sen hinta on 166,68e johtofollikeleiden kasvattamiseen,irrotuspiikki on Ovitrelle hinta esitäytetyllä kynällä on 48,39€ ja keltarauhashormooni tuki loppukiertoon on Lugesteron 200mg 17,82€.

Yksityisellä tulee kaikista maksua.Me ollaan aikojen alussa oltu lapsettomuusklinikka Dextrassa hoidoissa niin simppanäyte maksoi siis omavastuu oli 75€ Jos sulle tehtäisiin aukiolotutkimus niin Dextrassa se maksoi minulla omavastuu 250€ mutta kun sulla on jo lapsi niin se voi vaikuttaa asiaan että ei vältämättä tehdä.Inseminaatio meillä silloin Dextrassa maksoi omavastuu oli 372€ sisältää sperman pesun,yhden seurantakäynnin ja ultraäänitutkimuksen myös inseminaation.Lääkkeitä minulla oli yksityisellä ollessa tuon inseminaatio hoidon aikana tuo sama Ovitrelle ja hinta sama ja follikkeleiden kasvattamiseen oli Letrozol 2,5mg hinta oli 7,70€.Verikokeita oli infektionäytteet siis HIV,hepatitti B ja C omavastuu oli 65€ kumpaseltakin otettiin siis 130€maksoi nuo piti ottaa ennen hoitoihin ryhtymistä vaikuttaa hoito muotoon ja diagnoosiin osittain.Riippuen mitä verikokeita pitää ottaa minulta otettiin Progesteroni koe,FSH,LH ja TSH ne maksoi silloin Dextrassa 208,60€ kaikkien kulujen lisäksi oli toimisto maksu mikä oli 15€.Rahaa palaa siis paljon.

Aivan :) kiitos kattavasta infosta!
Niinhän se on, mutta pientä tosiaan siihen nähden, kun kuitenkin tuloksena ja palkintona ja tavoitteena on oma pieni nyytti <3

Meillä kokeillaan nyt noi miedommat hoitomuodot ensin.. keltarauhashormoni. Sit jos ei puolen vuoden sisään tärppää niin mennään verikokeisiin ja mieheltä tutkitutetaan siemennestenäyte. Jotenkin vaan tuntuu sen olevan hirmu hankalaa ajatella menevänsä sellaiseen.. :/ mutta kaippa se sitten mieli muuttuu jos ja kun huomaa että luomusti on vaikeaa ja hermoja raastaavaa.. :)
 
Unicorn meillä ainakin on vaadittu että labrat ja siemennestenäyte on otettu ennen kun mennään lapsettomuuspolille, siis julkisella puolella näin. Ja aukiolotutkimusta ei tehdä jos on yksi lapsi jo, eikä ole mitään erityistä syytä olettaa, että munanjohtimet voisi olla tukossa.
 
Takaisin
Top