Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Heippa! Olen vähän taustaillut, mutta nyt jään oikeasti tauolle. Lääkäri määräsi niin vahvat lääkkeet, että käski jättämään yrittämisen vähän myöhemmäksi, jotta saadaan mut eka kuntoon.

Jännitystä lisää se, että perjantaina sain ovisplussan ja tallettelut ehti tapahtumaan, mutta jos raskautuminen onnistui, niin voin onneksi vain lopettaa lääkekuurin. En tosin oikein enää usko raskautumiseen.

Katsellaan, josko vielä palaan. Kaikkea hyvää ja onnea plussanneille!

Kissankulta mulla oli pregnyl toi isompi annos 10000 ja tarkoitus juurikin aiheuttaa ovis (tai miten sen nyt ivf kierrossa miettii). Ei tarvii onneks käyttää ku toinen vaan niistä nesteistä ni pistettävä määrä ei oo niin järkyn iso:)

Avasi tää käynti hiukan tota vauva-asiaa kyllä. Ei ne miehen tulokset olekkaan huonot. Hieman on vaan siimahäntiä alhaisesti. Ihmetteli kovin, miksen ole saanut munarakkulaa kasvattavaa lääkettä... tällä hetkellä kp17 ja paljon oli pieniä muttei yksikään ollut selvästi suurempi... hajottaa kyllä hippasen että taas menee pari kiertoa ohi että saa ajan jollekkin joka sitä lääkettä sitten määräisi...

Untuvainen: eikös sunki miehellä ollu niitä epämuodostuneita siittiöitä, vai muistanko väärin? Sitäkö ei pidettykään ongelmana?

Joo hänellä oli niitä epämuodostuneita 97% mutta lääkäri sanoi että liikkuvia kuitenkin normaalisti. Nuo epämuodostuneet kuulemma ovat vaan eri kehitysasteisia eivätkä mitenkään ongelma... sanoi että kehittyy ihan norm. Vauva jos vaan tuollainenkin pääsisi läpi... lähinnä mun ovis on nyt se ongelma mut en saanut reseptiä tuolta kun meillä tosiaan on kolme lasta jo. Yksityiselle gynelle vaan takas joka kirjoittaa lääkkeen...

Joskos minäkin ilmoittaudun tänne. Yritystä takana 8/15 lähtien ja saaliina yksi kkm, yksi ku ja pari kemiallista / varhaista keskenmenoa. Julkiselle ollaan menossa nyt keväällä ensikäynnille, perusjuttuja jo tutkittu perusterveydenhuollossa.
Olen seurannut tätä sivua jo pitkään mutta nyt vasta rohkenen mukaan. :rolleyes:

Tervetuloa MiuMau! Ei teilläkään helppo tie ole ollut :( toivottavasti seuraava malttaa pysyä matkassa loppuun saakka <3
Yritättekö ensimmäistä lasta vai onko entuudestaan jo lapsukaisia? :)

Untuvainen, harmi että aikaa menee hukkaan, mutta toisaalta hyvä kuulla ettei siimahännissä vikaa ole vaikka ihan täydellisiä yksilöitä ei olekaan ;) nyt vaan toivotaan, että pikaisesti saisit lääkkeet ovikseen avuksi!
En nyt muista yhtään, mutta oliko teillä aiemmat kolme lasta ihan ilman apuja saanut alkunsa?

On tullut ilman apuja, nyt alkaa painaa ikäkin jo silti. Tuli sinänsä hyvä mieli tosta käynnistä, että tunnen jotenkuten kehoni vielä, kun aloin epäilemään ettei ovista vaan tule...

Viimalle pahoittelut!!!!!!!
Tervetuloa uusille.

Ne joilla tuo pregnyl on ovulaation aikaansaamiseksi niin mihin se pistetään ja oleteko saaneet koulutuksta pistämiseen? itsemietin kysynkö letrojen avuksi sen jotta pistäisin ennen ovulaatiota, irtoamista varmistamaan. Sekö haamuilee sitten testeissä?

MiuMaulle tervetuloa mukaan!

Helinä, pregnyl pistetään ihon alle navan alapuolelle. Minulle ainakin polilla esittelivät pistovälineet ja kävivät ohjeet läpi ja seikkaperäset ohjeet sain vielä mukaan. Ja kyllä, haamuilee testissä koska sisältää nimenomaan samaa istukkahormonia, jota r-testit mittaa.

Helinä juuri niin kuin kissankulta jo kertoikin. Mulle hoitaja kertoi lääkkeen sekoittamisen ja pistos tosiaan ihon alle vatsan alueelle. Lääkepakkauksessa ei ole neuloja ja ruiskua mukana, ne sain hoitajalta, samoin kirjallisen, kuvitetun ohjevihkon. Ja lääkpakkauksessakin taitaa olla pisto-ohjeet. Ei oo vaikeeta vaikka ehkä kuulostaa:) eilen kun sain vielä yhden piikin klinikalta kotona pistettäväksi niin hoitaja sanoi vaan et tää tulee ihon alle vatsalle, kyllähän sä jo osaat nää:grin pregnyl 5000 näkyy kai 10 pv ja 10000 jopa 14pv r-testissä jos oikein muistan, kyselinkin asiaa juuri tuolla ivf ketjussa niin korjaan jos muistin väärin

Miumau tervetuloa:hello meillä yritystä sama aika, 7/2015 lähtien

MiuMau79 tervetuloa myös mun puolesta ja pikaista visiittiä! Jo on teilläkin paljon mahtunut yrityksen taipaleelle. Toivottavasti tärppää pian ja saatte pienen sitten syliin saakka!

Kissankulta, silloin kun mulle tehtiin inseminaatiot luonnolliseen kiertoon, käytettiin ennen inssiä Pregnyl 5000 IU.

Nyt kun olin ICSI-hoito, laitoin 10 000 IU Pregnyliä 36 h ennen punkiota (saatiin kerättyä 15 munasolua).

Ensimmäinen Pregnyl vuosi sitten meni taivaan tuuliin. Yritin painaa sieltä ohjeen mukaan sitä ilmakuplaa pois -> yli puolet aineesta lensi taivaan tuuliin. JA sitten yritin varovasti vielä saada sitä ruiskuun jäänyttä ilmakuplaa pois -> loputkin meni taivaan tuuliin. Sain sitten äkkiä seuraavana aamuna uuden reseptin ja hain apteekista uuden pregnylin, ja lapsen neuvolakäynnillä sit terveydenhoitaja tuikkas sen meikäläiseen pari tuntia ennen inssiä.

Seuraavalla kierroksella sitten otin Pregnylin mukaan harrastukseeni, jossa tiesin että on myös teho-osastolla työskentelevä sairaanhoitaja mukana. Pyysin häneltä apua ja vessassa sitten sekoitin ne aineet ja pistin hänen ohjeiden mukaan. Hän olisi voinut myös pistää mutta sanoinkin, että jos hän sen nyt pistää niin mä olen seuraavallakin kerralla ihan yhtä kädetön. :D Sanoin toki hänelle ettei ole pakko tehdä töitä vapaa-ajalla, voin myös käydä mun kaverilla, jolla on itsellä diabetes ja on myös terveydenhuoltoalalla, hän lupasi myös jeesata. Ja tosiaan se ensimmäinen pistos on kamalin, ku sitä jännittää ihan hirveästi.

Nyt IVF/ICSI-hoidoissa taas aluksi jännitti hirveesti mut ne kynät oli kyllä ihan helppokäyttöisiä. Vaikein oli taas toi Pregnyl. Siinä ku ensin juossu pää kolmantena jalkana metsästämässä niitä, ajellu tuntitolkulla päivittäin autolla koulutukseen ja istunu koulutuksissa päivät, nukuttanu lapsen ym. (pistoaika oli 23.15 ja aamulla ennen kuutta taas herätys koulutukseen).

Vähän siinä raksutti että miten mä näistä nyt saan yhden, mutta kyllä mä onneksi sit tajusin vetää sekoitusneulalla ensin sen liuotinaineen ruiskuun, pruuttasin sen toiseen kuiva-aineeseen ja kun se oli sekoittunut, vedin sen taas ruiskuun ja sekoitin toiseen kuiva-aineeseen. Ja kun se oli valmis, vedin ruiskuun ja pistin. Ilmakuplaa ei kuulema tarvitse poistaa. Kaiken lisäksi mä olin hukannut pistoneulan, mutta onneksi mulla oli kaapissa noiden vanhojen sekoilujen jäljiltä korkkaamaton pistoneula, joten ei menny harakoille tää suunnitelma.

itse olen pistoskoulutuksen käynyt mutta siitä on jo aikaa ja kun en sitä työkseni tee niin täytyy perehtyä ohjeeseen jos antavat pistoksen,olisi itsellä vaan varmmpi olo jos senkin saisi,tosin se hamuilisi siellä sitten testissä mutta jos toisi toivotun lopputuloksen ni oishan se huippua. tai sit meen vielä tän kierron pelkillä leroilla,kattoo nyt.

Kiitos kaikille tervetulon toivotuksista :)
Tuntuu kuin tuttuun porukkaan tulisi kun oon pitkään teitä seuraillut:p
Tosiaan itselläni on entuudestaan kaksi lasta mutta parinkymmenen vuoden takaa, aiemmasta nuoruuden liitosta. Miehelläni ei ole lapsia eli ensimmäistä yhteistä tässä yritetään veivata. Edellisistä lapsista on niin kauan että kyllä tuntuukin kuin ensimmäistä yrittäisi :woot:

Heippa!

Ajattelin että jos pikkuhiljaa nyt palailisin teidän pariin, katsotaan kuinka aktiivinen ehdin olla mutta aika näyttää. Uusiakain on tullit, ihan hiljan kin joten tervetuloa minun puolestani.

Juntturalle ihanat onnittelut, voi kumpa nyt pysyisi mukana edes toinen, mieluiten molemmat :Heartblue

Taustaksi uusille ja muistin virkistyksi nopeasti muillekin, meillä esikoisen yritys alkanut 01/14, eli kolmen vuoden etappi ylitettiin, ja jouluna 2015 mulla diagnosoitin kilpparin vajaatoiminta. Reilun vuoden nyt olen siis thyroksiinia syönyt ja siinä sivussa metformiinia myös. Arvot on vaihdelleet nyt viimesen reilun puoli vuotta 2 kk välein vajaa- ja liikatoiminnalle. Niin ja mammavitskut on kulkenu koko ajan mukana ja vaihdellen oon kokeillu muutakin. Viimeksi kävin pari viikkoa sit kokeissa ja mulle määrättiin myös jotain lisäjuttuja ja odotukset oli korkeella et sieltä löytyis jotain muutakin, koska kun arvot vaan vaelti ees taas niin ei mitään mahdollisuutta raskautua muuta kun ihmeen kautta teoriassa. Lääkäri myös sanoi että kun me ollaan ivf-jonossa et sitäkään ei voi tehdä jos arot ei oo kunnossa, minkä nyt itsekin tajuan. Mutta myös lisänä tajuan sen että tää vois kyllä onnistua luomustikin jos ne ois kunnossa ja se on mun ensisijainen toive. niin ja painoa oon pudotellut myös, alku tilanne oli bmi n.35, nyt se on vähän alle 32, kiloissa lähtenyt 13.

Ok, no tulokset tuli, joku uusi arvo oli vähän koholla mutta tsh 2,55 ja t4v 19,9, viite arvojen sisällä,ja hemoglobiini 139. Olin kotona ja mies pyöri siinä ympärillä kun soitin näitä tuloksia naistenpolille ja sain ihan hirveen itkukohtauksen, niin et hoitaja ei saanu mitään selvää mun puheesta. Se rauhotteli ja sanoi et "itke vaan. Mä tässä vähän tutkin sun tietoja et saat rauhoitua hetken". :grin
No mä sinä kokosin itseäni (mies toi paperia ja kävi silittämässä poskea) ja sit juttelin hoitajan kanssa melko kauan ja se sano että katotaan nyt vielä näin muutama kuukausi ja sit voidaan soitella sinne jos haluaan se ivf. Kehui kovasti painon pudotuksesta ja oli mutenkin tosi ihana ja tsemppaava.
Olin kuitenkin ihan tosi hajalla tästä koska en jotenkin osaa kuvitella että ne arvot mitenkään pysyisi hyvänä ja ekaa kertaa tuntui siltä että ei tästä ihan oikeesti meinaa tulla mitään, vaikka pitkän ajan aikana en oo missään vaiheessa toivo menettänytkään.

Tämän hässäkän seurauksena kuitenkin, en tiiä et järkyttyikö mun mies siitä et uskalsin itkeä noin paljon vieraalle ihmiselle vai mistä se johtui, mut se istui monta päivää koneella ja eti kaikkia vitamiineja ja aineista mitä me molemmat alettiin syömään ja suurimpana juttuna me kokeillaan nyt mulle ( ja miehellekin kun se piti sitä hyvänä ja onhan se helpompaakin) viljatonta ruokavaliota. Se etti ihan hirveen määrän artikkeleita joissa oli että kilpparin vajaatoimilla ja viljoilla on yhteys ja viljattomalla ruokavaliolla voidaan saada tosi hyviä tuloksia tähän mun juttuun.
Joten tämä nyt viikko sit alettiin, toistaiseksi kaikki menny tosi jees eikä ole ollut vaikea luopua leivästä. Kaappi on täyttä hedelmiä ja siemeniä ja pähkinöitä ja lihaa :grin

Mulla on tosi toiveikas ja hyvä olo nyt tästä niin ajattelin että palailen tänne kun on jotain jännitettävääkin :) Ens sunnuntaina pitäs olla ovis, en viiti nyt kuitenkaan vielä testata kun se todennäköisesti on ja sit kroppa ei oo viel kuitenkaan tasottunut, katotaan sit seuraavassa kierrossa.

Mut näin, palaiten muiden kommentoimiseen tuonnompana, ihanaa keskiviikkoa! :rolleyes:

Viimalle voimia ikävään tilanteeseen!

Uusille tervetuloa mukaan, tämä on mukava ryhmä :)

Täällä taas putosi fiilikset ihan täysin. Alkaa tuntua etten ovuloi koko kierrossa, kp 10 oli jo suht vahvaa viivaa, nyt kp 15 ei juuri mitään. Huoh.. Olin taas ladannut niin paljon odotuksia tähän kiertoon.

Ruvettiin vakavissaan harkitsemaan josko kävisi yksityisellä lääkärillä. Katselin että ensikäynti lapsettomuushoitojen erikoislääkärillä olisi n. 200€ omavastuu. Iso raha mutta saisi ainakin nopeammin tiedon omasta tilanteesta, onko fyysisesti kaikki kunnossa. Sinne julkiselle kun ei päästä jatkamaan tutkimuksia ennen kuin simppanäyte viety ja tutkittu, niissäkin menee n. 2kk.

Osaisiko joku kertoa mitä tuollainen ensikäynti lapsettomuustutkimuksissa pitää sisällään ultran lisäksi?

Verikokeissa kävin eilen, kilppariarvot, prolaktiini ja mitähän kaikkea siinä oli.. Pitääkin soitella olisiko tulokset jo tulleet.

Muoks. Kilppariarvot ja papa normaalit, prolaktiinin vastaukset saa vasta ensi viikolla.

Muokattu viimeksi:
Ilpuri, onnittelut painonpudotuksesta ja "uusista tuulista". Toivotaan, et nyt onnistuisi luomuna, ettei tartte ivf:n asti mennä :)

Paapu, ehket vaan saanut ovista kiinni? Et huippu tuli ja meni?

Takaisin