Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Masentaa ja vituttaa koko shaisse. Onneks tässä on enää 31 päivää kunnes meillä lääkäri. Mies on ny yrittäny varata aikaa siihen siemennesteanalyysiin mut ei saa sinne yhteyttä. Yrittää huomenna sitte soittaa johonki toisee numeroo et sais asiaa eteenpäin.
Itel tais alkaa menkat ja nyt sit jännätään et saako sitä aukiolotutkimusta sit tehtyy siel ensikäynnil. Pitäis jaksaa soittaa sinne ja kysyy et syönkö terolutit ja toivotaa et alkais niin että se ensikäynti olis just kp 5. En usko että seuraava kierto olis itsestään niin lyhyt et kerkeis siihe. Tuol on vaa niin aikasin soittoaika :|

Hieno painonpudotus ilpuri! Ja kiva kuulla että hoidot alkaa :)
Meillä mies on kans ollu vähän kujalla ja välinpitämätön tähän asiaan mut veikkaan et se on myös itsensä suojeluu. Helppo laittaa pää pensaaseen kun ei itse elä kierrosta toiseen tuntien joka muljahduksen. Sit se on iha shokissa ku kerron mitä kaikkee on varmaa eessä. Ja kun käytiin tkssa hakee lähetettä ni se oli siellä silmät seppose selällään ku tais tajuta että kohta piilottelu loppuu.

Kuis moni on keskustellu kumppaninsa kanssa siitä jos ei lasta tulekkaan? Mä oon välillä avannu asiaa.. ehdotti adoptiota mutta mä oon niin sairas fyysisesti et uskon ettei me sen takia lasta saada adoptoimallakaan. Ei olla sen enempää puhuttu.. pitäis käydä asia kunnolla läpi.
 
Kiitos kaikille ihanista sanoista

Vivu, mä oon sillon tällöin yrittänyt aloittaa keskustelua mut mun miehelläni tosi vahva luotto siihen et vauva tulee joten se ei oo ollu sen päässä ees vaihtoehto. Adoptio on vilahtanut muutaman kerran keskusteluissa mut molemmat ollaan ainakin toistaiseksi et ei. Mä kans uskon tuohon itsensä suojeluun miesten kohdalla. Toivoisin kyllä mieheni kanssa enemmän keskustelua ja sit jos se joskus sanoo jotain en osaakaan sanoa mitään kun pelkään et se lopettaa :D mutta toisaalta, jos se nyt isot linjat hoidoista tietää niin turha pelotella sitä sen kummemmin turhaan.
Toivottavasti saisitte pian simpat tutkittua ja sulle se aukkari
 
Vivu, me kerettiin jutella vaikka ja mitä oman miehen kanssa. Hänelle ei olisi käynyt adoptio ja sijaisperheenä olo varmasti vielä vähemmän. Hän halusi kertakaikkisesti kääntää kaikki kivet biologisen lapsen suhteen. Itse olisin ehkä lopettanut hoidot aiemmin. Meillä mieheni ehdotuksesta lähdettiin jonottamaan lahjamunasoluja. Miehen on pitänyt olla lujana, tiukkoja paikkoja on ollut, esimerkiksi munanjohtimen repeämä ja sitä seurannut leikkaus, pelkästään 200% tukena ja itkut sitte omalla ajalla. Kaiken kaikkiaan on voinut olla vähän kujalla, mutta meillä toimenpiteet kohdistu minuun, kun simpat oli priimaa.
Mies jännitti raskausajan ihan tosissaan, joten annoin hänen olla enempi omissa oloissaan. Kohta jäämässä tytön kans 2 kk koti-isäksi.
Nyt eletään kai sitten sellaista "tavallisten ihmisten" lapsiperhearkea, vaikka pitkä lapsettomuus on aina sydämessä.
Katjusha ja tyttö 10 kk
 
Meillä lapsettomuus oli kova paikka molemmille, lopulta miehelle ehkä kovempi, kun vika löytyi hänestä. Mut hän oli valmis tekemään kaikkensa, jotta hoidoilta vältyttäis. Vähän häntä hirvitti se, että ivf-hoidoissa mä saisin kauheesti "kärsiä" hänen puutteensa vuoksi.
Mut onneks miehen operaatio auttoi hienosti ja saatiin luomuplussa ennen hoitoja.

Nyt oonki alkanu miettimään, et jos haluttais baby number 3, kuinkahan siinä kävisi?
Esikoinen tärppäs yk 2, kakkonen vei 2,5vuotta. Auttaako toi operaatio niin pitkään, että siittiöt pysyy hyvänä vai olisko edessä ivf tai uusi operaatio?!
Onneks ei vielä ajankohtainen, mut en kyllä ehkä kestäis uudelleen yhtä pitkää lapsettomuustaivalta.

Meritähti rv 30+5
 
Vivu Hieno ja tärkee keskustelun aihe! :)
meillä alettiin keskustelu lapsista adoption kautta. Miehellä oli kai epäily, et hänessä on vikaa, mut simpat on hyvät. Mulla on pco, menkat koko elämän ollut epäsäännölliset, niin aloin jo teininä epäillä et mulle ei lapsia tule. Niin nää adoptiokeskustelut on käyty jo suhteen alusta saakka. Halu ja tarve oman biologisen lapsen saamiseksi on kuitenkin niin suuri mulla, että pitää ainakin kokeilla ensin muita keinoja. Loppuvuodelle oon aikeissa varata ajan yksityiselle. Sieltä ehkä aukkari, amh, sekä clomien/letrojen aloitus (toivottavasti saan reseptin). Takana siis meillä 1v9kk (yk17 menossa), mut koko taival ihan alussa vasta.
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin liityn nyt tänne viimein. Meillä yrittäminen alkoi 11/2015 ja tulinkin raskaaksi heti ekalla yrittämällä. Raskaus meni kuitenkin kesken 8 viikolla ja sen jälkeen ei ole näkynyt eikä kuulunut :( Miehen kanssa huomenna lääkärikäynti naistentautien osastolle. Verikokeet ja sperma-näytteet otettu. Saa nähdä mitä sanovat niistä. :confused:
 
Vivu; Meillä kesti yritys vain vuoden, mutta kerkesin miettiä asioita pidemmälle, aloittaa tutkituttaa itseäni jne. Mies ei halunnut puhua vaihtoehdosta jos ei vauvaa tulekaan. Hän jankutti vaan että kyllä se sieltä tulee, älä hätäile. Se on niin erilaista, kun ei omassa kropassaan tunne niitä kaikkia tuntemuksia. Minä olisin kaivannut enemmän keskustelua noista sinunkin puhumista asioista, ihan oman mielenrauhan takia. Ei siksi, että olisin alkanut uskoa, että niihin mentäisiin. Tykkään keskustella kaikesta ja miettiä perinpohjin joka kantilta, mies ei halua miettiä/tietää mitään etukäteen "turhaan". Minä ns rauhoitun sitten, kun asiat on päässä selvitetty ja mielellään miehenkin kanssa keskusteltu. Ei jää mieleen mikään vaivaamaan, miestä taas alkaa vaivata kun alan puhua! Puhunkin yleensä nykyäänkin ystävän kanssa kun miehen kanssa ei voi.
 
Mä toivon ja uskon että meille vielä se toinen tulee joskus.
Kohta yritystä takana 1v8kk, onneksi nyt päästään tutkimuksiin niin ehkä saa jotain selvyyttä asioihin ja apuja. <3

Mies on nyt jonku aikaa saikulla kun jalkapöydässä on murtuma.
 
Onkos täällä kellään kokemusta / tietoa, et voiko aukkarin tehdä alkukierrosta? Esim. viel vuodon aikaan tai heti sen jälkeen?
 
Aukkari tehdään yleensä kierron alussa, ainakin muutama vuosi sitten mulle sanottiin haarukaksi kierron päivät 5-8, jos en kovin väärin muista. Hyvissä ajoin ennen ovulaatiota tuo on tarkoitus tehdä.

Silkkitassu mulla oli myös joskus prolaktiini koholla, aika reilustikin ja sain siihen silloin lääkityksen. Moni asia vaikuttaa siihen, esimerkiksi jos on harrastanut seksiä (ehkä noin vrk ennen), stressi tai jopa rintojen koskettaminen nostaa tuota arvoa. Se voi hyvinkin olla seuraavalla kerralla jo viitearvojen sisällä.
 
Silkkitassu, miulla myös oli prolaktiini koholla, oliskos viite ollut n.500 ja miulla arvo n. 1000. Lääkärin mielestä arvo oli kuitenkin vielä ok, mitä silloin ihmettelin.
Siulle todennäköisesti tulossa aukiolotutkimus seuraavaksi, tsemppiä siihen!

Laras, meillä myös alkukierrosta tehdään aukkari. Itellä pitkä kierto ja pitkät menkat, joten taisi olla kp10 kun tehtiin aukkari.
Yrittäisin heti menkkojen loputtua päästä sinne, tai sitten niin, että samalla saa vähän ultrattua johtofollia eli vähän ennen ovista.
 
Okei, eli on kai liikaa toivottu, et kp4 tjsp. sais aukkarin samalla. Tosin ellei huomenna ala vuoto, niin turha edes maanantaille aikaa varata. Aattelin, et voiko letrot saada jo heti uuteen kiertoon ilman aukkaria :rolleyes: jos sen tekis sitten vaikka joulukuussa ellei raskaus ala. Ainakin kemiallisia on ollut, niin luulis et joku tuuba on auki :bookworm:
 
LaraS, siitä aukkarista vielä, että kannattaa varmistaa, että gyne, jolle ajan varaat, tekee aukkareita. :) Täällä mun keskisuuressa kotikaupungissa on kolme yksityistä lääkäriasemaa, mutta vain yksi gyne koko kaupungissa tekee niitä (hän tosin tekee vastaanottoja kahdella eri lääkäriasemalla). En tietysti tiedä, onko tää jotenkin poikkeuksellista, ettei tän enempää gynejä tee aukkareita, vaikka gyneaikoja eri tyypeille on kyllä runsaasti tarjolla täällä. Mutta siis kannattaa varmistaa, kuten varmaan olit ajatellutkin tehdä. :)
 
Frozen joo, siksi siis meinaan soittamalla (sais netissäkin) varata ajan, että tulee oikeanlainen lääkäri :) ja voi samalla tiedustella, et varaako "turhaan" niin alkukiertoon (kp4 tjsp), ellei aukkaria voi samalla tehdä, mikäli tarpeen. Kai ne osaa ajanvarauksessakin jo sanoo, mikä on politiikka heidän lääkäreillä.
 
nenna niin mietinkin, et varmaan monella alkaa ihan ekoina kiertopäivinä :bookworm: Taitaa vaihtelua jonkin verran olla, mut varmaan se kp4 ois joka tapauksessa myöhä aloittaa.

En siis varannut tänään sitä lääkäriaikaa, soitan ehkä ens viikolla... Tosin rahat menee varmaan kakkosauton remonttiin niin voi olla, että tässä kuussa ei pääsekään menemään :confused:
 
Takaisin
Top