Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Onnea plussanneille ja todella vahvaa tsemppiä meille muille..
Ja unohtamatta uusia tervetuloa, toivottavasti teillä vain piipahdus täällä..

Täällä tauolla oltu ja mega kierto 75-80 laskemisenkin lopetin..
Eka letro kierto aikoihin ja toivotaan...tuskin tähän kiertoon tärppiä, mutta joskus..joskus..
Kun tää on niin hiton vaikeaa..

Täällä menossa kp21 tai 22, eikä ovista vielä näkynyt. Eipä kyllä yllätä!

Silkkitassu, tervetuloa! Toivotavasti tiedän ei kauaa tarvitsisi odottaa! Onko se munanjohdintutkimus siis aukkari?

alinah, no jo on ovis hukassa! :sad001

hei, mähän kävin viime maanantaina siellä gynellä ja multa otettiin kilpparin vasta-aineet (arvo hiuka koholla, mut ths ja t4v tosi hyvät) ja sit amh. Mikä sen arvon pitäs olla? Ja muuttuuko se kierron aikana? Kun gyne ei ollut mitenkään sitä kommentoinut. Sillon oli tosiaan kp20 ja arvo oli 1,97. Yritin netistä kattoa mutta en oikein ymmärtänyt. Mitä sillä ees mitataan..? :grin Jos nyt oikein ymmärsin lukemani niin tuo ei vissiin kovin hyvä ole..?

Thanks :) Ok.. Eli mulla näytti viiteväli olevan 0.6-8. Varmaan erittäin järkevää nyt aloittaa ne hoidot

Ilpuri, AMH-arvo tosiaan kertoo munasarjojen "iästä"; mitä korkeampi arvo, sitä paremmin aikaa vielä sen suhteen. Sun arvo ei ole mun käsittääkseni huolestuttavan matala, mutta tosiaan aikaillakaan ei kannata, koska ajan kuluessa se vain laskee.

Mua ei ole taidettu siirtää täältä plussanneiden joukkoon (en oo tainnu pyytääkään), koska en oo tänne kirjotellu niin paljoa... Eli siis meillä lapsettomuuden syynä mun PCOS, plussasin heinäkuun lopulla tokasta ja viimeisestä ovulaation induktio pistoksin -hoitokierrosta; pistoskoot oli jo niin isoja, että siksi seuraavaksi suositeltiin IVF:ää. Ekassa varhaisultrassa alkion koko ei ihan vastannu viikkoja Ovitrelleen nähden (oli liian pieni), ja mieleen jäi lääkärin sanat siitä, että kasvu on hyvin voinut pysähtyä. Siksi kävin parin viikon kuluttua uudelleen, missä todettiin kaiken olevan muuten kunnossa, mutta sieltä löytyikin yllättäen myös toinen, kesken menny alkio (ihmeteltiin, miten ekan ultran lääkäri ei ollu huomannu sitä). Ilmeisesti mun munasarjat sit kuitenkin oli tuottanu pari kypsää munasolua, vaikka lapsettomuusklinikan kontorolliultrassa sillon oli vain yksi selkeä johtofolli. No, hyvä noin. Tällä viikolla oli nt-ultra, jossa todettiin sen kuolleen alkion olevan jotenkin "ihmeellisessä" paikassa, ja siksi sain uuden ajan lääkärin tekemään ultraan n. kuukauden päähän. Kuulemma kaksoisraskaus tämä on edelleen, vaikka toinen onkin kuollu, ja siksi riskejä on enemmän kuin normaalisti. Jos kaikki kuitenkin menee hyvin, meidän esikoinen syntyy huhtikuun alussa.

Paljon tsemppiä tänne kaikille eri kierto- ja hoitovaiheisiin! ♡ Luen edelleen päivittäin.

Heitsu, kiitos! :) Mä en sinänsä ole surru missään vaiheessa tota kuollutta alkiota, koska sen olemassaolo tuli niin puskista (kun oli kuitenkin tarkasti kontrolloitu hoitokierto). Niin ja samanmunaisista kaksosista ei kuulemma voinu olla kyse, se näkyi ultrassa, vaan kaksi erillistä munasolua oli hedelmöittyny. Nyt vaan huolettaa toi, että se toinen on tosiaan kätilön mukaan "jännässä" paikassa. Tosi omituista, että niin pieni (se oli tosi minimaalinen kuollessaan) solurykelmä voi aiheuttaa hämminkiä! Paras kuulemma ois, jos se vuotais itsekseen pois, mutta sen ei pitäis enää olla kovin todennäköistä... Tsemppiä sulle hoitoihin! ♡

Heitsu, kiitos! :) Mä en sinänsä ole surru missään vaiheessa tota kuollutta alkiota, koska sen olemassaolo tuli niin puskista (kun oli kuitenkin tarkasti kontrolloitu hoitokierto). Niin ja samanmunaisista kaksosista ei kuulemma voinu olla kyse, se näkyi ultrassa, vaan kaksi erillistä munasolua oli hedelmöittyny. Nyt vaan huolettaa toi, että se toinen on tosiaan kätilön mukaan "jännässä" paikassa. Tosi omituista, että niin pieni (se oli tosi minimaalinen kuollessaan) solurykelmä voi aiheuttaa hämminkiä! Paras kuulemma ois, jos se vuotais itsekseen pois, mutta sen ei pitäis enää olla kovin todennäköistä... Tsemppiä sulle hoitoihin! ♡
Hyvä jos ei mieltä jäänyt kaivertamaan ja odotukseen kovasto tsemppiä.Kiitos tsempeistä hoitoihin.Meillä on tämä luomu kierto ja jos ei nyt nappaa sitten on meidän viimeinen inseminaatio.Toivon että nappaa viimeisellä inseminaatiolla.

Ilpuri, joo on aukkari tutkimus.

Täällä ovis todennäköisesti ohi jos semmoinen tuli ja ensi viikon maanantaille varattu prolaktiinin kontrolli ja keltarauhashormonin mittaus. Sitten odottelemaan koska alkaa menkat ja pääsee varaamaan ajan aukkariin...

Huh kun väsymystä pukkaa..
Mutta siis meidän kuulumisia, mies kävi antaa näytteen ja mulla alko menkat ni saan otettuu ees osan verikokeista. Aika oikein matelee :|

Ja frozenille onnea ja tsemppiä loppu raskauteen :)

Tää odottelu on niiiiiiiin tylsää! Haluis jo päästä kuulee tulokset!

Mies kans käy antamassa näytteen torstaina. Meiltä pyydetty jotain verikokeita ottaa mutta missään ei lue että mitä, kun 8.9 otettiin jo perus verenkuvat, paasto sokeri, kilpparit ja jotain muita.
Täytyy käydä labrassa kyselemässä että mitä ne haluaa kun luki paperissa et täytyy käydä mahdollisimman pian..

Sit mun kohdalla tulee olee ihan helvetin vaikeeta noi kierron eri vaiheissa otettavat verikokeet ym kun mulla niin pitkät ja epäsäännölliset kierrot..

Täällä jännien äärellä ollaan nyt menossa 13dpo ja kuukautisten pitäisi alkaa lauantai-ens viikon torstai akselilla.8-10dpo kohdalla on ollut vatsan nipistelyä ja muita vatsaan liittyviä oireita ja unettomuutta myös ruoka haluttomuutta ja pupuilu halut kaikkoneet.Nyt tullut takas unettomuus,ruoka haluttomuus ja vatsa oireet. Eilen tuli ruskeaa limaista vuotoa housuun asti ei tule. Seksin jälkeen huomasin alkoi valumaan lakanalle:( ennen ei ole tullut tuollaista ruskeaa limaista vuotoa tämän neljän vuoden yrittämisen aikana.

Alinah, niin töiden kannalta vaikeat ottaa ne verikokeet?
Jos oot julkisella, ni ainakin meillä tehtiin niin, että laitoin sähköpostia polille kun sain esim ovisplussan ja he laittoivat kiireellisen lähetteen terveyskeskukseen progesteroni-verikoetta varten, eli että sain varmasti oikeaan aikaan ajan. Meillä kun on muuten tosi tiukassa kaikki terveyskeskuksen ajat. Silloinhan siinä on melkein viikko vielä aikaa yrittää järjestää töitä.

Aa, mulla ovis on hukassa joka kierrossa tyyliin etten saa sitä tikutettua kun niin pitkät kierrot ja mä oon tällä hetkellä kotona esikoisen kanssa. No täytyy kysellä ja selvitellä asioita, ollaan joo julkisella puolella.

Se on kyl harmi jos et tikkuihin kiinni saa ovisplussaa.
Mä kävin folliultrassa kp11 ja siellä sanoivat ettei ainakaan viikkoon tarvitse tikuttaa, mut sit pitäis tikuttaa joku viikko.
Ja jos ei tule o+, niin piti sitten laittaa sähköpostia ettei ovista tullu ja haen letrot ja laitan uuden sähköpostin kun menkat alkaa, ett saa varattua vasteultran.
Jos tulee o+, niin ne kirjottaa lähetteen prog. verikokeeseen.

Toivottavasti teillä samalla tavalla, koska oli aika helppo toimia! :)

Okei, joo toivotaan et olis samalla tavalla.. :)

Oon miettinyt pitäisikö testailla pe-la aikoihin vai jättää alku viikkoon?Viikonlopun aikaan pitäisi kuukautisten alkaa.Oireita jotain on:Sydämmen tykytystä,finnejä naamassa finnit ollut jo 6dpo lähtien,vatsa ongelmia erilaisia ja nipistelyä vatsassa.Tänään 14dpo ja eilen 13dpo kohdalla hieman rinnat kipeät plus muut oireet päälle.Viime raskaudessa oli alkuraskaudessa juuri työtä sydämmen tykytystä ja syke oli koko ajan korkealla mieskin tietää tästä alkuraskaus tykytyksestä ja nyt tykytyksestä.Mies sitä mieltä että testaan kun hän tietää että pian vuoto pitäisi alkaa.Tietään näiden oireiden takia ja kun lauantaina päivän kestävä matka niin oli kerrottava.

Täällä testattu nega ja oireet eivät viittaa kyllä kuukautisiin.Yleensä kuukautiset alkaa aamulla ja paperiin tarttuu jo tuhrua.Nyt menossa siis 15dpo 29kp.Kierto yleensä 28-33kp.Katellaan tämä viikonloppu mitä tuo tullessaan ja alkaako vuoto.

Kävin siellä labrassa ja joo 4 putkea verta ottivat sekä minulta että mieheltä taas. Ei kuulemma ollu samoja mitä otettiin 8.9 meiltä.

Takaisin